קצת חוויות שירות

קצת חוויות שירות

מי שכאן מוזמן להגיב ולשתף בעצמו:

אתמול נסעתי לי לביקור בעיר מרוחקת. היות שאני נטולת רכב, נסעתי באוטובוס. כשעליתי שאלתי את הנהג על רכישת כרטיס הלוך חזור. הנהג בהתחלה לא ענה לי, ואחרי דקה ארוכה של שתיקה שלוותה במבט לא ברור הוא הכריז בנימה מאוד נחרצת ותוקפנית ש"אין יותר דבר כזה נסיעה הלוך חזור!". התגובה שלי הייתה שאלה כמה עולה נסיעה הלוך, מה שנקטע על ידו בגסות עם חזרה על ההכרזה שאין דבר כזה הלוך חזור יותר, ביתר תקיפות. עניתי לו שאני מתנצלת מעמקי נשמתי, שלא ידעתי את זה ושאם ככה אשלם על נסיעה הלוך. הנהג בתגובה הגביר את הנימה התוקפנית ואמר שיש אופציה אחרת "אם את מעוניינת", ובעוד אני תוהה מה לעזאזל עובר עליו ולמה לדבר ככה הוא דרש שאתן לו את הרב קו שלי - מסתבר שזו הייתה דרכו להציע לי להטעין סכום כסף ברב קו שממנו תרד לי עלות הנסיעה (לא רלוונטי עבור נסיעה חד פעמית וכשמדובר במישהי שתמיד יש לה חופשי חודשי).

בהתחלה חשבתי שאולי לא באתי טוב לנהג בעין, אבל גם האנשים שעלו בתחנות הבאות זכו לתגובות בנימה דומה ולתקיפות מצד הנהג בזמן שכל פשעם היה להתעניין בעלויות/במסלול הנסיעה/היה בחור מסכן שהנהג הוריד אותו בבוטות מהאוטובוס כי היה לו הסדר תשלום מחברת תחבורה אחרת והוא ניסה להבין אם קיימת אפשרות להמיר את התשלום.

קטע אחר: נדרשתי להזמין איש מקצוע לעבודות בדירה שלי - לפני כשנה וקצת בוצעה צביעה, והצבע התחיל להתקלף בכמה מוקדים ונדרשו תיקונים. בעלי הדירה ביקשו שאזמין את מי שביצע את הצביעה במקור. פרולוג: אני גרה בדירת גג, והצביעה בוצעה במקביל לתיקון של נזקים שנוצרו כתוצאה מחדירת מים מהגג, כשאותו שיפוצניק שיתף בפירוט יתר בחוות דעתו שנדרש טיפול יותר מקיף (שבוצע ברובו לבסוף) כי המקור לבעיות הוא בגג של הבניין. גם הפעם הבחור חש בצורך לחפור לי בטירוף שקיימות בעיות בגג ושצריך לטפל בגג אם רוצים שהתקלות לא יחזרו על עצמן. הכל טוב ויפה, אבל הגג טופל ממזמן, והוא לא ראה בכלל את הבעיה - צבע שהתקלף, משהו שקרה גם בתקופה של קיץ ככה שאני בספק שיש קשר לחדירת מים מהגג, כשבנוסף לכך כמו שהסברתי לו - אני בסך הכל שוכרת את הדירה, אין לי שום סיבה ושום כוונה לבדוק את הגג ולתקן אותו, גם אם לטענתו כל התקלות הקיימות בדירה כולל דברים לא קשורים בכלל, יפתרו אם רק יטפלו שוב בגג.

בסוף התייאשתי ואמרתי שהוא מוזמן לדבר עם בעלי הדירה, שמצידם ביררו על איש מקצוע אחר שהסכים לבצע את העבודה ברצון. השורה התחתונה - יכול להיות שאותו איש מקצוע הוא אדם מאוד ישר ומצפוני, אבל בתכלס עם החפירות וההתעקשויות שלו הוא הפסיד פרנסה בטוחה - גם כמה מאות ש"ח כרגע, וגם עוד פרנסה בעתיד, אם הוא כל כך מאמין שהתקלות יחזרו על עצמם (מה שבעלי הדירה כבר לקחו בחשבון), היה משתלם לו יותר לבוא ולבצע את העבודה ולהזכיר את קיומו כדי שיקראו לו כל פעם מחדש...
 

jen711

New member
אני דווקא רגילה שהנהגים דיי נחמדים

אבל כל כך נמאס לי שהם מגבירים מהירות לפני התחנה שלי ואז בולמים בפראות ואני חייבת להחזיק חזק כדי לא ליפול.
וכמה פעמים שלא קמתי לפני הם החליטו לא לעצור ואחד אפילו טען שאין פה תחנה(לא שאני יורדת פה כבר 7 שנים).

נ.ב. מה קרה לפורום? הוא היה משעשע...
 

a wild rose

New member
נהגים שלא עוצרים...

כשהייתי חיילת היו לי תאקלים כאלו עם נהגים, היו מקרים של נהגים שהיו חדשים ולא הכירו את המסלול, היה נהג שלא עצר וטען שלא צלצלתי, וכשאנשים טענו שכן צלצלתי הוא טען שבטח צלצלתי כשהוא עבר את התחנה - מה שכמובן לא היה נכון. נהגים אחרים לא תמיד פתחו את הדלת האחורית למרות שרוב האנשים יורדים משם, והייתה את הבעיה הכי גדולה שיש לחיילים שנוסעים באוטובוס - נהגים שלא חיכו שנוציא את התרמילים שלנו מתא המטען והתחילו לנסוע. אחרי שהשתחררתי שמעתי על כמה מקרים של חיילים שננעלו בתא המטען כשניסו להוציא את התיקים שלהם והנהגים שמו פס ונסעו (כשהם סוגרים את תא המטען תוך כדי).
&nbsp
בת דודה שלי נרדמה פעם באוטובוס וכשהתעוררה גילתה שהיא לבד באוטובוס נעול, הנהג לא עשה סריקה, ולא היה מדובר בילדה קטנה אלא בנערה בוגרת שלא מפספסים בקלות - למזלה היה לה פלאפון, היא התקשרה לאמא שלה ואמא שלה התקשרה למשטרה. הנהג התקשר אליה הבייתה להתנצל והתחנן שהיא תבטל את התלונה נגדו.
 

a wild rose

New member
נהגי אוטובוס הם עם הזוי

כשהייתי מספר ימים בלי אוטו גיליתי את זה והזדעזעתי. עם כל הסימפטיה לעבודה הקשה שלהם אין סיבה שהם יהיו מגעילים כל כך, בשונה מנותני שירות אחרים האינטרקציה שלהם עם האנשים מאוד קצרה והם לא נדרשים לדבר הרבה.
&nbsp
הסיפור השני שלך מזכיר לי שהיו לי בעיות בדירה שלי ובעלי הדירה שלחו מישהו שיטפל והוא שאל כמה זמן אני מתכוונת לגור בדירה, והמליץ לי לא לחדש את החוזה כי מה שהוא עושה זה רק טלאי והבעיות יחזרו על עצמם כי אלו בעיות תשתית עמוקות שדורשות טיפול יותר מקיף. לא הבנתי למה הוא לא אמר את זה לבעלי הדירה, אולי הם היו מוכנים לבצע טיפול עמוק יותר? מהסיפור שלך הבנתי שכן בוצע טיפול עמוק יותר והתקלה לא קשורה בכלל, אז מה הבעיות שלו?
&nbsp
וגם לי יש חוויית שירות לספר: הלכתי לאכול במקום של אוכל שבנוי בצורת דוכן. הזמנתי וחיכיתי בסבלנות שיקראו לי. עבר הרבה זמן ולא קראו, וראיתי את מי שהזמינה אחרי כמעט מסיימת לאכול - אז פניתי לעובד במקום ושאלתי כמה זמן זה עוד ייקח, והוא ענה לי באדישות שזמן הכנה ממוצע הוא X זמן, שעבר כבר עם ריבית וזה מה שאמרתי לו, והוא בתגובה אמר בנימה מעצבנת שאם אני אצעק זה לא ייתן לי שום דבר - למרות שלא צעקתי אלא דיברתי בטון רגיל ואפילו אדיב לדעתי, בהתחשב בנסיבות. עניתי לו על זה שאני יכולה לצעוק אם הוא ממש רוצה, אבל לא עשיתי את זה למרות שאני מחכה הרבה זמן ואני מעדיפה שיענה לי כמה זמן אני עוד אצטרך לחכות במקום לנזוף בי. אחרי שהוא עשה פרצוף לא ברור הוא שאל מה הזמנתי ו... גילה שההזמנה שלי שכבה על הדלפק וחיכתה - לא ברור למה. העובד קלט גם שהוא הגזים עם היחס שלו, וגם התנצל בפני וגם הציע לי שתייה כפיצוי.
 
איזה סיפורים הבאת


כל פעם שקרה מקרה של ילד שנשכח בהסעה לא הבנתי איך נהגים יכולים להיות כל כך חסרי אחריות, ואת מספרת על נערה בוגרת שזה לא ילד קטן שלא תמיד רואים, כשסריקה חייבים לעשות בכל מקרה, גם מבחינה בטיחותית נוספת - אולי חייל שכח את הנשק? אולי בוצעו דברים אחרים? איך אפשר להגיע למצב ששוכחים אדם בתוך אוטובוס ציבורי והנהג עוד חושב שיוותרו לו על תלונה במשטרה? (טוב שלא ביקש שתעיד לטובתו בשימוע שאני מקווה מאוד שעשו לו בחברה בה הוא עובד). זה גם לא שהייתה לה אופציה אחרת לצאת מהאוטובוס בלי לקרוא למשטרה.
&nbsp
הסיפור שלך על האוכל שלא קיבלת בזמן מזכיר לי מקרה אחר שקרה לי בתאילנד: הלכתי לאכול במקום ששייך לישראלי, הזמנתי ישירות מבעל המקום שהוא אדם מאוד חביב עם גישה מאוד "ישראלית" משפחתית. אני חיכיתי בסבלנות עילאית למרות שלקח ממש המון זמן, מתישהו הבעלים של המקום ראה שעוד לא קיבלתי את האוכל ושאל את המלצרית שלו מה קורה וביקש שתדאג לי, ואז... ראיתי את המנה יוצאת, אבל המלצרית הגישה אותה למישהו אחר שהגיע הרבה אחרי שהזמנתי. כששאלתי אותה מה הסיפור ומה איתי היא הגיבה במשיכת כתפיים (היא לא הייתה ישראלית למקרה שמישהו תוהה, גם הלקוח השני לא). כששאלתי איפה הבוס שלה היא מלמלה שהוא בחוץ, ניגשתי אליו וסיפרתי לו מה קרה והוא היה כולו בהלם, כשפניתי ללכת הוא ביקש שאשאר ואמר שהוא מזמין אותי לארוחה על חשבונו, נזף במלצרית והביא לי גם שתייה כפיצוי, וישב איתי לכמה דקות והתנצל עמוקות... הרגשתי בסוף בצורך להודות לו אישית ולהגיד לו שאני הולכת להמשיך להמליץ עליו (ואני באמת ממליצה - אם מישהו מתכנן טיול לצפון תאילנד...). במקרה שלך אני אהמר שמדובר במקום שהוא בסגנון פאסט פוד עם עובדים בני נוער/משוחררים טריים? היחס שקיבלת הוא ממש לא לעניין, וגם אם היית צועקת, יש דרכים אחרות להתמודד עם לקוח צועק, כמו לקרוא לאחמ"ש או להגיד שהוא ישמח לעזור לך אם תסבירי בשקט מה קרה (הבנתי שאת לא צעקת, זה רק הופך את הסיטואציה למעצבנת יותר).
 

a wild rose

New member
היה מדובר בדוכן סושי

דוכן ששייך לרשת, והעובדים נראים לי בגילאי "אחרי צבא", והאווירה שם הייתה באמת קרובה יותר לפאסט פוד. אני חושבת שההתנצלות שלו והפיצוי הוכיחו שגם הוא וגם הממונה שלו הבינו שהם היו לא בסדר, למרות שהוא האשים אותי בהתחלה. המקרה שתיארת מתאילנד גם מוכר לי וקרה לי בארץ בעבר כמה פעמים, שנתנו את המנה שלי או של חברים שלי למישהו שהזמין אחרינו, וההסבר שזה קרה בטעות לא סיפק אותנו והיו פעמים שפיצו אותנו והיו גם פעמים שלא. קרה לי גם כמה פעמים שהיו תקלות אחרות כמו מלצרית ששכחה להדפיס מנה וזה התגלה רק אחרי שכולם קיבלו את המנה שלהם ושאלנו מה עם המנה הנוספת, או שהיו תקלות במטבח - כשאת אוכלת לבד זה מילא, למרות שבמקרה שלי מיהרתי לחזור למשרד בהפסקה, כשאוכלים עם עוד אנשים וכולם מקבלים את האוכל מלבד מישהו אחד זה ממש מעצבן ומתסכל, ואז גם צריך לחכות ואותו מישהו אוכל לבד...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כדאי לפרסם בפורום תח"צ והייתי שוקלת הגשת תלונה לחברה

 
למעלה