קריסצ'ינובקה ולאדיזין - מה עלה בגורל הסבים?

אפרתי345

New member
אני מנסה לאתר מסמכים על משפחת גולדיטש מ - khristinovka ועל משפחת קריוויצקי מ -ladizin - אוקריינה באיזור קיוב ואומן, אבל מתקשה בגלל הכתב הקירילי. אות חיים אחרון מסבא דוד קריוויצקי מלאדיזין היה בשנת תרצ"ח - מכתב בעברית ששלח לנכדו - חותני ז"ל מרדכי גולדיטש. התאריך כ"ה ניסן תחר"ץ. במכתב זה הוא מספר על אשתו לאה לבית גרוסמן שקמה ממחלתה. סבא רבא מרדכי גולדיטש נפטר ככל הנראה בסוף מלחמת העולם הראשונה. בנו - סבא של בעלי - מנחם נחום גולדיטש היגר לארה"ב שיקגו עם משפחתו כשמתלויים אליהם אחיו שאול גולדיטש ואחיה של אשתו - סול קריוויצקי. בשנת 1936 נפטר שאול גולדיטש כתוצאה מסיבוך באפנדיציט ועל מצבתו כתוב שהמתאבלים הם אמו אחיו ואחיותיו, כלומר, אות חיים מאמו הוא משנת 1936. שמה ככל הנראה (משוער) היה אסתר יהודית גולדיטש או יהודית אסתר גולדיטש. אשמח לעזרה בחיפוש מסמכים על מגוריהם שם וגורלם, האם נהרגו בשואה, או נפטרו לפני כן (היו לא צעירים, סבא דוד קריוויצקי כבר כתב מאמרים בעיתנות העברית בשנות התשעים של המאה התשע עשרה.
 

קבצים מצורפים

  • שאול גולדיטש זל.jpeg
    שאול גולדיטש זל.jpeg
    KB 62.4 · צפיות: 5

חוה3

Member
מנסה לעזור ושואלת האם התוצאה של JGFF באתר ה-JewishGen לגבי העיירה khristinovka ושם המשפחה Goldich היא שלך?
 

שרי סילבר

Active member
אני מקווה שאת מנסה צורות-כתיב שונות, משום שבעברית את כותבת גולדיטש, אך בלועזית זה נרשם כ-Goldich. יתכן שיש מופעים של השם בכתיב שונה, אפילו של ענפים שקשורים ישירות למשפחה (די ברשם שכתב איך שזה נשמע לו, והכתיב השונה "ממשיך" עם המשפחה הלאה.).

מעבר לכך, בידיעה שאת וותיקה אבל ליתר ביטחון: מניחה שבדקת את כל האתרים הרלוונטיים (באד ארולסן, מוזיאון-השואה בוושינגטון, יד ושם - גם ביחס למוסרי-הדפים, רשימות שמועלות לאתר, מאגר-המסמכים וכו').

שווה לחפש גם במדריכי-כתובות/טלפונים. ב-GenealogyIndexer, למשל, יש מדריכים שונים. יתכן שהמדריכים מאוחרים, ולא יכללו את השמות הספציפיים שאת מחפשת, אבל:

1. יתכן שיופיעו שמות פרטיים שקיימים אצלכם במשפחה, ואולי המדובר בנכדים של...
2. שמות-המשפחה, כך נראה, לא מאוד שכיחים, ואם אין המון כאלה, אפשר לנסות ליצור קשר עם המופיעים במדריכים, שמתגוררים באיזורים הספציפיים שאת מתעניינת בהם, ולברר (מן הסתם צריך דובר רוסית שיעשה זאת).

מקווה שדובר רוסית יראה את ההודעה שלך. יתכן שיש אתרים ספציפיים ברוסית שיוכלו לשמש לך כעזר בחיפוש.

|בהצלחה|
שרי
 

אפרתי345

New member
תודה שרי, אכן בדקתי וחוזרת ובודקת את האתרים שמנית ואחרים. לאחרונה ראיתי בג'ואישגן הרבה גולדיטשים חדשים שלא היו קודם, אבל לא בעיר ה"נכונה". מודעת לסוגים השונים של איות, למשל גולדיטשים שמצאנו במנצ'סטר (שחולקים אתנו מסורת של התייחסות לבעל שם טוב) מאייתים golditch תוספת של t. אנחנו מאייתים goldich. אבל במסמכי הגירה של סבא של בעלי היה איות של goldic וגם goldici. מה שמשותף לגולדיטשים למיניהם זה איזור המגורים - כולם באים מעיירות באיזור קייב. מקווה אכן שדובר רוסית יראה את ההודעה ויסייע. לא יודעת אם מוסיף, אבל גיליתי באתר עיתונות היסטורית מודעת פרסום על ספר של דוד קריוויצקי ושם כתובה הכתובת בלאדיזין. 1692697525053.png
 

אקשט

Member
הכתיב המקובל של לאדיז'ין איננו ladizin
אלא
ladyzhin
אני לא יודע אם זה יעזור. בוודאי לא יזיק.
 
למעלה