רה-ארגון ב- 1 ביולי? לא ידענו שיהיה דבר כזה!

מצב
הנושא נעול.

amithi1

New member
מה הסיפור של הארגון מחדש ב1 ביולי ?
ביטול קווים מחיר יקר יותר פחות תחנות, ויותר ללכת ברגל תדירות לא גבוהה יותר, ולפעמים אף נמוכה יותר מי מחפש לקצץ על חשבון הציבור ?
זה לא חד משמעי כמו שאתה מנסה להציג זאת
כמו בכל שינוי יהיו אנשים שירוויחו מהארגון מחדש, ויהיו כאלו שייפגעו. ביטול הקווים מתלווה לפתיחת קווים חדשים, המחיר יקר יותר לנסיעה עירונית אך מעניק 90 דקות להחליף אוטובוסים. בנסיעה בינעירונית בחלק מהאזורים המחיר ירד משמעותית. אני לא בטוח לגבי מספר התחנות, אבל בחלק מהמקרים ההגעה מקצה לקצה דווקא תתקצר, ובחלק מהאזורים תדירות הקווים דווקא תעלה משמעותית. אתה מוזמן לעבור על שרשורי השינוי שנפתחו פה במהלך החודש האחרון ולראות את כל היתרונות והחסרונות.
 

down under

New member
מה הסיפור של הארגון מחדש ב1 ביולי ?
ביטול קווים מחיר יקר יותר פחות תחנות, ויותר ללכת ברגל תדירות לא גבוהה יותר, ולפעמים אף נמוכה יותר מי מחפש לקצץ על חשבון הציבור ?
ומנגד כרטיס מעבר ל-90 דקות
נסיעה מפ"ת לת"א ב-6.40 ש"ח במקום ב-9.80 ש"ח, נסיעה מפ"ת לחולון/בת ים ב-6.40 ש"ח במקום ב-15 ש"ח. נסיעה מראשל"ץ לת"א ב-6.40 ש"ח במקום 9.80 ש"ח כיום. כמו כן כרטיס חופשי יומי יכיל גם את פ"ת וחולון בת ים ויהיה תקף גם באגד.
 

אורי404

New member
ומנגד כרטיס מעבר ל-90 דקות
נסיעה מפ"ת לת"א ב-6.40 ש"ח במקום ב-9.80 ש"ח, נסיעה מפ"ת לחולון/בת ים ב-6.40 ש"ח במקום ב-15 ש"ח. נסיעה מראשל"ץ לת"א ב-6.40 ש"ח במקום 9.80 ש"ח כיום. כמו כן כרטיס חופשי יומי יכיל גם את פ"ת וחולון בת ים ויהיה תקף גם באגד.
וגם שיפורים במסלולי האוטובוסים
לא אומר, שהכל מושלם. ממש לא. יש ליקויים בביטולי קווים שונים. ועדיין יש שיפורים. גם יש סימטריה בכיווני הנסיעה, אחרי שנים רבות, שלא היה קשר בין כיוון נסיעה א' לכיוון ב' (למשל קו 5 תל אביב. כנראה גם קו 63). גם קווים חדשים עם פוטנציאל, למשל קו 33. יש גם שיפור ברחובות ראשיים, שעד כה, שירות האוטובוסים בהם היה לוקה בחסר. למשל רחוב בן גוריון ברמת גן, רחוב פנקס בתל אביב ועוד. גם צפוי להיות שיפור לעבר אזור עתידים.
 

benshap2

New member
וגם שיפורים במסלולי האוטובוסים
לא אומר, שהכל מושלם. ממש לא. יש ליקויים בביטולי קווים שונים. ועדיין יש שיפורים. גם יש סימטריה בכיווני הנסיעה, אחרי שנים רבות, שלא היה קשר בין כיוון נסיעה א' לכיוון ב' (למשל קו 5 תל אביב. כנראה גם קו 63). גם קווים חדשים עם פוטנציאל, למשל קו 33. יש גם שיפור ברחובות ראשיים, שעד כה, שירות האוטובוסים בהם היה לוקה בחסר. למשל רחוב בן גוריון ברמת גן, רחוב פנקס בתל אביב ועוד. גם צפוי להיות שיפור לעבר אזור עתידים.
אבל התדירויות, אוי התדירויות!!!
 

אורי404

New member
אבל התדירויות, אוי התדירויות!!!
לא אמרתי, שהתכנית מושלמת
היא גם ממש לא חפה מליקויים שונים. על התדירות, שאמרת, אולי המצב לא אידיאלי. אבל אני די בטוח, שברב האזורים זמן ההמתנה וזמן הנסיעה צפוי להיות קצר יותר. ראית את רחוב בן גוריון ברמת גן? כיום קו 52 בתדירות של חצי שעה. עוד מעט זה ישתנה בהוספת נסיעות בקו 52 ובקווים נוספים, שייסעו. גם צפוי להיות שיפור לאזור עתידים. אלה מבין הדוגמאות. בהחלט יש דברים חיוביים בתכנית הזו. נקווה, שיתר הליקויים יתוקנו.
 

horace wimp

New member
לא אמרתי, שהתכנית מושלמת
היא גם ממש לא חפה מליקויים שונים. על התדירות, שאמרת, אולי המצב לא אידיאלי. אבל אני די בטוח, שברב האזורים זמן ההמתנה וזמן הנסיעה צפוי להיות קצר יותר. ראית את רחוב בן גוריון ברמת גן? כיום קו 52 בתדירות של חצי שעה. עוד מעט זה ישתנה בהוספת נסיעות בקו 52 ובקווים נוספים, שייסעו. גם צפוי להיות שיפור לאזור עתידים. אלה מבין הדוגמאות. בהחלט יש דברים חיוביים בתכנית הזו. נקווה, שיתר הליקויים יתוקנו.
קו 52
יהיה בתדירות של כמעט כל 20 דקות וייסים בשעה 22:00 במקום 19:45.
 

אורי404

New member
קו 52
יהיה בתדירות של כמעט כל 20 דקות וייסים בשעה 22:00 במקום 19:45.
אתה מחזק את טענתי
כיום ברחוב בן גוריון ברמת גן, שירות התח"צ הוא דליל יחסית ואין שירות בלילה. בעתיד הקרוב לעומת זאת, השירות ישתפר, כולל שעות הלילה.
 

benshap2

New member
אתה מחזק את טענתי
כיום ברחוב בן גוריון ברמת גן, שירות התח"צ הוא דליל יחסית ואין שירות בלילה. בעתיד הקרוב לעומת זאת, השירות ישתפר, כולל שעות הלילה.
תדירות של פעם ב20 דקות לא מתאימה לשיטה החדשה
אני לחלוטין מסכים עם שיטה של קווים ראשיים בתדירות מאווווד טובה (פעם ב2-5 דקות), וקווים מזינים פחות תדירים (פעם ב15 דקות גג). לא יכול להיות שיהיו קווים מזינים פעם ב30 דקות, ולאחר מכן קווים ראשיים פעם ב15-20 דקות. למה? אדם שצריך להגיע מנקודה א' לנקודה ב', בוא נניח שיש לו מזל והוא צריך רק שתי החלפות - קו מזין מביתו + קו ראשי + קו מזין ליעדו (לא סתם בוטלו המון קווים ישירים). במצב כזה, אפילו אם אני לא מחשיב בכלל המתנה לקו המזין הראשון (עד חצי שעה!) אם המערכת לא מסונכרנת , יחכה עד 15-20 דקות לקו הראשי (!!!!) ואז שוב עד 30 דקות לקו המזין השני. במילים אחרות - נוספה פה המתנה של עד 80 דקות!!! רק להחלפת האוטובוסים. זה זמן מקסימלי אבל הוא באמת לא כזה תלוש. פשוט אין סיכוי שקו ראשי יהיה פעם ברבע שעה, תסלח לי.
 

אורי404

New member
תדירות של פעם ב20 דקות לא מתאימה לשיטה החדשה
אני לחלוטין מסכים עם שיטה של קווים ראשיים בתדירות מאווווד טובה (פעם ב2-5 דקות), וקווים מזינים פחות תדירים (פעם ב15 דקות גג). לא יכול להיות שיהיו קווים מזינים פעם ב30 דקות, ולאחר מכן קווים ראשיים פעם ב15-20 דקות. למה? אדם שצריך להגיע מנקודה א' לנקודה ב', בוא נניח שיש לו מזל והוא צריך רק שתי החלפות - קו מזין מביתו + קו ראשי + קו מזין ליעדו (לא סתם בוטלו המון קווים ישירים). במצב כזה, אפילו אם אני לא מחשיב בכלל המתנה לקו המזין הראשון (עד חצי שעה!) אם המערכת לא מסונכרנת , יחכה עד 15-20 דקות לקו הראשי (!!!!) ואז שוב עד 30 דקות לקו המזין השני. במילים אחרות - נוספה פה המתנה של עד 80 דקות!!! רק להחלפת האוטובוסים. זה זמן מקסימלי אבל הוא באמת לא כזה תלוש. פשוט אין סיכוי שקו ראשי יהיה פעם ברבע שעה, תסלח לי.
הסכמתי איתך למעלה ומסכים איתך עדיין
לא אמרתי, שהמצב החדש חף מליקויים. ממש לא. יש ליקויים שונים, כמו הליקויים, שפירטת וגם ביטול קווי אוטובוסים שונים, שלא בטוח, שהיה חכם לבטל אותם (20, 35, 45, 53, 64).
 

alantan

New member
וגם שיפורים במסלולי האוטובוסים
לא אומר, שהכל מושלם. ממש לא. יש ליקויים בביטולי קווים שונים. ועדיין יש שיפורים. גם יש סימטריה בכיווני הנסיעה, אחרי שנים רבות, שלא היה קשר בין כיוון נסיעה א' לכיוון ב' (למשל קו 5 תל אביב. כנראה גם קו 63). גם קווים חדשים עם פוטנציאל, למשל קו 33. יש גם שיפור ברחובות ראשיים, שעד כה, שירות האוטובוסים בהם היה לוקה בחסר. למשל רחוב בן גוריון ברמת גן, רחוב פנקס בתל אביב ועוד. גם צפוי להיות שיפור לעבר אזור עתידים.
לגבי קו 63, לא לגמרי סימטרי
לא ברור לי מדוע הקו מפוצל (בין רח' עוזיאל לכיוון דרום ורח' הרא"ה לכיוון צפון). אומנם רוטנברג הוא חד סטרי, אבל בכיוון השני אפשר היה לנסוע דרך חד נס במקום דרך נגבה ולהשיג כמעט סימטריות במסלול.
 

אורי404

New member
לגבי קו 63, לא לגמרי סימטרי
לא ברור לי מדוע הקו מפוצל (בין רח' עוזיאל לכיוון דרום ורח' הרא"ה לכיוון צפון). אומנם רוטנברג הוא חד סטרי, אבל בכיוון השני אפשר היה לנסוע דרך חד נס במקום דרך נגבה ולהשיג כמעט סימטריות במסלול.
היי, אלן. טוב לראות אותך

בגלל זה כתבתי "כנראה" על קו 63. לא יודע מה היו המניעים באותם רחובות, שכתבת. אבל אולי זה עדיין יהיה שונה מכיום, שכיום לכיוון תל אביב קו 63 נוסע דרך תחנת רכבת תל אביב מרכז ואילו לכיוון רמת גן הוא נוסע דרך גשר מוזס.
 

alantan

New member
היי, אלן. טוב לראות אותך

בגלל זה כתבתי "כנראה" על קו 63. לא יודע מה היו המניעים באותם רחובות, שכתבת. אבל אולי זה עדיין יהיה שונה מכיום, שכיום לכיוון תל אביב קו 63 נוסע דרך תחנת רכבת תל אביב מרכז ואילו לכיוון רמת גן הוא נוסע דרך גשר מוזס.
כנראה שקשה להם עם מעבר הקו ברחוב קטן
 

eran2020

New member
לגבי קו 63, לא לגמרי סימטרי
לא ברור לי מדוע הקו מפוצל (בין רח' עוזיאל לכיוון דרום ורח' הרא"ה לכיוון צפון). אומנם רוטנברג הוא חד סטרי, אבל בכיוון השני אפשר היה לנסוע דרך חד נס במקום דרך נגבה ולהשיג כמעט סימטריות במסלול.
קו 63 עבר פעם ברחוב חד נס
עד שהתושבים ברחוב עשו הפגנות נגד נסיעת הקו ברחוב והעבירו אותו לרחוב נגבה. התושבים לא רצו ששני קווי אוטובוס יסעו להם מתחת לבית ובצדק, למרות שהתדירות של קו 34 לא גבוהה. למרות שהייתי בבית הספר היסודי, אני זוכר טוב את ההפגנות, היו הפגנות מאוד סוערות, הבעירו צמיגים, חסמו את הכביש.
 

seffic

New member
קו 63 עבר פעם ברחוב חד נס
עד שהתושבים ברחוב עשו הפגנות נגד נסיעת הקו ברחוב והעבירו אותו לרחוב נגבה. התושבים לא רצו ששני קווי אוטובוס יסעו להם מתחת לבית ובצדק, למרות שהתדירות של קו 34 לא גבוהה. למרות שהייתי בבית הספר היסודי, אני זוכר טוב את ההפגנות, היו הפגנות מאוד סוערות, הבעירו צמיגים, חסמו את הכביש.
קו 63 ו 41
עדכון מהיום- קו 63 יעבור דרך שכונת נחלת יצחק. עדיין לא ברור מסלולו הסופי קו 41- האם יתכן וישתנה מספרו לקו 44
 

alantan

New member
קו 63 ו 41
עדכון מהיום- קו 63 יעבור דרך שכונת נחלת יצחק. עדיין לא ברור מסלולו הסופי קו 41- האם יתכן וישתנה מספרו לקו 44
את קו 41 הייתי מחלק לשני קווים כפי שהצעתי כאן
לפני מספר ימים. שניהם בין התמח"ת לוולפסון - 41 דרך קרית שלום, 44 דרך יפו. אפשר שבוולפסון קו 41 ימשיך את נסיעתו כקו 44 (בכיוון השעון) וקו 44 ימשיך את נסיעתו כקו 41 (נגד כיוון השעון), עם שהיה קצרה בוולפסון לוויסות.
 

אוהד11

New member
את קו 41 הייתי מחלק לשני קווים כפי שהצעתי כאן
לפני מספר ימים. שניהם בין התמח"ת לוולפסון - 41 דרך קרית שלום, 44 דרך יפו. אפשר שבוולפסון קו 41 ימשיך את נסיעתו כקו 44 (בכיוון השעון) וקו 44 ימשיך את נסיעתו כקו 41 (נגד כיוון השעון), עם שהיה קצרה בוולפסון לוויסות.
מאחר שמספרים לא חסרים, הטוב ביותר לקבוע 41
מכיוון הת"מ מערבה ליפו ובחזרה לת"מ, ומספר אחר בכיוון ההפוך
 

alantan

New member
מאחר שמספרים לא חסרים, הטוב ביותר לקבוע 41
מכיוון הת"מ מערבה ליפו ובחזרה לת"מ, ומספר אחר בכיוון ההפוך
כן, זה בערך מה שכתבתי
אבל הקו אינו חייב לחזור, כלומר הוא יכול להיות סיבובי כמתוכנן. רק עדיף לחלק אותו לשני מקטעים עם שני מספרים ותחנת ויסות ביניהם. הנקודה הכי טבעית לתחנת ויסות בקו הזה היא מסוף וולפסון.
 

Dannycom

New member
מה הסיפור של הארגון מחדש ב1 ביולי ?
ביטול קווים מחיר יקר יותר פחות תחנות, ויותר ללכת ברגל תדירות לא גבוהה יותר, ולפעמים אף נמוכה יותר מי מחפש לקצץ על חשבון הציבור ?
ממשיכים להכווין והפעם חולון
חלק ראשון מבין השניים עוסק בשכונות מערב ודרום חולון (תל גיבורים, נאות רחל, ג'סי כהן, קרית בן גוריון, קרית רבין). מחר יפורסם החלק השני העוסק במרכז חולון, מזרח חולון (נווה ארזים, אזור התעשייה)
 

אוהד11

New member
ממשיכים להכווין והפעם חולון
חלק ראשון מבין השניים עוסק בשכונות מערב ודרום חולון (תל גיבורים, נאות רחל, ג'סי כהן, קרית בן גוריון, קרית רבין). מחר יפורסם החלק השני העוסק במרכז חולון, מזרח חולון (נווה ארזים, אזור התעשייה)
שינוי המספרים של קו 2 ל- 72 ובמקביל הפעלה של
קו 2 החדש יטעה אנשים שלא לצורך. גם החלפת 2 ל- 72, 1 ל- 172, 73 ל- 171 ו- 74 ל- 271 יכבידו על האנשים
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה