רגישות ללקטוז

q1q2

New member
רגישות ללקטוז

שלום רב! בני בן ה-8 עבר בדיקת רגישות ללקטוז בנשיפה (לאחר ששתה תמיסת לקטוז).נאמר לי שהוא רגיש, אך הרופאים היו בישיבה כך שלא קיבלתי מכתב או הסבר(המכתב יישלח בדואר). הערכים שנמדדו בשיפות כל מחיצת השעה היו: 2 12 19 36 28 שאלותי: מה מידת רגישותוגבוהה/נמוכה? האם גבינה צהובה מותר לו לאכול(שמעתי שיש בה פחות לקטוז)? אם הוא מוזמן ליום הולדת האם יש כדור שמותר לתת לו שיעזור לו לעכל את הלקטוז? האם לרפואה האלטרנטיבית פתרון? אשמח לקבל כל מידע בנושא, רעיונות והארות. בתודה מראש, ניצה
 

מורנימי

New member
שלום רב:)

רגישות ללקטוז זה חוסר באנזים לקטזין שמפרק לקטוז. ברגע שנכנס לקטוז לגוף, ואין מה שיפרק אותו, הוא מעין "מתאדה", דבר היוצר כאבי בטן, גזים ושלשולים. אינני יודעת אם מידת הרגישות גבוהה או נמוכה, כי אינני יודעת לקרוא את הערכים ממש, אבל את יכולה להעריך אותה בעצמך על ידי ניסוי וטעיה, אם עדיין לא הגיע מכתב/הסבר. לכל אחד, אחרי מס' כלשהו של כוסות חלב יתחילו כאבי בטן ושלשולים, כתלות באנזים לקטזין שיש לו בגוף. יש אנשים שזה יקרה להם אחרי חצי כוס חלב,יש אנשים שהתופעות יתחילו להם אחרי 2 כוסות, ויש אנשים שיכולים לשתות 3 כוסות חלב ולא להרגיש בכלום. מנסיון שלך, וידיעה של התגובות של בנך לאחר שתייה של כמות מסוימת של חלב, את יכולה להעריך את מידת רגישותו. גבינות קשות מותרות למאכל, משום שבמהלך ייצורן הלקטוז בהן התפרק. גם יוגורט "ביו" ראוי למאכל כי אין בו לקטוז :) יש לשים לב מה כתוב על אריזות מוצרים, יכול להיות שבמקרים מסוימים יהיה כתוב "סוכר חלב" במקום לקטוז. או אפילו שמות "מדעיים" אחרים. :) חלב בעקרון זה דבר לא כל כך בריא לאדם, ויש דרכים אחרות להשיג סידן, וזה: טונה, חלב סויה, וכו' יש פתרון. ניתן לקנות כדורים שמכילים את האנזים לקטזין בבתי מרקחת ללא מרשם רופא, זה קצת יקר, אבל זה שווה את זה. כמובן שכשמתחילים לקחת צריך לבדוק על ידי ניסוי וטעייה כמה כדורים מספיקים עם כמות מסוימת של חלב. יש אנשים רגישים ללקטוז שצריכים כדור אחד עם כוס מילקשייק לדוגמא, כי עם כדור אחד אין להם תגובות של רגישות, ויש כאלה שצריכים שניים :) בהצלחה וסליחה על התגובה הלא מקצועית, מורן.
 
גבינה צהובה

שלום לך,
המלצתי היא לא לתת לילד גבינה צהובה, קודם כל מאחר והיא מכילה בתוכה צבעי מאכל העלולים לגרום לאלרגיות בין היתר.
שנית היא קשה לעיכול. ממליצה אם כבר לתת גבינה מעיזים או כבשים, יש גם בחנות הטבע גבינה העשויה מקוקוס אורגני, אומנם לא הדבר הכי בריא בעולם אך יכולה להיות פתרון טוב לאוהבי הגבינות.
אני עצמי גדלתי על גבינה צהובה וביום שהפסקתי עם מוצרי החלב הפסיקו לי כאבי הבטן.
גילה חזן
אירידיאולוגיה ותזונה מרפאה.
 
למעלה