קניון עיר ימים - כל מה שרע בתכנון עירוני

tapuzo

New member
קניון עיר ימים - כל מה שרע בתכנון עירוני

קניון עיר ימים מציג תכנון סביבתי כושל. כבר מהקונספט שלו, לבנות קניון סגור ולא קניון שמשתלב בשכונת עיר ימים הסמוכה
כמו קניון ערים בכפר סבא אלא מנותק לגמרה.
ואז להקיף אותו במשטחי חניה - בזבוז אדיר של שטח בעוד במגדלי עיר ימים למגדלים כמעט ואין גינות, לאלפי תושבים.
ולא רק שמקיפים בחניונים עיליים - גם לא עושים להם מדרכות אל הקניון והשכונה. ומפזרים אותם עם שטחי גינון מיותרים לגמרה
שלא משרתים אף אחד.
עצוב שבמדינה צפופה שצריכה לחשוב על ניצול קרקע יעיל מתכננים בשטח כזה גדול מרבדי חניה, גינון ומזרקה מיותרים ולא נגישים
שלא נותנים כלום לציבור וקניון מנותק.
.
 

tapuzo

New member
שטחי גינון גדולים מיותרים בלי ספסל ובלי שימוש

 

tapuzo

New member
במקום פארק, עשו גבעה משופעת, סתם תקעו שתילים

 

tapuzo

New member
גם המזרקה רחוקה מיותרת ומתחילה להיות מוזנחת

 
לפחות לגבי הקונספט הכללי אני בהסכמה מיידית

בערב החג ישבנו בבית קפה בקניון החדש בקריית השרון ושמחנו פה אחד על הצלחת הקונספט של קניון פתוח, שעורר בתחילה ספקות.

אתמול בערב עברתי שם וראיתי הרבה הורים וילדים מטיילים בשטח הפתוח של הקניון - היו שם כנראה מיני אטרקציות לילדים לכבוד החג - והמראה היה משמח מאוד.

ענין בזבוז השטחים בקניון עיר ימים נראה בהחלט מטריד, ביחוד כשבנהוג בד''כ לבנות לקניונים חניה תת קרקעית. אני לא איש מקצוע, אבל על פניו זה נראה ענין תמוה, במקרה הטוב. לא הייתי מצטער על הבניה שלא התאפשרה על השטחים האלה כמו על כך שלא ניצלו אותו לתוספת שטחים ירוקים, שחסרים בנתניה עד כאב. המגמה בעיר היא בפירוש בניה דחוסה.

נדמה שמשהו לקוי מאוד בחשיבה ההנדסית התכנונית בעיריה.
 
נראה לי תמוה כל ההשתלחות הזו בקניון עיר ימים

ובשכונה בה היא נמצאת. מי שמעוניין בבניינים נוספים (אני מתכוון ל tapuzo) במקום שטחים ירוקים (ומזרקה...) שיחשוב על זקני ניו יורק ז"ל שהחליטו על הסנטרל פארק. כמה שהם היו חכמים.
בעיר ימים הגדילו את גובה הבניינים המתוכננים בכדי להוריד את כמותם ולהגדיל את השטחים הירוקים בעקבות כך.
יש לקניון גם חניון תת קרקעי נהדר מתחת לכל שיטחו (ואולי אף יותר). כמי שמגיע לקניונים שבהם אני נדרש לחפש זמן רב אחר חניה, אני מאוד מרוצה מהתיכנון של המקום.
בניגוד לדבריו של tapuzo, יש מדרכות בצידי החניות העל קרקעיים שמסביבו. רואים זאת גם בצילומים שצירף.
יש יתרון לקניון סגור (מיזוג בימים חמים, הגנה מגשם בימים גשומים) כשם שיש יתרונות אחרים לקניון פתוח, כפי שאורי ציין.
כעת עדיין השכונה בבניה. שווה לחכות לסיומה (כולל לבלוב השטחים הירוקים) לפני שיוצאים בנחרצות כזו כנגד התכנון, ועוד עם כל כך הרבה שורות פתיחה ותמונות ל"הוכחה".
 
טוב שהוספת את דעתך, יוסי. אני מניח שכל אחד

מאיתנו מכיר יותר מה שקרוב יותר למקום מגוריו, ולכך בדיוק נועד הפורום.

לא ידעתי שיש לקניון גם חניון תת קרקעי - נקודה חשובה מאוד.

אגב, מישהו יודע על התארגנויות פייסבוק ו/או פורומים של שכונות נוספות בעיר - כולל עיר ימים? הייתי שמח ליידע אותם על קיום פורום זה, לדיון שנושאים שחורגים מתחומי שכונה זו או אחרת. אשמח לכתובות וקישורים.
 

tapuzo

New member
ואתה יודע שהקטינו בחצי את הכיכר בעיר ימים?

אולי אתה פשוט מדבר מתוך פחד על "יוקרתה" של השכונה. בוא תן לי לחדש לך עוד משהו - עיריית נתניה גם עשתה לכם תרגיל
ועל ידי שינוי של תוכנית השכונה גם קיצצה את גודל הכיכר המרכזית בעיר ימים בחצי כדי להגדיל את שטחי המסחר שם.
כן גם בתוך עיר ימים יהיה עוד מרכז מסחרי ממש ליד בתי הספר במקום שטח שהיה מיועד למבני ציבור וגני ילדים.
תמשיך להלל את היזמים של קניונים, אחרכך אתם תבכו כמה צפוף לכם בשכונה נכון?
הקניון גוזל שטח עצום, שהיה יכול להיות הפארק של ילדי השכונה שבמקום יתרוצצו בין מגרשי חניה לרגלי המגדלים היוקרתיים.

ובניגוד לדבריו של יוסי יערי שחושב שיש שם מדרכות, אז לא. אין מדרכות מהחניות העליונות סביב הקניון אל הכניסה ולכן אנשים נאלצים ללכת בתוך הכבישים.
 
מעניין מה הסיבה שאתה משתלח בי (ניחא...)

ובשכונת עיר ימים (לא ברור...).
אינני תושב השכונה (לצערי לא היה לי די כסף לקנות בה את מה שרציתי) והפחדים המעטים שהיו לי בחיי לא נגעו בעניינים פשוטים שכאלה.
אינני מהלל אף יזם ולא אבכה שצפוף (כאמור איני תושב השכונה). כיוון שאני גר באיזור אני מודע ליופי הצפוי בשכונה זו לאחר שיסתיים הפיתוח. לביקוש ולמחירים יש בהחלט סיבה ראויה.
יצא לי להיות בקניון המדובר. חניתי גם בחניות החיצוניות וגם בתת קרקעית.
נראה לי שבוער לך כל כך לסתור את דברי עד שאתה מסוגל לכתוב "בניגוד לדבריו של יוסי יערי שחושב שיש שם מדרכות, אז לא. אין מדרכות מהחניות העליונות סביב הקניון אל הכניסה ולכן אנשים נאלצים ללכת בתוך הכבישים".
אם כך, אשתמש באחד הצילומים שהעלית כדי לסתור את דבריך (לצערי לא כתבת מה מקור הצילומים, כנהוג בתיקשורת, אז מבחינתי אתה המקור).
העליתי חיצים כדי להראות את המדרכות (הקרובות לצופה בצילום. חץ אחד גם מסמן את מעבר החציה לכניסה.
כידוע, גם בכבישים רגילים אנשים נוטים לקצר ולא ללכת במדרכות עד מעבר החציה. כאן הדבר אפילו פחות מסוכן כיוון שמדובר באיזור חניה ולא בכבישים פתוחים לנסיעה עירונית (האם בחניה של מתחמי החנויות ליד שפיים הדבר שונה? האם באיזו חניה תת קרקעית אתה מכיר מדרכות?).
באותו צילום כתבת "שטח מבוזבז מי משתמש בו". שטח ירוק אינו שטח מבוזבז. הוא לנוי (וכאשר העצים יגדלו - גם ישבו מתחת לצילם).
 

tapuzo

New member
עניתי לך - אלו לא מדרכות אלו שוליים לבמפרים

ולגבי שכונת עיר ימים "הפיתוח היפה"
לא התייחסת כנראה במכוון לעובדה שקיצצו את הכיכר המרכזית בה לחצי כדי לדחוס שם עוד מסחר.
ובשכונות יוקרה כל החניות הן תת קרקעיות. זה ההבדל בין שכונה צפופה כזו שמתוכננת טוב ושכונות יוקרה של מגדלים
לבין שכונה כמו עיר ימים שבה סביב כל בניין יש מרבדי חניה. זה סממן לתכנון זול שלא תראה בשכונת יוקרה.
 

tapuzo

New member
חכה גם בקרית השרון אישרו דיור מוגן 25 קומות

אמנם התושבים ניהלו גישור והצליחו להוריד את גובה הבניינים שלא יסתיר להם את הנוף
אבל ליד אישרו מגדל 25 קומות של דיור מוגן.
 

tapuzo

New member
אגב אני אסביר לכם מה השיקול האמיתי של העיריות

על שטחי חניה עליונים הן גובות ארנונה. על שטחי פארק לתושבים הן נאלצות להוציא כסף.
אז אם אפשר לדחוס יותר תושבים בלי פארקים ושטחי גינון ולייצר מראית עין של שטח מגונן כחלק מחניון קניון, מה טוב.
השאלה היא האם התושבים צריכים להלל את המדיניות הזו, שפוגעת בהם.
 
למעלה