קריקטורה כלכך נכונה ורלוונתית

אבישי ק

New member
קריקטורה כלכך נכונה ורלוונתית

פשוט מדבר בדיוק עלינו
כל הזמן ניסו לחייב אותנו לעמוד בסטנדרטים של אנשים ללא הק"ר, ברור שניכשל

 

Saladin

New member
אצלי זה אותו הדבר

רק צריך להחליף את "מערכת החינוך שלנו" ב"החיים". דווקא עם מערכת החינוך הסתדרתי.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
אז למה הורים עדיין לוקחים כמובןמאליו לשלוח לשםאת ילדיהם?
 

אבישי ק

New member
כי זו המערכת שקיימת והיא עובדת

זה מה שנקרא הפחות גרוע
ילד שלא נחשף לילדים אחרים ושלא עובר את מערכת החינוך יגדל עם בעיות בעתיד
אני לא אומר לבטל את מערכת החינוך כי היא חשובה
אני פשוט אומר להתאים אותה יותר לילדים
אני הייתי בתיכון בפרוייקט(שכבר בוטל) שהיה כיתה לתלמידים שמתקשים בלימודים והציונים שלי קפצו.
אני אדייק, היה לי 80 ו90 במקצועות שאהבתי ו40 במקצועות שלא אהבתי.
בכיתה הזאת הוצאתי 70 ו80 בכל המקצועות ועכשיו יש לי בגרות מלאה.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
זה מה שאנשים חושבים
שזה מה יש ואין ברירה
אבל זה לא נכון.
מי שמתאים וטוב לו שם, יופי.
מי שדומה לדג בקריקטורה ובציטוט שהבאת
סובל ונהרס שם, וזו ממש לא גזרה משמיים.
יש הרבה ילדים, גם בארץ, שלומדים, צומחים, מתפתחים ופורחים
בחינוך ביתי.
ילדים שהוריהם החליטו לא להעביר את האחריות לחינוכם ל"קבלן משנה"- משרד החינוך.
http://ab-lifeschooling.com/
לפני רגע הפיצקי שלי (בן 8 וחצי) למד פילוסופיה
והפשוש (בן 12 וחצי) למד על הברית החדשה.
עכשיו הם מכינים אוכל
 

אבישי ק

New member
אני למדתי קצת פילוסופיה מההורים שלי

ואת הברית החדשה מבית הספר(לא בארץ) בגיל 9
נושא בתי הספר הוא עניין פילוסופי ואופי החיים שלנו
המושג של בתי הספר נולד בתקופה היוונית אבל יש אומרים שהוא צץ מוקדם יותר ביהדות
בגלל גודל האוכלוסייה היו צריכים למצא שיטה איך לנהל כמות גדולה של אנשים לאורך זמן
עד המצאת ה"בית ספר", ברור שהשם היה שונה, ישובים היו קמים ונחרבים בעיקר ע"י תושבי העיר עצמה, המצאת "בתי הספר" נתן קרקע שווה לכל תושבים שממנה הם יכלו להתפתח ולתפקד כמקשה אחת וערים יכלו להתפתח לגדול מעבר לכמה אלפים בודדים.
אופי ה"בית ספר" השתנה עם השנים והתאים את עצמו לתקופה ולאנשים ובמשטרים מונרכיים או דיקטטורים הם משמשים כאמצאי ל"שטיפת מוח" של התושבים מגיל צעיר.
במדינה דמוקרטית נכנס גם הנושא של החינוך האישי לא רק למעמד העליון.
 

אבישי ק

New member
בחברה הפלורליסטית והדמוקרטית אנחנו דורשים יותר

בתקופה שבה אנחנו חיים אנחנו מרשים לעצמנו לדרוש יותר(ובצדק) ממוסדות הלימוד.
רוב האנשים, לא כולם, רואים את המוסדות לימודים ככר פורה להתפתחות האישית של הילד או המבוגר ולכן רוצים לראות יותר דגש על ההתפתחות האישית של הילד ופחות צבירת ידע כללי כמו בעבר.
ופה אני בדילמה
המשפחה שלי הגיע מברית המועצות לשעבר ששם הלימודים, חוץ מהתעמולה, היו אחידים לכולם וכולם היו צריכים ללמוד את הבסיס. שני ההורים שלי בעלי ידע בסיס בהרבה תחומים ברמה יותר גבוה מכל ילד ממוצע היום.
מצד שני אי אפשר לצפות מכל ילד להיות דומה לשני ולכן אי אפשר ללמד את כל הילדים באותה הצורה את אותו הדבר.
במשל של הדג

ללמד את הדג לטפס על העץ בשיטה שמתאימה לו.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
בשביל מה דג צריך ללמוד לטפס? איך זה ישמש אותו?

ומה אם תוך כדי הנסיונות ללמד אותו, הוא ייפח את נישמתו?

נכון, החברה- וחברות טוטאליטריות במיוחד-
מרגישה מאויימת מאד מאינדיווידואליזם
ועושה הכל לדכאו.

זה מזכיר לי קריקטורה אחרת- (מצורפת).

אז יש דברים, למשל קרוא וכתוב, שגם לדעתי חשוב שכולם ילמדו,
ומסכימה איתך שצריך להתאים לכל לומד את דרך הלמידה הנכונה לו
(למשל- יש ילדים, במיוחד הק"רים, שלומדים מצויין תוך כדי תנועה,
ולא כשהם נאלצים לשבת יפה בכתה).
ויש דברים, שעדיף לדעתי לתת לילד סביבה מסקרנת, בטוחה, מעודדת-
והוא כבר יבחר מה ואיך ללמוד.
ילדים הם סקרנים ויצירתיים מטבעם, כל עוד המבוגרים לא הורסים להם את זה...
 

אבישי ק

New member
מזכיר לי סיפור אמיתי

הייתי ילד חולמני ואהבתי מאד טכנולוגיות "עתידיות"
יום אחד ביקשו מאיתנו לצייר רכב
בזמנו כל הרכבים היו מרובעים
אני ציירתי רכב עם קימורים כמו כל הרכבים היום
המורה ראתה וצחקה עלי, אח"כ הכריחה אותי לצייר מחדש אוטו מרובע כמו שהיו בשנות ה-80
 

schlomitsmile

Member
מנהל
אוי... איזו מורה...

ה
שלי צייר ציורים מופלאים, עשירים- עד גיל 6.
כשנכנס לבי"ס, הפסיק לצייר
 

אבישי ק

New member
שיסלחו לי המורים, כי יש ביניהם נפלאים אבל רובם

פשוט לא צריכים להיות מורים.
אין להם את היכולת ללמד והלכו למקצוע הזה בגלל סיבות לא נכונות.
דיברתי פעם עם מישהי שהתחילה ללמד כיתה אחרי הלימודים.
בכיתה יש 30+ ילדים.
שאלתי שאלה פשוטה
מה קורה אם ילד מראה קשיים בלימודים וקושי להתחבר לילדים בכיתה?
התשובה שלה הייתה מקסימה
לא הסבירו לנו מה לעשות עם זה, זו בעיה של ההורים ואם הוא מפריע אז מפנים למנהלת שתטפל בו.
הפנים שלי היו נראות בערך ככה
 

schlomitsmile

Member
מנהל
התשובה שלה מראה, לדעתי, שהבעיה אינה המורים עצמם אלא
המערכת.
הכשרת המורים,
גודל הכתות,
הגישה הבסיסית לגבי תפקיד המורה.
&nbsp
ההבדל היחיד בין המורים לתלמידים
הוא שהמורים הם מבוגרים שבחרו להכנס למערכת
בעוד התלמידים הם ילדים שנכפה עליהם להיות בה.
אלה גם אלה סובלים ממנה.
&nbsp
 

אבישי ק

New member
אני לא כלכך מסכים כי למורה כן יש כלים

משרד החינוך נותן כלים למורים אבל הם לא יודעים להשתמש בהם
אם זה שעות נוספות לילדים שמתקשים
אם זה יועצות למיניהם
ואפילו בלימודים שלהם הם לומדים על קשיים של הילדים
אולי המערכת מעודדת לא להשתמש בכלים כדי לצמצם עלויות
פשוט עצוב שזה ככה

אני אולי אשתדל לשים לב לבעיות של הבת שלי אבל לא חסר הורים, ואני חנכתי פעם ילד להורים כאלו, שלא שמים לב ולא מעניין אותם.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
בהכשרת מורים אולי היה איזה קורס על ליקויי למידה, אבל
זה לא נקרא באמת להכשיר מורה לכתה הטרוגנית.

כשה
שלי הגיע לשילוב יחידני
(הוא אספי- תסמונת אספרגר, על הספקטרום האוטיסטי)
המחנכת התקוממה ואמרה:"לא למדתי חינוך מיוחד!"
ורכז השיכבה, אמר:"שאלתי אותו משהו, חיכיתי 20 שניות והוא לא ענה לי-
לא נראה לי שמקומו כאן."
אין להם שמץ הבנה...


חייבת לציין, שיש גם מורים אחרים.
לבכור שלי (גם הוא אספי) היתה מחנכת שאמרה:
"יש לו צורת חשיבה כ"כ מקורית ומרתקת!"
 

אבישי ק

New member
גם אותי כשהייתי צעיר לא כל המורים הבינו

הייתה אפילו מורה שהעבירה אותי למורה אחרת
רכזת השכבה רצתה לזרוק אותי אחרי כיתה ט כי פגעתי לה בממוצע ציונים
מערכת החינוך מלאה באנשי חינוך חסרי הבנה ורגישות של גוש קרח.
בתיכון שלחו אותי ליועצת שאמרה לי שאין לה זמן אלי כי היא מטפלת בתלמיד של נבחרת הכדור סל.
לאח שלי הייתה פעם יציאה שדי מסבירה את הלך הרוח "תלמידים שלא מצליחים בלימודים הם תלמידים עצלנים שלא רוצים ללמוד"
המערכת בשנים האחרונות כן מתחילה לנועה בכיוון נכון. אני חנכתי ילד שלא הגיע משכונת מצוקה אפילו היה גאון, הייתה לו קצת בעייה חברתית. בבית הספר שלו עשו פרוייקט שקיים עד היום, ילדים מכיתה ו עוזרים לילדים מכיתא א שמתקשים בלימודים.
 

אבישי ק

New member
התכוונתי לתת את האפשרות לכולם לקבל נקודת פתיחה זהה

ולתת להם לזרוח גם במה שהם טובים בו
ברגע שיש נקודת פתיחה זהה הכיוון הוא הצלחה של כולם כחברה.
זו דעתי האישית.
 

אבישי ק

New member
אני גם מציאותי אני גר בצפון הארץ

אין פה תמיכה במוסדות פרטיים
אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו כלכלית(המשכורות פה שליש והמחירים כמו במרכז)
לגדל את הילדים בבית במיוחד כשההורים לא מממנים אותנו.
אנחנו תלויים במוסדות של המדינה כמו אוויר לנשימה.
וכאן כבר נכנסים לפוליטיקה וזה לא הפורום המתאים.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
גם אני מציאותית, וגם אני לא גרה ב"מדינת ת"א"

גם אנחנו מחשבים כל שקל.
למשל- אין לנו מכונית, כי אין לנו תקציב לזה.
זה עניין של מה נכון לילד וגם להורים- למשפחה כמשפחה,
לא לכולם זה מתאים,
ועניין של סדר עדיפויות.
חינוך ביתי לא עולה יותר מבי"ס.
אין הוצאות על ילקוטים, תשלומי הורים, וכו' וכו'.
יש הוצאות על סיורים וטיולים, על רישום לאתרים כגון בריינפופ, גלים ועוד
(יש גם אתרים חינמיים, למשל http://www.23tv.co.il/2515-he/Tachi.aspx )
ולפעמים מחליטים גם על חיזוק עם מורה פרטי, לא תמיד.

יש משפחות בחינוך ביתי גם בצפון הארץ
 

אבישי ק

New member
אני לא התכוונתי לרגע שאני נגד חינוך ביתי

אם לרגע זה היה נשמע כאילו אני נגד חינוך ביתי אז אני מתנצל
אני לא נגד, ממש לא
זו הבעיה
זה דורש הקרבה רבה מאד שלא כולם מוכנים לעשות אותה
 
למעלה