רגע!! זה גם פורום לשפות?

בד"כ שאלה כזו אמורה להענות בהודעת

המנהל (למעלה, מימין לתיבת החיפוש, ליד שם המנהל). ציטוט משם "תרבות עולם היא השפה בה מדברים ניגרי, ברזילאי, ישראלי ואיטלקי שמחכים למטוס בשיקגו, היא המקום בו נפגשים שיקספיר וקונפוציוס, דוד המלך, פיל קולינס ומהטמה גנדי לארוחת צהריים. היא התכנים שהעולם מעביר לדור הבא ומאחדים אנשים שונים מתרבויות שונות." יש סיבה שההודעה נמצאת שם - אם יש לך שאלה על מהותו של פורום - שווה להציץ קודם בהודעה שנכתבה מראש לצורך העניין, לא?
 

מור ד

New member
הצילו את הלצבורגית!!!!!!! ../images/Emo129.gif

לוקסמבורג מדינה הכלואה בין צרפת לגרמני'ה. במשך מאה השני האחרונות הקרבה למדינות גדולות ובעלות השפעה אִלו גרמו לה לה לאבד את שפתה המקסימה הלצבורגית... צרפתית וגרמנית הן השפות השלטות. אדם ממוצע בלוקסמורג אמור לדעת צרפתית, גרמנית, לצבורגית ולצערי הרב גם אנגלית... אבל הלצבורגית נדחקת ונעלמת אט אט בלי שאנחנו שמים לב! ורק בפרלמנט שלה ממשיכים לדבר בה באופן קבוע, אבל בביתי ספר ובתקשורת... מה אפשר לעשות?!?!!? בלצבורגית כתובים כמה מהשירים המקסימים שנכתבו אי פעם- הנה למשל תרגום אל אחד מהם- "אם אתה חושב שאתה במקום הנכון כאן, אם אתה חושב שאתה המרכז של הכל אם אתה חושב שמישהו לפעמים מדבר אלייך, ואם אתה חושב שהכל הוא בוורוד, אתה רואה שבעולם הזה אתה במקום הלא נכון, אתה לבד, לאף אחד לא אכפת ממך אין אף אחד שרוצה לדבר איתך, ועכשי, אתה מבין, שיש כאן משהו לא בסדר. עם דמעות בעיניים שלך, אתה מסתכל לסביבך, זה לא יכול להיות נכון, עם דמעות בעיניים שלך, אתה מסתכל במראה, אתה לא יכול לסבול את עצמך יותר. כבר הרבה שנים ולא שמענו ממך, אתה השתנת, כולם שמים לב לכך אתה עכשיו חברותי ואתה נהנה כל יום, ולא משנה מה הצבע של זה, ופתאום אתה מרגש מאושר, מחזיק בידה של הבת-זוג שלך. אתה מחביא את העיניים שלך, אתה מרגיש דמעות שמגיעות, תן להם לזרום, קדימה, שחרר את עצמך. עם דמעות בעיניים שלך, אתה מביט קדימה, ככה זה צריך להיות, עם דמעות בעיניים שלך, אתה לא צריך להתבייש בעצמך, הם דמעות של אושר.. מעבר לכך זאת שפה עם מורשת!! אסור לתת לה להעלם!! אנחנו מוכרחים לעשות משהו!! עם דמעות בעיניים, עם דמעות בעיניים, עם דמעות בעיניים שלך..
 

motorist

New member
זה יותר גרמנית עם הרבה צרפתית

לכן קל להם ללמוד צרפתית וגרמנית. בגלל שזו מדינה מפותחת הם יודעים גם אנגליתץ אין בכך כל פסול שאנשים יודעים הרבה שפות. יש גם שמועות שזה עוזר לבן אדם:) אני באמת לא שמעתי דבר על הכחדות השפה (ורצוי שיסבירו יותר על זה) אבל במקרה הזה אני סומך על ממשלת לוקסמבורג העשירה שתציל את השפה הלאומית שלה. יש עוד יותר מ-3000 שפות שעומדות להכחד ולהם אין כסף, קדמה או מדינה שידאגו להם.
 
גם וגם וגם

קודם כל, כפי שציין delete, הדברים מופיעים באותה הודעה, אבל אם לפרט ולענות ספציפית לכיוון שלך, אז התשובה היא "כן": זה פורום לשפות באותה הזדצמנות זה גם פורום להגות ואנתרופולוגיה, הסטוריה, דתות, מיסטיקה, מדעים, אמנות וכאן נגמר לי האוויר אבל לא נגמרים התחומים. כשאנו דנים בתרבות ובתרבויות ובמפגשים ביניהן כל תחומי הידע הם חלק מהמשחק. כפי שצינתי לשואל אחר קודם לכן רוחב אופקים ופתיחות הם שם המשחק. לגבי השפה הלצבורגית, זו שפה קטנה המצויה בין הפטיש לסדן עם תחרות בלתי הוגנת מצד הגרמנית, הצרפתית וגם הפלמית. אני שותף לחשש שלך שהיא תיעלם עם הזמן אבל אני לא חושב שיש מישהו בעולם שיכול לעשות משהו בקשר לזה... גם לא אנחנו.
 
למעלה