קשר עם צוות חינוכי בחינוך מיוחד

jazzm

New member
קשר עם צוות חינוכי בחינוך מיוחד

רציתי לשאול לגבי מחברת קשר בבית ספר לחינוך מיוחד מכיוון שאני כאמא חשה מחסום בתקשורת עם צוות בבית ספר ולצערי אנו מרגשים אי שיתוף פעולה של הצוות איתנו -הורים. לאחר בקשות רבות שלנו ושאלות על סדר יום של הילד בבית ספר,בקשו הצוות שנסתפק במערכת שעות שלו ודיווח יום יומי על האוכל בלבד. ילדנו בן 8 עם בעיות התנהגות קשות וההתמודדות איתו מאוד מאוד לא קלה גם לצוות וגם לנו,בנוסף הוא גם נכשל בטיפול התרופתי,לבית ספר המדובר הכניסו אותו ממש בכוח וכאשר הרגשנו שזה כך,שאלנו האם כדי,אך נאמר לנו שכאשר הוא כבר יתקבל אין מה לדאוג ונרגיש קבלה אמתית מהצוות. ילדנו מסוגל לספר באופן מאוד חלקי על מה עבר אליו אך ממש חסר לנו דיווח לפחות פעם ביומיים שלושה בשביל לזרום גם איתו בשיחה ולא מספק אותנו מערכת שעות שלו. לאחר כמה בקשות שלנו גם לקבל טלפון של מורה אין מענה,כאשר אנו כותבים שהילד מספר על כך וכך ומאוד מרוצה עם סימני שאלה על מנת לוודע דרך הצוות שזה נכון,אנו מקבלים תשובה -הוא לא מספר מדוייק.התקשרנו לבית ספר על מנת לדבר עם המחנחת שלו,אך מנהלת אמרה שאין מה לדבר עד הפגישה שלנו ושכבר כתבו לנו שהוא לא מספר מדוייק. בפגישה לצערינו שמענו עד כמה הכל קשה ולא טוב ומרימים ידיים אך גם הרגשנו שמגייסים תקציבים על מנת לקדם את הילד, התרשמנו מאוד מהמחנחת שלו והרגשנו שהקשיחות כלפיי הורים מגיעה מצד המנהלת.היא גם לא הסכימה שניראה את הילד בהפסקה ובכלל בזמן שבקרנו.נכון שהכי חשוב זה מי המחנחת שלו,אך היא כפופה למנהלת ומה לעשות? ממש כואב לפתוח את המחברת ולראות רק מה הוא אכל,למרות כל הקשיים יש ימים ויש ימים ואני לא יכולה לקבל שהכל שלילי ואין מה לדווח. סליחה על מגילה,אך בגלל חוסר תקשורת הזו אנו מרגשים דחויים ורציתי להתעייץ אתכם בעניין וגם לשאול האם יש נוהל בעניין? תודה.
 

מיכל שב

New member
לא הצלחתי למצוא נוהל כזה../images/Emo10.gif

אבל זה לא אומר שזה לא קיים
(אני אמשיך לחפש) כואב לי מאוד לקרוא את הדברים שלך. מחברת קשר היא כל כך חשובה כדי לעמוד על המשמר ובטח כדי לנסות ולתקשר עם הילדים שלנו. למה בפניה לבית הספר דיברת עם המנהלת ולא עם המחנכת? האם אין קשר ישיר למחנכת? האם יש סייעת בכתה שתוכל למלא את מחברת הקשר עבורך? אולי להגיע להסכם עם המורה על כיתוב של פעם-פעמיים בשבוע + דיווח על נושאים נלמדים כדי שתוכלו לפתח נושאי שיחה גם בבית. אני לא מצליחה להבין, כאמא, למה הצוות החינוכי "שם רגליים" להורים
 

galitgali1

New member
אם תרשי לי ואם זה אפשרי אז

אני רוצה להמליץ לך על בית ספר לחינוך מיוחד בשם אלונים בפתח תקוה, עד שהבן שלי הגיע לשם פשוט סבלנו, כשהגענו לשם - החיים שלנו האירו מחדש, זה בית ספר שאין אמא / הורה שלא בהלם מהיחס שם - המקום באזור פתח תקוה אבל יש שם תלמידים גם ממרכז רבתי - את הבן שלי העברתי אחרי תלאות של מעברים בבתי ספר, ושם החיים שלו השתנו - לא רק אני אומרת את זה, אלא כל ההורים. יחס ברמותש אי אפשר לתאר. זה בית ספר יחסית חדש, שלוש שנים. הבן שלי כבר סיים והוא בכיתה רגילה, כדאי שתפני לשם. אל תסבלי יפה שעה אחת קודם.
 

jazzm

New member
תודה על התשובות אבל

בית ספר שהמלצת לא מתאים לילד שלי לפי ההגדרה,נכון לעכשיו קבלתי לפחות את הטלפון של המורה והיועצת,עוד לא דברתי איתם על הדיווח במחברת(ללא מנהלת) אך לפני שאני מתקשרת היתי רוצה גם לבדוק את הנוהל לגבי הנושא. איפו ניתן לבדוק את זה? מה שמצער עוד יותר שכאשר פניתי למפקחת בעניין זה, נאמר לי שאין פשוט על מה לדווח "הכל לא טוב",אני חסרת מילים על האטימות שלהם. תודה.
 

galitgali1

New member
אני בהלם

מהיחס שלהם בית הספר עליו המלצתי מתאים גם לגלאים קטנים כמו הבן שלך וגם שם יש בעיות התנהגות קשות, תנסי, אין לך מה להפסיד? הסבלנות של הצוות מרקיעה שחקיםם וגם בית הספר בו לומד בנך חייבי לשבת איתך ועם הצוות למצוא פתרון זה לא לענות ככה וזהו לצאת ידי חובה.
 

פרח חום

New member
כך זה גם אצלנו אני יודעת מה את

עוברת יש לנו הרגשה שהמנהלת עושה לנו בכוונה כדי קשיים והיועצת מה שהיא שומעת ממני בטלפון ישר מדווחת לה למנהלת ואז יש בעיות ועושים לו בעיות וקשיים בכל הקשור לבית הספר .וזה מתחיל מהמלווה שצריך להיות צמוד עליו והשעות שמגיעות לו שיחות וכל מני דברים הם אומרים אין תקציב תממני את באפון פרטי .כך שהוא נימצא שעות בלי תעסוקה ושיש טיולים הוא לא יוצא לאף טיול כי אין מלווה כך הוא יושב בית בשעה שהם מטיילים וזה ממש כואב לו שהם שם והוא בית וכך זה נימשך 3 שנים והמנהלת בשלה לא מעניין אותה ואנחנו מרגישים שמים לנו רגל
 

זהבה נ

New member
הייתי רוצה לדעת מה ההגדרה של בנך?

זה יקל עלי את מתן תגובתי באם היא רצויה לך. תודה.
 
למעלה