קצת איבדתי את הצפון - מה נהוג באוטובוס

netab02

New member
קצת איבדתי את הצפון - מה נהוג באוטובוס

זה בסדר שאישה תשב ליד גבר באוטובוס, או שזה נחשב לא מנומס ועדיף לא לעשות את זה אם יש מקום ליד אישה אחרת? ואם אין מקום פנוי אחר? זה משנה אם מדובר בשני פנסיונרים או באישה שנראית לא רע (ולא, לא התכוונתי אלי. שאלה כללית) ובחור חתיך? כמובן - בלי שום כוונות לא כשרות, חלילה...
התרגלתי שגברים מרגישים לא בנוח לידי. קרה לי שישבתי על ספסל ארוך של תחנת אוטובוס ובקצה הרחוק השני ישב חרדי והוא מיד קם כשהתישבתי, אז חשבתי שאולי יפריע לגבר באוטובוס אם אני אשב ממש לידו, אפילו אם הוא חילוני. אני כבר חושבת על הדברים האלו באופן אינסטנקטיבי. הצילו!
 
אז בואי נעזור לך למצוא אותו

זה לחלוטין בסדר. גבר יכול לשבת ליד אשה - אשה יכולה לשבת ליד גבר. מה שנחשב לא מנומס - זה לדרוש מנשים או מגברים שישבו ליד בני מין כאלה ואחרים, ולהתערב להם בישיבה באוטובוס. יותר נכון - לאלץ אותם לפעול לפי אמונה שהם לא בהכרח שותפים לה.

כמובן - לגיטימי שאדם יפעל לפי אמונתו, ואם זה סותר את אמונתו לשבת ליד בן המין השני, זה לגיטימי שהוא יקום ויעבור למקום אחר. נכון שיש בזה אלמנט של חוסר נימוס, אבל האלטרנטיבה היא גרועה יותר - להכריח את האחר לקום, כדי שזה יתיישב עם אמונתך.

ואם העניין הוא הרגשה שלא בנוח - גבר יכול להרגיש לא בנוח על-יד גבר אחר (אם הוא לא מתקלח, למשל, או אם הוא מקלל את בן-שיחו בפלאפון באופן קולני), ואשה יכולה להרגיש שלא בנוח ליד אשה, מסיבות דומות.
 
אני מתבאסת כשמתיישב לידי גבר.

לא עניין של אמונה, זה פשוט יוצא נורא קרוב ולא נוח לי להיות כל כך קרובה לגבר זר (גם לאישה אבל פחות). אני לא מקימה אף אחד כמובן (גם לא קמה בעצמי) אבל אם יש מקום פנוי לגמרי או מקום פנוי ליד גבר אחר, אני קצת מתעצבנת שמתיישבים דווקא לידי.

(כמובן שלא צריך לנהל את המדינה רק לפי מה שמעצבן אותי).
 
כך אני נוהגת:

(כלומר - לא נוהגת בדר"כ. כן נוסעת באוטובוס):
אני יושבת איפה שבא לי והיכן שיש מקום פנוי. אם יש אופציה - לא אתיישב ליד מישהו שאני חושבת שזה יגרום לו חוסר נעימות / מצוקה או יכריח אותו לעבור מקום (כלומר: גבר חרדי). אם אין מקום אחר - בהחלט כן אתיישב שם ואתן לו להתמודד עם הבעיה שלו.
קמה לקשישים / הריוניות.
ואם יש לי עיתון, אני מציעה חלקים ממנו לשכני - זה הדבר הכי נימוסי שאני עושה.
 

מוגג

New member


 
אני לא יושב ליד נשים בתחבורה ציבורית

אם אשה יושבת לידי ויש מקום אחר, אני קם ועובר.
זה לא משנה את זכותך המלאה לשבת איפה שבא לך. לעולם לא אבקש ממישהי לעבור כי זה לא נוח לי - זה עניין שלי, לא שלה.
 
למעלה