קושיות על התנועה

aviel931

New member
קושיות על התנועה

לבניי טוענת שהיא לא תכנע לחרדים. סבבה. אז אם נניח היא תקבל 30 מנדטים. עם מי היא תרכיב ממשלה? עם הערבים? עם בנט? עם ביבי רחמנא לצלן? הרי גוש השמאל ללא הערבים לא ימנה 61 ח"כ.
זאת אומרת שלבני תהיה חיבת את החרדים, וממילא תכנע לסחטנות שלהם-או שלא תרכיב את הממשלה. חד וחלק.

נניח ולבני תזכה [כמו שכנראה יקרה] בסביבות ה10 מנדטים. מה היא תעשה? תעביר עוד כמה שנים באופוזיציה עם 0 הישגים? תכנס לממשלת ביברמן?ואם כן למה לבחור בה ולא בלפיד שלפחות מציג נבחרת של אנשי עשייה ולא עריקים.

לבני רואה בעצמה "מגנת שלטון החוק". אז למה יש סביבה כל כך הרבה עבריינים מורשעים?

לבני טוענת שהיא תביא לפתרון הסכסוך. באנאפוליס היא ואולמרט ניסו ולא הצליחו, ועוד אולמרט הסכים לותר יותר מציפי ע"פ הדלפות. דהיינו הכי הרבה שציפי הסכימה לתת היה רחוק מאוד ממה שאבו מאזן רצה. אז איך היא תגיע לסיום הסכסוך בדיוק?

לבני מציגה את עצמה כפוליטיקאית נקייה. מה דעתכם על מה שעשתה לקדימה עם החובות? בשעתו כששרון עזב את הליכוד הוא לקח את החלק היחסי בחובות של הליכוד על עצמו. לבני לא הסכימה, היא רק רצתה את מימון המפלגות. יש יותר מסריח מזה?
 

shaycohen2

New member
תשובות

ראשית, לא להיכנע לסחטנות החרדים לא אומר בהכרח לפסול אותם משותפות בקואליציה. בתנאים מסויימים כמובן.
בכל מקרה, הבסיס לקואליציה במקרה כזה צריך להיות גוש המרכז שמאל (התנועה, העבודה, יש עתיד, מרצ, עם שלם). לדעתי, גם המפלגות הערביות יכולות לתמוך (כנראה מבחוץ) בממשלה, כפי שהיה בימי ממשלת רבין השניה בשנות ה-90. אם הגוש יהיה מספיק גדול אז ייתכן שאפשר יהיה להקים קואליציה גם ללא החרדים.

לגבי האפשרות השניה שאתה מציג, בה התנועה זוכה בכעשרה מנדטים:
ראשית, כפי שאתה יודע, מה שחשוב הוא גודל הגוש. אם לגוש השמאל יהיה רוב בכנסת, המועמד להרכבת הממשלה יוכל להיות מועמד מהגוש, גם אם זה לא ציפי לבני, בכפוף לכך שמפלגות הגוש ישמרו על אחידות וימליצו כולם על מועמד מתוכו.
לגבי לפיד, כפי שכבר ציינתי בעבר, אני בספק אם פניו לאופוזיציה. ככל הנראה לי, בכוונתו להצטרף לכל קואליציה, ללא תלות בעומד בראשה. לכן, ספק אם הצבעה לו מבטיחה את חיזוק הגוש ומגדילה את הסיכוי להחלפת השלטון. ההבדל בין הצבעה ללבני להצבעה ללפיד הוא בין הצבעה למפלגה שמתמודדת מול נתניהו להצבעה למפלגה שכנראה תצטרף אליו.

אני בכלל לא מסכים עם ההטענה שלפיד מציג אנשי עשייה לעומת "עריקים". האם מצנע לא איש עשייה (אלוף בצה"ל, יו"ר הועדה הקרואה בירוחם ועוד)? האם האלוף אלעזר שטרן לא איש עשייה? האם עופר שלח ויואל רזבוזוב (עם כל הכבוד, ויש כבוד) הם אנשי עשייה גדולים יותר?
לבני אכן הגנה ומגינה על שלטון החוק. האם לא מפריע לך שמספר 2 בליכוד ביתינו הוא עבריין מורשע (אביגדור ליברמן, הרשעה בתקיפת קטין ובאיומים, הליכים בתיקים נוספים כולל אי הגשת כתב אישום עקב חסינות פרלמנטרית)? אני יכול להזכיר גם את דרעי, פייגלין, ועוד רבים. לצערי, המערכת הפוליטית שלנו לא נקיה מעבריינים. אני לא חושב שדווקא סביב לבני יש כ"כ הרבה עבריינים מורשעים ובכל מקרה הדבר לא מעיד עליה ועל התנהלותה באופן אישי (בדיוק כפי שעברו הפלילי של ליברמן לא מעיד על התנהלותו של נתניהו באופן אישי).

לגבי האופזיציה- ישיבה באופוזיציה איננה פחיתות כבוד. זה מה שצריכה לעשות לדעתי מפלגה שנמצאת בגוש המיעוט, מתוך כוונה להחליף את הממשלה בבוא העת.

לגבי התהליך המדיני - אני לא יודע אם הפערים היו כה גדולים כפי שאתה מציג, אבל גם אם כן, זה רק מראה שאפשר לשמור על האינטרסים של מדינת ישראל מבלי להצטייר כמחסום לשלום ולהוביל את המדינה לבידוד מדיני.
 

aviel931

New member
לכן אני מתלבט אם להצביע ליכוד

בגלל ליברמן והנגבי.
אני חושב דוקא שהממשלה היוצאת היתה טובה. ללבני גם היו בעיות בינלאומיות כמו דוח גולדסטון. אני לא חושב שהתהליך המדיני הקל עלינו אז.

בכל מקרה הסיכוי לדברים שאתה מתאר קלושים. בפועל גוש השמאל יכול להרכיב ממשלה רק עם החרדים. לפחות שס. ולכן ישלמו להם.

הסיכוי היחידי לקואליצית נטולת חרדים היא בראשות הליכוד עם לפיד לבני ובנט. אני לא רואה סיכוי אחר. הבעיה שלבני לא תכנס לשם ולכן נתניהו יקח איתו את שס ושוב החרדים יקבלו המון תקציבים.

יאיר לפיד לפחות מראה שחשוב לא המקצועיות-למשל רוצה את שי פירון איש חינוך כשר חינוך ועפר שלח שר ספורט. לבני הביאה את פרץ ומצנע מתוך הנחה שיביאו מנדט או 2.

בכל מקרה לא ענית גם לעניין הכסף וקדימה
 

mano55

New member
אין צ'אנס שתקום מפלגת ימין ללא החרדים...

הם יהיו ועוד איך....
הימין חייב אותם אלקטורלית....
והם מחויבים להיות בכל ממשלה אחרת אין להם קיום כלכלי....מ .
 

shaycohen2

New member
אני לא חושב שביבי מסכים איתך

כפי שכבר ציינתי, לדעתי הוא רואה בחרדים שותפים טבעיים ויעדיף אותם על פני כל שותף אחר, כפי שכבר הוכיח בעבר (ראה קואליציית הענק שהייתה לו עם קדימה בראשות מופז ואי קידום תחליף לחוק טל).

לגבי עניין הכסף - אני מצטער להגיד שאני לא בקיא מספיק בנושא. אני אנסה ללמוד אותו יותר לעומק בזמן הקרוב ולענות תשובה יותר מוסמכת. בכל מקרה, חובות של מפלגה הם לא חובות של יו"ר אלא חובות של המפלגה כיישות בפני עצמה- בדיוק כמו חובות של חברה בע"מ או עמותה. אם יו"ר הוחלף ועזב את המפלגה- אין סיבה שיקח איתו את החוב. לגבי לקיחת החלק היחסי בחוב עקב מעבר שבעה חברי כנסת מקדימה לתנועה- ממה שאני יודע העניין נמצא במשא ומתן- בכל מקרה, אני בטוח שהעניין ייפתר בהתאם לחוק.
 

dor_

New member
רגע רגע רגע

אם גוש השמאל יהיה גדול יותר, הם יוכלו להתאחד מיד עם סיום הבחירות תחת הנהגת שלי, כלומר לבקש שהיא תהיה ראש הממשלה? גם אם "הליכוד ביתנו" יהיו המובילים?
 

shaycohen2

New member
כן

מה שקובע בסופו של דבר זה מי שמצליח להרכיב קואליציה.
בכנסת הנוכחית, דרך אגב, לקדימה היו יותר מנדטים מאשר לליכוד (28 לעומת 27) אך ביבי הוא זה שהרכיב את הממשלה, כידוע.
 
למעלה