רגשות אשמה למי אין?

רגשות אשמה למי אין?

אבל אצלי זה במאסה ענקית כבדה, מעיקה. איך אשאיר את רגשות האשמה כלפי ילדי מאחור ואמשיך הלאה?
 

חיים.ג.

New member
רגשות אשמה

ליונית שלום נכון רגש האשמה הוא אחד היותר קשים כפי שאת מתארת זאת.יחד עם זאת היתי מציע להתחיל למצוא את הדברים הטובים אותם אני עושה עבור ילדי.אני מאמין כי את אמא מסורה ועושה את המיטב עבור ילדיך בהתחשב במצב בו את נתונה.דבר נוסף ניתן לשוחח עם הילדים לשתף אותם בתחושותיך ולהתייעץ יחד מה ניתן לעשות?וכיצד הם מרגישים וחווים את הדברים.לא אתפלא אם תמצאי כי יש שוני בראיית הדברים וניתן לשאוב עידוד אחד מהשני.כדאי לנסות ושתפי איך מתקדם.
 

פלג^ר

New member
שלום חמודה!על מה ולמה!לא חבל לבזבז

את האנרגיה לשלילי חמודה כולנו טועים אנולא מלאכים תעשי הפרדה מרגש
 

פלג^ר

New member
המשך:הפרדה בין הרגש וההיגיון!

חמודה גם אני אמא ומכירה את התחושה הזו.תיקחי כל דבר בפורפורציה
 

מיכל לב

New member
היי יוניתי

אם טובתם של ילדייך לנגד עינייך, נסי להשתחרר מן האשמה.אין בה תועלת ,היא לא מביאה עימה שיפור ורק גורמת לך להיות אדם פחות מאושר וזה כמובן מוקרן שוב לסביבתך. מצאי בליבך חמלה עבורך,סלחי לעצמך, הרי אחרי הכל אנחנו עושים את הטוב ביותר שאנו יכולים ואף אחד מאיתנו אינו מושלם או יותר נכון אנו מושלמים בכך שאיננו מושלמים,דבר מושלם אינו ממשיך להתפתח,הוא גמור וסגור וכמו שאני מבינה את החיים ,הם בדיוק ההיפך מכך. :)
 
תגובה קולקטיבית

כולכם כל כך צודקים. היה ארוע איקס, בעקיפין אני גרמתי לזה, כלומר, מרוב שאני כל כך אוהבת אותם, עשיתי את השגיעה הקטנה שעשתה שינוי באורח חיינו, לא יכולה לפרט, הילדים שואלים למה ועל מה, ולי אין תשובה, לפי ההסבר שלי שהוא הכי ברור, הם אומרים שאני אשמה. היתה לי כוונה טובה בכל זה. אני מדברת איתם חופשי, וגם על זה יש לי רגשות אשמה, אומרים לא לשתף, את הילדים, אבל אני לא יכולה, כשטוב או רע אני ישר מספרת להם, והם כל כך קטנים. 9, 11. תראו, כשיש פיגוע למשל, ישר אני אומרת להם היה פיגוע, כי אין לי למי לדבר, רק הם איתי בבית, או למשל כשהיה אסון ורסאי, איך שהם קמו בבוקר, ישר סיפרתי להם, אני גם מספרת להם דברים טובים כמובן, כאשר קידמו אותי בעבודה, התלהבתי וישר סיפרתי להם, זה לא נורמלי, הם רק ילדים והם יודעים כל דבר ודבר שקורה לי. הילדה למשל מבקשת ממני לא לספר לה את כל הדברים הרעים, כמו פיגוע וכל זה. ואז הילד מיד בא להגנתי ואומר לה ``אבל את יודעת שאין לאמא למי לספר``. הרבה, הרבה עומס יש עליהם ממני, נראה לי. אבל בגדול, ריגשי האשמה נובעים מפעולה שגויה שעשיתי, מתוך כוונה להגן עליהם, וזה יצר משהו הפוך, משהו לא נורמלי, משהו לא רגיל , משהו שלא כל משפחה חובה ביום יום. ניתוק מהמשפחה שלא באשמתי, ניתוק ממני שלא באשמתי, לזמן מה, טוב, אני אולי סיבכתי אתכם, אבל מקוה שהבנתם? יונית
 

מיכל לב

New member
יונית בוקר טוב :)

יוניתוש את כמובן מוזמנת לחלוק איתנו כל מה שתרצי ויש לי בשבילך עוד רעיון: בתקופות שאין אם מי לדבר ואת מרגישה שאת חייבת לפרוק,תתחילי לכתוב. קני לעצמך מחברת,את יכולה לקרוא לה מחברת זבל ותתחילי לשפוך,הכל,חופשי,בלי צנזורה,לי זה מאד עזר. אגב ממולץ בחום אפילו בתחילתו של כל יום לפרוק את כל מה שמטריד ,שגורם לדאגה ועם הכתיבה הרבה פעמים משתחררים הדברים,אנחנו לא סוחבים אותם איתנו כל היום ותוך כדי הכתיבה מגיע פתרון. קדימה תכתבי, תוציאי, בלי לדפוק חשבון.
 

חיים.ג.

New member
אפשרות לתקן שגיאות

ליונית שלום אני מבין את הרגשתך והתיסכול מול ``השגיאה`` אותה עשית.יחד עם זאת אמר בזמנו אדיסון(ממציא הנורה החשמלית) ``היופי בעשיית טעות שלא חיבים לעשותה פעם נוספת`` השאלה מה אנו לומדים מהשגיאות אותן אנו עושים? איני יודע מה היתה שגיאתך בכל מקרה אם אמרת לעצמך שגיתי ויותר לא העשה זאת הרי שיצאת מורווחת.ולפי תאורך את משתפת את ילדיך בכל העובר עליך? האם תוכלי לשתף אותם ``בשגיאה``? אני מאמין כי שיתוף כזה יחזק את קשרי האמון שיש בניכם.מה דעתך?
 
למיכל / חיים

תודה לכם על התגובות. אני אכן משתפת את ילדי בכל, וגם בשגיאה שנעשתה. מיכל, אני כותבת תמיד, אבל מה, את ``הזבל`` לא מבטא בכתיבה, וזאת משום הפחד שהיה ויהיה מישהו שיקרא לכי תדעי, מה יהיה. כי הכל שם הרי ``זבל`` :)) אבל את יודעת מה? אעשה זאת מהיום. תודה לכם יונית
 
למעלה