קשיי הסתגלות בגן - מה עושים??

קשיי הסתגלות בגן - מה עושים??../images/Emo53.gif

ראשית כל ברכות לפתיחת הפורום
יש לי תאומים בן ובת בני 3, השנה הכנסנו אותם לגן בפעם הראשונה. לגן עירוני. הבן התרגל מהר מאוד לגן.ואילו לבת יש קשיי הסתגלות בגן , עד כדי כך שהיא ממעטת בפעילות , הגננת והעוזרת צריכים לקחת אותה ממקום למקום , לפעמים היא מסרבת לצאת לחצר . הן חושבות שהיא לא יודעת לעשות כלום,עד כדי כך שהגננת המחליפה פעם שאלה אותי אם יש לה בעיות שמיעה. אבל בבית היא מוציאה את הכל , את השירים שהם למדו בגן , והמון עבודות יצירה שאני עושה להם גם בבית. ועלי לציין שהיא מאוד פיקחית .כששאלתי אותה למה היא לא יצאה לחצר -היא אמרה לי "כי שיעמם לי".
 
קשיי הסתגלות בגן

תודה על הברכות. חסרים מעט פרטים כדי ללמוד מה מקור הקשיים: האם שניהם באותו גן או שהפרדתם אותם? האם היו במסגרת גנית קודם לכן או עם מטפלת/אמא בבית? האם צורת ההתנהגות הזו מלווה אותה בכל מקום חדש או רק בגן הספציפי הזה? הכניסה לגן היתה בספטמבר- אם כן חלפו כבר חמישה חודשים ויש לעזור לה- למזלכם- נכנסתם לגן עירוני, ולכל גן עירוני צמודה פסיכולוגית, בה אתם יכולים להעזר, בקשי מהגננת שתארגן לכן פגישה משותפת, וייתכן כי הדרכת הגננת יאפשר לביתך להפתח. במידה ולא- כדאי לפנות לעזרה והדרכה של פסיכולוגית המתמחה בגיל הרך. אשמח להמליץ לך על פסיכולוגית חינוכית במקום מגורייך, בהצלחה.
 
עוד פרטים

עד עכשיו הם היו איתי בבית. בהתחלה לא חשבתי שיהיה להם קשה עד כדי כך כי יש להם אחד את השני. אבל הסתבר שכל אחד מהם מצא את החברים שלו. צורת ההתנהגות הזו מתרחשת אפילו בתוך המשפחה המורחב למשל : בני דודים שהיא לא רואה הרבה זמן. כשהיא מרגישה שהיא במרכז היא נפתחת, למשל : כשהיתה אמא של שבת, וכשהיה לה יום הולדת בגן.
 
בקרוב

תתארח הפסיכולוגית של מרכז "צעד-צעד" תל אביב בפורום , נשרשר את שאלתך ותוכלי לקבל תשובה מקיפה ומקצועית, ולהעמיק את התיאור והשיחה. תוכלי לעקוב אחר הפירסום של האירוח בפורום שלנו.
 
למעלה