ראיתי עכשיו את נרניה ב-DVD, אחרי

ראיתי עכשיו את נרניה ב-DVD, אחרי

שלא יצא לי לראות אותה לפני כמה חודשים בקולנוע. ואני חייבת לציין - הם הרסו את הדמות של אדמונד. בספר הוא היה דמות מעניינת. בסרט הוא סתם ילד רגיל שהנסיבות מסבכות אותו בצרות. למה היו חייבים ליטול מהעלילה את הדבר המעניין היחיד בה?
 

ToryMaster

New member
בספר זה אחרת?

השחקן צעיר למדי, הרבה פעמים קשה לשחקנים בגילאים האלו ליצור דמות מרתקת ועמוקה, בעיקר כשזה ז'אנר של ילדים ומשפחה. אבל להפיל את זה על התסריטאים? התסריט היה אחד הדומים שראיתי. בספר גם הנסיבות מסבכות אותו, בדיוק אותו הדבר.
 
לא, בספר יש לו גם אופי.

אופי של ילד נוטר-טינה שבנוסף גם אוהב להציק. פיטר אומר "תמיד אהבת להציק לקטנים ממך. עוד בבית-הספר נוכחנו בכך." ולוסי נזכרת אחרי שהיא מרפאת אותו בסוף-הספר, שאדמונד התנהג לא יפה מאז שנת הלימודים הראשונה בבית-ספר עם ילדים מופרעים. ובספר הוא בוגד לא רק כדי לקבל רחת-לוקום, אלא גם מתוך רצון להתנקם בפיטר שצעק עליו אחרי שהוא גילה שהוא השפיל את לוסי לפניו ולפני סוזן. המחשבות שלו אומרות את זה כשהוא הולך למכשפה. ואחרי שלוסי חוזרת לראשונה מנרניה, הוא מציק לה ברשעות, מה שפיטר וסוזן לא עושים. בסרט השמיטו את זה. ובספר אדמונד מבקש סליחה מהאחים שלו אחרי שהוא חוזר אליהם. בסרט השמיטו את זה - כי אדמונד בכלל לא היה רע אז אין לו על מה לבקש סליחה. ובספר כשהוא שומע לראשונה את השם של אסלן הוא מרגיש רע, בניגוד לשלושת האחים שלו. מה שמעיד שבנוסף לרצון לרחת-לוקום שנגרם כתוצאה מהכישוף של המכשפה - יש באופי שלו פגם, כי אסלן בנרניה מסמל 'טוב' רוחני. בסרט לא היתה אפשרות להקרין את המחשבות של הדמויות, אבל הם היו צריכים למצוא דרך אחרת להביע את האופי הגועלי של אדמונד, באמצעות איך שהוא מתנהג ומה שהוא אומר. כי זה היה הדבר הכי המעניין בספר - השינוי שהדמות שלו עוברת. ובסוף לא תיארו את תקופת המלוכה שלהם, ואיך אדמונד השתנה והיה מלך ישר וצודק.
 

ToryMaster

New member
אני לא מסכימה בכלל

קודם כל, הקטע עם נטירת הטינה לדעתי כן מוזכר בסרט, הוא אומר שהוא יהיה המלך וכל האחרים לא. החלק עם השקרים וההצקה בהחלט מוזכר אחרי הפעם הראשונה שהוא מגיע לנרניה, כשגם פיטר וגם סוזן מתייחסים אליו כאילו זה כל מה שהוא יודע לעשות. הוא בהחלט מציק לה בסרט גם לפני שהוא מגיע לנרניה. בנוסף, כשהם שומעים את השם של אסלן כן יש איזו עווית בפנים שלו, של אי נוחות. לסיכום, הם ציינו את הכינויים שכל אחד מהמלכים מקבל, זה אומנם הבהרה סמלית, אבל הבהרה שהכל השתנה.
 
בסרט הפכו את ההצקות לסתם

בדיחה קטנה שאדמונד אומר, ובספר ההצקות התפרסו על כמה ימים והיו מאוד אכזריות. ובכלל, בסרט אדמונד הוא ילד נחמד שעושה הכל רק בגלל הנסיבות, ולעומת זאת בספר הרצון לרחת-לוקום מגיע בנוסף לפגמים בולטים באופי של אדמונד, ואדמונד הוא ממש לא נחמד (חוץ מלמכשפה הלבנה, אבל ממנה הוא פוחד). בספר שנאתי את אדמונד בקטע שהוא היה בארמון של המכשפה, לעג לפסל של אריה ובגד. בסרט בארמון של המכשפה, הוא נראה תמים ולא-מזיק כזה, וגם ריחם על טומנוס. בסרט הוא התחיל להבין שטעה רק בשלב יותר מאוחר. וזה שהוא לא מבקש סליחה בסרט מביע טוב-טוב את העניין - הוא לא עשה שום-דבר רע. ולא מזכירים בסרט כלום על זה שהוא היה ילד רע ואהב להציק עוד לפני ההרפתקה בנרניה (בספר זה כתוב, וגם צוטטתי בהודעה הקודמת).
 

ToryMaster

New member
ובכן

כל מה שאני יכולה להגיד זה שאני רואה את זה ממש הפוך ממך, הסצינה שעצבנה אותך היא אחת החביבות עלי בסרט.
 
אני מסכימה עם זה שהרסו את הדמות,

וגם הוא ולוסי הדמויות האהובות עליי אז בכלל הרסו לי אותו... אבל לא משנה כבר..
 

ToryMaster

New member
אבל ג'ורג'י כל כך נהדרת!

[ג'ורג'י זו השחקנית שמשחקת את לוסי]
 

Fairywitch

New member
../images/Emo45.gifג'ורג'י נפלאה../images/Emo99.gif

היא כ"כ לוסי
 
ויש לי גם ביקורת על השחקן

בסצינה בספר שבה אדמונד אומר שהוא ולוסי לא היו בנרניה אחרי שהם כן היו בנרניה, ולוסי מושפלת, הרגשתי שנאה עזה לאדמונד - אז התברר איזה חלאה הוא. והרגשתי גם רחמים על לוסי המסכנה, שכל-כך ציפתה שסוף-סוף פיטר וסוזן יאמינו לה! וברור שזו ההרגשה שלואיס רצה להעביר לנו, הקוראים. אבל בסרט - למרות שלא השמיטו את הסצינה ההיא, מסיבה כלשהי השחקן שמשחק את אדמונד לא העביר לנו את התחושה של הגועליות והרשעות של אדמונד בסצינה הזאת. מסיבה כלשהי לא התחשק לי לשנוא אותו בקטע הזה. וזה דבר רע מאוד מבחינת הסרט.
 

ToryMaster

New member
באמת?

אני הייתי בטוחה שאני קופצת על המסך וקורעת אותו, הוא פשוט עצבן אותי. מה שכן, השחקן שממש הפריע לי זה וויליאם מוזלי [פיטר], שאיכשהו פשוט לא הצליח לשמור על אחידות ברמת המשחק שלו. ברוב הסרט הוא בינינוני בלבד, אבל אז יש קטעים שיש לו הברקות של משחק מעולה, ורגעים שבאמת תהיתי איך לקחו אותו.
 

Fairywitch

New member
../images/Emo45.gifגם אני רציתי לחנוק את אדמונד

בקטע הזה
לגבי פיטר- טוב, נו, אחרי רדקליף כולם נראים שחקנים טובים
 
למעלה