רוצה לעלות נושא רלוונטי אצלי במיוחד

יעל של 4

New member
רוצה לעלות נושא רלוונטי אצלי במיוחד

חזרה לעבודה עם ארבעה ילדים, איך עושים את זה ? איך מכניסים לראשונה את התאומות לגן ? איך חוזרים לעבודה וכבר מוטשים רק מלמצוא פתרון הולם לכולם. שינויים של הרגע האחרון.... נשמח לשמוע מה קורה אצלכם בימים אלו.. יעל
 
אני בינתיים לא מחפשת לעבוד בחוץ

ואני מניחה שאצל כל אחד/אחת זה אחרת. כשהקטנה שלי נולדה, יצאתי לחופשת לידה ממקום העבודה שלי, שהיה מאוד נוח, עם משכורת ושעות נוחות ואפילו מרחק כמה דקות הליכה מהבית. אחרי הלידה החלטתי להישאר עם הילדה בבית אבל אז קיצצו לאיש שלי בשעות העבודה ונאצלתי לחזור לעבודה. הילדה היתה בת 3 חודשים ואני יצאתי לעבוד במשרה חלקית כשהקטנה אצל מטפלת ושלושת הגדולות בגן עירייה. זה היה קשה מאוד לעזוב פצפונת שכזאת. בסופו של דבר הפסקתי לעבוד מחוץ לבית כי ראיתי שזה לא משתלם גם כלכלית וגם פוגע בילדות ששני ההורים לא בבית איתם רוב היום ובסופו של דבר, בשורה התחתונה, אין שום פיצוי גם לא בצורה של משכורת כי הכל הולך לגנים, צהרונים, מטפלות, נסיעות. כיום אני מסתפקת בהדפסת מסמכים מהבית בתמורה של כמה מאות שקלים בחודש ולאחרונה התחלתי גם להיות מטפלת לשתי בנות אחותי כדי שהיא תוכל לצאת לעבוד במשרה מלאה. לדעתי יש צורך לעשות את החישוב הכלכלי אם יציאה לעבודה תגדיל את הכנסת המשפחה או שמא ההוצאות עבור גן/מטפלת/צהרון תכלה את כל המשכורת הנוספת. לגבי הכנסת התאומות לגן - זה די תלוי בגיל שלהן ומה שהן מקבלות בזמן שהן בבית. אולי כרגע הן לא צריכות חברת ילדים אחרים? אני את התאומות שלי הכנסתי לראשונה למסגרת גן-מעון בגיל שנה ושבעה חודשים וגם זה בגלל שהייתי בהריון מתקדם וידעתי שלא אוכל לתפקד בבית עם תאומות בנות פחות משנתיים ואחותן הקטנה.
 

יעל של 4

New member
אני אספר לכם איך כרגע זה אצלי

הבנות בנות שנה ושבעה חודשים, היציאה לעבודה נראתה לי האופציה הטובה ביותר מכמה סיבות העיקרית נמאס לי, אני כבר שנה וחצי איתם בבית מספיק, אני צריכה לצאת לעבוד, להתאוורר, לאחרונה כבר התחלתי להיות עצבנית כי כבר נגמרה לי הסבלנות, אני אדם שרגיל לעבוד. הסיבה הכספית אינה באה בחשבון מכיוון ואני נאלצת לשלם מעל ל 5000 שקל עבור שלושת הילדים בקיבוץ, התאומות לבד עולות בגן הקיבוצי 4000 שקל, ולירון בגלל שקבלתי עבודה בגן די רחוק מהבית במקום לרשום אותו לצהרון החלטנו להכניס אותו לגן חובה בקיבוץ. כך שכסף מהעבודה לא יהיה לי. אבל סיפוק התאווררות כן וכן. מה שכן עכשיו סוף החופש, הבנות עדיין בבית ואני משלמת הון לבייביסיטר שתבוא להיות איתן כדי שהן תתנה לי קצת זמן לעבוד, כי ככה הן רוצות את כל תשומת הלב שלי ולא מוכנות לשחק לבד, ולא נותנות לי לעשות כלום. סיבה שלישית אני בהחלט רואה שהבנות כבר בגיל שהן כן זקוקות לחברה, כן זקוקות לגירויים חדשים, אני כן רואה שהמסגרת של הבית פשוט קטנה עליהן כבר, הן לא רוצות להיות בפינת משחק שסדרתי להן אפילו שיש בה הרבה גירויים, אני ממש רואה כמה ששקד שמחה ורצה לגן בשמחה כשאנחנו באים לשם לביקור, והיא מנסה לתקשר עם הילדים בכל דרך אפשרית. לדעתי בגיל הזה הן זקוקות לגן ומאבדות עניין בטיולים ובבית. זהו, לא קל לחזור לעבודה אבל אשמח לשמוע איך אצלכם? יעל
 
WOW נשמע שזה הזמן המתאים

לתאומות להצטרף למסגרת כלשהי עם עוד ילדים. גם לך זה יועיל (להתאוורר) וגם לתאומות. כי יש כאן גם את העניין שבשלב מסויים רצוי להפריד בין התאומים. בהתחלה רק במסגרת אותו גן שהן הולכות, להפריד אולי בקבוצות המשחק. שיראו שיש עוד ילדים וזה לא רק שתיהן. בהמשך, אני הייתי מציעה לקבל את ההמלצה של משרד החינוך ולהפריד בגן חובה בכיתות. שכל תאומה תהיה בכיתת גן אחרת. זה חשוב מאוד להתפתחות של כל אחת מהן ואת זה אני רואה עם התאומות שלי. כעסתי שהפרידו ביניהן בגן תת-חובה אבל לטווח הארוך זה עשה להן רק טוב.
 
יש עניין לצאת לעבודה

קשה לא להיות מעט מחוץ לבית.זאת התאווררות בשבילנו
 

ציפי ג

New member
אני יצאתי לעבוד מדלית ברירה

אני מאלו שאוהבות להיות בבית. אבל גובה יוקר המחיה חייב אותי לצאת לעבוד. סדרתי לרביעי ולחמישי ללכת למשפחתון לאחר הגן ועל שניהם אנחנו נשלם 1000 ש"ח. הגדול חוזר בערך בחמש מבי"ס, השני בין שלוש לארבעה, והשלישי בין שתים לשלוש. אז השני והשלישי יצטרכו להסתדר כמה זמן בלעדי. לשלם 4 אלפים לגן ילדים עבור שני ילדים נראה לי טירוף מוחלט.
 
למעלה