רוצים את שמרית אור בכנסת!!!

הק2003

New member
רוצים את שמרית אור בכנסת!!!

שלום לכולם, חברתי שמרית אור הצטרפה לרשימת הגימלאים לכנסת. כאחת מאיתנו, שמרית היא מושתלת כליה שעברה מסכת תלאות אותה עוברים כל אלה שנזקקים להשתלות בארץ. אני מאמינה שיש לנו הזדמנות חד פעמית שיהיה לנו ייצוג הולם בכנסת, שיאפשר סוף סוף מענה חוקי לבעיות הרבות שקיימות בתחום. קוראת לכם להצטרף לתמיכה בשמרית ולהצביע גמלאים על מנת שתיכנס לכנסת.
 

שרית(^_^)

New member
נצל"ש

בדיחה עצובה שקיבלתי באימייל
פלאי הרפואה רופא אמריקאי מעיר : "הרפואה בארה"ב כל כך מתקדמת שאנו מוציאים כליה לאדם אחד, משתילים אותה לאדם שני, ולאחר 6 שבועות הוא כבר מחפש עבודה" רופא גרמני מגיב: "זה כלום, בגרמניה אנו מוציאים ריאה לאחד משתילים לאחר, ותוך 4 שבועות הוא כבר מחפש עבודה". רופא רוסי מגיב: "זה גם לא כלום, ברוסיה הרפואה כל כך מתקדמת שאנו מוציאים חצי לב לאחד ומשתילים אותו לאחר, ותוך שבועיים כבר שניהם מחפשים עבודה". אז קם רופא ישראלי ועונה: "אין מה להשוות, אתם ממש מפגרים לעומתנו. אנחנו כאן בישראל, לקחנו אדם בלי מוח ובלי לב, שמנו אותו כשר האוצר…… ועכשיו כולם מחפשים עבודה".
 

hilako

New member
ואני לתומי חשבתי...

שאנו בוחרים את האנשים ולא סיסמאות. הדמוקרטיה האמיתית בעיני היא שאנשים שאני מאמינה בהם ייצגו אותי ואת הדברים שחשובים לי באמת. המפלגות הגדולות במילא יהיו שם, עוד מנדט, פחות מנדט, מה זה משנה? מי אלה בכלל מקומות עשרים ו... במפלגות האלה??? מודה, בפעם הראשונה אני הולכת להצביע לגמלאים וכן, כי שמרית שם ואני מאמינה בה.
 

Avraham F

New member
גב' הילה קורן,

האם את מודרכת מהדמיון? או שהדמיון המודרך, עובר אצלך על כל הגיון? כמושתל מהמת בדיוק עם "הותק" של הגב' אור, כמטופל דיאליזה שסבל פיזית יותר ממסכת התלאות אותה עברה גב' אטר, לםפני ההשתלה ואחריה, (מבלי להיכנס לפרטי ההשתלה שלה) וגם לאחר ששוחחתי איתה קצרות לפני שש שנים (אחרי), וגם לאחר קריאת ראיונות שלה או עדויות שלה (בבית המשפט), בתקשורת אני משוכנע שהגב', עם כל הכבוד לאישיותה, יצירותיה ופירסומה, אינה מתאימה לייצג: לא אותי כמושתל, לא אותי כגימלאי ולא אותי כבעל דיעה אנטי שמאלית. ההתחברות של הגב' אור לרפי איתן, היא רק ממניעים אופורטוניסטים בלבד. אני לא אצביע שוב לגמלאים שאיכזבו אותי קשות.
 

pninabbb

New member
לא יודעת למה הוא עושה ככה

למה הוא רוצה להעליב ולפגוע באנשים שמביעים את דעתם אומרים שהוא איש מבוגר ואני לא מבינה אין הוא מתנהג ככה כל הזמן אני ובעלי לפעמים מדברים על זה ולא מצליחים להבין למה אדם מבוגר שהיה חולה ואומר שעבר השתלה ירצה להעליב אנשים שהוא לא מכיר ושלא עשו לו כלום
 

Avraham F

New member
עושה מה?

כתבת שאני רוצה להעליב ולפגוע באנשים המביעים את דעתם, מאיפה קיבלת את הרושם הזה? מה תגובתך האישית, קשורה למה שאחרים אומרים? האם את מושפעת מאחרים ללא שיקול דעת אישי? היכן ראית שמץ של עלבון בתגובתי האישית להצעה להצביע עבור מי שלדעתי לא מתאימה? הבעתי את דעתי האישית ונימקתי אותה, בדיוק כפי שההצעה היתה אישית. לא פגעתי במציעה או במוצעת כאשה, או בכל אופי אחר של הפונה. האם לא תגיבי בדומה, אם מישהו אחר יגיד לך, שבעלך היקר מתאים למה שאת לא חושבת שמתאים? לאופי תגובה שלי, אין קשר להיותי מושתל או חולה כליות, הקשר הוא רק בתוכן התגובה, מתוך הדאגה האישית שלי כפרטי, שלא ילכו שוב אחרי מקסמי שוא. שבת שלום.
 
אנחנו בסדר אחי . נכון ?

אז מה אם לפעמים אנחנו מתעללים בחולים חדשים ומדברים אליהם לא יפה כאילו שהם ילדים קטנים בגילנו אז מה ? כך מדברים ילדים קטנים !
 

Avraham F

New member
דבר בשם עצמך

אני עדיין לא שותף שלך וגם לא לדיעות שלך.
 

1951eli

New member
שמרית אור לכנסת?

אולי יש כאן כאן המתלהבים והנושא כלל אינו באג'נדה של המועמדת? האם הגברת אור פנתה אל חברי הפורום והביעה את עמדתה הציבורית בנושא ההשתלות? אפשר לצרף בבקשה קישורים, או, ציטוטים רלוונטיים כדי שקבלת ההחלטה תהיה מבוססת. שבת נעימה.
 

Avraham F

New member
תגובה לאלי

בין המעורבים בנושא השתלת הכליות (בחו"ל), המושתלים, המועמדים להשתלה והמתווכים, יש שתי צורות חשיבה, כאשר הויכוח תלוי מה באמת נחשב כנושא החשוב: 1. אלה הטוענים כי המתווכים ("סייעני ההשתלות"), הם צדיקים גמורים לפי מבחן התוצאה, שהוא החולה "לשעבר" עבר השתלה והיום הוא "בריא" יותר, כאשר לא משנה התהליך. 2. אלה הטוענים כי המתווכים הם אופורטוניסטים, מנצלי מצוקת חולים, הגובים "עמלות" גבוהות, לרוב בכסף מזומן, (ההולך "נקי" לכיסם), כאשר הממשלה אינה נוקפת אצבע לטובת חולי העם. הויכוח לא יסתיים, כל זמן שיש חולים המועמדים להשתלה, שיהיו מוכנים "לקנות חיים", בכל מחיר, מבלי להסתכל על העלויות, על העבירות על החוק (כיום). הגב' אור, הביעה דעתה בזמנו כאשר עמד לחקירה "המתווך שלה", באשמת מסחר לא חוקי באיברים, שבעזרת כספים שנאספו כשנה לפני ההשתלה, מחברים של הגב' אור, היא מימנה (וזו היתה זכותה), את עלויות ההשתלה בדרום אפריקה, כולל את עמלת המתווך. למרות שאת מצוקתה כחולת כליות, מכירים היום על בשרם, כל הממתינים להשתלה, לא כולם יכולים לנקוט באותה דרך, כדי לממן השתלה יקרה בחו"ל. צחוק הגורל הוא שהגב' אור, מציגה עצמה כמעוניינת "לעזור" לחולי הכליות, כאשר היא לא עברה אפילו טיפול דיאליזה אחד. שני קישורים: 1. עמדתה "להגנת" סוחר האיברים (הידוע) http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2662698,00.html 2. דבריה מפרוטוקול ישיבת ועדת הכנסת בעניין הצורך בהגברת המודעות לציבור http://www.knesset.gov.il/protocols/data/html/avoda/2003-06-09.ht ml בהם לא הזכירה את התהליך שאותו עברה את ההשתלה, כמו בקישור הראשון, רק נתנה את דעתה שהיא דעת כולם שיש צורך לעשות משהו בנושא. האם רק משום היותה דמות ציבורית, היא נחשבת פעילה בנושא? האם פעילות למען אגודת "אדי", היא תרומה לנושא? המה היא תעשה בכנסת, במסגרת הגימלאים, שלא קיימו דבר מהבטחותיהם לבוחרים? היא תפעל לשנות את החוק או תשנה את החוק? אישית אין לי נגדה דבר ! שבת שלום.
 

1951eli

New member
זו היתה מהות השאלה שלי

תודה לך אברהם על התשובה. את הסיפור האישי שלי אתה מכיר, כאחד שעבר השתלה מהחי לאחר תקופת מאבק ארוכה וקשה מאוד באי ספיקת כליות סופנית, מבלי לעשות ולו טיפול דיאליזה אחד - וזה באופן עקרוני - אני סבור שאין לראות במושתל שלא ביצע דיאליזה כאילו הוא מצדיק את שכר טירחתם המופקע של המתווכים,למרות שמבקביל אני אסיר תודה למתווך שבעזרתו התאפשרה הפעולה, כך שלשיטתך, אני באופן חלקי בשתי הקטגוריות שציינת. שפר מזלי ואת עלות ההשתלה שלי מימנו שתי חברות ביטוח אולם זה לא אומר שאיני רוצה ואיני מקווה שהנושא יוסדר וחולה דיאליזה, או, חולה כליות ישראלי ישלם עבור השתלה בחו"ל את אותו המחיר שמשלם היפני, הסעודי, הקטרי או האיטלקי. לדעתי, על כל מושתל לחשוב לעיתים (ולא יותר מדי כדי שלא יכנס לדכאון) בחשש על היום בו יאלץ חלילה לעבור שוב השתלה. מאוד מצער שיש החושבים שלעולם חוסן. באשר לגברת אור, אין לי דיעה ואיני מכיר את יכולותיה להצליח כח"כ. בריאות ושלום. אלי
 

Avraham F

New member
לאלי שבוע טוב,

(האינטרנט היה מנותק חצי יום, לכן לא השבתי קודם). אין לי בעייה עם מי שהושתל או יושתל בארץ או בחו"ל, ללא טיפולי דיאליזה. טענתי רק, שמושתלים כאלה, לא יכולים לייצג את מטופלי הדיאליזה הזקוקים להשתלה ולא אכנס לסיבה. בבחינת מושתל, מה יש לו לייצג מטופלי דיאליזה שלא יכולים לעשות כמוהו. אין לזה קשר לשכר הטירחה המנופח של "הצדיקים", מאחר והם דרשו וגם קיבלו, עבור טירחתם מעל ומעבר למגיע להם. לגבי תודה על הטירחה של אלה, מזכיר לי את זה שאומר תודה לשודד אותו כי לא הורג אותו גם. לגבי פיתרון מעשי, לבעיות הזקוקים להשתלה, הדרך לצערי ולצער כולם, עוד ארוכה ארוכה.
 
למעלה