קורס יח"צ

so be it

New member
קורס יח"צ

היי, מחפשת מידע על קורסים בנושא יח"צ, פרסום וכדומה עשיתי טיפה ש.ב. (תודות לגוגל) ומצאתי את הבצפר ועוד משהו של תרצה משהו. שניהם יקרים עד כדי גיחוך, 13 אלף שקל לקורס של חמישה חודשים, פעמיים בשבוע? הם לא מתביישים? סמסטר באונברסיטה עולה ככה. חצופים. מישהו מכיר משהו הרבה יותר זול אבל איכותי? אולי משרד פסרום שמחפש מתמחים או משהו?
 
יחסי ציבור או פרסום?

שלום לך, חשוב להבין שאלו תחומים שונים בתכלית. בנוסף, בענף הפרסום יש מגוון רחב של תפקידים, שונים זה מזה באופיים - החל בתקציבאות, עבור במדיה פלנינג וכלה בקופירייטינג. "תרצה משהו" היא תרצה גרנות ז"ל, מי שעמדה עד לאחרונה בראשות ACC - בית ספר ללימודי קופירייטינג - ACC, לצד "הבצפר" ו"עבודי קריאייטיב" הם שלושת מוסדות הלימוד המרכזיים למקצועות הפרסום. (החתום מטה הוא בוגר ACC, קופירייטר בהשכלתו, אך עוסק ביחסי ציבור) בקיצור, מה האוריינטציה שלך? מה תרצי להיות "כשתהיי גדולה"? אשת יחסי ציבור? קופירייטרית? פלנרית?
 

so be it

New member
תשובות

בגדול הכיוון הוא תקשורת פוליטית אבל עם הבנה שאין לי באמת מושג איך זה באמת יכול להיות שברע שאני אכנס לתחום אני אבין שתחום אחר מעניין אותי הרבה יותר את התחום של תקשורת פוליטית פרשתי ליחסי ציבור ויחצנות, אולי זה לא היה הפירוש המתאים בדיוק
 
יש לך רקע בתחום?

לימודי? תעסוקתי? התנדבותי? תראי, יש יותר מדרך אחת לפלס את דרכך בעולם המדיה - לדוגמה - 1. לימודי תואר אקדמי (תקשורת, שיווק) 2. לימודים במסגרת קורס מקצועי, גם אם יקר להחריד (תקציבאות, קופירייטינג, דוברות, יחסי ציבור...) 3. להתברג למשרת קופירייטר הודות לתיק עבודות מרשים בלבד, גם כזה שעמלת עליו עצמאית. 4. עבודה כתקציבאית יח"צ - לעתים ניתן להתקבל גם ללא ניסיון. 5. התנדבות - תתלבשי על איזושהי עמותה ו"תתגלחי על הזקן שלה", בהתנדבות - שני הצדדים ירוויחו. 6. עבודה בתפקיד משיק לזה שאליו את שואפת (הפקה, עיתונאות, כתיבה שיווקית) 7. עבודה בכל משרה שהיא בה תיטלי חלק בעשייה השיווקית - כל עסק זקוק ליח"צ ופרסום, בסופו של דבר... 8. תנאי הסף לעבודה בחברות האינטראקטיב, אלו שעוסקות בשיווק ברשתות חברתיות, נמוכים יותר. 9. רוצה לעסוק בתקשורת פוליטית? גלי מעורבות - ייסדי/הצטרפי למאבק חברתי, עמותה, סניף מקומי של מפלגה, תא סטודנטים ורכזי את נושא הדוברות - זה יהווה מקפצה לתפקידים משמעותיים יותר בהמשך. אתרים רלוונטיים - scooper, ice, mizbala, wantad, shatil, הזווית השלישית ועוד... צרי את ההזדמנות הראשונה, רכשי מעט ניסיון ולאחריה יגיעו הזדמנויות רבות נוספות.
 

so be it

New member
עוד תשובות

אני פעילה פוליטית מגיל צעיר, ובימים אלו ממש משתלבת במערך ההסברה של אחת מתנועות הצעירים של המפלגות בארץ. ברור לי שאפשר להשתלב בעוד דברים, ולהיות יותר פעילה, אבל רציתי קודם ללמוד יותר לפני שאני לוקחת על עצמי אחריות בסדר גודל כזה, או לפחות תוך כדי. יש לי תיק עבודות, בעיקר בצילום ובעיצוב גרפי, איך הית ממליץ להפוך אותו לרלוונטי לקופירייטריות? ברור לי שאלו תחומים שונים, אבל כרגע לפחות, אין לי עבודות בתחום הנל אני כנראה אתחיל ללמוד תקשורת פוליטיקה וממשל באוניברסיטה רק בעוד שנה וחצי. זה אומנם אומר להתחיל את הלימודים בגיל מאוחר, אבל אם כבר יש לי זמן לפחות אני אנצל אותו ואגיע לאונברסיטה עם יותר ניסיון, לכן הייתי שמחה לדעת עם מה בעייניך כדאי לי להתחיל מהרשימה הנל? בכל מקרה, תודה רבה :) ושבת נעימה חמימה וגשומה
 
שלום לך...

היות ואת מתעתדת ללמוד תקשורת, פוליטיקה וממשל באוניברסיטה, התנסות בפעילות תקשורתית בתנועה פוליטית בהחלט עשויה להועיל לך. נסי ליטול חלק בעיצוב ותחזוקת אתר התנועה, כתיבת התוכן, היגוי סלוגנים, כתיבת נאומים, ניהול נוכחות התנועה ברשתות החברתיות וייזום מגע עם כלי התקשורת. גם התנסות בפעילות שטח תקנה לך ניסיון רב ערך - הפקת כנסים וחוגי בית, ארגון הפגנות, ניהול פעילים... אם מציעים לך תפקיד כמו "רכזת דוברות והסברה", השיבי בחיוב - זו נקודת זינוק מצוינת להמשך קריירה בתחום. לעניין תיק העבודות שלך - קופי (טקסט) וארט (גרפיקה) הם שני מקצועות שונים. כמובן שקופירייטר בעל יכולות גרפיות זה נהדר. אגב, "הבצפר" יקיים מחרתיים את תערוכת הסיום של קורסי הקופי והגרפיקה שלו - זה עשוי לעניין אותך.
 

Tom2007

New member
קורס יח"צ

נסה את קורס תקשורת דוברות ויחצ- לימודי חוץ בר אילן או בירושלים- לימודי חוץ טכניון קורס תקשורת ויחסי ציבור
 
למעלה