רוצה להתלבט איתכם

רוצה להתלבט איתכם

לפני כ- 3 שנים למדתי שיטת טיפול ייחודית, אצל מורה שמגיע לארץ פעם ב... במשך שלוש השנים האלו היתה לנו תקשורת אחת עם השנייה שדיברה כל הזמן על כך שהיא מתארגנת להעביר הכשרת מדריכים בשיטה. עכשיו היא מגיעה לארץ אחרי שנתיים שהיא לא הייתה כאן. היא לא הולכת להעביר הכשרת מדריכים (כלומר, אשאר מטפלת ולא מדריכה) ויש לי 2 בעיות (שאולי לא ישמעו רוחניות משהו, אבל הן בכל זאת קיימות). 1. אני מרגישה מחוייבת למטופלים שלי בשיטה הזאת (זאת שיטה ספציפית עם קהל יעד מאוד ספציפי) לספר להם שהיא מגיעה כדי שיוכלו ללכת וללמוד טיפול עצמי. 2. אני ממש מרגישה שלא מגיע לה את הקרדיט בכך שאפנה אליה אנשים. (גם אין כאן שום הדדיות ביחס, אפילו לא ברמת ה"תודה" על זה שאני שולחת אנשים). אני ממש בדילמה- מצד אחד מחוייבת למטופלים שלי, מצד שני ממש לא רוצה לקדם אותה. אני יודעת, שאחת הסיבות שהיא לא מעבירה הכשרת מדריכים, כי היא מפחדת שיקחו לה את מקור הפרנסה (היא עושה מזה יופי של כסף כשהיא באה לארץ). בקיצור, מה דעתכם?
 
האגו, האגו...

יקירתי, תודה רבה ממני על הכנות והפשטות שבה ציירת כאן תהליכים כל כך אנושיים... בואי ננסה ביחד לפרק את זה ולראות מה עושים. דבר ראשון שאני ממליצה לעשות הוא, לקבל את האופי שלנו בשלמותו, כאופי של יצור בשר ודם ולא ייצור "אלוהי" בשלמותו. זה עוזר לאהוב את עצמינו, וזה מתבקש מתוך ההשקפה הרוחנית. אם אני אוהבת את עצמי, אני מכבדת את השיקולים שיש לי, לכאן ולכאן. אני מציעה, להתעלם מהמורה ולחשוב קודם כל על עצמך, ואחר כך על המטופלים. אני מבינה, שכשלעצמך, אף על פי שתיארת מערכת יחסים חמה עם המורה כשהגיעה לארץ, כרגע את מרגישה נתק ממנה, את מרגישה שהיא לא מקדמת אותך למרות שאת מוכנה כי היא רוצה בלעדיות על ההדרכות. הבנתי נכון? ניראה, שמה שאת רוצה שיקרה הוא שלא לשלוח אליה תלמידות, אבל את מעדיפה שלא לפעול על פי הרצון שלך, מפני שאת מזהה שהוא לא "נקי", אלא הוא "מתחשבן". אוקי, בואי נמשיך להתבונן. המטופלות שלך יכולות לקבל מהמורה טיפולים שונים מאלה שהם מקבלים אצלך. אבל, הם יכולים לקבל אצל כל מטפל טיפולים שונים ובכל זאת הם בוחרים לבוא אלייך. אם ככה, אפשר להניח שהם עשו בחירה להגיע אלייך, למרות שידעו, שיש עוד אפשרויות פה לקבל טיפולים. אני מציעה ככה: ראשית, צייני בפניהם שהמדריכה של השיטה הגיעה. את לא חייבת להגיד שאת ממליצה ללכת אליה. את יכולה, לדעתי, להיות כנה, ולהגיד שיש לך תחושות מעורבות בנוגע לזה. עם זאת, אני מפצירה בך לחשוב טוב טוב לפני שאת אומרת עליה משהו לא נחמד לאלה שבחרו להשתמש בשיטה שלה דרכך. אם המשפט הזה יצא מסורבל, אחזור עליו - אני ממליצה שלא להגיד דברים לא נחמדים על המורה שלך, או על אף אחד כל זמן שאפשר... והצעה נוספת - אני שומעת מקולך שאת מרגישה בשלה להדרכה אבל לא מקבל אותה מהמורה שלך. האם רק היא יכולה להעביר את ההדרכה? ואם כן, אם יש לך ידע שאת מבקשת להעביר, למשל, אם את רוצה ללמד את המטופלים שלך, שכנראה אוהבים את הטיפול שלך אם הם ממשיכים להגיע, איך את מטפלת בהם - למה שלא תעשי את זה? למה שלא תלמדי אותם מה שאת יודעת, אם את מרגישה שזה מה שהם צריכים? אם יש בעיה עם זכויות היוצרים, את לא חייבת לקרוא לזה באותו שם ואת לא צריכה, ויהיה כנראה לא נכון, לפרסם סדנאות בתחום וכו'. אבל אם את מטפלת בהם, והם אוהבים את זה, למה שלא תתני להם את מה שאת יודעת? מקווה שעזרתי...
 
תשובות..

מערכת היחסים עם המורה הייתה בסדר. זאת שיטה טכנית משהו (אני משתדלת לחשוף כמה שפחות פרטים כדי לא באמת לחשוף את שתינו). זאת לא שיטה שדורשת קשר ארוך טווח עם המורה או משהו כזה- יום לימודים אחד וזהו. אני מטפלת ומורה בעצמי ואני מלמדת את החומר שלי כפי שאני מאמינה בו ומבינה אותו. כדי לתת הסבר יותר ברור אני אקח שיטה שהיא לא סוד ואמשיל עליה את השיטה שאני למדתי. נניח שיש בעולם שיטה שנקראת "נרות הופי". יש מישהו בחו"ל שפיתח אותה והיא חדשה יחסית. למרות שללמוד אותה לוקח בדיוק 3 שעות, רק מורים מוסמכים שעברו הכשרה יכולים ללמד אותה. בארץ אין מורה כזו וכולם "תלויים" במורים שבחו"ל. יש מורה אחת, שפעם בכמה זמן מגיעה לארץ ומכשירה מטפלים לטפל בשיטה. לצורך ההשוואה, נרות הופי הם שיטה ייחודית למניעת ניתוחי כפתורים באוזניים (וזה נכון שיש עוד שיטות שמטפלות בזה, אבל נרות הופי- מתמחה בזה). כמטפלות, המורה ואני לא מתחרות אחת בשניה, וברור לי שמי שמגיע אלי מגיע אלי ומי שמגיע אליה מגיע אליה, כמו שאת ואני עוסקות בהילינג ואני לא רואה בך תחרות. וכאן הקונפליקט. אני רוצה לאפשר למטופלים שלי ללמוד איך לטפל בעצמם ואת זה רק מי שמורה לשיטה יכול לעשות. מצד שני, כן, זה אגו, זה כעס, זה אכזבה ממנה, זה תסכול שאני לא יכולה להפוך למורה ועוד. אין לי שום דבר נגד המורה ההיא. לא באמת מכירה אותה כדי להעיד עליה ועל אופייה. ולמרות שאני מורה בנשמתי, וכמעט כל דבר שלמדתי עד היום גם התחלתי ללמד, כאן אני מרגישה שזה יהיה לא נכון ולא אתי. אני מרגישה שאני צריכה את האישור שלה, שוב בגלל ייחודיות השיטה.
 

JJMM9

New member
זה לא תקין מבחינתי

היא לא יכולה לקחת בלעדיות על הנושא מה גם שהיא הבטיחה לך שבבוא היום היא תכשיר אותך להיות מדריכה ולא מטפלת.
 

ינוקא1

New member
מצטרף לעומר , קודם כל.

דבר שני , הריפוי איננו ממך ואיננו מהמורה שלך , ואפילו איננו מהשיטה. אתם בסך הכל שליחים להעביר את הריפוי. תדריכי את המטופלים שלך בדרך הכי טובה לפי הבנתך , אינך צריכה לומר להם משהו על שיטה X או Y. אני אישית כמטפל מעולם לא נצמדתי לשיטה מסוימת יותר מידי. בין אם זה רפואה סינית , בין אם זה ביואנרגיה , תמיד עשיתי את מה שאני מתחבר אליו , תמיד השתדלתי לקרוא עוד ולנסות דברים חדשים ואני עובד בסגנון שלי - שהיום איננו בדיוק ביואנרגיה ואיננו בדיוק רפואה סינית. אני מאוד מעריך את המורים שלי , אני מעריך גם מטפלים אחרים שאינם המורים שלי , אני יודע שיש דברים שהם יותר טובים ממני. עם כל זה אני יודע להעריך גם את עצמי ! אני יודע שיש מטופלים שאני מתאים להם יותר. ואצלי יש יותר סיכוי שהם יקבלו ריפוי. אני גם מאמין כפי שכתבו כאן : שמי שמגיע אלי , צריך להגיע אלי ! ממה שאני מרגיש , האשמה איננה במורה שלך. אני מרגיש שבאיזשהו מקום יש לך חוסר ביטחון שלא קשור אליה. אני מרגיש שאת משפילה את עצמך כי את מפחדת מהעצמאות שלך , ואז בגלל שהשפלת את עצמך יש לך התמרמרות פנימית ואת מאשימה אותה. המורה שלך היא בכלל לא צד בעסק. את צריכה לבוא בטענות רק לעצמך , להבין שאת עומדת ברשות עצמך. המורה שלך לא חייבת לך כלום למען האמת , וזכותה המליאה לא להכשיר מדריכים. השאלה שלי היא : האם באמת הטיפול שהמטופלים שלך יקבלו אצלה טוב הרבה יותר ממה שהם מקבלים ממך ? אני בכנות מרגיש משהו מאוד "מעוות" בשאלה הזו שלך. אני מדגיש שוב שאני מרגיש שהמורה שלך לא קשורה באמת לכל זה. העניין האמיתי הוא בינך לבין עצמך , ושאת משליכה עליה את תחושת המרמור שלך מהדימוי העצמי שלך בעיני עצמך. מצטער אם יצאו מילים קצת בוטות מידי.
 
כמו שכתבתי לעומר

(וחבל שלא קראת), לא מדובר כאן בטיפול גרידא. אין לי ספק שאני טובה למי שמגיע אלי כמו שהמורה הזאת טובה למי שמגיע אליה. כמו שכתבתי, אני לא בתחרות איתה. זה בכלל לא האישיו מבחינתי. יש כאן עניין של לימודים. האם אני יכולה ללמד את מה שהיא מלמדת? אני בכנות לא יודעת. היא עברה הכשרה מקיפה של כשנתיים כדי ללמד את הנושא הזה והיא טוענת שהיא עובדת עכשיו אם מי שפיתח את השיטה כדי לשנות את שיטת ההכשרה כדי שתיהיה קצרה יותר. בעיני, כרגע, ללמד את מה שהיא לימדה אותי, גם מבלי להשתמש בחלק מהכלים שהיא נתנה לי, כמוהו כגניבת זכויות יוצרים. אולי זה המקום שאני צריכה להתגבר עליו... אני מסכימה איתך שיש לי עוד כמה נושאים לעבוד עליהם בדימוי העצמי שלי אבל בין זה לבין "מפחדת מהעצמאות שלך" ו"משפילה את עצמך" הפער מאוד גדול... מה שכן אני לוקחת מדבריך לחשוב עליהם זה משהו אחר... השיטה הזו מאוד קלה ללימוד והאמת היא שכן, שמתי עליה הרבה מהרצון שלי לפרוץ ולכאורה, כל עוד היא לא מכשירה אותי, "היא מעכבת אותי מלפרוץ". אין לי ספק שהיא ממש לא קשורה לפריצה שלי ואני בהחלט אחשוב אם אפשר לעשות את הדברים אחרת, כך שגם לא תהיה כאן גניבת זכויות יוצרים וגם אני אוכל לשתף את הקהל בידע שיש לי...
 

ינוקא1

New member
תפרצי ותצליחי

בין בשיטה הזו , בין בכל משהו שאת מרגישה שהוא אמיתי ושאת מחוברת אליו מבפנים. אני מציע לך פחות להגדיר את עצמך דרך השיטה הזו. ואם לזה התכוונת בסוף דברייך - אז אני שמח שלקחת את הנקודה הזו. דוגמה : יונג היה תלמיד של פרויד , אבל הוא הביא את עצמו ואת ההבנות שלו , והפסיכולוגיה שלו שונה מהותית מהפסיכולוגיה של פרויד. המורה שלך המציאה את השיטה שלה , לפי מה שהיא. אנחנו מקבלים המון מהמורים שלנו , אבל באיזשהו שלב , גם אנחנו צריכים להביא את עצמינו. אחרת , לא נהיה שלימים באמת עם השיטה. אינני אומר שתפירי "זכויות יוצרים". אני כן אומר שאת צריכה לצאת מהצל הגדול שלה , ולהביא את עצמך לידי ביטוי. ככל שתביאי את עצמך יותר , השיטה שלך תתחיל ללבוש את האופי היחודי שלך. אז ממילא לא תהיה לך בעיה ללמד. חשוב לראות מטפלים אחרים ושיטות אחרות - זה הדבר שהכי יעזור לך לצאת מהצל שלה , יעזור לך לראות דברים שאפשר להוסיף ולשכלל את השיטה - כמובן לפי מה שאת. זה לא דבר שעושים ביום יומיים. זה לפעמים תהליך של שנים. אבל צריך להתחיל אותו מתישהו - זה בדיוק כמו התהליך של להפוך מ"ילדה של אמא" לאישה עצמאית.
 
למעלה