קנס United & Booking

Fellowship

New member
קנס United & Booking

לאחר שביצענו הזמנות של טיסות ומלונות, צץ נתון חדש והחלטנו לבצע שינוי,
כל המלונות בבוקינג היו עם אפשרות ביטול עד סמוך למועד האירוע, למעט מלון אחד.
כרטיסי הטיסה דרך יונייטד היה עם דמי שינוי/ביטול של 200$ לכרטיס (ידענו מראש).

1. כמובן שהמלון היחיד שהיינו צריכים לשנות, היה המלון היחיד שהיה ללא אפשרות ביטול (תשלום מלא בכל מקרה).
דרך בוקינג לא היתה אפשרות לבטל, פניתי ישירות למלון, הם אמרו שאפשר לבטל תמורת דמי ביטול של 25$,
אבל מכיוון שההזמנה בוצעה דרך בוקינג, חייב לעשות זאת דרכם, ואילו בוקינג לא אפשרו זאת (עמלות, אני מניח).
פניתי שוב לבוקינג, אמרתי להם שיצרתי קשר עם המלון והוא מוכן לבטל וביקשתי שיבדקו עמם,
בדקו, אישרו, בוטל בתשלום של 25$ (במקום מאות דולרים).

שאלה
האם אתם נוהגים להזמין מלונות בבוקינג (ודומיו), או ישירות מול המלונות?
הנוחות וגמישות של הזמנה דרך אתרים כמו בוקינג היא מאוד מפתה,
פעם, ממש מזמן, השוותי קצת מחירים אל מול הצעות ישירות מהמלונות, לא ראיתי סיבה להזמין מול המלון.
(נראה שכדאי לבדוק מול המלון ישירות כאשר דרך אתרים חיצוניים אין אפשרות ביטול)

2. בשיחה עם יונייטד נאמר לי שאין שום אפשרות לבצע את השינוי בכרטיסים ללא תשלום של 800$.
(ארבעה כרטיסים כפול 200$ לכרטיס),
התקשרתי שוב למחרת כדי לנסות שוב, שאלו מה הסיבה, מלמלתי משהו בכוונה לא ברור לחלוטין,
כי מצד אחד הייתי צריך לספק להם סולם (אם ירצו לרדת בו), וסתם לומר "התוכניות שלי השתנו" לא היה עוזר,
אבל מצד שני לא רציתי לשקר בפה מלא, אז סיפקתי חצי הסבר לא מפורט וחצי מומצא, זה עבד, ויתרו על 800$ דמי שינוי.

שאלה
את הטיסות הללו הזמנתי במקרה ישירות דרך האתר של יונייטד, ולא דרך אקספדיה (כמו בד"כ),
ומנסיון קודם, אם הייתי מזמין דרך אקספדיה, לא היה עם מי לדבר ביונייטד, הם היו שולחים אותי לאקספדיה,
ולדבר עם אקספדיה זה מועיל כמו לדבר לקיר.
האם נכון לומר שתמיד עדיף להזמין טיסות דרך האתר של חברת התעופה, ולא דרך אקספדיה (ודומיה)?
או שלא בהכרח?

 

danakama10

New member
לשאלתך האחרונה, בפירוש כן

היה לי לא מזמן סיפור עם השכרת רכב בארץ ובסופו של דבר באדגט זרקו את האחראיות על אקספדיה, ולהיפך. אני מזמינה מעתה אך ורק ישירות, הכל.
ומאוד לא אהבתי איך תיחמנת את יונייטד ואתה עוד מתגאה בזה. לא ברור מדוע וויתרו לך על הקנס, כי הסיבה לשינוי הרי לא אמורה לשנות להם.
 

vinney

Well-known member
לי היה סיפור דומה עם דלתא

לא תיחמנתי אותם, אמרתי להם שתוכניות השתנו ושיעשו לי טובה. עשו לי טובה. עזר, כנראה, שאני טס איתם הרבה ויש לי אצלם מלא מיילים, אבל זה בהחלט לא כזה סיפור גדול לקבל מהם וויתור בנושא הזה מדי פעם. להתקשר לבקש שינוי כל שבוע כנראה שלא יעבוד, פעם בשנתיים - בהחלט יכול להיות.
 

vinney

Well-known member
תלוי

לפעמים אתרי נסיעות יכולים להציע מציאות שלא תמצא באתרי מלונות/חברות תעופה ישירות. חלק יעשו price matching, זה בעיקר נכון למלונות, חברות תעופה בדרך כלל לא יעשו.
&nbsp
מתי זה קורה? לפעמים האתרים האלה, במיוחד היותר זולים, מקבלים את המחירים האלה בגלל bulk ordering - דהיינו הם הזמינו מחברת התעופה X כרטיסים במחיר מסוים והתחייבו לכסף, בין אם ימכרו אותם בפועל ובין אם לא. מה קורה אם לא? הם סופגים את העלות, אפילו שחברת התעופה תמכור אותם במילא למישהו אחר. אז מה הם עושים? מוכרים אותם בהנחה באתר שלהם.
&nbsp
במקרה כזה חברת התעופה כמובן שלא תדבר איתך, וגם סוכנות הנסיעות לא ממש תרצה לבוא לקראת כי הרי מלכתחילה נתנו לך הנחה כדי להפטר מהמלאי אז למה שירצו לקחת אותו חזרה?
&nbsp
אבל אם אתה קונה כרטיס דרך אתר נסיעות שבאותו המחיר אתה יכול לקנות מחברת התעופה ישירות - איזו תועלת יש לך בmiddle man? תקנה ישר מחברת התעופה. כנ"ל עם המלונות.
 

Midriff

New member
נסיעות

לגבי מלונות אני כמעט תמיד מזמינה דרך hotels.com - ההטבה שלהם של לילה חינם על כל 10 לילות עושה את זה בד"כ עוד יותר כדאי ממקומות אחרים, פלוס זה מרכז לי הרבה מלונות יחד במקום אחד, בלי הצורך לדבוק ברשת מסויימת בשביל לאסוף את ההטבות.
לגבי טיסות - תלוי, יש ויש היו מצבים שזה שעבדתי עם סוכן עזר לי מאוד והיו מצבים כמו דרך אתר או סוכן שזה בעיקר הפריע. אם אפשר אני מזמינה מחברת התעופה, אבל בהרבה מקרים הם יהיו יקרים יותר ואז בד"כ אשתמש באתרים אחרים.

אני דווקא מאוד מופתעת שחברת התעופה הייתה מוכנה לוותר על דמי השינוי בד"כ הם מאוד קשיחים בנושא, אפשר לשאול מה אמרת?
 

Fellowship

New member
בנוגע ל 10% הנחה ב hotels.com

בבוקינג מסטטוס מסויים (שלא קשה להשיג) יש הנחות אוטומטיות שזה יוצא בערך או אפילו קצת יותר שווה מאשר hotels.com.
&nbsp
בנוגע לשאלתך, אמרתי להם שכנראה היתה תקלה מסויימת, לא הדגשתי האם תקלה שלי או תקלה שלהם (ברור ששלי, איזו תקלה שלהם יכולה להיות ועוד כזו שאני שם לב אליה חודש אחרי ההזמנה?), דיברתי בנימוס, ביקשתי יפה, השארתי את הסיבה מעט מעורפלת וזה עבד.
(בשיחה השנייה, בראשונה זה לא עבד, אז אמרתי ששיניתי תוכניות).
 
למעלה