קו ת"א אשקלון יפתח ב 9 לאפריל!

מצב
הנושא נעול.

אדיה

New member
קו ת"א אשקלון יפתח ב 9 לאפריל!

קו ת"א אשקלון יפתח ב 9 לאפריל!
מתוך הכתבה ב ynet: מ-9 באפריל יתחיל לפעול קו הרכבת תל אביב-אשקלון. כך הודיע היום (ד') שר התחבורה, מאיר שטרית. בשלב הראשון תופעל בקו תל אביב-אשקלון רכבת אחת בשעה, בכל כיוון ומחודש ספטמבר, עם סיום העבודות להכפלת מסילת הברזל מאשדוד לאשקלון, יופעלו בקו שתי רכבת בשעה, בכל כיוון. משך הנסיעה ברכבת מתל אביב לאשקלון, דרך לוד ואשדוד יהיה 45 דקות ועם חיבורה של תחנת הרכבת המתוכננת בראשון לציון-מערב (משה דיין), לרשת המסילות הארצית, צפוי זמן הנסיעה להתקצר לכ-35 דקות. עבודות ההקמה של הקו כוללות הכפלה ושיקום של מסילת הברזל בין אשדוד לאשקלון, בקטעים שבין ניצנים-אשדוד וניצנים-אשקלון. אורך הקו מאשדוד לאשקלון הוא כ- 15 ק"מ. עלות הפרוייקט נאמדת בכ- 235 מליון שקל.
 

אדיה

New member
זמני הנסיעה בכתבה

קו ת"א אשקלון יפתח ב 9 לאפריל!
מתוך הכתבה ב ynet: מ-9 באפריל יתחיל לפעול קו הרכבת תל אביב-אשקלון. כך הודיע היום (ד') שר התחבורה, מאיר שטרית. בשלב הראשון תופעל בקו תל אביב-אשקלון רכבת אחת בשעה, בכל כיוון ומחודש ספטמבר, עם סיום העבודות להכפלת מסילת הברזל מאשדוד לאשקלון, יופעלו בקו שתי רכבת בשעה, בכל כיוון. משך הנסיעה ברכבת מתל אביב לאשקלון, דרך לוד ואשדוד יהיה 45 דקות ועם חיבורה של תחנת הרכבת המתוכננת בראשון לציון-מערב (משה דיין), לרשת המסילות הארצית, צפוי זמן הנסיעה להתקצר לכ-35 דקות. עבודות ההקמה של הקו כוללות הכפלה ושיקום של מסילת הברזל בין אשדוד לאשקלון, בקטעים שבין ניצנים-אשדוד וניצנים-אשקלון. אורך הקו מאשדוד לאשקלון הוא כ- 15 ק"מ. עלות הפרוייקט נאמדת בכ- 235 מליון שקל.
זמני הנסיעה בכתבה
נראים (כרגיל להודעות מסוג זה) צבועים חזק בוורוד.
 

hck

New member
לא צריכה להיות בעיה עם הזמנים

זמני הנסיעה בכתבה
נראים (כרגיל להודעות מסוג זה) צבועים חזק בוורוד.
לא צריכה להיות בעיה עם הזמנים
כיום הרכבת מגיעה לאשדוד כל 9 דקות לעגולה ויוצאת בעגולה ו17 דקות בד"כ. משך הנסיעה לאשקלון יארך כ10 דקות מאשדוד. כלומר, הרכבת תמשיך מאשדוד לאשקלון, תמתין שם מספר דקות, ותצא בחזרה לת"א ובינימינה. *עגולה = שעה מלאה, כלומר 13:00,14:00,15:00 וכ"ו.
 

omersi

New member
יש בעייה קטוה - הזמנים

לא צריכה להיות בעיה עם הזמנים
כיום הרכבת מגיעה לאשדוד כל 9 דקות לעגולה ויוצאת בעגולה ו17 דקות בד"כ. משך הנסיעה לאשקלון יארך כ10 דקות מאשדוד. כלומר, הרכבת תמשיך מאשדוד לאשקלון, תמתין שם מספר דקות, ותצא בחזרה לת"א ובינימינה. *עגולה = שעה מלאה, כלומר 13:00,14:00,15:00 וכ"ו.
יש בעייה קטוה - הזמנים
משך הנסיע מת"א מרכז לאשדוד הו בין 42-46 דקות. כיצד ניתן באותו הזמן להגיע לאשקלון? האם מתוכנן לוותר על תחנות בדרך (חוץ מכפר חבד)? מצב לו"ז הרכבות להיום מאתר הרכבת:
 

Image of me

New member
כדי להגיע ב-45 דקות לאשקלון

יש בעייה קטוה - הזמנים
משך הנסיע מת"א מרכז לאשדוד הו בין 42-46 דקות. כיצד ניתן באותו הזמן להגיע לאשקלון? האם מתוכנן לוותר על תחנות בדרך (חוץ מכפר חבד)? מצב לו"ז הרכבות להיום מאתר הרכבת:
כדי להגיע ב-45 דקות לאשקלון
נראה לי שצריך לדלג על יבנה, רחובות ואשדוד. זה לא הגיוני.
 

hck

New member
חשבון פשוט

יש בעייה קטוה - הזמנים
משך הנסיע מת"א מרכז לאשדוד הו בין 42-46 דקות. כיצד ניתן באותו הזמן להגיע לאשקלון? האם מתוכנן לוותר על תחנות בדרך (חוץ מכפר חבד)? מצב לו"ז הרכבות להיום מאתר הרכבת:
חשבון פשוט
קח את כל הרכבות שמגיעות לאשדוד ב10(~) דקות לעגולה. זמן היציאה שלהם בחזרה לת"א הוא עגולה ו15(~) דקות. זה כל כך מסובך? להלן דוגמא מפורטת: רכבת (243) שמגיעה לאשדוד בשעה 9:47, אמורה לחזור לת"א (256) בשעה 10:16. הפרש של 29 דקות. 10 דקות הלוך לאשקלון, 9 דקות המתנה, 10 דקות חזור לאשדוד, והנה אנחנו עומדים בלוח הזמנים.
 

hck

New member
הבהרה

חשבון פשוט
קח את כל הרכבות שמגיעות לאשדוד ב10(~) דקות לעגולה. זמן היציאה שלהם בחזרה לת"א הוא עגולה ו15(~) דקות. זה כל כך מסובך? להלן דוגמא מפורטת: רכבת (243) שמגיעה לאשדוד בשעה 9:47, אמורה לחזור לת"א (256) בשעה 10:16. הפרש של 29 דקות. 10 דקות הלוך לאשקלון, 9 דקות המתנה, 10 דקות חזור לאשדוד, והנה אנחנו עומדים בלוח הזמנים.
הבהרה
החשבון שלי הוא לא לגבי זמן הנסיעה אלא לגבי הכנסת הרכבת ללוח הזמנים בלי לפגוע בו(...איחורים
)
 

omersi

New member
עושה רושם שהרכבת הכינה עצמה מראש

הבהרה
החשבון שלי הוא לא לגבי זמן הנסיעה אלא לגבי הכנסת הרכבת ללוח הזמנים בלי לפגוע בו(...איחורים
)
עושה רושם שהרכבת הכינה עצמה מראש
לקו הזה ושיריינה די זמן בעבורו. אין שום סיבה שזה לא יהיה כך. השאלה היא - מה זה תל אביב? רובנו מתייחסים לתחנת תל-אביב מרכז/סבידור וכו' כ"נק' האפס" של ת"א. לי לא ברור כיצד תגיע רכבת תוך 45 ד' משם לאשקלון...
 
ברור שהם יקחו תמיד את הנקודה

עושה רושם שהרכבת הכינה עצמה מראש
לקו הזה ושיריינה די זמן בעבורו. אין שום סיבה שזה לא יהיה כך. השאלה היא - מה זה תל אביב? רובנו מתייחסים לתחנת תל-אביב מרכז/סבידור וכו' כ"נק' האפס" של ת"א. לי לא ברור כיצד תגיע רכבת תוך 45 ד' משם לאשקלון...
ברור שהם יקחו תמיד את הנקודה
הקרובה ליעד מבין תחנות העיר תל-אביב-יפו. ליעדים לדרום הם סופרים את זמן הנסיעה החל מההגנה. ליעדים בצפון הם מונים את הזמן החל מתחנת האוניברסיטה. שיטה שיש בה "גניבת דעת" קלה ולא פרית במקצת. משום שצריך לספור החל מארלוזורוב, שכן היא גם התחנה הכי מרכזית של הרכבת מבחינת כמות הנוסעים וגם התחנה שהכי צרובה בתודעת הציבור. בנוסף, לחלק מהיעדים (כגון נתב"ג בלילה) רק בתחנת סבידור יש רכבת. יש רכבות מבאר-שבע שלא מגיעות לאוניברסיטה. מי יודע אם בעתיד לא יהיו יותר רכבות כאלו. בכל מקרה אני מוכן להתערב שבחיים לא תיהיה רכבת שתגיע לת"א ולא תעצור בת"א מרכז...
 
אילו רכבות?

ברור שהם יקחו תמיד את הנקודה
הקרובה ליעד מבין תחנות העיר תל-אביב-יפו. ליעדים לדרום הם סופרים את זמן הנסיעה החל מההגנה. ליעדים בצפון הם מונים את הזמן החל מתחנת האוניברסיטה. שיטה שיש בה "גניבת דעת" קלה ולא פרית במקצת. משום שצריך לספור החל מארלוזורוב, שכן היא גם התחנה הכי מרכזית של הרכבת מבחינת כמות הנוסעים וגם התחנה שהכי צרובה בתודעת הציבור. בנוסף, לחלק מהיעדים (כגון נתב"ג בלילה) רק בתחנת סבידור יש רכבת. יש רכבות מבאר-שבע שלא מגיעות לאוניברסיטה. מי יודע אם בעתיד לא יהיו יותר רכבות כאלו. בכל מקרה אני מוכן להתערב שבחיים לא תיהיה רכבת שתגיע לת"א ולא תעצור בת"א מרכז...
אילו רכבות?
אני מאיזור באר-שבע ולא נתקלתי בחיי ברכבת שלא עצרה בבאר-שבע צפון. זה כמו לדלג על קריית-גת, והרי לשם מה? יש רק רכבת אחת בשעה, אם הם לא מחוייבים למישהו, הם מחייבים את עצמם!
 

mucool2

New member
הוא התכוון לאוניברסיטת תל אביב

אילו רכבות?
אני מאיזור באר-שבע ולא נתקלתי בחיי ברכבת שלא עצרה בבאר-שבע צפון. זה כמו לדלג על קריית-גת, והרי לשם מה? יש רק רכבת אחת בשעה, אם הם לא מחוייבים למישהו, הם מחייבים את עצמם!
הוא התכוון לאוניברסיטת תל אביב
 

IntelliMe

New member
מניסיון...

עושה רושם שהרכבת הכינה עצמה מראש
לקו הזה ושיריינה די זמן בעבורו. אין שום סיבה שזה לא יהיה כך. השאלה היא - מה זה תל אביב? רובנו מתייחסים לתחנת תל-אביב מרכז/סבידור וכו' כ"נק' האפס" של ת"א. לי לא ברור כיצד תגיע רכבת תוך 45 ד' משם לאשקלון...
מניסיון...
בשעות בערב המוקדמות, רכבת מאשדוד ולאשדוד, מגיעה לתל אביב מרכז, ומתא מרכז ב45 דקות. הזמן הזה כולל בדכ עצירה אחת למפגש רכבות באזור יבנה, עמידה ממושכת למדי בלוד, ולא כולל עצירות בבאר יעקוב וכפר חבד.
 

scooby5

Member
יש פה בעיה

חשבון פשוט
קח את כל הרכבות שמגיעות לאשדוד ב10(~) דקות לעגולה. זמן היציאה שלהם בחזרה לת"א הוא עגולה ו15(~) דקות. זה כל כך מסובך? להלן דוגמא מפורטת: רכבת (243) שמגיעה לאשדוד בשעה 9:47, אמורה לחזור לת"א (256) בשעה 10:16. הפרש של 29 דקות. 10 דקות הלוך לאשקלון, 9 דקות המתנה, 10 דקות חזור לאשדוד, והנה אנחנו עומדים בלוח הזמנים.
יש פה בעיה
לו דברנו על רכבת בשוויץ, זה היה בתוקף. מאחר ובשבוע האחרון, נסעתי בכל יום ברכבת מהצפון למרכז ובחזרה, אני יכול לומר לכם, שהיום היה היום הראשון בו הרכבת עמדה בלו'ז. לכן, הפתרון הוא זהה לפתרון בנהריה, נתב'ג ובאר-שבע. רכבת מגיעה לאשקלון ב - XX:00, ממתינה שעה + ויוצאת ב- XX+1:15, כך שיש מי שיצא בזמן.
 
ממילא ברכבות לאשדוד וממנה אין

יש בעייה קטוה - הזמנים
משך הנסיע מת"א מרכז לאשדוד הו בין 42-46 דקות. כיצד ניתן באותו הזמן להגיע לאשקלון? האם מתוכנן לוותר על תחנות בדרך (חוץ מכפר חבד)? מצב לו"ז הרכבות להיום מאתר הרכבת:
ממילא ברכבות לאשדוד וממנה אין
עצירה בכפר-חבד וגם לא בבאר-יעקב. בכל מקרה ברכבת נסחפו קצת עם משך הזמן של הנסיעה. אולי, אם גמר הכפלת הקטע בין רחובות ליבנה, שלמיטב ידיעתי הוא טרם כפול, אך יתכן ואני טועה, ולא יהיו יותר מפגשי רכבות בדרך לאשדוד, אולי אז מההגנה לאשדוד יקח קצת פחות מ-40 דקות ולאשקלון עוד 8 דקות (15 ק"מ, במהירות של 120 קמ"ש בממוצע זה כ-8 דקות נסיעה). בכל מקרה, במקרה האופטימלי זה יקח 48 דקות מההגנה לאשקלון. ואם למרבית הציבור ת"א פירושו ארלוזורוב/מרכז/סבידור/רכבת_צפון הרי שאז זה בכלל 56 דקות מת"א לאשקלון.
 

ees

New member
המסילה בין רחובות עד צומת אשדוד

ממילא ברכבות לאשדוד וממנה אין
עצירה בכפר-חבד וגם לא בבאר-יעקב. בכל מקרה ברכבת נסחפו קצת עם משך הזמן של הנסיעה. אולי, אם גמר הכפלת הקטע בין רחובות ליבנה, שלמיטב ידיעתי הוא טרם כפול, אך יתכן ואני טועה, ולא יהיו יותר מפגשי רכבות בדרך לאשדוד, אולי אז מההגנה לאשדוד יקח קצת פחות מ-40 דקות ולאשקלון עוד 8 דקות (15 ק"מ, במהירות של 120 קמ"ש בממוצע זה כ-8 דקות נסיעה). בכל מקרה, במקרה האופטימלי זה יקח 48 דקות מההגנה לאשקלון. ואם למרבית הציבור ת"א פירושו ארלוזורוב/מרכז/סבידור/רכבת_צפון הרי שאז זה בכלל 56 דקות מת"א לאשקלון.
המסילה בין רחובות עד צומת אשדוד
המסילה בין רחובות עד צומת אשדוד היא יחידה בתקופה שמנכ"ל הרכבת היה עזאני החליטו לא להכפיל מה גם שההכפלה דורשת כריתת עצים והוצאתם מהאדמה לאורך המסלול. יצא מכרז לחיבור מערב ראשון עם צומת אשדוד.
 

traiNir

New member
רשמתי לפניי את התאריך!

קו ת"א אשקלון יפתח ב 9 לאפריל!
מתוך הכתבה ב ynet: מ-9 באפריל יתחיל לפעול קו הרכבת תל אביב-אשקלון. כך הודיע היום (ד') שר התחבורה, מאיר שטרית. בשלב הראשון תופעל בקו תל אביב-אשקלון רכבת אחת בשעה, בכל כיוון ומחודש ספטמבר, עם סיום העבודות להכפלת מסילת הברזל מאשדוד לאשקלון, יופעלו בקו שתי רכבת בשעה, בכל כיוון. משך הנסיעה ברכבת מתל אביב לאשקלון, דרך לוד ואשדוד יהיה 45 דקות ועם חיבורה של תחנת הרכבת המתוכננת בראשון לציון-מערב (משה דיין), לרשת המסילות הארצית, צפוי זמן הנסיעה להתקצר לכ-35 דקות. עבודות ההקמה של הקו כוללות הכפלה ושיקום של מסילת הברזל בין אשדוד לאשקלון, בקטעים שבין ניצנים-אשדוד וניצנים-אשקלון. אורך הקו מאשדוד לאשקלון הוא כ- 15 ק"מ. עלות הפרוייקט נאמדת בכ- 235 מליון שקל.
רשמתי לפניי את התאריך!
 

mucool2

New member
אם זה ילווה בלוח זמנים חדש...

קו ת"א אשקלון יפתח ב 9 לאפריל!
מתוך הכתבה ב ynet: מ-9 באפריל יתחיל לפעול קו הרכבת תל אביב-אשקלון. כך הודיע היום (ד') שר התחבורה, מאיר שטרית. בשלב הראשון תופעל בקו תל אביב-אשקלון רכבת אחת בשעה, בכל כיוון ומחודש ספטמבר, עם סיום העבודות להכפלת מסילת הברזל מאשדוד לאשקלון, יופעלו בקו שתי רכבת בשעה, בכל כיוון. משך הנסיעה ברכבת מתל אביב לאשקלון, דרך לוד ואשדוד יהיה 45 דקות ועם חיבורה של תחנת הרכבת המתוכננת בראשון לציון-מערב (משה דיין), לרשת המסילות הארצית, צפוי זמן הנסיעה להתקצר לכ-35 דקות. עבודות ההקמה של הקו כוללות הכפלה ושיקום של מסילת הברזל בין אשדוד לאשקלון, בקטעים שבין ניצנים-אשדוד וניצנים-אשקלון. אורך הקו מאשדוד לאשקלון הוא כ- 15 ק"מ. עלות הפרוייקט נאמדת בכ- 235 מליון שקל.
אם זה ילווה בלוח זמנים חדש...
זו תהיה גם ההזדמנות לפתוח את תחנת מלחה (ניחוש שלי).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה