ריב מטורף עם אמא - כבר אין לי כוחות

חמניה6

New member
ריב מטורף עם אמא - כבר אין לי כוחות

אני לא יודעת מאיפה להתחיל אפילו... נאמס לי נמאס לי נמאס לי - הפחד הכי גדול שלי בעולם שאני אעשה לבת שלי את מה שאמא שלי עושה לי (והיא רק בת חצי שנה). כשהייתי בהריון קיוויתי שיהיה לי בן כי אני חושבת שמערכת יחסים עם בן תהיה פשוטה ולא רציתי בת שאני אמרר לה את החיים עם פולניות מיותרת. יצאה לי בת מדהימה, אני לחלוטין מאוהבת בה - איך אני לא הופכת להיות אמא שלי??? זאת השאלה. אני מבקשת מבעלי כל הזמן שישים לב שאני לא אעשה לבתי נזקים. אמא שלי חושבת שאני מתייחסת אליה כמו זבל, שאני תמיד מעירה לה ושלא איכפת לי ממנה בכלל. היא אמרה שהיא לא מרגישה בנוח אצלי בבית (ליתר דיוק אמרה שהיא מרגישה כמו אצל חמותה בבית שזה בגדול אומר שאני השטן בהתגלמותו) ושמאז שהילדה נולדה אני נעשיתי נוקשה ("אצל רוב הנשים אחרי לידה הן מתרככות ואת נעשית נוקשה") - אז אני לא בסדר כי אני לא כמו כולן. אצל אמא שלי יש קטע - אין לך זכות להרגיש את מה שאת מרגישה אלא אם היא מרגישה ככה. אני אסביר. אמא שלי רואה את העולם דרך משקפיים צרות שלה (גם אני כזאת למרות שאני מנסה מאוד להיות מודעת לכך) ולכן היא לא יכולה להבין אנשים שלא חושבים או מרגישים כמוה - זה נראה לה בלתי נתפס. עוד בתור ילדה אם הרגשתי כועסת או נעלבתי אז היא תמיד אמרה לי שאני לא צריכה להרגיש ככה כי... או שאני מגזימה, היסטרית או טועה. אף פעם לא הייתה לי את הזכות להרגיש כמו שהרגשתי תמיד אמרו לי למה אני טועה. כמובן שנאה דורש אבל נאה לא מקיים בכלל. כמו שאתם מבינים יש לי הרבה משקעים. אבל היום אני לא בסדר ואני לא מתייחסת יפה - הכל ייתכן - אני כועסת, כועסת מאוד. איך אני יכולה להיות כל הזמן לא בסדר אבל אח"כ היא תגיד איזה ילדים טובים יש לה ואיזה משפחה נהדרת אנחנו ( הכל נכון כל עוד היא לא במצבי רוח שלה). אתמול היא אמרה לי שהיא לא מצפה ממני לדאוג לה כשהיא תהיה זקנה אם היום כשהיא בסדר אני מתייחסת אליה ככה, כשהיה לה סרטן והיא עברה ניתוח (היו לה שני סרטנים ושלושה ניתוחים) אני טיפלתי בה בכזאת מסירות וקילחתי אותה והחלפתי לה תחבושות כל יום הייתי בבית לעזור שלא לדבר על זה שנסעתי כל יום לבית חולים שעה נסיעה ברכבת (בהריון חודש 3 ולא תמיד היה לי מקום לשבת ולפעים עמדתי שעה או ישבתי על הרצפה) בשלושת השבועות כשהיא הייתה מאושפזת. בסוף אני לא בסדר. אני מרגישה שאני הולכת איתה על ביצים. היא אומרת לי שאני יכולה להעיר לה על דברים השאלה איך אומרים אותם - זה שקר - לא משנה איך אני אומרת תמיד לא עשיתי טוב. הקטע הכי אירוני הוא שחברות שלי תמיד אומרות לי איזה קשר מדהים יש לי עם אמא שלי וכשאני מנסה להגיד שזה נכון ...אבל... אז הן אומרות - תפסיקי אמא שלך נהדרת. ועכשיו להתנצלות - כן, ההורים שלי נהדרים ואני אוהבת אותם והכי חשוב - כשיש בעיה למישהו כל המשפחה מתלכדת סביבו ועוזרת לו עם תמיכה מדהימה - למה ביום יום זה לא עובד - למה אנחנו צריכים משבר בכדי שיזכיר לנו את ערכי המשפחה. יש כמובן עוד המון אבל הייתי חייבת קצת לפרוק. תודה על ההקשבה.
 
קראתי ומחבקת ../images/Emo24.gif

מבינה את הכעסים והכאבים שלך. לא פעם אחרים רואים פן אחר של האדם. ברור שאמא שלך כלפי החברות מציגה משהו אחר מהאמת שגלויה בפניך. תמצאי דרכים לא לקחת ללב, להקשיב רק לדברים הטובים (גם היא אומרת אותם רק לאחרים). מה לעשות - יש אנשים שיודעים רק לקטר ולהגיד את הרע. לגבי היחסים העתידיים עם ילדתך - את כל כך מודעת לרע שבהתנהגותך אמך, שאני סומכת עליך שתדעי היטב איך לא להכנס למלכודות האלו של ההתנהגות הביקורתית והתוקפנית. יפה שבקשת את בעלך לעזור לך בכך, לתמוך בך ולהפנות את תשומת לבך להתנהגות לא טובה. יתכן שכדאי לכם להצטרף לסדנת הורים שבה תלמדו דרכים נוספות ושונות מאלו שלמדת בבית, תבינו את ההשפעה שיש להתנהגויות ההורים על ילדיהם ותזכו לתמיכה. להצטרף לסדנאות כאלו - אני ממליצה לכולם - תמיד יש מקום לשינוי ושיפור, גם להורים הכי טובים. זכרי, ילדים לוקחים מהוריהם דוגמה מהוריהם - איך כן להתנהג או איך לא להתנהג - הבחירה בידייך.
 
חמניה יקרה

ראשית, את לא שונה מרובנו. היחסים הם האמא הם לא קלים. מי יותר ומי פחות. לגביך, את מאוד שיפוטית וביקורתית כלפי עצמך. אל תשכחי שרק לפני מספר חודשים הפכת להיות אמא. עברת שינוי מאוד משמעותי, הלמידה כיצד להיות הורים נמשכת עד יומנו האחרון. טעויות? כולנו עושים, גם המומחים הגדולים. השאלה אם אנחנו משקיעים מספיק מאמצים כדי למזער אותם. לגבי "הליכה על ביצים" עם אמא, זה קורה להרבה. הדבר הכי חשוב שאת יכולה לעשות, ורק בשביל עצמך, זה לבחור את דרכך. ממה לכעוס וממה לא, למה להתייחס ולמה לא, שהרי את זו שסובלת בסופו של דבר ממה שקורה. תנסי לחשוב אחרת, לקבת את הדברים אחרת, אל תשכחי שאמא שלך עברה לא מעט דברים בחיים. ועוד ציינת לבדך, "יש כמובן עוד המון" וברור שזה לשני הכיוונים. לכולנו יש אנרגיות ומעשים, תכוונני אותם למקומות החיוביים שעושים לך ולמשפחתך (הבן זוג והילדה) הכי טוב. קחי נשימה עמוקה, כוס מים, וצאי לדרך.
 

עיילה2

New member
ככ מזדהה

היי, אני ככ מזדהה עם דברייך.. לגבי הפחד שלך להיות כמוה.. זה בדיוק המילים והמחשבה שהיו לי.. יש לי 2 בנות מדהימות אחת בת 5 ובת שנה... והם מדהימות ויש לנו קשר מדהים ואני יודעת שאין מצב שאהיה כמו אמא שלי.. אני רק רוצה להכין אותך למשהו שלקח לי זמן להבין..אם קרה שאת מאבדת שליטה לרגע וצועקת על ביתך..זה לא אומר שהפכת לאמא שלך אלא שהיית אנושית גם לך יש יום רע ותלמדי לשלוט בזה... הן כאלו..הן רואות רק מה עושים להן ולא מה נעשה על ידן... אני באותה צלחת כך שאין לי עצה פרקטית... תעשי מה שאת צריכה לעשות כדי לעשות לך ולבת שלך טוב.. ואם היא נכנסת למסגרת הזו- סבבה
 
עיילה, כתבת יפה

"זה לא אומרת שהפכת לאמא שלך, אלא שהיית אנושית" - זה כל כך נכון. כל אחת ואחד מנסים לעשות את הטוב ביותר ולהיות הכי טובות שאפשר, אך אף אחד אינו מושלם.
 

אנילה1

New member
אין אמא שלא עושה שגיאות......תמיד יהיו

טענות בין שתיהן. ככה זה עם אמהות ובנות. אלא אם כן הבת והאמא חברות מההתחלה. יש גם כאלה. יש לי חברה גרושה שאמא שלה הייתה חברה שלה. האמא מתה בת 94, לפני חצי שנה. הבת-חברתי, לא מוצאת מקום לעצמה, היא מרגישה חצי בן אדם. היה להן קשר סימביוטי קלסי (מיליון טלפונים ביום וכאלה). יש לה 3 בנות נשואות ו-9 נכדים, והם לא תחליף לאמא שלה. אני קצת עוזרת לה בשיחות. האמת אני דואגת ליכולת ההתאוששות שלה. היא מאוד רזתה ונראית כמו שלד, מקווה שלא תחלה.
 

אנילה1

New member
אמא שלך מקנאה בבת שלך. כי את מטפלת בבת

היום ולא בה. טיפלת בעבר באמא שלך כמו בתינוקת, וככה היא הרגישה נאהבת. אבל הבת הקטנה הגיע ואין לך זמן לאמא שלך. אולי תבקשי מאמך לעזור לך עם גידול הבת? או סתם לשחק איתה, כך שתוכלי לישון קצת. אני לא הייתי מעירה לה על כל דבר, אפילו שהיא פוגעת בי. חמותי הייתה כזאת. היא דרשה שאני גם אטפל בה יחד עם הילדים, אבל לא הסכמתי. אמרתי לה לשחק עם הקטנים.
 

אנא לין

New member
נשמע כאילו את מדברת על אמא שלי!

רק כשהגעת לרכבת הבנתי שזו לא אני... שלום, אני חדשה- ישנה בפורומים, גדושה עד לבלי הכיל על אמא שלי ביום אחר אולי אמצא כוחות לשתף פה ולהקל במעט על עצמי
 
למעלה