קישורים בין טבלאות- FAQ

גרי רשף

New member
קישורים בין טבלאות- FAQ../images/Emo22.gif

1. יש לקשר שדות מאותו הסוג, ובמקרה של מספר- מאותו סוג מספר. ברוב המקרים מדובר בשדות Number מסוג Long (זה כולל גם מספר אוטומטי Auto Number). 2. לאחר הקישור על ידי גרירה, יש לסמן את שני המלבנים העליונים:
Enforce Referential Integrity Cascade Update Related Fields​
אם לא מקפידים על כך, בשני צידי קו הקישור לא יופיעו סימני האחת (1) והאינסוף (8 שוכב). 3. השדה שבצד האחת (ה-1 של 1:N) חייב להיות שדה מפתח, ובמסך הקישורים הוא יהיה כתוב באותיות בולטות. 4. אם הקישור לא נוצר ומופיעה הודעת שגיאה-
יתכן ויש נתונים לא מתאימים בטבלאות (למשל- בצד הרבים- N מופיע נתון שאינו קיים בצד האחת- 1),
או שלא הקפדת על מה שכתוב בסעיפים 1 - 3,
או שהלכת הפוך ואת צד הרבים- N ניסית לקשר לצד האחת- 1 במקום להיפך. 5. בדוגמה המצורפת כאן- לא הקפידו לתת שמות ללא רווחים באמצע, ולהתחיל את שמות כל הטבלאות ב- _T (למשל- T_BateiSefer במקום מה שמופיע). זה לא אמור להפריע ליצירת הקישורים, ומדובר במוסכמות מטעמים של נוחות.
 

IdanRe

New member
תודה ../images/Emo13.gif

אני אדפיס את זה למחברת, מידע שימושי.
 

גרי רשף

New member
הקשרים נעלמו? הוכפלו?../images/Emo22.gif

תמיד מומלץ להתחיל את הטיפול בביצוע Repair & Compact (דרך אופציית Tools בתפריט). אם לא יועיל, בוודאי לא יזיק.. 1. לעיתים הקישורים שיצרנו נעלמים.. למשל- חזרנו למסך הגדרת הקישורים ולא רואים את כל מה שבנינו. פתרון- יש ללחוץ על האייקון שבתמונה המצורפת הוא ה-13 משמאל (עם 9 ריבועים קטנטנים), והם יופיעו. אם אינם מופיעים- כנראה שאינם קיימים, וניתן לבדוק זאת בקלות: בודקים אם ניתן להזין נתונים לא חוקיים המנוגדים לקישורים שלכאורה הגדרנו.. 2. לעיתים הקישורים מופיעים מספר פעמים שלא לצורך (כמו בתמונה המצורפת). פתרון- יש לעבור קישור קישור, למחוק אותו על ידי סימונו עם העכבר ולחיצה על Delete (מחיקת הקישור ולא מחיקת הטבלה), ולהשאיר רק קישור אחד. לאחר מחיקת הקישורים יש למחוק גם את הטבלאות המיותרות המוצגות במסך הקישורים, לשמור, לסגור, ולבצע Repair & Compact.
 
למעלה