קראתי מאמר שמגדיר מחדש אלימות

BellA עלמה

New member
קראתי מאמר שמגדיר מחדש אלימות

כלפי נשים כך "אישה היא קורבן של אלימות כאשר הנסיבות החברתיות הממשיות או אנשים פרטיים פוגעים בכבודה, בגופה, או ברכושה או בחירותה בגלל היותה אישה" מה דעתכם על ההגדרה?
 

s h o o s h a

New member
דיונים על רקע אישי

כל נושא שיירשם בפורום ויפתח לדיון יהיה על רקע אישי. כי בדיוק לשם כך קיים הפורום הזה. לתת 'במה' לאלו שסובלים מאלימות, שנאלצים לחיות בצילה ואין להם מקום או אומץ לפנות לגורמים המתאימים. לאיש מבין משתתפי הפורום אן ענין 'לקחת צד' אלא פשוט להקשיב ולתת עצה. כל אחד על פי ניסיונו ושיוקל דעתו [המקצועית או האישית]. לדון באופן תיאורטי בכל מיני משפטים שמישהו שמע בהרצאה או קרא בספר זה יפה אבל אין בזה כדי לתרום, כאמור, למי שנמצא במעגל האלימות. לדבר על האירועים, לנסות להבין מה קרה שם, לנסות לבדוק איך יוצאים משם- זו מהות העזרה שלה זקוק מי שפונה או יפנה לפורום. את חשה שאין זה רציני כי אינך מכירה את הצדדים, זו בעיני, עם כל הכבוד, תגובה לא רצינית. את לא צריכה להכיר את הנפשות הפועלות. את צריכה לדעת לקרוא את המילים ומה שבין השורות ולייעץ, את- מתוך ניסיונך המקצועי [ויש לך כזה, את מעידה "... (גם אישי וגם אקדמי)...", אני מתוך ידע כללי וכל אחד אחר, כאמור, מהמקום שלו. לשם כך נועד הפורום. אבל, כפי שכבר כתבתי במקום אחר, את הרי החלטת כבר ב'פריצתו' של הפורום אל הפרדס כי הוא לא רציני וציינת כבר במילות הברכה שלך כי "אני יש לי ניסיון בתחום (גם אישי וגם אקדמי) אבל לא חושבת שאכתוב פה הרבה אז... רק באתי לאחל בהצלחה" ואני מסכמת בתהיה - על מה כי, בעצם, תליני? בוקר טוב ושבוע טוב לכולנו שוש
 

אב בדד

New member
יישר כח! מסכים לחלוטין עם הדברים שכתבת גם פה

וגם בשרשור נוסף, בעניין הגדרת ה"אלימות". באמת משמח לראות שלא רק אני כגבר, כמי שמצטייר משום מה בעיני בלה ובעיני אחרים כ"הצד החזק" אומר את הדברים, אלא שגם את כאישה, ולמען ההגינות, נשים רבות נוספות, ערות לדברים, משמיעות בקול את ביקורתן ומודעות לאלימות הבאה מצד נשים, שבעיני בלה ובעיני רבים אחרים, מצטיירות תמיד כ"הקרבן" בכל מחיר. אגב, באמת קיוויתי שיתפתח פה דיון בנושא שהעליתי לפני ימים מס'. איך שהוא, בתוך כל השרשורים על מאמרים או הרצאות שמאן דהוא קרא או שמע (
), הנושא ירד לטמיון, ובהחלט את (ואחרים) מוזמנת להתייחס לנושא שהעליתי באותו השרשור. יום נפלא לכולנו!
 
מי שחלש פיזית הוא הקורבן ../images/Emo10.gif

ובאותה מידה הגבר עלול להיות הקורבן אם הוא לא מסוגל להגן על עצמו. אני מכירה מישהו בן 18 לפני גיוס שחברה של אמא שלו מיתעללת בו מינית והוא מיתבייש פנות למישטרה או לספר לאימו. החברה הזאת של אימו חזקה ממו והוא ממש מרגיש אבוד ופוחד ממנה ןמחכה לגיוס כדי לברוח מהבית. אז לא בהכרח האישה היא הקורבן. תלוי מי חזק יותר.
 
אלימות היא לא בהכרח פיזית

גם אלימות מילולית היא אלימות. בפורום אלימות במשפחה בנענע יש הגדרה מדויקת בכותרת הפורום למהי אלימות: "אלימות היא שימוש בכוח ושליטה על אדם בוגר או קטין בצורות שונות". זאת ההגדרה הקולעת והמדויקת ביותר לדעתי. לא רק פיזית ולא רק כלפי נשים. כך שאדם יכול להיות יותר חזק פיזית ממי שמתעלל בו אבל פסיכולוגית הוא יכול להיות חלש יותר ומכאן הוא הקורבן.
 

BellA עלמה

New member
ההגדרה מדברת ספציפית

על אלימות כלפי נשים (אגב אני אישית לא מסכימה כלל עם ההגדרה. לדעתי היא רחבה מידי וכללית מידי)
 

sitvaniyot

New member
לדעתי אלימות היא

מצב שגורם למישהו אחר, זכר, נקבה, בוגר או ילד, להיות במצב של חולשה וקורבן. לכן אלימות כוללת אלימות פיזית, נפשית, כלכלית, וכו... כמו שהוזכר כאן. אי אלימות - זה מצב שיש בו שיויון ביחסים שבין אנשים.
 

Narcissos

New member
איזו הגדרה פנטסטית

היא הופכת הכל להרבה יותר פשוט ונהיר כך ... כל אדם שמן ולא-אטרקטיבי הוא אלים כלפיי מאחר והוא מעורר בי תחושת גועל שגורמת לי יסורים... לפיכך גם כל קהילת ההומואים והלסביות אלימים כלפיי כי הם גורמים לי להרגיש חולשה, תסכול וחוסר-אונים לנוכח עולם שהולך ומתפקר ומתבהם זו עוד דוגמא וגם העם הפלסטיני אלים כלפיי מדינת ישראל מאחר והוא מסב לה אי-נחת רבה ע"י כך שהוא גורם לה להיראות לא-מוסרית בעיני העולם המערבי זו כבר אלימות של עם כלפי עם אחר...
 

BellA עלמה

New member
לכן אני אומרת שהיא רחבה מידי

לטעמי כי לפי ההגדרה הזו גם אי קידום בעבודה יכולה להתפס כאלימות אם אני אישה
 

s h o o s h a

New member
ואני הייתי כותבת ש

"כל אדם באשר הוא אדם הוא קורבן של אלימות כאשר הנסיבות החברתיות הממשיות או אנשים פרטיים פוגעים בכבודו, בגופו, או ברכושו או בחירותו בגלל היותו שונה" והרי להווי ידוע שהאלימות אינה פוסחת על גברים, קשישים, חסר ישע ועוד ועוד ועוד. לצערינו, האלימות אינה 'נחלת' הנשים בלבד. [ולצערי עוד יותר, נמצא כי נשים הן חלק לא מבוטל בין נוקטי האלימות הקשה נגד חלשים מהן]. את המאבק יש לכוון גד כלל האנשים האלימים נגד כלל האוכלוסיה שסובלת מאלימות. והרי דוגמאות אינספור יש לנו רק מהתקופה המאד מאד אחרונה... ועכשיו, הפורום עדין לא רציני בעינייך? האורחים לא מתאימים? התגובות לא הולמות? אז בואי והשמיעי דעותייך ואל תסתתרי מאחורי האמירה 'הפורום לא רציני' או מאחורי שורת המחץ כבר בפתיחה "...אני יש לי ניסיון בתחום (גם אישי וגם אקדמי) אבל לא חושבת שאכתוב פה הרבה..." הכניסי ענין ו'רצינות' לפורום והביאי עוד מתובנותייך הן מנסיונך האישי והן מהאקדמאי. חושבת שכולנו נשמח.
 

BellA עלמה

New member
אוקי בקצרה

אני סטודנטית לתחום הטיפולי אחד מהקורסים שלמדתי הייתה אלימות כלפי נשים. מה שנאמר שם שצריך להפריד את האלימות הכללית (אלימות במשפחה) ואלימות כלפי נשים מכוון שבאלימות זו יש מרכיבים שונים . הכולל אונס, הטרדה מינית , זנות ושכר בנשים . המרכיבים האלה הם "ייחודים " לגבי אלימות כלפי נשים (אני לא מדברת על פדופיליה שזו בעצם הפרעה - פרפיליה ) לגבי רצינות הפורום . נכון להיום אני לא ממש רואה פה דיונים רציניים בנושא החשוב הזה . דיונים שניתן ללמוד מהם משהו. שזה מה שאני מחפשת בעצם.
 

JasmineFlower

New member
איך בדיוק את רואה את הנולד?

מעניין.. ספרי לי שאלמד בעצמי. זה מקום חדש ולא כולם יודעים עליו או מכירים אותו. על מי את כועסת? תני לזה זמן. לאן את ממהרת? מה את מצפה לגלות בפורום הזה שכל כך חסר לך? חוסר סבלנות זו לא תכונה טובה במיוחד למישהו שלומד את התחום הטיפולי. בין אם את לומדת להיות מטפלת או את התחום באופן כללי. אגב, גם סובלנות נדרשת פה. לאט לאט יקירה!
 

BellA עלמה

New member
פשוט מאוד

תקראי מה הולך פה מה אני מצפה? דיונים מעניינים שניתן ללמוד מהם
 

JasmineFlower

New member
הרשי לי להאיר את עינייך ולו לרגע קט..

זהו פורום שמיועד לאנשים עם בעיות אלימות במשפחה. אף אחד לא מחפש פה עזרה בלימודיו האקדמאים. זה יכול להיות תוצר לוואי, כבונוס לאנשים שלומדים את התחום, אבל בטח ובטח לא נוצר למענם! זה פורום שנועד לשתף, להגיש כתף ואוזן קשבת, לנסות לעזור במידת האפשר ע"י אנשים עם נסיון דומה, אנשי מקצוע שעוברים "בסביבה" ונקתלו ויכולים לייעץ וכן הלאה. אז אולי במקום לחפש חומר לימודי, תתחילי לשתף, להקשיב ולהביע דעתך בצורה הרלוונטית לנושאים המועלים כאן. בהצלחה בלימודים!
 

BellA עלמה

New member
לא חיפשתי עזרה בלימודים

אלה דיונים משכילים בנושא אלימות כמו אלימות בחברה באופן כללי אלימות כלפי חסרי ישע (חיות וילדים) אלימות כלפי פלסטיניים אלימות במדיה והשפעתם אלנו אלימות בכבישים או כמו שאומרים Road rage אלימות כלפי נשים +סוגי האלימות ומה נחשב לאלים אה וגם אלימות בבתי ספר ואלימות כתובה ומרכב הוירטואלי ויש עוד מלא זה לדעתך נושאים שקשורים לפורום או לא? יש ברשימה מספיק נושאים מעניינים שקשורים לפורום?( כי אלה הנושאים שמעניינים אותי ושאני עוסקת בהם לא מאט)
 
למעלה