|קשר| מרפאות כאב שהפסיקו לרשום קנאביס רפואי

Sigal H

New member
|קשר| מרפאות כאב שהפסיקו לרשום קנאביס רפואי

מרפאות כאב הפסיקו לרשום קנאביס, אלפי חולים מתקשים לקבל טיפול
עידו אפרתי , 08.09.2015, ״הארץ״
כמה מרפאות ציבוריות הודיעו ללא אישור משרד הבריאות כי לא יטפלו בפניות לגבי קנאביס. גורם במערכת הבריאות: "רופאים מרגישים שהפכו לחותמת גומי". חולים מאיימים לפנות לבג"ץ

הכתבה הספציפית הזו פורסמה היום אבל הבעיה מוכרת כבר זמן לא מועט: המוני אנשים גודשים את מרפאות הכאב בדרישה (לגיטימית או לא) לקנביס רפואי, המרפאות לא עומדות בכך וסוגרות את שעריהן לאפשרות זו. מצד אחד, הרופאים מרגישים כמו חותמת גומי. מצד שני, דווקא האנשים שממש קשה להם מפסידים את החיים שיכולים להיות להם.

הציטוט החביב עליי מהכתבה הוא זה שאמרה ד"ר נילי קרקו־אייל: "זו פגיעה קטגורית בחולים שנזקקים לקנאביס רפואי. מניעת הקנאביס על בסיס עומס במרפאות או טענה שחלק מהמטופלים משקרים זה כמו לטעון שקשישים מעמיסים על חדרי המיון ולכן צריך להפסיק לטפל בהם."

עם כל ההכרזות החגיגיות מצד אחד וההחלטות המתקבלות בשטח מצד שני, אני כבר לא יודעת מה לחשוב. הרבה מילים נזרקות לאוויר ואני מרגישה כמו הרשת במשחק טניס של ילדים - נדמה שלאף צד אין ממש מושג מה הוא עושה חוץ מלזרוק כדורים, והכדור שאפילו לא מגיע לצד השני פוגע לנו ישר בבטן הרכה. שוב ושוב.

שכחתי מה רציתי לומר בשורה בתחתונה ועכשיו עליי ללכת, אז תשלימו אתם את השורה התחתונה בהגיגיכם, תחושותיכם, דעתכם, וגלידת שוקו-פיסטוק.

זר פרחים חיים ולא-קטופים,
אני.
 
נכון, זה באמת נושא שהוא גדול עלינו

צריך מנגנונים מאד מסודרים והערכות ארצית טובה כדי שהנושא הזה, כמו גם אחרים יתנהלו לטובת החולים.
זה לא קורה בהרבה תחומים אז לא מפתיע שזה ככה גם בעניין הזה.

גם תרופות אחרות, שאנשים תלויים בהן ושאסור להפסיק אותן בפתאומיות, מדי פעם יש חוסר, מפעלים ישראליים, לא תגידו תלוייים ביבוא - פתאום אין תרופה מסוימת.
אסור שזה יקרה.

ולעניין העומס, אני משוכנעת שמרפאות הכאב עמוסות לא רק באנשים כואבים אלא גם באנשים שאמרו להם שאולי קנביס יהיה תרופת הפלא והם דורשים את זה, למרות שיש הרבה טיפולים, חלקם סיזיפיים ודורשים התמדה ולא תרופת פלא.

כך שיוצא שהקמפיינים (של אנשי הלגליזציה ואין לזה קשר לבריאות) מזיקים לנושא.
אנחנו יודעים איזה עדר וכמה נודניקים ישראליים יודעים להיות.
אני בטוחה שיש שם בעיה אמיתית. ולכן לא מסכימה עם הציטוט שהכנסת, זה היה יכול להיות מקביל אילו אנשים בני 40-50 היו מחליטים שהגיעו לגיל קשישות כי יש איזו תרופה שנותנים לקשישים שנראים להם נחשקת, ואז באמת היה נוצר עומס על מחלקות גריאטריות.

ובלי שום קשר גם ההערכות לטיפול בקשישים לא מספיק טוב.
 
למעלה