קראתי שדיכאון הוא העדר אנרגיה

DOCTOR W H O

Member
מנהל
היי דניאל


התיואר של החד קרן המקפצץ נועד יותר אלי
.
בגלל שאני כל הזמן אומרת לכולם שאפשר לצאת, יש נטיה לחשוב שאני רואה הכל ורוד מידי.
אך אני באה מראייה מאוד פסימית ומאוד כאובה וצינית.
ואם אני יצאתי מזה , לכן אני יודעת שכולם יכולים לצאת מזה.
ואני דווקא לא מסכימה עם לזרום עם הזרם. צרי לעצמך את הזרם.
העולם הזה אכזר, ואני לא אשקר הוא ימשיך להטיח בנו את כל החרא שלו.
זה תלוי בנו אם להאבק בחזרה.
ההרגשה שאתה קבור מתחת לערמת אבנים מוכרת לי מקרוב מאוד, ושוב גם את אותה ערימת אבנים אפשר לנפץ.
אשמח אם תתארי לי במה היית רוצה שינוי וכדומה, ומה את אוהבת לעשות.
 

mb261414

New member
היי דוקטור הו

אני כבר לא אוהבת כלום. בכל פעם שאני מנסה לעשות משהו שאני אוהבת אני מתמלאת תחושת של ריקנות וחוסר ערך. דיכאון.
אני מנסה לכתוב ספר, היום למשל נהנתי להתחיל להרכיב את הדמויות. חיפשתי שמות כאשר כל שם יש לו משמעות שהיא התכונה הדומיננטית בכל דמות. זה מצא חן בעיניי למצוא את החיבור הזה, כך שבפשטות אפשר לדייק.
אני קורסת, כי זה מרגיש לי קשה וכבד. ערכתי לעצמי רשימה שאני צריכה לעשות, אבל ממש קשה לי לגשת לזה.
הכל נורא קשה. אני לא מצליחה למצוא את הכוחות.
זה נכון, אני חושבת דומה, למרות שהייתה תקופה שחשבתי שהעולם אכזר רק במקום מסויים, רק ממקור מסויים, כי בעולם שלי בתוך הבועה שלי העולם הוא מדהים ויפה. וכן, היופי של הטבע הוא אשליה לאכזריות שלו למשל, ככה אני רואה את זה. יופי כמשל לאכזריות. הנה עוד משהו שאוכל להשתמש בו.
העניין הוא שגם מה שאמרת לגבי העולם יטיח בנו שוב את השיט שלו, זה בדיוק המאבק שלי, אני רוצה לקום ולהטיח את השיט שלי חזרה על העולם, ולגרום לו לקרוס תחתיו. מידה כנגד מידה. זו לא קלישאה,אבל המנצח לוקח הכל, ולפי אבבא הוא גם האחרון שעומד על הרגליים.
זה פשוט משחק.
אני מודעת גם שאין לו חוקים. רק העדר שלהם והרבה שחיתות
הלוואי הייתי יכולה להצליח להתמקד בכתיבה ולהוציא ספר ששווה יהיה לקרוא אותו. עד עכשיו קראתי כל מיני הסברים של אנשים על כתיבה ואיך שהיא צריכה לשנות את חייהם של אחרים, עד עכשיו חשבתי שסיפור הוא פשוט בבועה לעולם של אדם אחר, מין סרט נע, במקום לראות סרט, ריגוש מאחורי המילים, פשוט פסק זמן של הנאה, לצאת מהשגרה ולקרוא משהו שיכול להניע אותך ולגרום לתחושה של מלאות רגשית חזקה, מלאה תקווה. סתם אני נזכרת בספר האחרון שקראתי, ממשה אהבתי אותו, הצטערתי שהוא נגמר. וזה לא קרה לי הרבה זמן.
פתאום אני מבינה שאני חייבת לכתוב ספר. אני פשוט חייבת לכתוב אותו, גם אם לא אצליח ליצור את השינוי שלי אצלי, לפחות אשנה אותו על הדף.
ועדיין כבר שנה שלישית הסתיימה לה ואני עדיין תקועה, כתבתי שטויות בערמות.
ולא כתבתי את הסיפור הנכון, כמו שצריך להכתב. ולהקרא אחר כך.
ואני מתוסכלת מזה. אני הולכת לראיונות עבודה ומוצאת את עצמי במקומות עבודה שאני שואלת את עצמי אחר כך איך הגעתי לזה, ומה הקשר אלי?
אני יכולה לעשות את זה אבל האם זה באמת מה שאני רוצה לעשות?
אולי אם שכר שיגרום לי לקום מהמיטה כן. אבל לא בשביל שכר מינימום שאפילו דירה לא אוכל להשכיר.
אני אוהבת לכתוב, במיוחד אם מישהו מקשיב ומגיב. פתאום לכתוב רק לדף, למגירה פשוט כבר אין לי כוח לזה יותר.
 

mb261414

New member
קראתי שדיכאון הוא העדר אנרגיה

כאילו שאני לא יודעת את זה, כן , הקושי לקום מהמיטה ולעשות דבר פשוט כמו לצאת לקנות לי גלידה, צריך לענות על אינסוף שאלות האחת מתחילה "למה?" בשביל מה? לטבוע בסוכר? הנאה רגעית שלא תעזור לי בכלל. או השינוי אווירה, שלא באת משנה את האווירה, יש משהו בשבת שפשוט כולא אותי בתוך אווירה שאני לא מסוגלת להכיל. להצטרף לכל אותם אנשים שאני לא רוצה להיות חלק מהם. מתסכל.
לחשוב על השקלים האחרונים בארנק, ולנסות להבין איך אני עומדת לעבור את השבוע הקרוב. אין לי מושג. מתסכל. לקנות גלידה סיגריות, לוותר על האחריות כלפי משהו שאין לי בכלל.
ממשיכה לשכב על המיטה מחכה שהזמן יעבור, ואז אני בדיכאון שהזמן עובר. הוא עובר ואני לא מצליחה לשנות שום דבר. אמא שלי יושבת על הסלו ןכאשר הפרצוף שלה בסמארפון, בכלל לא מעניין אותה מה קורה מסביב. אם היינו נעלמים לה מהנוף הייתה יכולה להתרכז בצד שמצליח ולהתגאות, משפחה שכזאת, מחולקת לשניים. מגעיל. לא מהסוג שמככבים על המסך בסברי מרנן, אלא גועל מהסוג שאי אפשר להביט ואף אחד לא יגיש לכם אותו על המסך, זה מסוג הידיעות ששומעים בחדשות ושואלים בקול " איך אפשר", "בלתי נתפס" כן אלו החיים שלי, בלתי נתפסים, עד כדי שאני לא מצליחה לשחרר את עצמי מאותם דפוסים של הרס עצמי.
כן, אני בדיכאון ואין לזה תרופה. אני בדיכאון, ונמאס לי להודות בזה, כי אין לזה טיפול. ניסיתי מטפלים, שילמתי מאות שקלים, והמצב רק הפך להיות יותר גרוע.
אני בדיכאון וזה לא ישנה את העולם, העולם ימשיך גם בלעדי.
אני בדיכאון, ואת אף אחד זה לא מעניין אפילו לא את אמא שלי, שכרגע רק היא נשארה כי אבא שלי החליט שהכי טוב זה להתאבד. לפעמים אני שואלת את עצמי איך הוא העז לבחור בזה. לפעמים נדמה כמו פתרון הגיוני. לפעמים לא, רב הזמן אני בדיכאון.
אני בדיכאון כי אני רק בת 34, וכבר 12 שנים שאני סוחבת את השנים האלו בדיכאון. אני בדיכאון כי כבר אני בדיכאון מגיל צעיר. כאשר ההורים שלי היו רבים על כספים. תמיד הסיפור זה כסף, אני בדיכאון כי כדי להיות מאושר צריך להיות בר מזל. אני בדיכאון כי המציאות לא משתנה, אפילו שאני מציבה גבולות ואומרת "היי חבוב אל תדבר אלי ככה, אני לא אוהבת את זה אף פעם לא אהבתי את זה קודם גם", משום מה אין לי זכות להעיר לאף אחד על איך שהוא מדבר אלי. אני בדיכאון כי נמאס לי לגור עם אמא שלי בבית של סבתא שלי ואין לי אפשרות לשכור דירה. אני בדיכאון כי להתחיל מקום עבודה אומר שאני נמצאת באותו המקום. אני בדיכאון כי אני רווקה, כי אני לא יודעת אם בכלל אצליח בזוגיות, כי אני תקועה בתוך לופ של מערכות יחסים עם אמא שלי בין אם זה זכר או נקבה, החיים שלי תקועים ואין כיוון בכלל לאן.
אני בדיכאון כי כתבתי כמה סיפורים והעלתי לאמזון אבל הם לא הצליחו, אני בדיכאון כי לא משנה מה עשיתי נכשלתי בהכל ועכשיו אין לי כוחות. אני בדיכאון כי אין לי אנרגיה, ועדיין יש לי רצון לשנות. אני בדיכאון כי אני בדיכאון וזה נמאס עלי, ואין לי מושג איך לצאת מזה.
אני יוצאת לאכול גלידה, מנת סוכר תעזור לזה. בינתיים.
 

mb261414

New member
את יודעת אומרים שהיכן שיש חדי קרן יש גם

בתולות, הרעיון מאחורי הדבר הוא שחד קרן הוא יצור נאיבי, וכך גם הבתולה. היא נאיבית. יצורים נאיבים שמבטאים, רוך, פשטות, טוב לב, אהבה, חום, נקיון, טוהר לב, וזכות. ולכן הם נמצאים ביחד באותו המקום, רוב הזמן. מבחינת הלך הרוח, תודעה.
פתאום אני שואלת את עצמי אם אני רוצה שזה יהיה סיפור פנטזיה.
למרות שכבר החלטתי לכתוב את הסיפור בספרדית, אני שואלת את עצמי אם אוכל לשלב בו קטעים כמו בדון קיחוטא. שם הגיבור לוקה אף הוא בנפשו, והוזה עצמו כאחרון האבירים. נלחם בתחנות רוח ומדמיין אותם לענקים.
אלא שלקחת דבר כזה, הוא כמעט בלתי אפשרי להפוך יצור נאיבי ללוחם. לא הגיוני.
למרות שלוחם בעל מידות טובות הוא אביר על סוס לבן, ומה לגבי אישה?
האם היא יכולה להיות אבירה על סוס לבן, בדמות חד קרן?
מה שכן היא תלבש ירוק. רובין הוד והחברה העליזים לבשו ירוק. היא תלבש שמלה ירוקה בסגנון מסעות הצלב ונזר בצבע זהב לראש. ואפילו מטפחת מתחת הנזר היא תתלבש כבתולה. אין לי מושג איך לקרוא לזה בכלל. אבל אצטרך לתאר זאת בצורה מסויימת אבל אני רואה את זה. ולחד הקרן אקרא לושייה או טנשי- ביפאנית זה מלאך. רכובה על מלאך..
השאלה שאני צריכה לשאול את עצמי היא, מה גורם לה לראות את העולם בצורה שהיא רואה אותו. הרי אם דון קיחוטא דמיין ענקים, זה בגלל שהוא היה אחוז פחד וחרדה. ואילו היא חסרת פחד כי הראייה שלה את העולם, בחברה בה גדלה היא שונה. וזה יוצר התנגשות שלא מתיישבת ביחד באותו הזמן.
ומכאן היא חוטאת כל הזמן, מחטיאה את המטרה, ונופלת.
כל הקשר שלה עם הסביבה הקרובה הרחוקה ואפילו דמויות משמעויות שקרובות אליה מתפספסות כי הם פשוט חושבים אחרת.
האם אני רוצה שהדמות הראשית שלי תהיה דיכאונית? כי אז היא מבלבלת את המציאות שזו הסיבה האמיתית לכך שהיא בדיכאון, בלבול המציאות פוגע בשיקול הדעת שלה, היא פועלת כמו שהיא רואה לנכון במקום בו אחרים לא בדיוק פועלים ומעריכים כמוה. היא נתפסת כלא נורמלית לא שפויה, רק בגלל שהיא חושבת אחרת מהסביבה בה גדלה.
תסלחי לי אם העמסתי עלייך בדברים , פשוט זה עוזר לי לשתף אחרים ולדבר על זה עם עוד מישהו כך אני מצליחה לגרות את בלוטות המחשבה. אם יש כאלו בכלל.
ממש אשמח לשמוע ממך מה את חושבת על כל זה..
 

DOCTOR W H O

Member
מנהל
קודם כל ואו!

מצטערת שאין לי הרבה זמן לכתוב, חייבת לעזוב את המחשב עכשיו, אבל!!!
בתור אחת שמבטאת את עצמה רק בכתיבה אני מבינה אותך לגמרי!
גם אני רוצה להוציא ספר, וכל הזמן שומעת איך צריך לכתוב.
לא!
תמיד אבל תמיד יהיו אלו שיגידו כן או לא לכתיבה שלך.
כשאת כותבת איך שאת רוצה, איך שאת אוהבת, לא משנה איזה עולם, ממה הדמות סובלת או לא, במה היא נלחמת או לא, כל עוד את מרגישה את אותה תחושה בוערת באצבעות לכתוב, עשי זאת!
ופשוט תקיאי הכל על הדף!
ותאמיני לי כשכותבים עם אותה בערה פנימית כבר אנשים יאהבו את זה.
ולא צריך לכתוב כדי לשנות עולם. צריך לכתוב כדי לרצות אדם אחד בלבד.
את.
ועל ידי כך, את תתפלאי כמה העולם ישתנה בעקבות זה.
עצה שלי היא לפתוח בלוג, זה מאוד עוזר לי ודרכו אני מפרסמת גם סיפורים,גם שירים וגם סתם פוסטים על מה שרע לי או על מה שאני חושבת.
 

mb261414

New member
כן אה!!

יחסית למישהי שרוצה לכתוב ספר אני כותבת מגילות::)
במקום לכתוב את הסיפור עצמו..

אנסה את עניין הבלוג
 

greentea5

New member
ביטאת את עצמך יפה

ממש. אין לי הרבה מילים. אני קורא אותך ומתרגש מהיכולות ביטוי שלך.
אולי לא הצליח לך בסיפורים באמזון אבל את בהחלט מרגשת בכתיבה.
שולח לך חיבוק...
 

DOCTOR W H O

Member
מנהל
היי יקירה

את בהחלט כותבת יפיפה וכואב.
מכירה מקרוב את המקומות שאת מתארת. זוגיות/מערכת לא טובה עם המשפחה/ דיכאון מגיל צעיר וכולי.
אבל אני גם באה ממקום ששינה את כל זה.
לא כיף לחוות חיים שכאלו ועוד מגיל צעיר, ואני מבינה איך כל דבר ניראה חסר משמעות או תקווה שישתנה.
בהחלט מכירה את התחושה הזאת ואת התחושה שלא משנה כמה ניסית לטפל בזה שום דבר לא עזר או הצליח.
אבל אני אמשיך לומר שהכוח קיים אך ורק בך.
אין דבר כזה אנשים ברי מזל או לא. את יוצרת לעצמך את המציאות שאת רוצה.
זה נישמע די דבילי אבל זה נכון.
תחשבי על זה ככה.
יש דרך ללכת. הדרך מלאה באבנים ומיכשולים. את הולכת ומקבלת מכות ונופלת ויושבת על האדמה. ההחלטה שלך היא אם להמשיך ללכת , ויותר חשוב מזה "איך ללכת".
את יכולה לבעוט באבנים, או לדלג מעליהם. את יכולה לקחת דחפור ולסלק את הכל מדרכך.
בתור אחת שנגעה באפלה המון פעמים והיום במקום אחר לגמרי, אפשר לצאת מכל דבר, ולא צריך לחשוב כחד קרן מקפצץ מה שניקרא כדי לעשות זאת:).
 

אלב86

New member
וואו.. כתבת סיפורים.. זה מדהים

אני שנים רוצה לכתוב משוהו, אפילו סיפור קצר, ולא כתבתי אפילו שורה. אני ממש מקנאה
&nbsp
תמשיכי לכתוב, אל תשימי על אמזון.
 

yuval144233

New member
גלידה וסיגריות זה אחלה יחסית לדיכאון

תמשיכי לנסות באמזון ובכל השאר

העולם הוא זה שמלמד אותנו איך להתפתח. אנשים בעיקר.


כמה שניגע בו פחות, נפתח יותר בזהירות אבל יותר לאט.
 
למעלה