קרה לי משהו מוזר היום. כרגיל חכיתי בכרמלית

מצב
הנושא נעול.
קרה לי משהו מוזר היום. כרגיל חכיתי בכרמלית

קרה לי משהו מוזר היום. כרגיל חכיתי בכרמלית
לקו 149 שיוצא בשעה 17:00 לכיוון רעננה ממסוף כרמלית בתל אביב. כמעט כל יום שישי אני עולה על הקו הזה - פעם ב16:00 פעם ב16:30 פעם ב 17:00 והאחרון יוצר ב17:30. זאת התחנה ההתחלתית שלו. אוטובוס היה בתחנה עצמה ואחריו עמד עוד אוטובוס. יש בתחנה עצמה קווים 149 וראיתי גם 249 נדמה לי. בדקה לחמש הנהג נכנס לאוטובוס שעמד אחרי האוטובוס שעמד בתחנה. ואני עליתי. אמרתי שאני צריך לאיינשטיין. כל הנהגים יודעים שאם אומרים לאיננשטיין ערך הנסייעה צריכה להיות כמו נסיעה עירונית רגילה. הוא מאוד מהיר ואמר לי "תעלה , אני כבר הייתי צריך לצאת". הוא אף התנגש קלות עם המראה שלו עם האוטובוס שעמד בתחנה בזמן שהוא יצא. חשבתי שאני עליתי על קו 149 כי השעה היתה באמת קרוב ל 17:00 וזה השעה שהוא יוצא לדעתי . קיבלתי כרטיס ב( רב קו ) בסכום של 6.60 קוד 43. היה לי קצת תמוה כי נדמה לי שלא עברה שעה וחצי מהנסיעה הקודמת בה קיבלתי כרטיס. חיפשתי את הכרטיס הקודם אבל צערי לא מצאתי. האוטובוס המשיך בנסיעה. לאחר שהגיע לכיכר רבין היה האוטובוס צריך לפנות ימינה לאבן גבירול. להפתעתי ראיתי שהוא פונה שמאלה. אחרי הסתכלות מהירה בכרטיס ראיתי שכתוב שהקו הוא קו 9 ולא 149. קמתי מהמושב והלכתי לנהג. שאלתי אותו האם זה קו חדש והוא אמר שלא. שאלתי אותו האם הוא עוצר באינשטיין והוא אמר שכן. חזרתי שוב למושב שלי שהיה מול הדלת האחורית. לאחר שהאוטובוס נסע והגיע לשדרות רוקח ראיתי שבמקום להסתובב שמאלה ( לא מכיר את הקו אבל כדי להגיע לצומת אינשטיין היה צריך להסתובב שמאלה ) לדרך נמיר ומשם לצומת אינשטיין הוא התחיל לעלות על הגשר שכיוון רחוב בני אפריים. חזרתי אליו מהר ושאלתי אותו שוב האם הוא מגיע לאינשטיין. הוא התחיל לומר ש"קראתי לך מספר פעמים ולא באת" הוא אמר לי שאיינשטיין זה כאן קרוב ותרד כאן "משהו בחיבור בין אנישטיין לבני אפריים. אמרתי לו שזה לא נכון וזה עיניין של 3 ק"מ עד אינשטיין ואין עוד אינשטיין בתל אביב שמחבר לרחוב בני אפריים. לצערי הייתי צריך ללכת כ 3 ק"מ עד הבית עם כל הקניות מהשוק - את כל העליה מתחת רכבת של האוניברסיטה עד כמעט צומת אינשטיין-דרך נמיר - איפה שהייתי צריך לרדת ( עכשיו אני מצטער שלא לקחתי מונית )
עכשיו למשהו מוזר נכנסתי לאתר מטרופולין לראות על קו 9 שיוצא מהכרמלית ואני לא מוצא קו שכזה ! . על הכרטיס שקיבלתי כתוב קו 9 מ. רעננה תחנת רכבת הר... באתר כתוב : תקציר מסלול קו 9 מוצא: מסוף רעננה, רעננה יעד: תחנת רכבת הרצליה, הרצליה.
לאחר מכן נזכרתי שהנהג העביר שלי את כרטיס הרב- קו ונתן לי את הכרטיס ורק לאחר מכן ראיתי שהוא מקיש את קוד הנהג שלו. נראה לי שזה משהו שנשאר לו המחשב מהנסיעה הקודמת שלו! מה לתבוע מחברת מטרופולין ומה דעתכם על המקרה? על איזה קו עליתי בפועל?
 
זה נשמע כמו המסלול של קווים 47, 48.

קרה לי משהו מוזר היום. כרגיל חכיתי בכרמלית
לקו 149 שיוצא בשעה 17:00 לכיוון רעננה ממסוף כרמלית בתל אביב. כמעט כל יום שישי אני עולה על הקו הזה - פעם ב16:00 פעם ב16:30 פעם ב 17:00 והאחרון יוצר ב17:30. זאת התחנה ההתחלתית שלו. אוטובוס היה בתחנה עצמה ואחריו עמד עוד אוטובוס. יש בתחנה עצמה קווים 149 וראיתי גם 249 נדמה לי. בדקה לחמש הנהג נכנס לאוטובוס שעמד אחרי האוטובוס שעמד בתחנה. ואני עליתי. אמרתי שאני צריך לאיינשטיין. כל הנהגים יודעים שאם אומרים לאיננשטיין ערך הנסייעה צריכה להיות כמו נסיעה עירונית רגילה. הוא מאוד מהיר ואמר לי "תעלה , אני כבר הייתי צריך לצאת". הוא אף התנגש קלות עם המראה שלו עם האוטובוס שעמד בתחנה בזמן שהוא יצא. חשבתי שאני עליתי על קו 149 כי השעה היתה באמת קרוב ל 17:00 וזה השעה שהוא יוצא לדעתי . קיבלתי כרטיס ב( רב קו ) בסכום של 6.60 קוד 43. היה לי קצת תמוה כי נדמה לי שלא עברה שעה וחצי מהנסיעה הקודמת בה קיבלתי כרטיס. חיפשתי את הכרטיס הקודם אבל צערי לא מצאתי. האוטובוס המשיך בנסיעה. לאחר שהגיע לכיכר רבין היה האוטובוס צריך לפנות ימינה לאבן גבירול. להפתעתי ראיתי שהוא פונה שמאלה. אחרי הסתכלות מהירה בכרטיס ראיתי שכתוב שהקו הוא קו 9 ולא 149. קמתי מהמושב והלכתי לנהג. שאלתי אותו האם זה קו חדש והוא אמר שלא. שאלתי אותו האם הוא עוצר באינשטיין והוא אמר שכן. חזרתי שוב למושב שלי שהיה מול הדלת האחורית. לאחר שהאוטובוס נסע והגיע לשדרות רוקח ראיתי שבמקום להסתובב שמאלה ( לא מכיר את הקו אבל כדי להגיע לצומת אינשטיין היה צריך להסתובב שמאלה ) לדרך נמיר ומשם לצומת אינשטיין הוא התחיל לעלות על הגשר שכיוון רחוב בני אפריים. חזרתי אליו מהר ושאלתי אותו שוב האם הוא מגיע לאינשטיין. הוא התחיל לומר ש"קראתי לך מספר פעמים ולא באת" הוא אמר לי שאיינשטיין זה כאן קרוב ותרד כאן "משהו בחיבור בין אנישטיין לבני אפריים. אמרתי לו שזה לא נכון וזה עיניין של 3 ק"מ עד אינשטיין ואין עוד אינשטיין בתל אביב שמחבר לרחוב בני אפריים. לצערי הייתי צריך ללכת כ 3 ק"מ עד הבית עם כל הקניות מהשוק - את כל העליה מתחת רכבת של האוניברסיטה עד כמעט צומת אינשטיין-דרך נמיר - איפה שהייתי צריך לרדת ( עכשיו אני מצטער שלא לקחתי מונית )
עכשיו למשהו מוזר נכנסתי לאתר מטרופולין לראות על קו 9 שיוצא מהכרמלית ואני לא מוצא קו שכזה ! . על הכרטיס שקיבלתי כתוב קו 9 מ. רעננה תחנת רכבת הר... באתר כתוב : תקציר מסלול קו 9 מוצא: מסוף רעננה, רעננה יעד: תחנת רכבת הרצליה, הרצליה.
לאחר מכן נזכרתי שהנהג העביר שלי את כרטיס הרב- קו ונתן לי את הכרטיס ורק לאחר מכן ראיתי שהוא מקיש את קוד הנהג שלו. נראה לי שזה משהו שנשאר לו המחשב מהנסיעה הקודמת שלו! מה לתבוע מחברת מטרופולין ומה דעתכם על המקרה? על איזה קו עליתי בפועל?
זה נשמע כמו המסלול של קווים 47, 48.
אם שאר הנוסעים לא הופתעו מהמסלול, כנראה שעלית בטעות על 47 או 48.
 
ראיתי עכשיו ש48 יוצא רבע שעה קודם. אולי בגלל

זה נשמע כמו המסלול של קווים 47, 48.
אם שאר הנוסעים לא הופתעו מהמסלול, כנראה שעלית בטעות על 47 או 48.
ראיתי עכשיו ש48 יוצא רבע שעה קודם. אולי בגלל
זה הוא אמר "הייתי צריך כבר לצאת" . אבל עמדתי בתחנה של 149 ולדעתי אין שם עליה לקווים 48 או 47. אולי יש תחנה אחורה יותר . מה גם שהאוטובס היה בתחנה הרבה זמן וגם הנהג דיבר עם נהגים אחרים לפני שהוא יצא. מול התחנה גם פינת ישיבה לנהגים והסדרן של הקו. גם בשעה 16:58 -השעה שמצוין על הכרטיס שהנהג נתן לי הנהג של 149 לא נראה כלל בסביבות האוטובוס שעמד בתחנה ( הראשון ) שסביר שעכשיו היה 149. כך שבגלל שלא ראיתי את מספר הקו עצמו בגלל שהצמידות של שני האוטובוסים חשבתי שאני עולה על קו 149. הרבה פעמים מספר אוטובוסים עומדים סמוך ולהם יש ציון 149 למרות שרק אחד יוצא. מה לעשות הלאה? בכיוון שעליתי לאוטובוס ואמרתי אינשטיין הנהג לא אמר על זה דבר והעביר לי את הכרטיס. בכיוון שהנהג אמר לי שהוא כן מגיע לאינשטיין כאשר באתי אליו במטרה לברר זאת. בכיוון שהנהג למעשה נתן לי כרטיס לא נכון. בכיוון שנדמה לי שחויבתי בסכום נוסף?
 
באסה. אבל אין מה לעשות עכשיו.

ראיתי עכשיו ש48 יוצא רבע שעה קודם. אולי בגלל
זה הוא אמר "הייתי צריך כבר לצאת" . אבל עמדתי בתחנה של 149 ולדעתי אין שם עליה לקווים 48 או 47. אולי יש תחנה אחורה יותר . מה גם שהאוטובס היה בתחנה הרבה זמן וגם הנהג דיבר עם נהגים אחרים לפני שהוא יצא. מול התחנה גם פינת ישיבה לנהגים והסדרן של הקו. גם בשעה 16:58 -השעה שמצוין על הכרטיס שהנהג נתן לי הנהג של 149 לא נראה כלל בסביבות האוטובוס שעמד בתחנה ( הראשון ) שסביר שעכשיו היה 149. כך שבגלל שלא ראיתי את מספר הקו עצמו בגלל שהצמידות של שני האוטובוסים חשבתי שאני עולה על קו 149. הרבה פעמים מספר אוטובוסים עומדים סמוך ולהם יש ציון 149 למרות שרק אחד יוצא. מה לעשות הלאה? בכיוון שעליתי לאוטובוס ואמרתי אינשטיין הנהג לא אמר על זה דבר והעביר לי את הכרטיס. בכיוון שהנהג אמר לי שהוא כן מגיע לאינשטיין כאשר באתי אליו במטרה לברר זאת. בכיוון שהנהג למעשה נתן לי כרטיס לא נכון. בכיוון שנדמה לי שחויבתי בסכום נוסף?
באסה. אבל אין מה לעשות עכשיו.
היתה אי-הבנה. העיקר שהגעת הביתה בשלום, ובפעם הבאה תזכור לשאול מה מספר הקו כשאתה עולה על האוטובוס.
 
אבל אם היה חיוב נוסף למרות שביקשתי פעמים

באסה. אבל אין מה לעשות עכשיו.
היתה אי-הבנה. העיקר שהגעת הביתה בשלום, ובפעם הבאה תזכור לשאול מה מספר הקו כשאתה עולה על האוטובוס.
אבל אם היה חיוב נוסף למרות שביקשתי פעמים
למעשה את הנהג לאשר לי שהוא מגיע לאינשטין ונענתי בחיוב - פעם אחת שלא ענה דבר על זה שאמרתי לו כאשר נכנסתי לאוטובוס ופע שניה על זה שבאתי אליו במיוחד באמצע הנסיעה כאשר הרגשתי שמשהו לא בסדר ואז הוא אמר לי שהוא כן מגיע לאנישטיין. אני יכתוב לחברה וידרוש את ההפרש. אני גם יכתוב להם על עיניין שקיבלתי כרטיס לא תקין. למעשה קיבלתי כרטיס וחוביתי על עיר אחרת - הרצליה ולא תל אביב ! היו פה מספר דברים שלא צריכים לקרות כולל שהוא עומד למעשה ממש בתחנה של 149- ממש אחרי ובצמידות לאוטובוס הראשון ואין בתחנה הזאת כל קו 47 או 48 . אני צריך לבדוק מאיפה קו 47 / 48 יוצא.
 

olli3

New member
מנהל
אם זה היה אוטובוס עירוני אז רק 48.

ראיתי עכשיו ש48 יוצא רבע שעה קודם. אולי בגלל
זה הוא אמר "הייתי צריך כבר לצאת" . אבל עמדתי בתחנה של 149 ולדעתי אין שם עליה לקווים 48 או 47. אולי יש תחנה אחורה יותר . מה גם שהאוטובס היה בתחנה הרבה זמן וגם הנהג דיבר עם נהגים אחרים לפני שהוא יצא. מול התחנה גם פינת ישיבה לנהגים והסדרן של הקו. גם בשעה 16:58 -השעה שמצוין על הכרטיס שהנהג נתן לי הנהג של 149 לא נראה כלל בסביבות האוטובוס שעמד בתחנה ( הראשון ) שסביר שעכשיו היה 149. כך שבגלל שלא ראיתי את מספר הקו עצמו בגלל שהצמידות של שני האוטובוסים חשבתי שאני עולה על קו 149. הרבה פעמים מספר אוטובוסים עומדים סמוך ולהם יש ציון 149 למרות שרק אחד יוצא. מה לעשות הלאה? בכיוון שעליתי לאוטובוס ואמרתי אינשטיין הנהג לא אמר על זה דבר והעביר לי את הכרטיס. בכיוון שהנהג אמר לי שהוא כן מגיע לאינשטיין כאשר באתי אליו במטרה לברר זאת. בכיוון שהנהג למעשה נתן לי כרטיס לא נכון. בכיוון שנדמה לי שחויבתי בסכום נוסף?
אם זה היה אוטובוס עירוני אז רק 48.
אם זה היה בינעירוני אז מדובר בקו 47 שגם יוצא מהכרמלית בשעה 16:55. ולכן הוא אמר לך שהוא באיחור. קשה לי להאמין שהנהג של 48 יצא באיחור של כל כך הרבה זמן.

ובכל מקרה, בוודאות אם היה מדובר באוטובוס בין עירוני שנסע במסלול שציינת אז מדובר באופן חד משמעי בקו 47. אם זה היה אוטובוס עירוני (כמו שיש בדן למשל) אז מדובר בקו 48.
 
מצחיק. שהלכתי לנהג באמצע הנסיעה לשאול האם

זה נשמע כמו המסלול של קווים 47, 48.
אם שאר הנוסעים לא הופתעו מהמסלול, כנראה שעלית בטעות על 47 או 48.
מצחיק. שהלכתי לנהג באמצע הנסיעה לשאול האם
הוא עוצר באינשטיין אחרי שפנה שמאלה במקום ימינה באבן גבירול שאלתי אותו האם זה קו חדש והוא אמר לי שלא. מאותו הרגע ועד הכתיבה בפורום הזה חשבתי איך זה שיש קו 9 של מטרטפולין בתל אביב והתפלאתי איך לא ידעתי על קיומו ....
 
... ואחת הסיבות שההייתי בטוח שיש קו 9 זה שהיו

מצחיק. שהלכתי לנהג באמצע הנסיעה לשאול האם
הוא עוצר באינשטיין אחרי שפנה שמאלה במקום ימינה באבן גבירול שאלתי אותו האם זה קו חדש והוא אמר לי שלא. מאותו הרגע ועד הכתיבה בפורום הזה חשבתי איך זה שיש קו 9 של מטרטפולין בתל אביב והתפלאתי איך לא ידעתי על קיומו ....
... ואחת הסיבות שההייתי בטוח שיש קו 9 זה שהיו
הרבה כרטיסים תלויים על המושבים ( מי שמכיר באוטובוסי מטרופולין יש בגב המושבים מין בליטה שבסדק נוסעים מכניסים את הכרטיס ...) וגם על 2 המושבים מולי היו כרטיסים עם הציון של קו 9 עליהם. כאילו זאת הנסיעה שהאוטבוס בא מכיוון רעננה לכיוון תל אביב והוריד את הנוסעים שהשאירו את הכרטיס תלוי על המושבים. עכשיו אני יודע את האמת. כאמור חשבתי שזאת אחת האופציות של קו 149 בגלל הספרה 9 ובגלל שאותו הקו נוסע גם לכיוון
 

mister K

New member
כנראה האוטו ביצע לפני כן קו 9 באחת מערי השרון

... ואחת הסיבות שההייתי בטוח שיש קו 9 זה שהיו
הרבה כרטיסים תלויים על המושבים ( מי שמכיר באוטובוסי מטרופולין יש בגב המושבים מין בליטה שבסדק נוסעים מכניסים את הכרטיס ...) וגם על 2 המושבים מולי היו כרטיסים עם הציון של קו 9 עליהם. כאילו זאת הנסיעה שהאוטבוס בא מכיוון רעננה לכיוון תל אביב והוריד את הנוסעים שהשאירו את הכרטיס תלוי על המושבים. עכשיו אני יודע את האמת. כאמור חשבתי שזאת אחת האופציות של קו 149 בגלל הספרה 9 ובגלל שאותו הקו נוסע גם לכיוון
כנראה האוטו ביצע לפני כן קו 9 באחת מערי השרון
אחר כך נסע ריק לתל אביב ועשה חצי טור 47.
יש להם סידורים כאלה.

בתל אביב קו 9 הוא קו של דן שלא עובר באזור הכרמלית.
 

mister K

New member
ייתכן גם שעשה קו 90 + חצי טור 47.

כנראה האוטו ביצע לפני כן קו 9 באחת מערי השרון
אחר כך נסע ריק לתל אביב ועשה חצי טור 47.
יש להם סידורים כאלה.

בתל אביב קו 9 הוא קו של דן שלא עובר באזור הכרמלית.
ייתכן גם שעשה קו 90 + חצי טור 47.
 

mister K

New member
אני אסביר לך בדיוק מה קרה

קרה לי משהו מוזר היום. כרגיל חכיתי בכרמלית
לקו 149 שיוצא בשעה 17:00 לכיוון רעננה ממסוף כרמלית בתל אביב. כמעט כל יום שישי אני עולה על הקו הזה - פעם ב16:00 פעם ב16:30 פעם ב 17:00 והאחרון יוצר ב17:30. זאת התחנה ההתחלתית שלו. אוטובוס היה בתחנה עצמה ואחריו עמד עוד אוטובוס. יש בתחנה עצמה קווים 149 וראיתי גם 249 נדמה לי. בדקה לחמש הנהג נכנס לאוטובוס שעמד אחרי האוטובוס שעמד בתחנה. ואני עליתי. אמרתי שאני צריך לאיינשטיין. כל הנהגים יודעים שאם אומרים לאיננשטיין ערך הנסייעה צריכה להיות כמו נסיעה עירונית רגילה. הוא מאוד מהיר ואמר לי "תעלה , אני כבר הייתי צריך לצאת". הוא אף התנגש קלות עם המראה שלו עם האוטובוס שעמד בתחנה בזמן שהוא יצא. חשבתי שאני עליתי על קו 149 כי השעה היתה באמת קרוב ל 17:00 וזה השעה שהוא יוצא לדעתי . קיבלתי כרטיס ב( רב קו ) בסכום של 6.60 קוד 43. היה לי קצת תמוה כי נדמה לי שלא עברה שעה וחצי מהנסיעה הקודמת בה קיבלתי כרטיס. חיפשתי את הכרטיס הקודם אבל צערי לא מצאתי. האוטובוס המשיך בנסיעה. לאחר שהגיע לכיכר רבין היה האוטובוס צריך לפנות ימינה לאבן גבירול. להפתעתי ראיתי שהוא פונה שמאלה. אחרי הסתכלות מהירה בכרטיס ראיתי שכתוב שהקו הוא קו 9 ולא 149. קמתי מהמושב והלכתי לנהג. שאלתי אותו האם זה קו חדש והוא אמר שלא. שאלתי אותו האם הוא עוצר באינשטיין והוא אמר שכן. חזרתי שוב למושב שלי שהיה מול הדלת האחורית. לאחר שהאוטובוס נסע והגיע לשדרות רוקח ראיתי שבמקום להסתובב שמאלה ( לא מכיר את הקו אבל כדי להגיע לצומת אינשטיין היה צריך להסתובב שמאלה ) לדרך נמיר ומשם לצומת אינשטיין הוא התחיל לעלות על הגשר שכיוון רחוב בני אפריים. חזרתי אליו מהר ושאלתי אותו שוב האם הוא מגיע לאינשטיין. הוא התחיל לומר ש"קראתי לך מספר פעמים ולא באת" הוא אמר לי שאיינשטיין זה כאן קרוב ותרד כאן "משהו בחיבור בין אנישטיין לבני אפריים. אמרתי לו שזה לא נכון וזה עיניין של 3 ק"מ עד אינשטיין ואין עוד אינשטיין בתל אביב שמחבר לרחוב בני אפריים. לצערי הייתי צריך ללכת כ 3 ק"מ עד הבית עם כל הקניות מהשוק - את כל העליה מתחת רכבת של האוניברסיטה עד כמעט צומת אינשטיין-דרך נמיר - איפה שהייתי צריך לרדת ( עכשיו אני מצטער שלא לקחתי מונית )
עכשיו למשהו מוזר נכנסתי לאתר מטרופולין לראות על קו 9 שיוצא מהכרמלית ואני לא מוצא קו שכזה ! . על הכרטיס שקיבלתי כתוב קו 9 מ. רעננה תחנת רכבת הר... באתר כתוב : תקציר מסלול קו 9 מוצא: מסוף רעננה, רעננה יעד: תחנת רכבת הרצליה, הרצליה.
לאחר מכן נזכרתי שהנהג העביר שלי את כרטיס הרב- קו ונתן לי את הכרטיס ורק לאחר מכן ראיתי שהוא מקיש את קוד הנהג שלו. נראה לי שזה משהו שנשאר לו המחשב מהנסיעה הקודמת שלו! מה לתבוע מחברת מטרופולין ומה דעתכם על המקרה? על איזה קו עליתי בפועל?
אני אסביר לך בדיוק מה קרה
אתה לא עלית על קו 149 ואין בכרמלית קו של מטרופולין או בכלל שמספרו 9.
הקו בו נסעת בטעות הוא קו 47, שנוסע לרעננה דרך שד' רוקח, הכפר הירוק והרצליה.
הסיבה שכאשר עלית המכשיר חייב אותך בכרטיס נוסף, היא שהנהג עדיין לא שינה את מספר הקו ולכן הנסיעה נרשמה כאילו עלית לאוטובוס צפונית לצומת הכפר הירוק, משמע באזור 21 ולא באזור 1 ולכן חוייבת במחיר נסיעה פנימית בשרון.
הבעיה עם קו 47, וזו בעיה שכבר פתחתי עליה דיון פה בפורום פעם, היא שאין לו יותר תחנת מוצא במסוף כרמלית.
האוטבוסים מחכים היכן שעומדים קווים 149 ו-249, אך למעשה התחנה הראשונה של הקו נמצאת בהמשך רחוב יצחק אלחנן, תחנה רגילה לחלוטין בה עוצרים עוד הרבה קווים.
הנהג כביכול עשה לך טובה והעלה אותך לא בתחנה (למרות שלאור ההטעייה שקיימת מאז ביטלו לו את תחנת המוצא, זה דבר מתבקש).
הוא גם הטעה אותך באופן חמור, לא היה צריך להגיד שהוא מגיע לאיינשטיין וגם לא היה צריך לאפשר לך להניח את הרב קו על המכשיר לפני ששינה את הקו.
אבל... במקרה הזה האחריות היא גם שלך, הן בלשאול את הנהג באיזה קו מדובר כאשר אתה רואה שלא רשום על הצג 149 והן בלא להניח סתם את כרטיס הרב קו על המכשיר.
אתה יכול לרשום תלונה, להגיד שחוייבת בטעות (רישומי הנסיעות נמצאים במחשב ולא תהיה בעיה לגלות זאת) וסביר שתקבל בחזרה את ה-6.60. אבל על ההליכה שעשית אתה יכול לבוא בטענות רק לעצמך, שלא בדקת באיזה קו מדובר.
 

mister K

New member
ואגב, הנהג גם ביצע עבירה.

אני אסביר לך בדיוק מה קרה
אתה לא עלית על קו 149 ואין בכרמלית קו של מטרופולין או בכלל שמספרו 9.
הקו בו נסעת בטעות הוא קו 47, שנוסע לרעננה דרך שד' רוקח, הכפר הירוק והרצליה.
הסיבה שכאשר עלית המכשיר חייב אותך בכרטיס נוסף, היא שהנהג עדיין לא שינה את מספר הקו ולכן הנסיעה נרשמה כאילו עלית לאוטובוס צפונית לצומת הכפר הירוק, משמע באזור 21 ולא באזור 1 ולכן חוייבת במחיר נסיעה פנימית בשרון.
הבעיה עם קו 47, וזו בעיה שכבר פתחתי עליה דיון פה בפורום פעם, היא שאין לו יותר תחנת מוצא במסוף כרמלית.
האוטבוסים מחכים היכן שעומדים קווים 149 ו-249, אך למעשה התחנה הראשונה של הקו נמצאת בהמשך רחוב יצחק אלחנן, תחנה רגילה לחלוטין בה עוצרים עוד הרבה קווים.
הנהג כביכול עשה לך טובה והעלה אותך לא בתחנה (למרות שלאור ההטעייה שקיימת מאז ביטלו לו את תחנת המוצא, זה דבר מתבקש).
הוא גם הטעה אותך באופן חמור, לא היה צריך להגיד שהוא מגיע לאיינשטיין וגם לא היה צריך לאפשר לך להניח את הרב קו על המכשיר לפני ששינה את הקו.
אבל... במקרה הזה האחריות היא גם שלך, הן בלשאול את הנהג באיזה קו מדובר כאשר אתה רואה שלא רשום על הצג 149 והן בלא להניח סתם את כרטיס הרב קו על המכשיר.
אתה יכול לרשום תלונה, להגיד שחוייבת בטעות (רישומי הנסיעות נמצאים במחשב ולא תהיה בעיה לגלות זאת) וסביר שתקבל בחזרה את ה-6.60. אבל על ההליכה שעשית אתה יכול לבוא בטענות רק לעצמך, שלא בדקת באיזה קו מדובר.
ואגב, הנהג גם ביצע עבירה.
לקו 47 אין הורדה ברכבת האוניברסיטה לכיוון רעננה אלא איסוף בלבד.
לקו 48 יש שם הורדה, אבל קשה לי להאמין שזה היה 48 מכיוון שתחנת המוצא שלו נמצאת ברחוב הכרמל ולא ביצחק אלחנן כמו 149/249.
 
תודה על התשובה המפורטת. אכן אני זוכר שהוא

אני אסביר לך בדיוק מה קרה
אתה לא עלית על קו 149 ואין בכרמלית קו של מטרופולין או בכלל שמספרו 9.
הקו בו נסעת בטעות הוא קו 47, שנוסע לרעננה דרך שד' רוקח, הכפר הירוק והרצליה.
הסיבה שכאשר עלית המכשיר חייב אותך בכרטיס נוסף, היא שהנהג עדיין לא שינה את מספר הקו ולכן הנסיעה נרשמה כאילו עלית לאוטובוס צפונית לצומת הכפר הירוק, משמע באזור 21 ולא באזור 1 ולכן חוייבת במחיר נסיעה פנימית בשרון.
הבעיה עם קו 47, וזו בעיה שכבר פתחתי עליה דיון פה בפורום פעם, היא שאין לו יותר תחנת מוצא במסוף כרמלית.
האוטבוסים מחכים היכן שעומדים קווים 149 ו-249, אך למעשה התחנה הראשונה של הקו נמצאת בהמשך רחוב יצחק אלחנן, תחנה רגילה לחלוטין בה עוצרים עוד הרבה קווים.
הנהג כביכול עשה לך טובה והעלה אותך לא בתחנה (למרות שלאור ההטעייה שקיימת מאז ביטלו לו את תחנת המוצא, זה דבר מתבקש).
הוא גם הטעה אותך באופן חמור, לא היה צריך להגיד שהוא מגיע לאיינשטיין וגם לא היה צריך לאפשר לך להניח את הרב קו על המכשיר לפני ששינה את הקו.
אבל... במקרה הזה האחריות היא גם שלך, הן בלשאול את הנהג באיזה קו מדובר כאשר אתה רואה שלא רשום על הצג 149 והן בלא להניח סתם את כרטיס הרב קו על המכשיר.
אתה יכול לרשום תלונה, להגיד שחוייבת בטעות (רישומי הנסיעות נמצאים במחשב ולא תהיה בעיה לגלות זאת) וסביר שתקבל בחזרה את ה-6.60. אבל על ההליכה שעשית אתה יכול לבוא בטענות רק לעצמך, שלא בדקת באיזה קו מדובר.
תודה על התשובה המפורטת. אכן אני זוכר שהוא
עצר מיד בתחנה מעבר לכביש ולא הבנתי למה הוא עוצר שם. כלומר מה שאתה אומר למעשה שאין לו כלל תחנה במקום שעליתי עליו. ה דבר מאוד חמור ומכאן התחיל כל הבלבול. הרי הוא היה צריך להגיד לי שזה קו 47 והאם אני צריך את הקו הזה כי הוא לא צריך בכלל להעלות נוסעים מאותה נקודה שעמדתי בה ובטח לא להעלות אותי שם. בעליית הנהג לאוטובוס הוא היה צריך ישר לסגור את הדלת וזאת מבלי לעלות אף נוסע! אם אני מניח שיש רק מספר 149 בתחנה שעמדתי בה ואוטובוס מעלה נוסעים בתחנה ובדיוק בדקה שמספר 149 צריך להעלות את הנוסעים ( כולל עליית הנהג לאוטובוס והתנעתו ) סביר ב 100 אחוז שאם הוא העלה אותי זה יהיה קו 149 . לא? הגם אם לא הסתכלתי באותו עת לאיזה קו עליתי כי צפיתי ב 100 אחוז שאם נהג עולה לאוטובוס בתחנה ההתחלתית של 149 זה יהיה רק נהג קו 149 ואוטובוס 149. בנוסף היה סביר שאחשוב שמספר 9 זה אחד מאופציות חילופיות 149 וזאת במיוחד שהלכתי באמצע הנסיעה כדי לוודא שאכן הוא נוסע בכיוון היעד שלי - צומת נמיר -אינשטיין.
לדעתי אני אגיש בשבוע הבא תלונה למשרד התחבורה על המקרה.
 

mister K

New member
אבל בוא אני אתאר לך סיטואציה אחרת...

תודה על התשובה המפורטת. אכן אני זוכר שהוא
עצר מיד בתחנה מעבר לכביש ולא הבנתי למה הוא עוצר שם. כלומר מה שאתה אומר למעשה שאין לו כלל תחנה במקום שעליתי עליו. ה דבר מאוד חמור ומכאן התחיל כל הבלבול. הרי הוא היה צריך להגיד לי שזה קו 47 והאם אני צריך את הקו הזה כי הוא לא צריך בכלל להעלות נוסעים מאותה נקודה שעמדתי בה ובטח לא להעלות אותי שם. בעליית הנהג לאוטובוס הוא היה צריך ישר לסגור את הדלת וזאת מבלי לעלות אף נוסע! אם אני מניח שיש רק מספר 149 בתחנה שעמדתי בה ואוטובוס מעלה נוסעים בתחנה ובדיוק בדקה שמספר 149 צריך להעלות את הנוסעים ( כולל עליית הנהג לאוטובוס והתנעתו ) סביר ב 100 אחוז שאם הוא העלה אותי זה יהיה קו 149 . לא? הגם אם לא הסתכלתי באותו עת לאיזה קו עליתי כי צפיתי ב 100 אחוז שאם נהג עולה לאוטובוס בתחנה ההתחלתית של 149 זה יהיה רק נהג קו 149 ואוטובוס 149. בנוסף היה סביר שאחשוב שמספר 9 זה אחד מאופציות חילופיות 149 וזאת במיוחד שהלכתי באמצע הנסיעה כדי לוודא שאכן הוא נוסע בכיוון היעד שלי - צומת נמיר -אינשטיין.
לדעתי אני אגיש בשבוע הבא תלונה למשרד התחבורה על המקרה.
אבל בוא אני אתאר לך סיטואציה אחרת...
בשביל מישהו שצריך את קו 47 ולא מוצא את התחנה שלו (ובצדק, כי זה מבלבל מאוד שאין תחנה בתוך המסוף!). ועוד כשמדובר ביום שישי בשעה 17:00, קצת לפני שמוטל העוצר השבועי על האוטובוסים, מן הראוי שהנהג לא יסגור את הדלת וישלח את הנוסע לרדוף אחריו עד התחנה הרשמית (מה גם שבתחנה הזאת אי אפשר להמתין כי יש שם עוד הרבה קווים).
הוא לא בא לרעתך. הבעיה הייתה שהוא הטעה אותך, לא שהוא העלה אותך.

לשילוט קו אין אופציות חילופיות. מספר הקו רשום בבירור ואתה צריך לבדוק לפני שאתה עולה אם מדובר בקו שאתה צריך.

אני מציע לך להתלונן במטרופולין ולא במשרד התחבורה. לחברת מטרופולין יש מחלקת פניות ציבור שמטפלת במהירות וביעילות בתלונות, מניסיון אישי.
למשרד התחבורה ייקח מספר חודשים לטפל בתלונה שלך ולא יצא לך ממנה משהו יותר טוב מאשר אם תפנה לחברה.
 
יש לי נסיון עם מחלקת תלונות במטרופולין. רק

אבל בוא אני אתאר לך סיטואציה אחרת...
בשביל מישהו שצריך את קו 47 ולא מוצא את התחנה שלו (ובצדק, כי זה מבלבל מאוד שאין תחנה בתוך המסוף!). ועוד כשמדובר ביום שישי בשעה 17:00, קצת לפני שמוטל העוצר השבועי על האוטובוסים, מן הראוי שהנהג לא יסגור את הדלת וישלח את הנוסע לרדוף אחריו עד התחנה הרשמית (מה גם שבתחנה הזאת אי אפשר להמתין כי יש שם עוד הרבה קווים).
הוא לא בא לרעתך. הבעיה הייתה שהוא הטעה אותך, לא שהוא העלה אותך.

לשילוט קו אין אופציות חילופיות. מספר הקו רשום בבירור ואתה צריך לבדוק לפני שאתה עולה אם מדובר בקו שאתה צריך.

אני מציע לך להתלונן במטרופולין ולא במשרד התחבורה. לחברת מטרופולין יש מחלקת פניות ציבור שמטפלת במהירות וביעילות בתלונות, מניסיון אישי.
למשרד התחבורה ייקח מספר חודשים לטפל בתלונה שלך ולא יצא לך ממנה משהו יותר טוב מאשר אם תפנה לחברה.
יש לי נסיון עם מחלקת תלונות במטרופולין. רק
לפני כ8 חודשים לערך עליתי באותה התחנה על קו 149 כאשר היה בידי כרטיס חופשי יומי. הנהג לא רצה לקבל את הכרטיס בטענה שזה לא תקף לקו הזה. לא עזר הויכוח אותו. באותו היום היגשתי תלונה , שלחתי פאקס עם צילום הכרטיס החופשי יומי והם פיצו אותי ב 6.60 בלבד- אותי מחיר שלא הייתי צריך לשלם . כלומר
על מחיר הפקאס והשיחה שעשיתי איתם והויכוח לא קיבלתי דבר. ששאלתי אותם למה אתם גם לא מפצים על עצם התלונה עצמה ושאתם הייתם לא הסדר הם אמרו לי "זאת מדיניות החברה" . ד"א , גם אותו קופון לנסיעה חינם שקיבלתי בדואר ממטרופולין כפיצוי ושאותו הגשתי לנהג לאחר מכן , כעבור חודש, הוא לא רצה לקבל. בסוף לאחר ויכוח התישבתי ולא שילמתי על הנסיעה והנהג לא אמר כלום ( גם אם הוא היה קורא למשטרה לא הייתי משלם... ) . כלומר אותה נסיעה נסעתי בחינם. רק בנסיעה נוספת לאחר מכן בשבוע אחר שהגשתי את הקופון שעליתי הכל עבר בשלום והנהג לקח אותו.
ההצדקה שלך לגבי האפשרות שכן יעלה נוסעים במקום שאין לו תחנה נראת לי לא סבירה מכיוון שהמרחק בין תחנת מוצא של 149 ( ושל 47 באופן לא רשמי ) ולבין איפה שהוא עצר - התחנה הראשונה הרשמית שלו היא להערכתי כ -60- 50 מטר בלבד מהצומת. פשוט הוא עובר את הצומת ועוצר מיד . מי שמכיר את התחנה הזאת יודע איפה היא. מי שלא מכיר יכול לשאול את הסדרן שיושב כאמור 50-60 מטר מאותה התחנה הראשונה לו. הרי הכרמלית זה שטח דיי גדול וסביר שה 50-60 מטר לא משנים הרבה.
לעומת זאת, אם אתה עומד ליד תחנה של קו X , תחנת מוצא, יש 2 דקות מתחילת הנסיעה. הנהג מגיע לאוטובוס בדיוק 2 דקות לפני הזמן הרשמי, פותח את הדלת ומכניס אותך ומקבל את כרטיס הרב קו, וזה האוטובוס היחיד של התחנה הזאת סביר שהנהג יהיה של אותו התחנה וקו X ולא קו Y שבכלל תחנת המוצא שלו נמצאת במקום אחר ששמספר Y לא רשום על התחנה כלל. אני לא צודק?
בעבר כבר התלוננתי על נהג מונית במשרד התחבורה ובמשפט, שנערך בערך כמעט שנה מהמקרה, נתנו לו קנס של 2000 ש"ח ( נסיעה ללא מונה . הוא לא רצה להעלות אותי בגלל שביקשתי שיפעיל מונה )
 

mister K

New member
אתה לא צודק.

יש לי נסיון עם מחלקת תלונות במטרופולין. רק
לפני כ8 חודשים לערך עליתי באותה התחנה על קו 149 כאשר היה בידי כרטיס חופשי יומי. הנהג לא רצה לקבל את הכרטיס בטענה שזה לא תקף לקו הזה. לא עזר הויכוח אותו. באותו היום היגשתי תלונה , שלחתי פאקס עם צילום הכרטיס החופשי יומי והם פיצו אותי ב 6.60 בלבד- אותי מחיר שלא הייתי צריך לשלם . כלומר
על מחיר הפקאס והשיחה שעשיתי איתם והויכוח לא קיבלתי דבר. ששאלתי אותם למה אתם גם לא מפצים על עצם התלונה עצמה ושאתם הייתם לא הסדר הם אמרו לי "זאת מדיניות החברה" . ד"א , גם אותו קופון לנסיעה חינם שקיבלתי בדואר ממטרופולין כפיצוי ושאותו הגשתי לנהג לאחר מכן , כעבור חודש, הוא לא רצה לקבל. בסוף לאחר ויכוח התישבתי ולא שילמתי על הנסיעה והנהג לא אמר כלום ( גם אם הוא היה קורא למשטרה לא הייתי משלם... ) . כלומר אותה נסיעה נסעתי בחינם. רק בנסיעה נוספת לאחר מכן בשבוע אחר שהגשתי את הקופון שעליתי הכל עבר בשלום והנהג לקח אותו.
ההצדקה שלך לגבי האפשרות שכן יעלה נוסעים במקום שאין לו תחנה נראת לי לא סבירה מכיוון שהמרחק בין תחנת מוצא של 149 ( ושל 47 באופן לא רשמי ) ולבין איפה שהוא עצר - התחנה הראשונה הרשמית שלו היא להערכתי כ -60- 50 מטר בלבד מהצומת. פשוט הוא עובר את הצומת ועוצר מיד . מי שמכיר את התחנה הזאת יודע איפה היא. מי שלא מכיר יכול לשאול את הסדרן שיושב כאמור 50-60 מטר מאותה התחנה הראשונה לו. הרי הכרמלית זה שטח דיי גדול וסביר שה 50-60 מטר לא משנים הרבה.
לעומת זאת, אם אתה עומד ליד תחנה של קו X , תחנת מוצא, יש 2 דקות מתחילת הנסיעה. הנהג מגיע לאוטובוס בדיוק 2 דקות לפני הזמן הרשמי, פותח את הדלת ומכניס אותך ומקבל את כרטיס הרב קו, וזה האוטובוס היחיד של התחנה הזאת סביר שהנהג יהיה של אותו התחנה וקו X ולא קו Y שבכלל תחנת המוצא שלו נמצאת במקום אחר ששמספר Y לא רשום על התחנה כלל. אני לא צודק?
בעבר כבר התלוננתי על נהג מונית במשרד התחבורה ובמשפט, שנערך בערך כמעט שנה מהמקרה, נתנו לו קנס של 2000 ש"ח ( נסיעה ללא מונה . הוא לא רצה להעלות אותי בגלל שביקשתי שיפעיל מונה )
אתה לא צודק.
מה שקובע, גם מבחינה משפטית ומבחינת משרד התחבורה, הוא המספר הרשום על האוטובוס.
אם היה רשום על האוטובוס 149 ואחר כך הוא היה מחליף ל-47, אז היית צודק. אבל זה לא היה המקרה...
נוסע צריך תמיד להסתכל על מספר הקו. לא סתם החברות חוטפות דו"חות ריבה על ימין ועל שמאל בגלל שילוט לא תקין ולא סתם יש גם גיבוי ידני לשילוט האלקטרוני, גם במטרופולין.
אתה היית צריך קודם כל ובכל מקרה, לבדוק איזה מספר רשום על האוטובוס. וכשהיית רואה שלא רשום 149, לשאול את הנהג באיזה קו מדובר.
מובן שהנהג לא חף מאשמה וזאת משום שהוא הטעה אותך וכנראה אין לו מושג איפה זה איינשטיין וגם אין לו מושג שהוא בכלל לא אמור להוריד נוסעים ברכבת האוניברסיטה. אבל האחריות פה היא גם עליך מכיוון שלא היה רשום על האוטובוס 149. לתלונה המוצדקת שלך על נהג המונית שלא הפעיל מונה אין כל קשר לעניין זה.

לעניין פנייתך למחלקת פניות הציבור של מטרופולין, לי דווקא היה איתם ניסיון טוב. פעם אחת במקרה חמור של התנהגות נהג + עבירה על תקנות התעבורה, שטופל בתוך ימים ספורים. ופעם שנייה בפנייה לגבי בעיה כללית, שכתוצאה ממנה ומפניות דומות נוספות, שינתה החברה את מפרט רכש האוטובוסים שלה.
בעיה מוכרת במטרופולין היא נהגים שמפחדים מכל דבר בשילוב עם חוסר הכרה של התקנות ושל אמצעי הכירטוס, מה שמביא להחמרה יתרה עם הנוסעים. גם שם וגם באגד נהגים חוטפים על כל טעות בעניין זה, אבל באגד כנראה ההדרכה יותר טובה ולכן נהגים מכירים את כל מה שהם צריכים להכיר.
לכן אני לא מופתע שדווקא במטרופולין לא קיבלו את החופשי יומי שלך ואפילו את השובר של החברה עצמה. כמובן שזה לחלוטין לא תקין.
 

846

Active member
יש באגד מדריכים טובים.

אתה לא צודק.
מה שקובע, גם מבחינה משפטית ומבחינת משרד התחבורה, הוא המספר הרשום על האוטובוס.
אם היה רשום על האוטובוס 149 ואחר כך הוא היה מחליף ל-47, אז היית צודק. אבל זה לא היה המקרה...
נוסע צריך תמיד להסתכל על מספר הקו. לא סתם החברות חוטפות דו"חות ריבה על ימין ועל שמאל בגלל שילוט לא תקין ולא סתם יש גם גיבוי ידני לשילוט האלקטרוני, גם במטרופולין.
אתה היית צריך קודם כל ובכל מקרה, לבדוק איזה מספר רשום על האוטובוס. וכשהיית רואה שלא רשום 149, לשאול את הנהג באיזה קו מדובר.
מובן שהנהג לא חף מאשמה וזאת משום שהוא הטעה אותך וכנראה אין לו מושג איפה זה איינשטיין וגם אין לו מושג שהוא בכלל לא אמור להוריד נוסעים ברכבת האוניברסיטה. אבל האחריות פה היא גם עליך מכיוון שלא היה רשום על האוטובוס 149. לתלונה המוצדקת שלך על נהג המונית שלא הפעיל מונה אין כל קשר לעניין זה.

לעניין פנייתך למחלקת פניות הציבור של מטרופולין, לי דווקא היה איתם ניסיון טוב. פעם אחת במקרה חמור של התנהגות נהג + עבירה על תקנות התעבורה, שטופל בתוך ימים ספורים. ופעם שנייה בפנייה לגבי בעיה כללית, שכתוצאה ממנה ומפניות דומות נוספות, שינתה החברה את מפרט רכש האוטובוסים שלה.
בעיה מוכרת במטרופולין היא נהגים שמפחדים מכל דבר בשילוב עם חוסר הכרה של התקנות ושל אמצעי הכירטוס, מה שמביא להחמרה יתרה עם הנוסעים. גם שם וגם באגד נהגים חוטפים על כל טעות בעניין זה, אבל באגד כנראה ההדרכה יותר טובה ולכן נהגים מכירים את כל מה שהם צריכים להכיר.
לכן אני לא מופתע שדווקא במטרופולין לא קיבלו את החופשי יומי שלך ואפילו את השובר של החברה עצמה. כמובן שזה לחלוטין לא תקין.
יש באגד מדריכים טובים.
 
אני תמיד מסתכל.בנסיבות המקרה הזה האוטובוס עמד

אתה לא צודק.
מה שקובע, גם מבחינה משפטית ומבחינת משרד התחבורה, הוא המספר הרשום על האוטובוס.
אם היה רשום על האוטובוס 149 ואחר כך הוא היה מחליף ל-47, אז היית צודק. אבל זה לא היה המקרה...
נוסע צריך תמיד להסתכל על מספר הקו. לא סתם החברות חוטפות דו"חות ריבה על ימין ועל שמאל בגלל שילוט לא תקין ולא סתם יש גם גיבוי ידני לשילוט האלקטרוני, גם במטרופולין.
אתה היית צריך קודם כל ובכל מקרה, לבדוק איזה מספר רשום על האוטובוס. וכשהיית רואה שלא רשום 149, לשאול את הנהג באיזה קו מדובר.
מובן שהנהג לא חף מאשמה וזאת משום שהוא הטעה אותך וכנראה אין לו מושג איפה זה איינשטיין וגם אין לו מושג שהוא בכלל לא אמור להוריד נוסעים ברכבת האוניברסיטה. אבל האחריות פה היא גם עליך מכיוון שלא היה רשום על האוטובוס 149. לתלונה המוצדקת שלך על נהג המונית שלא הפעיל מונה אין כל קשר לעניין זה.

לעניין פנייתך למחלקת פניות הציבור של מטרופולין, לי דווקא היה איתם ניסיון טוב. פעם אחת במקרה חמור של התנהגות נהג + עבירה על תקנות התעבורה, שטופל בתוך ימים ספורים. ופעם שנייה בפנייה לגבי בעיה כללית, שכתוצאה ממנה ומפניות דומות נוספות, שינתה החברה את מפרט רכש האוטובוסים שלה.
בעיה מוכרת במטרופולין היא נהגים שמפחדים מכל דבר בשילוב עם חוסר הכרה של התקנות ושל אמצעי הכירטוס, מה שמביא להחמרה יתרה עם הנוסעים. גם שם וגם באגד נהגים חוטפים על כל טעות בעניין זה, אבל באגד כנראה ההדרכה יותר טובה ולכן נהגים מכירים את כל מה שהם צריכים להכיר.
לכן אני לא מופתע שדווקא במטרופולין לא קיבלו את החופשי יומי שלך ואפילו את השובר של החברה עצמה. כמובן שזה לחלוטין לא תקין.
אני תמיד מסתכל.בנסיבות המקרה הזה האוטובוס עמד
בתחנת המוצא בצמידות לאוטובוס העומד לפניו. המספר היה מוסתר. חיכיתי לפני שעליתי כ 10 דקות ולא ראיתי באותם 10 דקות שהמספר של האוטובוס לא 149. בתחנה הזאת הרבה פעמים שינם הרבה אוטובוסים שמספרם 149 ואתה אף פעם לא יודע איזה אוטובוס עכשיו תורו לנסוע. היה לי כבר מקרה בעבר ( שגם אותו העלתי לנציגת חברת מטרטופולין ) באותה התחנה הנהג קרא לנוסעים לעלות לאוטובוס שעמד מחוץ לתחנה והאוטובוס שעמד בתחנה לא נסע בשעה שהיה צריך לנסוע. ולכן הפסדתי חצי שעה. כל הסיבות לחשוב שאני עולה על אוטובוס שונה מ קו 149 נשללו אחרי שהנהג מיהר ואמר לנוסעים לעלות וזה הקו היחיד שמעלה נוסעים בתחנה זאת ובשעה הזאת.
 

mister K

New member
ועדיין היית צריך לבדוק באיזה קו מדובר.

אני תמיד מסתכל.בנסיבות המקרה הזה האוטובוס עמד
בתחנת המוצא בצמידות לאוטובוס העומד לפניו. המספר היה מוסתר. חיכיתי לפני שעליתי כ 10 דקות ולא ראיתי באותם 10 דקות שהמספר של האוטובוס לא 149. בתחנה הזאת הרבה פעמים שינם הרבה אוטובוסים שמספרם 149 ואתה אף פעם לא יודע איזה אוטובוס עכשיו תורו לנסוע. היה לי כבר מקרה בעבר ( שגם אותו העלתי לנציגת חברת מטרטופולין ) באותה התחנה הנהג קרא לנוסעים לעלות לאוטובוס שעמד מחוץ לתחנה והאוטובוס שעמד בתחנה לא נסע בשעה שהיה צריך לנסוע. ולכן הפסדתי חצי שעה. כל הסיבות לחשוב שאני עולה על אוטובוס שונה מ קו 149 נשללו אחרי שהנהג מיהר ואמר לנוסעים לעלות וזה הקו היחיד שמעלה נוסעים בתחנה זאת ובשעה הזאת.
ועדיין היית צריך לבדוק באיזה קו מדובר.
כל כך קשה לשאול את הנהג או את הסדרן אם זה 149?
הרבה פעמים עומדות שם מכונות של 47 וגם של 90 והרבה פעמים נוסעים של הקווים האלה באים לבוטקה של הסדרן, שנמצא ליד קו 149 ועולים עליהם שם עוד לפני שהם נוסעים לתחנות המוצא שלהם שהוצאו את מחוץ למסוף. זה לא מקרה יוצא דופן.
אל תגיד למטרופולין שהם לא צריכים לאסוף שם נוסעים. המחסור במקומות חנייה לאוטובוסים גורם לבלבול הזה שבהזזת התחנה ועד שלא יקבעו ל-47 ו-90 תחנות בתוך המסוף, הנוסעים ימשיכו להגיע לבוטקה של הסדרן וימשיכו להעלות אותם שם.
דבר בסיסי הוא להסתכל מה מספר האוטובוס שאתה עומד לעלות עליו.
 

846

Active member
שילוט קו מופיע בשלושת צידי האוטובוס.

אני תמיד מסתכל.בנסיבות המקרה הזה האוטובוס עמד
בתחנת המוצא בצמידות לאוטובוס העומד לפניו. המספר היה מוסתר. חיכיתי לפני שעליתי כ 10 דקות ולא ראיתי באותם 10 דקות שהמספר של האוטובוס לא 149. בתחנה הזאת הרבה פעמים שינם הרבה אוטובוסים שמספרם 149 ואתה אף פעם לא יודע איזה אוטובוס עכשיו תורו לנסוע. היה לי כבר מקרה בעבר ( שגם אותו העלתי לנציגת חברת מטרטופולין ) באותה התחנה הנהג קרא לנוסעים לעלות לאוטובוס שעמד מחוץ לתחנה והאוטובוס שעמד בתחנה לא נסע בשעה שהיה צריך לנסוע. ולכן הפסדתי חצי שעה. כל הסיבות לחשוב שאני עולה על אוטובוס שונה מ קו 149 נשללו אחרי שהנהג מיהר ואמר לנוסעים לעלות וזה הקו היחיד שמעלה נוסעים בתחנה זאת ובשעה הזאת.
שילוט קו מופיע בשלושת צידי האוטובוס.
מקדימה, בצד ימין בחלון הראשון או השני ובחלון האחורי של האוטובוס., בנוסף מותקן גם שילוט גיבוי ידני בחלק התחתון של החלון הקידמי ובמטרופולין בד"כ מותקן גיבוי גם ליד השילוט האלקטרוני על החלון האחורי.

את אחד מארבעתם בטוח שהיית מסוגל לראות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה