ראיונות טלפוניים - דיון

gilc22

New member
ראיונות טלפוניים - דיון

שלום לכולם,

שמי גיל ואני מחפש עבודה כבר מזה מס' חודשים, לצערי הרב, אני נתקל בתופעה מכוערת במיוחד בעיקר בשלב הראיונות הטלפוניים, מאז ומתמיד אני מכיר את עצמי בתור בחור מאוד ורבלי וכל הסובבים אותי חושבים כך, מעולם לא הייתה לי בעיה באופן שבו אני מציג את הדברים, אני יכול להבין שלעיתים, אני פחות אתאים לחב' X אך, לצערי הרב, לא מעט חברות (וזה כולל חברות מאוד גדולות במשק וכמובן חברות כח אדם) פשוט משקרים במצח נחושה ואומרים "מחר-מחרתיים יצרו איתך קשר ויתאמו לך ראיון עבודה" או "אני אבדוק עם מנכ"ל החברה לגבי הלו"ז שלו ואעדכן אותך לגבי ראיון עבודה" או "המזכירה שלי מחר תטלפן אלייך ותתאם לך ראיון עבודה" והנושא הזה כ"כ מקומם אותי שאני שמח שנפתח כאן הפורום הזה על-מנת למגר את התופעה, אם אני לא מספיק "נשמע טוב" בטלפון אז מדוע לפתח אצלי ציפיות שווא ??? מדוע לתת לי את התקווה שאמורים להיות לי בשבוע הקרוב לפחות 2-3 ראיונות עבודה ? המצב הכלכלי שלי לא כ"כ מזהיר ולמרות הכל, אני מאוד מאמין בעצמי וביכולתי להצליח, אך, עדיין, אני כותב כאן מדם ליבי, כי הגעתי למצב שהנושא הזה שובר אותי, למה לכל הרוחות ישנם אנשים שמשקרים למחפשי עבודה , למה ????????? אני סמוך ובטוח שישנם דרכים אפקטיביות בהם ניתן לומר למחפש העבודה שהוא פחות הפרופיל אותו הם מחפשים ובאמת שאני אבין את העניין ואקבל זאת אבל, לא ייתכן שיתקשרו אליי בחורות שפשוט יחרצו את גורלי ויקבעו שאני לא מתאים להם על-סמך שיחה טלפונית של - 2-3 דק' ואני לא מגזים בכלל !!!!! יש לבנות הללו הרבה מאוד כח בידיים שכנראה עם השגרה השוחקת - זה לא משהו שקיים בתודעה שלהן/ם, אם אתם עוסקים ב"משאבי אנוש" אז קודם כל תהיו אנושיים כלפיי מחפשי העבודה שעוברים תקופה כלל לא פשוטה, יש לי מספיק ניסיון בתחומי והמלצות חמות ממקומות עבודה אחרונים , אם היו נותנים לי את ההזדמנות להגיע לראיון פרונטלי אין לי כל צל של ספק שהייתי מגיע לשלבים מאוד מתקדמים וייתכן מאוד כי הייתי כבר מתחיל לעבוד, חשוב לציין כי בתקופה זו שאני מחפש עבודה כן זומנתי לראיונות עבודה, אני לא רוצה שהמצב יצטייר כאילו אין לי בכלל ראיונות, אני פשוט מציין שקרו לי לא מעט מקרים וכל מה שכתבתי - זה מה שאמרו לי 1 על 1 המראיינות הטלפוניות,
אז אנא מכם/ן ,
שנייה לפני שאתם/ן מחליטים לחרוץ את גורלו של המועמד חשבו פעמיים מה לומר ואיך לומר את הדברים, גם אם אתם לא מעוניינים לזמן - אנא מכם - אל תשקרו !!!
ואם אתם תוהים, גם אפילו חזרתי לאותם מקומות ואמרתי שדיברתי עם X ואמרו שיתאמו לי ראיון עבודה" - לקחו טלפון אמרו שיחזרו ולא חזרו אליי עד עצם היום הזה ...
תבינו את ציבור מחפשי העבודה, לא קל לנו, המצב הכלכלי אינו מזהיר ואני לא מכונה שבכל רגע נתון אני אמור להתנהג כמו ליצן החצר וכאילו הכל מושלם , יש ימים של קושי ושבירה ונדמה שלאיש לא איכפת.

אני אשמח לשמע תגובות של אנשים מהתחום , לפחות קראתם מה קורה מאחורי הקלעים של מחפש העבודה.
 
ראיונות טלפונים ובכלל

היי גיל
אכן זה נשמע כי עברת חוויות לא נעימות בתהליך ולצערנו זו תופעה די מוכרת , מה שאתה מדבר עליו. אתה צודק לחלוטין, זה לא נעים וזה לא מכבד אבל מה שאני יכולה להציע לך בשלב זה, הוא פשוט לא להתעסק באיך הצד השני מתנהל ולא כי זה בסדר אלא כי זה בזבוז אנרגיה שלך וחבל. תתמקד באיך אתה בוחר להציג את הדברים ותשקיע אנרגיה בחיפוש העבודה שלך ובמעשים שיקדמו אותך ולא יתסכלו.
הציפייה היא שלא שתתנהג כמו ליצן החצר וכאילו הכל מושלם אבל בהחלט תשדר ענייניות ורצינות במהלך חיפוש העבודה שלך כמו שאני בטוחה שעשית עד היום. בימים של קושי גדול בהם אתה לא מרגיש מספיק טוב בכדי לנהל ראיון טלפוני הייתי ממליצה לך לדחות את הראיון ליום אחר, כדי להעניק לעצמך את האפשרות להתראיין בצורה הכי טובה ואופטימלית שאתה מסוגל לה.
זה ברור שלחפש עבודה זה תהליך לא פשוט, בעיקר ברמה הרגשית אבל זה תהליך שבסופו של דבר יסתיים בכך שאתה תמצא עבודה, כלומר יש לו תאריך תפוגה וזה מנחם :)
בינתיים תשקיע מאמצים ב-לזכור את כל הדברים הטובים שרשמת על עצמך ואיתם להגיע לראיון (הטלפוני או הפרונטלי), בהרגשה בטוחה וחיובית כלפי עצמך
שיהיה בהצלחה
ומקווה שמקרים לא נעימים כאלה יחסכו ממך בעתיד
ליאת
מכון מומנט - הכנה לראיונות עבודה
 
ליאת תודה על התגובה גיל שלום ,

גיל אני מאד מעריכה את כנותך ,עושה רושם שאתה אדם אינטליגנטי ואמיץ ואני מודה לך על השיתוף , מהיכרותי את הנושא מצווית המעביד ,המראיינים הטלפונים עומדים תחת לחץ ועמידה ביעדים של כמות ואיכות ורובם עושים את צעדיהם הראשוניים בתחום ,אך אין זה תירוץ ובטח לא הסבר למה ששיתפת לטעמי ולגישתי המראה של הארגון /חברה בפני המועמד הוא האדם הראשון שדיבר איתו ולכן יש להעמיד בפורנט מול המועמד את מיטב האנשים , עם רגישות ואהבה לתחום ועל המנהל המחויבויות להאזין לשיחות ולקבל משוב מפעם לפעם מהמועמדים (אני יודעת שבחלק מהחברות זה קיים ) ולהקפיד על רמת שירות גבוהה והתייחסות מקצועית ומכבדת ,חברות וארגונים משקיעים הון במיתוג ופרסום ליצירת מקורות גיוס ,וחבל שחוסר רגישות ומקצועיות מאפשר לזילות שאתה מתאר .אני כאדם וכמנהלת משאבי אנוש חושבת שהמשוב שלך היה מסייע לי מאד באם (חלילה ) אחד מהצוות שלי היה יוצר תחושה כפי שתיארת ובהמשך להצעתה של ליאת ישנם טכניקות נרכשות לחיפוש עבודה וניהול הראיונות הטלפונים ,כגון שאילת שאלות ,תשובות רלוונטיות לאופי התפקיד ,מיקוד וקביעת טון מוביל בראיון .אני מאחלת לך המשך הצלחה ,מקווה שתשובתי סייע לך מנקודת מבט של המעביד .
 
למעלה