קשר בין עיסוי פרינאום לבין קרעים

הוא היא

New member
קשר בין עיסוי פרינאום לבין קרעים../images/Emo35.gif

לקראת הלידה הקודמת עשיתי עיסוי פרינאום כהלכתו. המיילדת התלהבה מעבודת ההכנה שנעשתה. אחרי 3 שעות צירי לחץ בהם ניסיתי את כל תנוחות הלידה האפשריות, מצאתי את הגוף שלי יולד על הגב (תינוק עם ראש גדול במיוחד). המיילדת אמרה לי להתחיל ללחוץ כשעדיין לא הרגשתי את רפלקס הפליטה. והתחלתי ללחוץ לפני מכיוון שמאוד רציתי כבר ללדת. במהלך הלידה המילדת לא חתכה אותי, אבל נקרעתי כהוגן-קרעים פנימיים וחיצוניים. תפרו אותי במשך שעה שלמה. לאחר הלידה המיילדת אמרה שהאיזור היה פריך ופטריתי (אם כי לא הרגשתי שיש לי פטריה) כנראה כתוצאה מעיסוי פרינאום. האם מישהי מכן שמעה על עיסוי פרינאום שגורם לאזור הפרינאום להיות פריך, ולכן מוביל לקרעים? תודה.
 

ט ו ש ה

New member
'סעמק עם תפוז הזה../images/Emo122.gif

כבר פעמיים אני כותבת, ופעמיים התשובה לא נקלטת. בחיים שלי לא שמעתי על פרינאום פריך בגלל עיסוי. זה נכון שפטרת וגינלית יכולה לגרום לפריכות של הפרינאום (ממה שראיתי, אין לי ביסוס מחקרי, אני מניחה שיש) אבל אני מניחה גם, שמי שעושה עיסוי פרינאום יודעת מספיק כדי לעשות אותו בצורה נקיה ועם שמן שלא גורם לפטרת, ואני מניחה גם, שהיא נמצאת מספיק במעקב (אצל רופא או אצל מיילדת) שיכולים להגיד לה אם יש סימנים לפטרת, ולטפל במקרה שיש. להאשים את העיסוי פרינאום שעשית, אחרי שברור שלחצת כשלא היה צורך ללחוץ, ובתנוחה לא אידיאלית, זה סוג של פחדנות בעיני. ראש גדול+לחיצות בלי דחף ללחוץ+תנוחת חיפושית הפוכה בהחלט בפני עצמו יכול לגרום קרעים די מרשימים. תוסיפי על זה מה שהרבה מיילדות עושות כשיש ראש גדול, שזה להכניס אצבעות פנימה, ו"לפלס" לראש דרך (דוחה!!! לא עושה את זה אף פעם!!!), והנה יש לך מתכון מופלא ונהדר לקרעים - בלי שום קשר לעיסוי, לפרינאום, לפריכות או לפטריה שכן או לא הייתה. פיכסה.
 
לא רק את התשובות...

אחלה בחורה.... (מהזוג הדתי שעשית לו סיור ביום שני...
)
 

ט ו ש ה

New member
וואלה|אייקון של פדיחה|

(לא לספר במעייני שאני מקללת ככה, כן????
)
 
אז ממה שכתבת זה כן אפשרי

שעיסוי לא סטרילי יכול לגרום לפטריה ופטריה יכולה לגרום לפריכות... ובנוסף עוד גורמים אחרים גם אפשריים. אגב לי אמרו שיש לי פטרת, למרות שממש לא הרגשתי דבר וגם לעוד מישהי שאני מכירה שפנתה בעקבות הפרשות ולשנינו נאמר שאין צורך בטיפול וזה מאד נפוץ בהריון. לא הבנתי מה איכסה- הפעולה הפולשנית שפוגעת באישה או הגועל שהן חוות?
 

ט ו ש ה

New member
מה שכתבתי הוא כדלקמן

עיסוי בשמנים מסויימים יכול לגרום לפטריה התעסקות בנרתיק בצורה לא נקיה (לא "לא סטרילית", הנרתיק לא סטרילי בעצמו) יכול לגרום לפיטריה פטרת הריונית ללא טיפול, בעיני, זה סוג של הזנחה של הרופא/מיילדת/אחות מעקב הריון, דווקא בגלל שפרינאום עם פטרת נוטה להיות פריך ולהקרע, ולכן ה"מאד נפוץ בהריון" הזה, הוא פשוט לא הוגן בעיני. ואיכסה - לגמרי לפעולה הפולשנית. פטרת זה לא מגעיל, זה סתם לא נעים. מבחינתי, כמיילדת זה ממש לא משנה כלום, אבל אני פשוט לא מצליחה להבין למה הידיים של שמישהי צריכות להיות תקועות לאישה בוגינה כל שלב הלחיצות......
 
איך זה הזנחה פושעת?

אני בשבוע 40 ואף אחד לא בדק את הוגינה שלי כבר כמה חודשים טובים. יש לי כל מיני הפרשות, אז יש סיכוי שאולי יש לי פטרייה שאני לא מודעת אליה (חשבתי שריבוי הפרשות זה טבעי בהריון?), אבל איך הרופא או האחות יכולים לדעת את זה אם לא בודקים אותי וגינלית? וכאן בפורום חוזרת שוב ושוב הטענה שאין שום צורך בבדיקה וגינלית במהלך ההריון, גם לא לקראת הלידה.
 

ט ו ש ה

New member
אבל למה לשים מילים בפי?../images/Emo13.gif

לא אמרתי "הזנחה פושעת", אמרתי "סוג של הזנחה". מה שמדברים עליו פה שוב ושוב זה שאין צורך בבדיקה וגינלית כדי לראות פתיחה ומחיקה, במיוחד אם אין צירים. בעיני, רופא/מיילדת שלא מציעים בדיקה וגינלית כדי לשלול פטרת זה סוג של הזנחה, כי אני מניחה שלו היו מציעים לך בדיקה כזאת, ומסבירים לך בשביל מה זה טוב - היית מסכימה, אבל מעטות הנשים שחושבת על זה בעצמן, ומבקשות בדיקה כזאת.
 
מתנצלת ../images/Emo140.gif

ולגביי הבדיקה הוגינלית - אף אחד לא הציע לי. הפעם היחידה שעשו לי בדיקה וגינלית כל ההריון היתה כשהיו לי צירים מוקדמים ובדקו שאין התקצרות/פתיחה.
 

ט ו ש ה

New member
../images/Emo140.gif סבבה

(סליחה שזה יצא כזה... דפנסיבי... אני כותבת ובמקביל מארגנת את חגיגות יום ההולדת של הבת שלי, אז הכל בהילוך מהיר היום
)
 

ט ו ש ה

New member
ועוד מילה לענין הפרשות

יש הבדל בין הפרשות רגילות של הריון, ובין הפרשות של פטרת וגינלית הפרשות של פטרת הן בעלות טקסטורה שונה, צבע שונה, ריח שונה. אני לא מצפה מאף אחת שתעשה דוקטורט על ההפרשות האלה. אני כן מצפה ממי שמטפל בי בהריון, שיהיה מודע לאפשרות שהדבר הזה עלול לפגוע בי (גם אם זה "רק" ברמת הפרינאום שלי....
) ושיציע לי דרך אבחון וטיפול.
 
למעלה