קצת משחקי דמיון לפני השבת...

Ram Kol

New member
קצת משחקי דמיון לפני השבת...

בואו נדמיין את הממשלה הבאה קמה שלא בראשות הליכוד.
בואו נדמיין את הקבינט המדיני-בטחוני מורכב משלי יחימוביץ', סתיו שפיר ומירב מיכאלי. עם כל החשיבות שיש בלשנות את שמו לקבינט הביטחונית-מדינית, אני בספק כמה ידעו השלוש להתמודד עם ענייני הביטחון הרגישים שעל הפרק.
בואו נדמיין את עמיר פרץ שוב שר הביטחון. למרות זכויותיו בנושא "כיפת ברזל" אני לא בטוח כמה ביטחון משרה עלינו מחשבה זו.
בואו נדמיין את הממשלה רצה שוב לזרועות אבו-מאזן וחאלד משעל ולאחר הסכם "קשיח" מאפשרת לחמאס להשתלט גם על אזור הגדה - כמובן, תמורת "הבטחה לשקט ולא לנקוט בטרור" (דה ז'ה וו?)
בואו נדמיין את מס החברות עולה ומייקר את ההוצאות השוטפות של כל אחד מאלפי הגופים שמעסיקים כל אחד ואחת מאיתנו ומניעים את הכלכלה שלנו לצמיחה אותה היא מראה בשנים האחרונות. האם חברת החשמל תקבל אותנו לאחר שנאבד את מקומות העבודה שלנו?

הבחירות זה עניין רציני ועקב צורת הממשל וריבוי המפלגות אני מציע לכל אחד ואחת להצביע למפלגה ולמועמד שהוא חושב שיכולים באמת לנהל את המדינה ולאייש את תפקיד ראש הממשלה.
חשוב שלמפלגת השלטון יהיו כמה שיותר מנדטים על מנת שכוחו יעמוד לו מול לחץ המפלגות הקטנות.
אני מצביע ליכוד כיוון שאני חושב שהם היחידים שמתאימים למשימה.
 

תומס277

New member
בחירות זה באמת עניין רציני

אבל המשחק הדמיוני שלך באמת דמיוני
מפלגה שתקבל את מספר המנדטים הגדול ביותר לא תהיה בממשלה לבד והיא תצטרך להקים קואליציה עם מפלגות נוספות, במשחק הדמיוני הזה אפילו הליכוד לא יכול להקים ממשלה לבד.
אני לא תומך במפלגת העבודה אבל בוא נניח שהעבודה מקבלת את מספר המנדטים הגדול ביותר ושלי יחימוביץ אז זה אומר שמרב מיכאלי תהיה שרת הביטחון? גם למשחק דמיוני יש הגיון, תהיה קואליציה שמורכבת מכמה מפלגות ושר הביטחון יהיה מטעם מפלגת העבודה או שלא
חשוב שלמפלגת השלטון יהיו הרבה מנדטים זה נכון אבל חשוב שגם תהיה קואליציה חזקה ויציבה
ועוד יותר חשוב להקים גוש שיחליף את הממשלה הנוכחית
 

Ram Kol

New member
בקבינט יושב ראש הממשלה ונוספים

לכן, לא ציפי לבני, לא שלי יחימוביץ' ולא יאיר לפיד מתאימות או מתאימים להוביל את הקבינט הבטחוני מדיני.
שנית, זה נראה לך הגיוני להקים ממשלה שעל מנת לנהל את אחד התחומים העיקריים והמורכבים בה עליה להסתמך על הצטרפותה של מפלגת הליכוד או מפלגה אחרת?
שלישית, בקבינט יושבים לא רק ראש הממשלה ושר הבטחון אלא קומץ נבחרים. כאשר מסתכלים על רשימת התנועה או רשימת העבודה, לצערי לא הייתי סומך על קומץ הנבחרים האלה עם אחד התחומים המורכבים בעולם. לצערינו אנחנו לא חיים בשוויץ וניהול הקבינט הוא שאלה הישרדותית עבורנו.
לבסוף, אני בניגוד אליך חושב שלא נכון להחליף את מפלגת הליכוד בשלטון כיוון שהשיגה הישגים רבים וכיוון שמציעה דרך אחראית - עם יציבות בטחונית וניהול כלכלה ליברלית שכל כך דרושה למשק שלנו.
 

תומס277

New member
מה זאת אומרת לא מתאימים

לא הבנתי את זה
ציפי לבני בהחלט יכולה להוביל קבינט בטחוני, ראש ממשלה לא צריך להיות ביטחוניסט על מנת להוביל קבינט ביטחוני, ראש ממשלה צריך מסביבו אנשים ויועצים טובים בתחומם.
לגבי הדבר השני אין מה לעשות, בשיטת הממשל הנוכחית והקיימת אין ברירה אלא להקים קואליציה של כמה מפלגות, מפלגה אחת לא יכולה להיות לבד בממשלה
ושלישית אכן יושבים נבחרים בקבינט בטחוני אם אתה מסתכל על רשימת התנועה יש לך קודם כל את ציפי לבני ויש גם את עמרם מצנע וגם את עמיר פרץ אבל באופן כללי בתחום הביטחון חוץ מראש הממשלה, שר הביטחון יש גם יועצים נוספים ותוסיף לזה את הרמטכ"ל וכו

מקבל את זה שאתה תומך בליכוד אבל לא מסכים איתך
מדובר בממשלה רעה שעשתה המון נזקים, עושה בימים אלה ועוד תעשה אם ביביליברמן יבחרו
 

Ram Kol

New member
צריך להסתכל על התנהלות מלחמת לבנון השניה

על מנת להיזכר כי ציפי לבני ועמיר פרץ שכבר ישבו בכסא קבלת ההחלטות המדיניות בטחוניות אינם יודעים לעשות זאת.
כולם אז דיברו על כך שלא צריך ראש ממשלה בטחוניסט או שר בטחון בטחוניסט. גם שרת החוץ לא היתה בטחוניסטית. כולם סמכו על הרמטכ"ל שידע לנהל את המלחמה.
ראינו מה היתה התוצאה. אז מה הערך המוסף שלהם אם כך?

אני עדיין מעדיף שראש הממשלה, שר הבטחון ושאר חברי הקבינט יהיו אישים עם נסיון והבנה בטחונית. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו אחרת. כבר היינו שם.

אני כמובן גם מכבד את בחירתך, אך לשם כך הדיון. אני בהחלט לא חושב שממשלת הליכוד היתה רעה. אני חושב שהיו לה הישגים יפים מאוד בהמון תחומים (ר' את הפוסט שכתבתי על דמגוגיה מול ביקורת עניינית בפורום זה).
מעבר לכך, אני מתחבר הרבה יותר לאידיאולוגיה המדינית והליברלית - כלכלית בה דוגל הליכוד ואני חושב שזאת הדרך לשנות.
היינו כבר בממשלת לבני וקיבלנו התנתקות שיצרה טרור טילים על הארץ ממשלה מושחתת, חינוך ירוד, חיילים חטופים ואוזלת יד של הממשלה בשחרורם, תביעות בינלאומיות לאנשי ציבור שלנו שפחדו לנסוע לחו"ל ועוד.
 

תומס277

New member
אין ספק שהיו גם טעויות במהלך המלחמה

ציפי לבני בעצמה אמרה שהיו דברים ותהליכים שלא הסכימה להם אבל היו גם תוצאות למלחמה הזאת ואין מה להשוות, ציפי לבני כשהייתה שרת חוץ פעלה גם במישור המדיני וכל המדינות החשובות היו לצידנו ולא כפי שהיום במצב בלתי נסבל שכל המדינות נגדנו ואנחנו בבידוד מדיני
אני חושב שהממשלה הזאת רעה כמעט בכל תחום אפשרי ובמיוחד בתחום הכלכלי, חברתי
 

Ram Kol

New member
העולם לא היה לצידנו כשלבני היתה שרת חוץ

לצערי, חוסר התמיכה של העולם בפעולות ישראל היה מאז ומתמיד.
אני רוצה שוב שהזכיר לך שדו"ח גולדסטון יצא בעקבות מבצע עופרת יצוקה. הדו"ח היה חריף והציג את אנשי הממשלה ואת הקצינים שלנו כפושעי מלחמה אשר לאחר מכן חששו לנסוע לחו"ל מפחד שיעצרו.
אני רוצה גם להזכיר לך שאת מלחמת לבנון סיימנו עקב דרישה עולמית חד משמעית להפסיק את הפעולות.
כשמשחזרים את כל אלה, אז העולם לא נראה כל כך לצידנו או לצד האינטרסים שלנו.
גם מבחינה בטחונית מקצועית, אם להסתכל על ניהול מבצע עמוד ענן שנוהל ע"י ממשלת הליכוד לעומת מלחמת לבנון השניה שנוהלה ע"י אולמרט, לבני ופרץ, שמיים וארץ.
בלבנון - יצאנו למבצע על מנת להשיב את החטופים, המבצע נוהל בחוסר מקצועיות ע"י ראש ממשלה, שר בטחון ושרת חוץ שאינן מבינים דבר וחצי דבר בביטחון, הסתכנו שם, לא השגנו את מטרותינו ונאלצנו להפסיק עקב לחץ ודרישה עולמית נוקבת.
במבצע עמוד ענן יצאנו למבצע כשהמטרה היא להפסיק את הירי לדרום, המבצע נוהל במקצועיות באמצעות ארטילריה וללא הסתבכות וסיכון חיילים, הכנו בעוצמה בחמאס ועצרנו את הירי לדרום.
שמיים וארץ.
גם מבחינה חברתית, אם נתעלם מהסיסמאות אותן צועקת לבני, הליכוד תרם בחקיקה רבה מאוד וקידם ומקדם תהליכים חשובים ביותר:
1. חקיקת וועדת ששינסקי להשגת מיליארדים מטייקוני הגז.
2. פתיחת טריאופול התקשורת והוזלת מאות שקלים לכל משק בית בחסכון על הסלולאר.
3. הכפלת מענק השחרור לחיילים משוחררים.
4. 50% הנחה בתחבורה הציבורית לסטודנטים.
5. חוק חינוך חינם מגיל 3 שחוסך לכל משק בית המון כסף!
6. 100,000 ש"ח מענק לבונים דירה בפריפריה.
7. שנת לימודים ראשונה חינם ליוצאי צבא ושירות לאומי בלימודים בפריפריה וירושלים.
ויש עוד המון...
כל זה תוך שמירה על יציבות כלכלית מדהימה בזמן משבר עולמי!

התהליכים רק החלו ועל מנת שימשיכו (גיוס חרדים ושילובים בשוק העבודה, פירוק המונופולים בתחומים נוספים, המשך הצמיחה הכלכלית וכן... גם שמירה על בטחונה של מדינת ישראל למול האיומים שקיימים) צריך לחזק את הליכוד על מנת שיהיה לו את הכוח לעשות זאת ולא יהיה כפוף ללחצי מפלגות אחרות.
 

shaycohen2

New member
אתה בטוח שעצרנו את הירי לדרום?

הטפטוף כבר התחיל. לצערי, רוב הסיכויים שזה רק עניין של זמן עד שיתגבר.
גם בעמוד ענן היה לחץ בינלאומי לעצור את הלחימה. ביבי לא עצר בגלל שההישגים היו כ"כ כבירים. שבעים אלף חיילים גויסו למילואים! האם זה היה רק למקרה שההפצצות לא יהיו כאלה מוצלחות? הרי ההישג הגדול ביותר של המבצע הושג ביומו הראשון. ההבדל הוא שהלחץ התחיל עוד לפני כניסה קרקעית. במלחמת לבנון ובעופרת יצוקה קיבלנו גיבוי לפעולה קרקעית והלחץ התחיל בשלב מאוחר יותר. הלחץ תמיד יגיע מתישהו, השאלה היא מתי. אני מזכיר לך שבתום מבצע עופרת יצוקה ביבי אמר שלא צריך היה לעצור עד להפלת שלטון חמאס! מה השתנה?
מוזר שאתה בוחר לציין גם דברים שנעשו רק בלחץ המחאה החברתית.
אתה יודע מה, יש לי סיסמת בחירות לליכוד: "ביבי. אם רק נלחץ עליו הוא עלול לעשות משהו טוב".
דבר אחרון:
אני רוצה להאמין שאתה רק אזרח מהשורה כמוני, שעתיד המדינה חשוב לו (ודעותיו שונות כמובן). אני חייב לציין שהחזרות שלך לקבוצה של מסרים באופן שלא קשור בכלל לדיון קצת תמוהות בעיניי...אני מקווה שאני רק מדמיין...
 

Ram Kol

New member
שי... תהיה ענייני

שי,
עד כה היו לנו דיונים מאוד ענייניים שאני מכבד אותם מאוד. הנסיון שלך לפסול את הלגיטימציה שלי לכתוב פה היא כבר כיוון אחר ומאוד לא טוב.
ברור, שאני אזרח מהשורה. אני לא נציג של אף מפלגה, לא מקבל תמורה מאף אחד. אני מתחייב על כך.
פתחתי חשבון משתמש בדצמבר כיוון שרציתי להביע את דעותיי ולנהל דיון ענייני לקראת הבחירות כיוון שהנושא חשב לי ולא מקבל ייצוג בתקשורת המסורתית.
אם פתחת את פורום התנועה על מנת שלא לנהל דיונים אז בבקשה. לא דמוקרטי אומנם.
גם אני יכול להגיד למה פתחת את הפורם רק עכשיו? . אבל מן הסתם המפלגה הוקמה רק עכשיו, ורק עכשיו הרגשת צורך לבוא ולתת במה לדיעותיך.
תסלח לי שאני מתבטא בחריפות אבל הדה-לגיטימציה שניסית לעשות פה לעצם העלאת הצד שלי בדיון היא מאוד לא רצינית ולא דמוקרטית. זה מה שקורה בתקשורת המסורתית וזה לא יקרה באינטרנט. אם יש לך טיעונים רציניים, כמו שהעלת עד כה, אשמח לדון ולהתווכח. אני חושב שזה טוב להעשרת הידע וזה נכון ודמוקרטי לנסות לשכנע כל אחד בעמדותיו.
אתה חושב שאם הייתי נציג של מפלגה הייתי משקיע כל כך הרבה זמן בפוסטים פה???
לא לעניין.

לגביי מה שציינת, אם נחזור לדיון הענייני, אני חושב שאתה נוהג להציג את הדברים מאוד שונה ממה שהיו בפועל ומהתחושות בתקופה הזו.
אנשים יצאו ממלחמת לבנון השניה עם תחושה מרה שלא השבנו את החטופים ושנסראללה הצליח להמשיך ולהפציץ כמה שרצה כאשר לא נתנו לו מכה ניצחת.
ההבדל עם מבצע עמוד ענן הוא שהמטרות שהוגדרו למבצע לא היו הפלת שלטון החמאס ואמר זאת בפירוש ראש הממשלה, אלא הפסקת הטילים לדרום. גם לבני, גם שלי, כולם תמכו במטרות האלה ושיבחו את ראש הממשלה על כך. זאת ממש לא חוכמה, מיד בתום המבצע לבוא ולשאול פתאום איך לא הופל שלטון החמאס.
אני מסכים שהפסקת הטילים היא זמנית ואני מסכים שעל מנת לעצור אותצם לתמיד, זה באינטרס של ישראל להפיל את ארגוני הטרור שכל מטרתם היא להשמיד אותנו.
את הדבר הזה צריך לעשות לא כתגובה אלא כמדיניות וזאת סיבה נוספת לתמיכתי בליכוד.
 

תומס277

New member
טוב אפשר להבין מאיפה החשד

כשמישהו כותב דברים שלא קשורים לדיון עצמו ומוסיף משפטים כאילו נלקחו מדף המסרים של הליכוד, אף אחד לא פוסל אותך אבל אם אתה מבקש ששי יהיה ענייני תהיה גם אתה ענייני.
אתה כותב שגם אתה יכול לשאול למה פתחתם את הפורום רק עכשיו וגם עונה תשובה שהיא מן הסתם נכונה, המפלגה הוקמה לפני חודש ולכן הכל חדש, גם הפורום הזה ואי אפשר להשוות את זה לכל מיני גולשים שפותחים כרטיס עכשיו במטרה לכתוב נגד מפלגה כזאת או אחרת ואני גם רוצה להאמין שאתה לא עד כדי כך תמים ויודע שיש הרבה נציגים של מפלגות שחלק מהעבודה שלהם זה להגיב בכל מיני אתרים, טוקבקיסטים בתשלום שהמטרה שלהם היא אחת ויחידה וזה להגיב נגד כל מפלגה שהם לא חברים בה.
ולגבי הדיון הענייני, התוצאה הכי משמעותית של המלחמה הייתה החזרת ההרתעה וזאת עובדה כי כרגע יש שקט בגבול הצפוני ומלחמה לא פותרת את כל הבעיות, צריך לשלב גם תהליך והסכמים מדיניים.
אני לא צריך להזכיר לך שנתניהו הבטיח בעבר להפיל את החמאס אבל זה לא ממש קרה, מה שקרה זה שהוא חיזק את החמאס ונתן לו לגטימציה והכרה בינלאומית וממש לא בטוח שיהיה שקט בגבול הדרומי, גם כי חמאס עדיין קיים והוא התחזק וגם כי אין שום תהליך או הסכם מדיני.
 

Ram Kol

New member
החשד הזה יכול להיות לגביי כל אחד מכם

אני לא מאמין שאתם רציניים עם המתקפה הזאת.
זה ממש מרתיח אותי.
איזה נסיון דה-לגיטימציה רק כיוון שאני מציג עמדות שונות משלכם ומנסה לשכנע אתכם.
הרי אפשר לומר על כל אחד מכם שמגיב פה שהוא נציג של מפלגה. נו... באמת.
כן, פתחתי כרטיס החודש כיוון שזה חודש בחירות ובא לי להיות פעיל ולהשתתף בחגיגה הדמוקרטית.
אני פעיל גם בפורומים אחרים ומביע את דעתי. זאת זכותי ואני אעמוד עליה. אני גם אעמוד על כך שזכותכם תעמוד לכם.
הנסיון שלכם לדה-לגיטימציה הוא בדיוק ההפך ואני חושב, זה מיועד בעיקר אליך שי, שאם אתה רוצה לשמור על כבוד הפורום הזה עלייך להתנצל.
אין מקום להתלהמות, אין מקום לשפה ירודה, אין מקום לגזענות, שוביניזם או כל דעה חשוכה אחרת.
אני חושב שאני לא משתמש באף אחד מאלה.
כל דבר אחר, כל טענה, לא משנה עד כמה היא כתבת בציניות, בעוקצנות ובטח אם היא בסך הכל אחרת צריכה לקבל במה לגיטימית ואסור אפילו לנסות לערער על זה.

בזה אני מסיים את הדיון על זה כי הוא בעייני מעודד השתקה ולא דמוקרטי בעליל!
 

תומס277

New member
איפה אתה רואה התלהמות?

איפה אתה רואה מתקפה? שפה ירודה? גזענות??
צודק אין מקום לזה, אני בסך הכל הסברתי מהיכן נובע החשד, זה ששני אנשים לא מסכימים איתך לא הופך את זה לניסיון להשתיק או התלהמות

המשך יום נפלא :)
 

shaycohen2

New member
עם כל הכבוד, אין לי שום כוונה להתנצל

כשאדם חוזר בדיונים לשורה של מסרים ספציפיים שלא קשורים לדיון עצמו, זה שווה התייחסות. גם זה במסגרת חופש הביטוי. אין לי שום כוונה לערער על זכותך לכתוב בפורומים, אבל יש דברים שצריכים להיאמר. אתה מוזמן כמובן להמשיך לכתוב בפורום. אתה תמשיך גם לקבל התייחסות עניינית. ההבדל הוא שההתייחסות לדבריך תיקח בחשבון גם את עניין זה.
 

Ram Kol

New member
עם כל הכבוד, זה מעיד יותר עליך

צר לי, אבל אתה הופך דיון ענייני לדיון אישי.
עם כל הכבוד, כל המגיבים בשרשור הזה התייחסו לכל הנושאים. אני חוזר על אותם מסרים כי בהם אני מאמין. גם אתה חוזר על אותם מסרים.
לנסות לתקוף את המניעים שלי או למה אני רשאי להתייחס ולמה לא זה פשוט לא לעניין.
אתה מוזמן לדבר כל מה שאשר על ליבך וכך גם אני.
 

shaycohen2

New member
שוב אתה מציג דברים בצורה חד צדדית

קודם כל, כל אחד מוזמן לכתוב בפורום, גם מתנגדים לתנועה. אתה מוזמן להסתכל על הודעות קודמות ולראות שיש כאן מגוון דעות. גם אנשים שהציגו את עמדותיהם בצורה שנראית לי מאוד לא עניינית כתבו כאן ולרוב גם נענו בתשובה עניינית. גם כותבים מטעם מוזמנים באותה המידה (מבחינתי לפחות, אני לא בטוח לגבי הנהלים של תפוז) אך הייתי מצפה לגילוי נאות. הרי החזרה שלך לסדרה של מסרים שלא קשורה בכלל לדיון הנוכחי אומרת את הכל. למה אתה זורק את המילה "לא דמוקרטית" כל הזמן? אני מציג את מה שאני רואה ומה שאני חושב. אם מישהו מהכותבים נראה לי כמגיב מטעם, אין סיבה לא להתייחס לכך. אין בכך שום דבר "לא דמוקרטי".
למה פתחתי את הפורום עכשיו? נו באמת, הפורום נפתח בעקבות הקמת התנועה. האם רצית שאני אפתח פורום על התנועה לפני הקמתה?

לגבי הטיעונים שהעלתה:
"אנשים יצאו ממלחמת לבנון השניה עם תחושה מרה..." - עם תחושה של אנשים אני לא יכול להתווכח ואכן היו תחושות קשות. כפי שכבר ציינתי, את החטופים לא ניתן היה להחזיר במלחמה והטעות הייתה בעצם הגדרת החזרת החטופים כמטרה. נכון, נסראללה המשיך להפציץ, בדיוק כפי שהחמאס ושאר הארגונים המשיכו לשגר טילים עד תום מבצע עמוד ענן (להזכירך את מסיבת העיתונאים בה הכריזו ביבי, ברק וליברמן על הפסקת אש. אני שמעתי את מסיבת העיתונאים ברדיו ולא יכולתי לשמוע הרבה כי הדברים נקטעו כל הזמן בהודעות על צבע אדום). תסלח לי, אבל להציג את הדברים כאילו מלחמת לבנון נוהלה באופן נרפה בהשוואה לניהול עמוד ענן זה פשוט מגוחך. נכון שביבי לא אמר במבצע עמוד ענן שהמטרה היא להפיל את שלטון חמאס. את זה הוא אמר שצריך לעשות כשהיה באופוזיציה. בתור ראש ממשלה הוא כבר הציג לעצמו מטרות יותר ריאליות. כנראה שהוא דורש מעצמו פחות ממה שהוא דורש מאחרים. הפסקת הטילים לדרום הושגה (אם בכלל הושגה, מוקדם עדיין לדעת ורקטות כבר נורו מאז) מכוח ההרתעה, בדיוק כפי שקרה במלחמת לבנון השניה.
אני לא שאלתי איך לא הופל שלטון חמאס. אני טענתי שביבי לא היה צריך לדרוש את הפלת שלטון חמאס בזמן עופרת יצוקה, בדיוק כפי שלא דיבר עליה בעמוד ענן.
אם אתה רוצה להמשיך לנהל דיון ענייני, תתייחס לדברים שאני אומר ואל תשכתב אותם כך שיתאימו לטיעונים שלך.
 

תומס277

New member
אם תבדוק טוב טוב אז תראה

שהעולם כן היה לצידנו והלחץ הגיע רק אחרי תקופה מסוימת, החכמה היא לשלב גם מדיניות חוץ ולהגיע להסכמים ולא רק להראות כמה אתה חזק, כי בסופו של דבר זה מסתיים בהסכמים, מלחמה לא פותרת את כל הבעיות.
מה שקורה בדרום זה שביבי חיזק את החמאס, נתן להם כח והכרה בינלאומית ומה תוצאות המבצע עדיין מוקדם לדעת, מה שבטוח זה שהירי לא ייפסק, החמאס קיבל כח ואין שום הישג מדיני או התקדמות משמעותית, רק בידוד מדיני.
אני לא מבין מה הקשר של כל מה שכתבת אחרי זה לדיון עצמו אבל אני לא מבין במה יש להתגאות שהמצב הכלכלי חברתי כל כך קשה, כשהמחירים רק עולים, שהפערים רק גדלים, שמתפרסם דוח כל כך קשה שכמעט מיליון ילדים מתחת לקו העוני, שאנשים לא מתפרנסים בכבוד ולא מסוגלים לגמור את החודש ויש עוד הרבה דברים כואבים וכל זה במהלך כהונה של ארבע שנים, מעניין מה הוא מתכנן בעתיד
 

shaycohen2

New member
בוא נשחק לפי הכללים שלך

ונשווה בין התנועה לליכוד ישראל ביתנו, בלי לקחת בחשבון את הקואליציה.
ביבי הצהיר שבממשלה הבאה ליברמן יוכל לקחת כל תיק שירצה, כולל הביטחון.
אני באופן אישי חושב שהאלוף עמרם מצנע או האלוף אלעזר שטרן יהיו שרי ביטחון טובים בהרבה מאביגדור ליברמן (שירות סדיר מקוצר עקב עליה לארץ בגיל מאוחר). הצהרות לוחמניות הן לא נסיון צבאי מספיק בכדי להיות שר בטחון.
שניהם גם יכולים להיות חברים בקבינט מצויין.
מלחמת לבנון, על כל הבעייתיות שלה, השיגה הישגים משמעותיים מאוד בתחום ההרתעה.
לגבי מבצע "עמוד ענן" - עוד מוקדם לקבוע.
 

תומס277

New member


 

mr dish

New member
זה לא פייר, מה שאתה עושה לי בזה...יש לי יובש

מכאיב בשפתיים ואתה מתעקש לגרום לי לצחוק....
 
למעלה