רגל קצרה, רגל ארוכה...

SideKick

New member
רגל קצרה, רגל ארוכה...

כיצד מתייחסת הכירופרקטיקה לרגל קצרה? מהו הטיפול השוטף ברמה התחזוקתית? מהן ההמלצות לפעילות גופנית? אשמח אם תוכל לשפוך לי קצת אור על התופעה.
 
האורך כן קובע

במקרה של רגל קצרה מופר האיזון הבסיסי של עמוד השדרה. האגן נוטה לצד של הרגל הקצרה ועמוד השדרה יפצה על כך על ידי נטיה לצד השני וכך נגרמת עקמת. במקרה כזה, יש להמנע מפעילות הגורמת להחמרת העקמת כגון ריצה והרמת משקולות. הטיפול כולל מדרס מתאים (לפעמים רק הגבהה קטנה מתחת לעקב). תיקון הסטייה באגן ובעמוד השדרה נעשה על ידי מתיחה מיוחדת ועל ידי כוונון ידני. לאחר הטיפול ניתן לעסוק בכל פעילות גופנית ללא הגבלה. תודה על שאלתך.
 

SideKick

New member
האם התיקון...

שאתה מדבר עליו מתקן את הבעיה, או שמדובר בסוג של טיפול שצריך לחזור עליו לעיתים מזומנות?
 
תלוי בחומרת הבעיה

ברוב המקרים לאחר סדרת הטיפולים אין צורך בתיקון נוסף. אבל במקרים חמורים או במקרים בהם הגוף נחשף ללחצים תמידיים (כגון עבודה ממושכת מול מחשב)יש לבצע טיפול תחזוקתי (אחת למספר חודשים) המונע הישנות הבעיה.
 

SideKick

New member
אז אם אני מבינה נכון...

הטיפול הכירופרקטי מתקן את הבעיה (בכל גיל?), אבל הנטייה הגופנית נשארת. ולכן כאשר יש חשיפה ללחצים קבועים, כדאי לבצע איזשהו טיפול תחזוקתי (או כמובן פעילות מחזקת) למניעת הישנות. תודה על התשובה
 

noa_a

New member
באותו נושא

אני סובלת מפער של כ 1 ס"מ בין הרגליים ועד היום בכל פניה שלי הוסבר לי שאין צורך להתערב והגוף מפצא על הפער לבד אין שום סיבה שבעולם שיהיו תופעות לוואי מה שכרגע מוצג קצת שונה האם יש מקום להתערבות במקרה שלי או שאכן הפער זניח
 
למעלה