קיבלתי הצעה לכתוב כתבה על בית הספר

arikvx

New member
קיבלתי הצעה לכתוב כתבה על בית הספר

הלימודים,הקבלה לבית הספר,תנאי הלימודים,רמת הלימודים,יחס המדריכים ,אוכלסיית בית הספר והשירות הצבאי. ההרגשה שלי היא שקיומם של בתי ספר צבאיים מושתק בישראל מסיבות פוליטיות, אני רוצה לכתוב כמה מילים כדי להוציא את האמת לאור , מי שרוצה לשתף פעולה או להתראיין לכתבה מוזמן לדבר איתי בפורום או בפרטי.
 

murzik3591

New member
כתבה שתפורסם היכן?

אתה יכול להסביר את המשפט הזה? "שקיומם של בתי ספר צבאיים מושתק בישראל מסיבות פוליטיות" אני לא מבין למה אתה מתכוון, איזו אמת בעיניך לא חשופה ובפני מי? אני שואל אותך את השאלות הללו כיוון שזה יכול להוביל לדיון מעניין בפורום.
 

אלכס ד

New member
בתי ספר צבאיים

לדעתי, קיומם של בתי הספר הצבאיים לא מושתק משום "סיבה פוליטית" אלא בעיקר בגלל שיש הרבה בתי ספר כאלה- ומכאן הולכת ונאבדת הייחודיות שלהם. אתייחס רק לבתי הספר הטכנולוגיים של חיל האוויר- כי בית ספר כזה סיימתי לפני כ-3 שנים. בשנת 2000- היו רק 3 בתי ספר טכנולוגיים של חיל האוויר- לעומת יותר מ-10 כיום. כעת כבר כל תלמיד יכול להגיע- כי מעבר לכל- בתי ספר צריכים לשמור על קיומם ולא רק על איכות תלמידיהם. בשנת 2000- קבלה לבית ספר צבאי נחשבה לדבר איכותי. היום- גם קיימים הרבה בתי ספר כאלה- כך שלעתים אין צורך בהתמודדות על מקום בצורה של מבחנים, אלא מבחנים שהופכים להיות בעיקר דרך כניסה רשמית לבית ספר- אבל לא דרך של בחינת יכולת חשיבה- וגם המוטיבציה עצמה לשירות בעל אופי כזה- ירדה. אנשים מצד אחד מבינים שבצורה כזאת- קרביים הם לא יהיו. אך מצד שני- שומעים מכל מי שסיים את בית הספר והתגייס- שגם ג'ובניקים שיצאו ב-6-7 בערב כל יום הביתה- הם לא יהיו. לי אישית- אין שום דבר נגד שירות כזה- והעובדה היא שיש אנשים שכן מקבלים אופי שירות כזה בצורה טובה- אבל אני בעד ידיעה מלאה על מה שקורה- כדי למנוע לאחר מכן תלונות שונות על אופי השירות והפניית כל הזעם על כך- כלפי בית הספר, שכביכול, לא מסביר בצורה ברורה מספיק לאנשים את הצורה שבה יעסקו במקצוע שלהם בצבא. כך, שאני לא רואה פה שום "סיבה פוליטית" כזאת או אחרת, אלא אם המשמעות של "פוליטיקה" זה "גישה" במקרה זה, שבאמת ההתייחסות לבתי הספר הצבאיים כמקום ייחודי- השתנתה עם הזמן.
 
למעלה