קרנות פנסיה וותיקות

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
קרנות פנסיה וותיקות

קרנות הפנסיה הותיקות, אלו שהולאמו ע"י הממשלה וכונסו ב"עמיתים" ונותנות לגימלאי תמורה נאה יותר לכספו מהקרנות החדשות מנסות מעת לעת, הכל במסגרת החוק כמובן, להתנכל לגימלאים, שהם אנשים מבוגרים, בדרך כלל מקובעים יותר ופחות נוח להם לעסוק בסידורים כספיים יומיומיים, ובפרט בנושא הפנסיה שאמור להיכנס לרוטינה ללא כל טיפול מצידם.
ובימים אלה הגו רעיון חדש - שלחו לגימלאים מכתב בזו הלשון: "הרינו להודיעך כי תוקף אישור תאום המס שהמצאת לנו יפוג ב.... נבקשך להמציא לנו אישור חדש.... במידה ולא תמציא אישור חדש ינוכה מקיצבתך מס מירבי..... במידה וסיימת לעבוד עלייך להמציא טופס 101"
והגימלאי, שכבר 10 שנים בפנסיה, מעולם לא הוציא ולא שלח למבטחים טופס תאום מס, כי אין לו מה לתאם, הכנסתו היחידה החייבת במס היא הגימלה, שאותה משלמת "עמיתים", אין לו "טופס 101" , הוא אפילו לא יודע או לא זוכר מה זה הטופס הזה ואיפה יכול לקבלו....
ועכשיו - או שהוא צריך להתלבט, לבדוק, לחקור, להתעניין, לנסוע למשרדי מס הכנסה, להמתין בתור - וכל זה כדי לקבל כסף ששנים עבד עבורו - או שקרן הפנסיה, הממשלתית (והממשלה הרי מדווחת על כל הכנסותיו, במידה ויש) תנכה ממנו בעבור שלטונות המס כמחצית מגימלתו, בסדר ודל יותר מאשר הוא חייב במס.
מה רע, הוא במילא כבר "לא מועיל" אז למה שלא נתעלל בו קצת...
 

הבולאי5

New member
בדיוק. משעמם לעובדים מחוסר מעש אז למה לא להשתעשע מעט

זה הרי המוטיב ש ל הביורוקרטיה.
 

ב ר ז י ל י

Active member
מנהל
הפקיד האולטימטיבי

כשאחד הפקידים נשאל מה הוא עושה בעבודתו השיב: "לכל אזרח שפונה ומבקש משהו אני עונה - לא!"
כשנשאל מדוע השיב "אם אסדר ענייניו המחלקה שלנו תהיה מיותרת ויפטרו אותי ואת חברי, ככה הוא מערער על התשובה, צריך לבדוד, יש התכתבויות, פגישות, ברוים, - בסוף הוא מקבלאת מה שהגיע לו, אבל ה"לא" שלי מיצר עבודה לרבה אנשים.
 

Mishkafofer

New member
את הטופס ניתן להוריד מאתר מס הכנסה

מה שכן, במקומם הייתי מצרף את הטופס לפנייה וגם מצרף מעטפה למשלוח חוזר.
 
למעלה