ראש חודש אדר, יום המשפחה וגם...

אלמרה

New member
ראש חודש אדר, יום המשפחה וגם...

ראש השנה הסיני... שנת התרנגול. אך תחילה נציין שמשנכנס אדר צריך להרבות בשמחה ואומרת לי אשדודיה כי בשנה מעוברת חוגגים ועוד איך, כפול ומכופל (לא ידעתי). היום הוא גם יום המשפחה וביום זה אנו מדגישים את הקשרים בין בני המשפחה הקרובה והמורחבת ונותנים את הדעת על מהות האהבה ועל התמיכה ההדדית בין בני המשפחה. האם זה מחייב להיות משפחה בנורמות של אבא ואמא תחת קורת גג אחת? כמי שחי במשפחה לא ממש שלמה או מושלמת אני חש תחושות מעורבות. היה לי טוב בזמנו כשחגגנו את "יום האם" לה היה מגיע! כשהייתי לאב, חשבתי שמגיע לנו האבות "יום אב" משלנו וצר היה לי שליכדו את השמחות ובעיני פוספס כאן משהו יחודי... באשר לראש השנה הסיני החל גם הוא היום אני מתכבד להפנות את תשומת לבכם לשרשור מדהים בפורום השני שלי "תרבות מרוקו" בו באורח מפתיע גולשת המתגוררת בסינגפור (WAN) מתעדת את ההכנות לחג באופן יוצא דופן ומופלא, כולל צילומים של ההכנות לחג והסברים על מנהגי הסינים ואיך לא... המאכלים שלהם... שנת תרנגול טובה לכם... חג משפחה וחודש אדר עליזים ושמחים.
 

אשדודיה

New member
בוקר טוב, חודש טוב ו....

יום המשפחה שמח:) אני זוכרת כילדה בזמן שחגגנו יום האם תמיד הכנתי ברכה גם לאבא...הרגשתי כמוך אז כילדה שגם לאבא מגיע יום מיוחד...כי גם הוא משקיע בדרך שלו... והדילמה בעיניי היא לא דילמה...ועל כל בשיר הבא מהאתר של ענת והחברים... עולמנו מלא במשפחות כה רבות מכל המינים ומכל הצורות יש משפחות של אמא ואבא וכמה ילדים יש משפחות של ילד אחד וזוג הורים יש משפחות גדולות עם סבים וסבתות יש משפחות עם הרבה דודים ודודות יש משפחות שיש רק סבא אחד או סבתא או דודה או ידיד מיוחד יש משפחות שיש בהן רק הורה אחד שאוהב כפול ופעמים ובאופן מיוחד לפעמים זוהי אם ולפעמים זהו אב גם במשפחה מצומצמת כל ילד נאהב יש משפחות של שתי אמהות יש אמא וסבתה ולפעמים יש דודות יש משפחות של שני אבות או של אב או של דוד ולפעמים זה נראה מסובך עד מאוד עולמנו מלא במשפחות כה רבות מכל המינים ומכל הצורות ובכל משפחה לא משנה באיזה הסוג חבל של אהבה קשור וארוג ובבסיס הדבק שמחבר את כולם זוהי אהבה שסמיכה מקשר של דם. בברכה וחודש שמח קרן:) עכשיו אני רצה למסיבת ר"ח עם תחפושות בגן של הילדה:))
 

אלמרה

New member
פפפססטטט... עכשיו שהיא הלכה לגן....

אני מוכן להתפעל ולומר שהיא מדהימה אותי האישה החרדית מאשדוד הזו... השיר מ"ענת וחברים" ממש לא מאפיין את התדמית והדימוי המקובע של אישה חרדית חבושת פאה ומתחתיה ראש גלוח למשל... ישנו כאן שיר הלל ושבח לפלורליזם מקסימאלי כולל משפחות חד הוריות חד מיניות אפילו... פפפפשששש אני משפשף עיני לוודא שאכן בטוח זו היא הכותבת... ונידרשות עוד הוכחות שזו אכן אישה אמיתית...
 

אשדודיה

New member
אלמרה..בובה שלי...../images/Emo3.gif

העובדה שאני חרדית, מאשדוד וקוראים לי קרן:) אומרת שאני מודעת למציאות לא פחות ממך.... וחברה שלי שמתחתנת בסוף החודש פעם שניה התגרשה כי בעלה היה סטראנסוויט:)והוא דווקא דתי ולא חרדי...:) קרן:)
 

Gilliana

New member
התכוונת מן הסתם ל...

טראנסווסטיט. וכן - אף אחד לא מחוסן - לא דתיים, לא חרדים ולא חילונים. וסתם סיפור מעניין ששמעתי מעורך דין הדין שלי לגבי לקוחה שייצג במשפט גירושין - חרדית שבעלה, רב ידוע בירושלים, עזב אותה ועבר לחיות עם... הספר שלו. כאמור - המציאות עולה על כל דמיון.
 

magenta73

New member
היא אכן מדהימה

אבל לא נולדה חרדית, אלא חזרה בתשובה. זה מסביר הרבה דברים. מסביר את הפתיחות, את הידע. הלוואי ונשים חרדיות, שנולדו כך, היו כמוה. לצערי, זה לא יקרה. כנראה...
 

אשדודיה

New member
אולי בסקטורים מסוימים ...

זה לא יקרה, אבל מאז שערוריית "מדריך כלות" יש הרבה פתיחות בעולם החרדי תאמיני לי.... :) ו.....תודה:)
 
ואם כבר מדברים על הורים

נחמד בעיני השיר שצרפת. מוסיף משהו משל אפרים סידון. ילד ישראלי מה יש לו בחייו? את הוריו ואת הוריו ואת הוריו. והם יום ולילה, רודפים אחריו, נושפים בעורפו ונמצאים בעקבותיו. מאחוריו ומצדדיו ומכל עבריו, בחורשה עם חברתו ובלבנון בעת מארב. בחיפוש אחר עצמו או בעת עשיית ילדיו. בקוטב, בהימלאיה או במדבריות ערב, בכל אשר יפנה הם מאחורי הגב. עולים מן הים או באים באוירון, צצים מן האסלה, או יוצאים מהארון. מסתתרים בתרמילו, מתחזים לחפציו, וכל נסיונות המילוט שלו הם נסיונות שווא. כי בכל מקום הם יאתרו אותו, האם והאב. בכל נקודה ביקום ובכל נקודה בחלד, הם יגיעו אליו הוריו, אל הילד. והוא יכול להיות מ"פ, או טייס, או מדען או ממציא והוא יכול לגלגל מליונים בבורסה או להיות מלח בצי. בן עשרים ושתיים או בן עשרים וחמש בן שלושים, בן חמישים, לעולם לא ימלט מידי הוריו החוששים. ואם ינחת על הירח או יטוס למאדים, הם יגיעו אחריו עם עוגה ובגדים. לחור הכחול, לכור האטומי,בשליחות עלומה לבגדד. "הלו גולני , כאן אמא אתה לא לבד". והוא יכול להלחם למען עצמאות לארצו ולעמו, אך לעולם לא יוכל להשיג עצמאות לעצמו. כי ילד ישראלי , מה יש לו בחייו? את הוריו והוריו והוריו והוריו. זה המצב. ומוטב להרים ידים ולהיכנע עכשיו, להכיר בעובדות ולעכל את הידיעה, כי הדור הצעיר מפסיד בגדול לאם היהודיה. וקצת נימה אישית עצובה. אני חושב עכשיו על אבי, שהשבוע מלאו שנה למותו.
 

אלמרה

New member
שולח לך חיבוק - שנה היא שנה...

והחיסרון של אדם יקר מורגש היטב בכל יום... היה חזק.
 

אלמרה

New member
עלי להזהירך לצערי כי...

הזמן לא מרפא או מקל על הכאב... הגעגועים רק גוברים. כך אצלי לפחות, ואולי המקרה שלי חריג כי לא מדובר בהורה.
 

אשדודיה

New member
שלום:)

אהבתי את השיר שהבאת...במיוחד את הקטע שיגיעו אחריו עם עוגה ובגדים:) ומכל הילדים יש תמיד אחד או אחת שיותר קשורים להורים לאבא או לאמא או לשניהם...אמא שלי היא החברה הכי טובה שלי אנחנו מדברות על הכל:) על הצלחות וכשלונות על גברים וחברות וגם על מה שלא מדברים אנחנו מדברות:) היא מלווה אותי ברע ובטוב, יד ימיני ואני יד ימינה, בכל התקופות הקשות ובכל השמחות אני בטוחה שהוספתי לה כמה שערות לבנות בטרם עת...אך בלעדיה אני חצי בן אדם:) רואה עתיד ידידי,הורים הם הורים באשר הם בחיים ובאשר הם אינם...הם נמצאים עימנו במקום הכי חם וזה בליבנו וכך אנו נושאים אותם לכל מקום ואפעם באמת לא נפרדים. קרן:)
 

שילה1

New member
ועוד משהו על הורים:כשאני מאוד זקוקה

להם,כשבגרתי וגם לי יש משפחה,או אז הם אינם איתי,לצערי כי רב. אז יום משפחה אצלי הוא שמחה שמהולה בהרבה עצב,וזכרונות שמעלים חיוך ודמע.
 
למעלה