קשה לי עם האילוץ לחיות בעולם של צבועים
הרעיון של ההיבדלות הוביל לחינוך עצמאי הדתי שמשמעותו - משפחות דתיות משלמת אלפי שקלים בשנה בעבור חינוך על יסודי . הדתיים אצלנו בישוב מתחלקים למספר קטגוריות : 1. אלה שמשלמים מלא ומסבסדים את אלה שאין להם. 2. אלה שאין להם ומקבלים הנחות בהתאם. 3. אלה שאין להם , אבל הם מתביישים להודות בכך ומשלמים ממה שאין להם ולא חיים. 4. הקמצנים (לא מעטים) שבוכים ומספרים סיפורים שאין להם למרות שיש להם , על מנת לחיות על חשבון אחרים. מה יוצא מכל הסמטוחה הזו - כל אחד מסתכל לצלחת של השני ואוי לו למי שלא משלם מלא ובכל זאת משדרג את חייו - מחליף אוטו , או נוסע לחו"ל או קונה משהו חדש הבייתה , או עושה שיפוץ כללי והחברים יודעים שהוא מקבל הנחה. ישנן תופעות של הלשנות, ריכולים , הקנטות , שמירת טינה ולעיתים גם נדוי. התופעה הרוווחת בציבור הדתי אצלנו בישוב - 1. הסתרות (כל הזמן מסתירים שינויים לטובה , כאילו "נגד עיין הרע ") . 2. הלשנות וריכולים.
הרעיון של ההיבדלות הוביל לחינוך עצמאי הדתי שמשמעותו - משפחות דתיות משלמת אלפי שקלים בשנה בעבור חינוך על יסודי . הדתיים אצלנו בישוב מתחלקים למספר קטגוריות : 1. אלה שמשלמים מלא ומסבסדים את אלה שאין להם. 2. אלה שאין להם ומקבלים הנחות בהתאם. 3. אלה שאין להם , אבל הם מתביישים להודות בכך ומשלמים ממה שאין להם ולא חיים. 4. הקמצנים (לא מעטים) שבוכים ומספרים סיפורים שאין להם למרות שיש להם , על מנת לחיות על חשבון אחרים. מה יוצא מכל הסמטוחה הזו - כל אחד מסתכל לצלחת של השני ואוי לו למי שלא משלם מלא ובכל זאת משדרג את חייו - מחליף אוטו , או נוסע לחו"ל או קונה משהו חדש הבייתה , או עושה שיפוץ כללי והחברים יודעים שהוא מקבל הנחה. ישנן תופעות של הלשנות, ריכולים , הקנטות , שמירת טינה ולעיתים גם נדוי. התופעה הרוווחת בציבור הדתי אצלנו בישוב - 1. הסתרות (כל הזמן מסתירים שינויים לטובה , כאילו "נגד עיין הרע ") . 2. הלשנות וריכולים.