קלינאית תקשורת יועצת בפורום

קלינאית תקשורת יועצת בפורום

שלום לפלגיה ולכולם, הוזמנתי ע"י הנהלת הפורומים להצטרף לצוות יועצי הפורום. אשמח להיות לעזר למי שמתעניין בנושא השפה והדיבור אצל המתכוננים לכיתה א'. גלישה מהנה לכולם
 

פלגיה

New member
ברוכה הבאה ../images/Emo140.gif

אני מאוד שמחה שאת כאן, ואני משוכנעת שתעזרי מאוד.
 
זה לא אירוח ../images/Emo13.gif

אני אמורה להיות נוכחת כאן מפעם לפעם. אם יש לך שאלה, אז בשמחה.
 
צריך לבדוק אז זה

בעיקרון, אם הוא כבר בן 6, אמורה להיות ש' תקינה. ואם היא תקינה או לא, צריך לאבחן.
 
זיו מבטא ס' במקום ש'

אמנם זה מאוד חמוד, אבל מתי צריך לטפל בזה? הילדון כבר בן 51/2 ועולה לגן חובה. לפני שנה היינו בריפוי בעיסוק ונרשם בתיק שלו שהוא אינו מבטא ש', אבל הוא לא טופל בגלל גילו הצעיר (לטענתם).
 
לגאיה של זיו

בגיל 6 ילד כבר אמור להגיד ש. את יכולה לנסות להיכנס לתורים שיש במכוני הדיבור,( גם ככה זה לוקח כמה חודשים) ולנסות טיפול בדיבור כדי ללמד אותו את הש'.
 

ליאת +

New member
הנסיון שלנו שונה

הבן שלי בגיל שש לא אמר צ' אלא ס' באופן גלוי ומודגש. הלכנו למרפאה בתקשורת שאמרה לנו ש א. בלי מוטיבציה אי אפשר לשנות כלום ב. לא כדאי להתחיל עכשיו טיפול במילא כי בדיוק נפלו לו השיניים הקדמיות. חיכינו חצי שנה ופתאום לילד "נפל האסימון" והוא התחיל לבד להגיד צ'. אז יכולנו לבלות את חצי השנה הזו בטיפול מיגע ומתיש ויכולנו פשוט לחכות... מסתבר שבמקרה שלנו לפחות, גם האפשרות השניה עובדת.
 

ליאת +

New member
בהצלחה. הבן שלי הגיע

לאבחון ואמר "לא רוסה"
אז המאבחנת אמרה שעם זה אי אפשר להצליח במילא כי הטיפול דורש הרבה תרגול.
 
שאלת "שליפה"

שלום מאיה, בני בן השש וחצי עולה לכתה א', ילד נבון מאוד, פעיל, יצירתי וחברותי, אך לעיתים מתנהג באימפולסיביות. בעלי ואני שמנו לב שמדי פעם הוא לא זוכר כיצד קוראים למשהו שהוא רוצה לתאר או שמשתמש במילה מוטעית. לדוגמא: יכול לראות חטיף צ'יפס ותוך כדי שיחה לקרוא לו ביסלי. רק כשנפנה את תשומת ליבו לכך שזה לא ביסלי, ינסה לחשוב מחדש מהי המילה המתאימה. בדרך כלל נזכר בעצמו מהי המילה הנכונה אך מדי פעם קורה שהוא לא זוכר מהי המילה מבקש שנזכיר לו. ברצוני לציין שכאשר דיברתי על כך עם הגננת שלו בגן חובה, היא לא ידעה על מה אני מדברת ולא שמה לב לשום בעיה. האם מדובר כאן על התנהגות אימפולסיבית, בעיית שליפה, בעיה בזכרון או איזשהו שילוב בינהם? מה ניתן לעשות על מנת לסייע לו להתגבר או לעקוף את הבעיה? תודה
 
שאלת שליפה

בעיות שליפה הן ענין שדורש בדיקה של ממש כדי לראות מהי הבעיה ומה חומרתה. כדאי לך לפנות לאבחון של קלינאי תקשורת באיזור מגוריך. אם יש בעיה, הוא יוכל לקבל מן הקלינאי כלים שיעזרו לו להתמודד איתה.
 
למעלה