קצת תח"צ מלונדון

מצב
הנושא נעול.

omer87

New member
16

קצת תח"צ מלונדון

אז הייתי בלונדון וכל מערכי התחבורה הציבורית שם יעילים בצורה לא נורמלית!!! לגבי התחתית אין מה לדבר!!! מהיר נוח ועד כמה שזה נראה מסובך אחרי הנסיעה הראשונה ידעתי בדיוק מה הולך שם ולאן צריך ללכת בלי לחשוב פעמיים. במוניות לא נסעתי אבל באוטובוסים כן,,, תדירות מאוד גבוהה(אני יודע שזאת לונדון אז אין מה לדבר כי זאת עיר תיירותית ענקית) אבל הנוסעים מתבקשים לקנות כרטיס בתחנות עצמן ולא באוטובוס ויש מפות מסודרות בכל תחנה עם הפרטים של כל הקווים העוברים בה!! מאוד מסודר ונוח.... גם באוטובוסים עצמם יש מפות והכל פשוט יעיל שם....... אם היה 1/10 מזה בארץ אני מאמין שלתיירים היה מאוד נוח לטייל פה... צילמתי המון תמונות!!! (על כרטיסים בנפח כולל של כמעט 840 מגה) הבעיה היחידה שהמצלמה כבר מקולקלת ועושה המון בעיות וברגע שאני רוכש מצלמה חדשה זאת תתנפץ על הרצפה
בנתיים אעלה רק חלק קטן, מקווה שתהנו
16
 

omer87

New member
17

קצת תח"צ מלונדון

אז הייתי בלונדון וכל מערכי התחבורה הציבורית שם יעילים בצורה לא נורמלית!!! לגבי התחתית אין מה לדבר!!! מהיר נוח ועד כמה שזה נראה מסובך אחרי הנסיעה הראשונה ידעתי בדיוק מה הולך שם ולאן צריך ללכת בלי לחשוב פעמיים. במוניות לא נסעתי אבל באוטובוסים כן,,, תדירות מאוד גבוהה(אני יודע שזאת לונדון אז אין מה לדבר כי זאת עיר תיירותית ענקית) אבל הנוסעים מתבקשים לקנות כרטיס בתחנות עצמן ולא באוטובוס ויש מפות מסודרות בכל תחנה עם הפרטים של כל הקווים העוברים בה!! מאוד מסודר ונוח.... גם באוטובוסים עצמם יש מפות והכל פשוט יעיל שם....... אם היה 1/10 מזה בארץ אני מאמין שלתיירים היה מאוד נוח לטייל פה... צילמתי המון תמונות!!! (על כרטיסים בנפח כולל של כמעט 840 מגה) הבעיה היחידה שהמצלמה כבר מקולקלת ועושה המון בעיות וברגע שאני רוכש מצלמה חדשה זאת תתנפץ על הרצפה
בנתיים אעלה רק חלק קטן, מקווה שתהנו
17
 

omer87

New member
19

קצת תח"צ מלונדון

אז הייתי בלונדון וכל מערכי התחבורה הציבורית שם יעילים בצורה לא נורמלית!!! לגבי התחתית אין מה לדבר!!! מהיר נוח ועד כמה שזה נראה מסובך אחרי הנסיעה הראשונה ידעתי בדיוק מה הולך שם ולאן צריך ללכת בלי לחשוב פעמיים. במוניות לא נסעתי אבל באוטובוסים כן,,, תדירות מאוד גבוהה(אני יודע שזאת לונדון אז אין מה לדבר כי זאת עיר תיירותית ענקית) אבל הנוסעים מתבקשים לקנות כרטיס בתחנות עצמן ולא באוטובוס ויש מפות מסודרות בכל תחנה עם הפרטים של כל הקווים העוברים בה!! מאוד מסודר ונוח.... גם באוטובוסים עצמם יש מפות והכל פשוט יעיל שם....... אם היה 1/10 מזה בארץ אני מאמין שלתיירים היה מאוד נוח לטייל פה... צילמתי המון תמונות!!! (על כרטיסים בנפח כולל של כמעט 840 מגה) הבעיה היחידה שהמצלמה כבר מקולקלת ועושה המון בעיות וברגע שאני רוכש מצלמה חדשה זאת תתנפץ על הרצפה
בנתיים אעלה רק חלק קטן, מקווה שתהנו
19
תחנת colindale של הקו הצפוני!! קו מאוד יפה של ה"תחתית" והוא בעצם די עילי ורואים שכונות שונות וירוקות שלא במרכז העיר(zone 5)
 

davidfainshtein

Member
מנהל
רלס ההזנה ב-Tube נמצא בין 2 המסילות

19
תחנת colindale של הקו הצפוני!! קו מאוד יפה של ה"תחתית" והוא בעצם די עילי ורואים שכונות שונות וירוקות שלא במרכז העיר(zone 5)
רלס ההזנה ב-Tube נמצא בין 2 המסילות
ולא בצד שמאל כמו, למשל, במזרח אירופה. אבל למה יש 2 נסילות במרכז?
 

davidfainshtein

Member
מנהל
הבנתי, אבל

צהוב חשמל, אדום מסילה.
הבנתי, אבל
שוב: למה צריכים 2 קווי חשמל? אלא, אם כן, הרכבת פועלת על זרם ישיר??? ברוב הרכבות התחתיות - המערכת פועלת על זרם חליפין, כאשר המסילות הרגילות משמשות גם ל-0 וסגירת המעגל. לדעתי זה גם יותר בטיחותי לגבי אנשים שנופלים לפסים.
 

JayZed

New member
לזה יש הסבר מעניין:

הבנתי, אבל
שוב: למה צריכים 2 קווי חשמל? אלא, אם כן, הרכבת פועלת על זרם ישיר??? ברוב הרכבות התחתיות - המערכת פועלת על זרם חליפין, כאשר המסילות הרגילות משמשות גם ל-0 וסגירת המעגל. לדעתי זה גם יותר בטיחותי לגבי אנשים שנופלים לפסים.
לזה יש הסבר מעניין:
חלק מהמנהרות ב-TUBE בנויות מאבן בתוספת לא מועטה של מתכת עופרתית (PIG IRON CAST). לכן, הוכלט עיי מתכנני המערכת שתהיה לרכבות הזנה מבודדת לחלוטין, כי הארקה לפסים הייתה יכולה לגרום לקירות עצמם (!) לצבור מתח ולחשמל אנשים בעת נגיעה. מערכת ההזנה המבודדת כוללת פס הזנה ופס הארקה נפרדים, ומבודדים לחלוטין מהמבנים של המנהרות.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
מענין... תודה על ההסבר.

לזה יש הסבר מעניין:
חלק מהמנהרות ב-TUBE בנויות מאבן בתוספת לא מועטה של מתכת עופרתית (PIG IRON CAST). לכן, הוכלט עיי מתכנני המערכת שתהיה לרכבות הזנה מבודדת לחלוטין, כי הארקה לפסים הייתה יכולה לגרום לקירות עצמם (!) לצבור מתח ולחשמל אנשים בעת נגיעה. מערכת ההזנה המבודדת כוללת פס הזנה ופס הארקה נפרדים, ומבודדים לחלוטין מהמבנים של המנהרות.
מענין... תודה על ההסבר.
הבעיה עם השיטה הזאת: מי שנופל על הפסים - נהיה
 

JayZed

New member
האמת הזה לא משנה הרבה - אפילו

מענין... תודה על ההסבר.
הבעיה עם השיטה הזאת: מי שנופל על הפסים - נהיה
האמת הזה לא משנה הרבה - אפילו
הייתי אומר שזה מקטין את הסיכוי להתחשמל. הרי בן אדם שנופל למסילה מתחשמל כאשר נוצר מעגל - ז"א כאשר הוא נוגע גם בפס המתח וגם בפס הארקה. במערכת תלת-פסית פסי הארקה זה שני הפסים הרגילים שבהם הרכבת נוסעת. במערכת של ה-TUBE זה רק פס הארקה אחד, הפס האמצעי. כך שהסיכון להתחשמל דווקא קטן יותר.
 

alantan

New member
כל נגיעה בקרקע תיצור מעגל...

האמת הזה לא משנה הרבה - אפילו
הייתי אומר שזה מקטין את הסיכוי להתחשמל. הרי בן אדם שנופל למסילה מתחשמל כאשר נוצר מעגל - ז"א כאשר הוא נוגע גם בפס המתח וגם בפס הארקה. במערכת תלת-פסית פסי הארקה זה שני הפסים הרגילים שבהם הרכבת נוסעת. במערכת של ה-TUBE זה רק פס הארקה אחד, הפס האמצעי. כך שהסיכון להתחשמל דווקא קטן יותר.
כל נגיעה בקרקע תיצור מעגל...
 

omer87

New member
בהחלט מעניין!!!!../images/Emo51.gif../images/Emo45.gif

לזה יש הסבר מעניין:
חלק מהמנהרות ב-TUBE בנויות מאבן בתוספת לא מועטה של מתכת עופרתית (PIG IRON CAST). לכן, הוכלט עיי מתכנני המערכת שתהיה לרכבות הזנה מבודדת לחלוטין, כי הארקה לפסים הייתה יכולה לגרום לקירות עצמם (!) לצבור מתח ולחשמל אנשים בעת נגיעה. מערכת ההזנה המבודדת כוללת פס הזנה ופס הארקה נפרדים, ומבודדים לחלוטין מהמבנים של המנהרות.
בהחלט מעניין!!!!
 

alantan

New member
שיטת ההזנה בתחתית של לונדון

הבנתי, אבל
שוב: למה צריכים 2 קווי חשמל? אלא, אם כן, הרכבת פועלת על זרם ישיר??? ברוב הרכבות התחתיות - המערכת פועלת על זרם חליפין, כאשר המסילות הרגילות משמשות גם ל-0 וסגירת המעגל. לדעתי זה גם יותר בטיחותי לגבי אנשים שנופלים לפסים.
שיטת ההזנה בתחתית של לונדון
שיטת ההזנה ב-4 מסילות מקורה בקו ה-Waterloo & City הקצר שנפתח בשנת 1898. בשיטה זו, המערכת פועלת בזרם ישיר. עד לפני מספר שנים המערכת הייתה ניזונה מרשת עצמאית. כיום זרם החלופין מגיעה מהרשת הארצית, ומוסבת לזרם ישיר 630Vבתחנות מקומיות. בשיטה הארבע-מסילתית, הזרם מוזן במסילה הצדדית ומוחזר במסילה האמצעית שמבודדת מהארץ בכך שהיא יושבת על קנים העשוים פורצלין. זאת לעומת השיטה התלת-מסילתית בה מוחזר הזרם במסילות עצמן. יש בכך יתרון, בכך שהמסילות הרגילות פנויות למטרתן העיקרית, ומאפשר לטכנאים לבצע עליהן עבודות, גם כשהזרם עודנו פועל.
 

JayZed

New member
עבודות בקטעי המסילה המוזנות עדיין

שיטת ההזנה בתחתית של לונדון
שיטת ההזנה ב-4 מסילות מקורה בקו ה-Waterloo & City הקצר שנפתח בשנת 1898. בשיטה זו, המערכת פועלת בזרם ישיר. עד לפני מספר שנים המערכת הייתה ניזונה מרשת עצמאית. כיום זרם החלופין מגיעה מהרשת הארצית, ומוסבת לזרם ישיר 630Vבתחנות מקומיות. בשיטה הארבע-מסילתית, הזרם מוזן במסילה הצדדית ומוחזר במסילה האמצעית שמבודדת מהארץ בכך שהיא יושבת על קנים העשוים פורצלין. זאת לעומת השיטה התלת-מסילתית בה מוחזר הזרם במסילות עצמן. יש בכך יתרון, בכך שהמסילות הרגילות פנויות למטרתן העיקרית, ומאפשר לטכנאים לבצע עליהן עבודות, גם כשהזרם עודנו פועל.
עבודות בקטעי המסילה המוזנות עדיין
אסורות בתכלית בגלל קרבת פסי ההזנה לפסים הרגילים - כך שזה לא משנה לעובדים. הסיבה למערכת בת 4 הפסים היא נזילה חשמלית - עם מערכת תלת-פסית רגילה המתח הגבוהה של ה-TUBE בתוספת העובדה שהמנהרות עשויות בחלקן מברזל יצוק (CAST IRON) היה גורם לנזילה חשמלית אשר הייתה מחשמלת כל מי שנוגע בקירות, שלא לדבר על התנגשויות במערכות חשמליות אחרות שעוברות במנהרות (למשל - מערכת האיתות) וגרימת נזק למערכות אלו. לכן הוכלט על מערכת מבודדת בת 4 פסים. מעניין לציין שגם זה לא היה 100% פתרון לבעיה בהתחלה - לאחר בניית קו BAKERLOO (שבו השתמשו מברזל יצוק יותר מבקווים אחרים) התגלה שעדיין יש נזילה של חשמל לקירות, ולכן בעת פתיחתו בשנת 1906 הפכו את הקוטביות של הפסים - ז"א הפס האמצעי היה המזין, והצדדי היה הארקה. ב-1917 הקוטביות הוחזרה למצבה הרגיל לאחר שבעת מודרניזציה של הזנת החשמל בקו מצאו פתרון לבעיית הנזילה.
 

alantan

New member
תודה על ההבהרה!

עבודות בקטעי המסילה המוזנות עדיין
אסורות בתכלית בגלל קרבת פסי ההזנה לפסים הרגילים - כך שזה לא משנה לעובדים. הסיבה למערכת בת 4 הפסים היא נזילה חשמלית - עם מערכת תלת-פסית רגילה המתח הגבוהה של ה-TUBE בתוספת העובדה שהמנהרות עשויות בחלקן מברזל יצוק (CAST IRON) היה גורם לנזילה חשמלית אשר הייתה מחשמלת כל מי שנוגע בקירות, שלא לדבר על התנגשויות במערכות חשמליות אחרות שעוברות במנהרות (למשל - מערכת האיתות) וגרימת נזק למערכות אלו. לכן הוכלט על מערכת מבודדת בת 4 פסים. מעניין לציין שגם זה לא היה 100% פתרון לבעיה בהתחלה - לאחר בניית קו BAKERLOO (שבו השתמשו מברזל יצוק יותר מבקווים אחרים) התגלה שעדיין יש נזילה של חשמל לקירות, ולכן בעת פתיחתו בשנת 1906 הפכו את הקוטביות של הפסים - ז"א הפס האמצעי היה המזין, והצדדי היה הארקה. ב-1917 הקוטביות הוחזרה למצבה הרגיל לאחר שבעת מודרניזציה של הזנת החשמל בקו מצאו פתרון לבעיית הנזילה.
תודה על ההבהרה!
 

omer87

New member
ולמה ברכבת המתוכננת בת"א

שיטת ההזנה בתחתית של לונדון
שיטת ההזנה ב-4 מסילות מקורה בקו ה-Waterloo & City הקצר שנפתח בשנת 1898. בשיטה זו, המערכת פועלת בזרם ישיר. עד לפני מספר שנים המערכת הייתה ניזונה מרשת עצמאית. כיום זרם החלופין מגיעה מהרשת הארצית, ומוסבת לזרם ישיר 630Vבתחנות מקומיות. בשיטה הארבע-מסילתית, הזרם מוזן במסילה הצדדית ומוחזר במסילה האמצעית שמבודדת מהארץ בכך שהיא יושבת על קנים העשוים פורצלין. זאת לעומת השיטה התלת-מסילתית בה מוחזר הזרם במסילות עצמן. יש בכך יתרון, בכך שהמסילות הרגילות פנויות למטרתן העיקרית, ומאפשר לטכנאים לבצע עליהן עבודות, גם כשהזרם עודנו פועל.
ולמה ברכבת המתוכננת בת"א
הוחלט על הזנה עילית?? הזנה מהמסילה נראה הרבה יותר נוחה..... לא שאני מודע לנתונים התפעוליים והכלכליים!!!
 

levikon

New member
כי החלקים בפ"ת ויפו ובת ים הם

ולמה ברכבת המתוכננת בת"א
הוחלט על הזנה עילית?? הזנה מהמסילה נראה הרבה יותר נוחה..... לא שאני מודע לנתונים התפעוליים והכלכליים!!!
כי החלקים בפ"ת ויפו ובת ים הם
מעל פי הקרקע, וזה יהיה בלתי אחראי מצד נטע להריץ חשמל פתוח על פני הקרקע (למרות שזה לא בלתי אפשרי במדינה שלנו...)
 

omer87

New member
אבל זה לא אמור להיות שטח תחום?

כי החלקים בפ"ת ויפו ובת ים הם
מעל פי הקרקע, וזה יהיה בלתי אחראי מצד נטע להריץ חשמל פתוח על פני הקרקע (למרות שזה לא בלתי אפשרי במדינה שלנו...)
אבל זה לא אמור להיות שטח תחום?
על פי הכתבות השונות בעיתון!!?!!??!?!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה