ריפודי זמנים בקו הוד השרון - ת"א המשודרג

מצב
הנושא נעול.
את פשוט טועה
יש הגיון מסויים שרכבת שמגיעה מהמון תחנות פרבריות על קו אחר (כפ"ס - ת"א - ראשל"ץ) תגיע קודם לתחנת החלפה (ות"א האונ' היא אחושלוקי תחנת החלפה בין קווים) לפני שרכבת
בקו האחד (קו לחיפה/עכו/נהריה) תעזוב את התחנה.
המקרה ההפוך לא משנה כי כמעט ואין נוסעים בקו ת"א - חיפה שצריכים את כפ"ס. ההיפך כן, נוסעים מעכו/חיפה/נהריה/עתלית שצריכים את הקו לכפ"ס.


לכן יש לתכנן לו"ז שבו הרכבת מכפ"ס לראשון תגיע לאונ' לפני שהרכבת ממודיעין לחיפה/עכו/נהריה תעזוב.
וגם שהרכבת מנהריה/עכו/חיפה/עתלית לת"א ומודיעין תגיע לתחנת האונ' (מרכז הירידים) לפני שהרכבת מראשון לכפ"ס תעזוב את הרציף.


ההגיון הוא כזה, קו משני/מזין/צדדי (וקו כפ"ס - ת"א הוא מעין או בערך קו כזה) צריך להגיע לתחנת החלפה לפני שהרכבת בקו היותר ראשי תעזוב אותו.
וההפך בחזור. שהרכבת בקו הראשי תגיע לתחנת ההחלפה לפני שהרכבת בקו הצדדי/מוזן ממנה תעזוב את התחנה.

זהו כלל ברזל שברגע שכל רשת הרכבות ביזגרוּאל מדינת היא מוכפלת וכיום אפשר לאמר שכל רשת הרכבות בארץ מוכפלות צריכים להתחשב בו קודם כל ולפני הכל.
בעבר השיקול היותר חשוב היה מפגשי רכבות בקוים הלא מוכפלים. זהו, אין יותר חיה בזויה כזאת (בעצם יש את הקו לירושלים דרך בית שמש, אבל ממילא זו רק רכבת בשעה
ושם יכולים לקבוע את הלו"ז בצורה כזו שרכבת חוזרת מירושלים לת"א תוכל להכנס בקלות בקטע של מסילת נען, כלומר ברווח שבין שתי רכבות מבאר שבע לכוון לוד).
אוקיי, בוא נסכים לא להסכים
 

cwen

New member
אם ישנו את זה יהיה מישהו אחר שזה יקרה לו
תמיד יהיו נוסעים שייפגעו או/ו ירוויחו משינוי כלשהו בלו״ז.. אם יורידו בקו הזה אז מישהו אחר יראה את הרכבת בורחת לו או ההיפך יצטרך להמתין הרבה זמן להחלפה שלו.. אי אפשר לרצות את כולם..!
במקרה הספציפי הזה איש לא יפגע
וזה מסיבה פשוטה. הרכבת לחיפה נוסעת מדרום לצפון. הרכבת מכפר סבא הגיעה ממזרח וממשיכה לכיוון דרום (הכיוון שהרכבת לחיפה כרגע הגיעה ממנו). אם מישהו על הרכבת לחיפה תכנן משום מה לחזור דרומה, הוא ממילא ירד כבר בהגנה, כך שהוא לא יחמיץ את הרכבת.
מה שקורה עכשיו זה שאנשים שרוצים צפונה רואים את הרכבת שלהם בורחת, ואז צריכים לחכות עשרים דקות לרכבת הבאה. זה פסיכי.

ובדרך חזרה ברוב השעות זה אותו סיפור. הרכבת לכפר סבא יוצאת דקה לפני שמגיעה הרכבת מחיפה שנוסעת דרומה.
 
במקרה הספציפי הזה איש לא יפגע
וזה מסיבה פשוטה. הרכבת לחיפה נוסעת מדרום לצפון. הרכבת מכפר סבא הגיעה ממזרח וממשיכה לכיוון דרום (הכיוון שהרכבת לחיפה כרגע הגיעה ממנו). אם מישהו על הרכבת לחיפה תכנן משום מה לחזור דרומה, הוא ממילא ירד כבר בהגנה, כך שהוא לא יחמיץ את הרכבת.
מה שקורה עכשיו זה שאנשים שרוצים צפונה רואים את הרכבת שלהם בורחת, ואז צריכים לחכות עשרים דקות לרכבת הבאה. זה פסיכי.

ובדרך חזרה ברוב השעות זה אותו סיפור. הרכבת לכפר סבא יוצאת דקה לפני שמגיעה הרכבת מחיפה שנוסעת דרומה.
לא בדיוק. יש שני סוגים של רכבות צפונה
הרכבות המהירות לבנימינה / חיפה וצפונה מחיפה והרכבות הפרבריות עד נתניה / בנימינה - נוסע מראש העין לנתניה או להרצליה שיצטרך להמתין יותר לרכבת בגלל צמצום זמנים בין הרכבת מראש העין לרכבת לחיפה שעלול לגרום להגדלת הפער לרכבת הפרברית, כן ייפגע.
הרכבת לא בורחת - פשוט מבחינת הרכבת זמן החלפה סביר מינימלי הוא זמן של 5 דקות וזמן ההמתנה שמוגדר כיום בין הרכבות ממזרח לרכבות לחיפה הוא 15 דקות. הרכבת ש"בורחת" כלל לא מתוכננת לנוסעים שמגיעים דקה אחרי ממזרח אלא לאלה שהגיעו ברכבת הקודמת.
אפשר לבקש לצמצם את 15 דקות ההמתנה אבל צריך להתחשב גם בזמני ההמתנה בין הרכבות הפרבריות.
 

cwen

New member
לא בדיוק. יש שני סוגים של רכבות צפונה
הרכבות המהירות לבנימינה / חיפה וצפונה מחיפה והרכבות הפרבריות עד נתניה / בנימינה - נוסע מראש העין לנתניה או להרצליה שיצטרך להמתין יותר לרכבת בגלל צמצום זמנים בין הרכבת מראש העין לרכבת לחיפה שעלול לגרום להגדלת הפער לרכבת הפרברית, כן ייפגע.
הרכבת לא בורחת - פשוט מבחינת הרכבת זמן החלפה סביר מינימלי הוא זמן של 5 דקות וזמן ההמתנה שמוגדר כיום בין הרכבות ממזרח לרכבות לחיפה הוא 15 דקות. הרכבת ש"בורחת" כלל לא מתוכננת לנוסעים שמגיעים דקה אחרי ממזרח אלא לאלה שהגיעו ברכבת הקודמת.
אפשר לבקש לצמצם את 15 דקות ההמתנה אבל צריך להתחשב גם בזמני ההמתנה בין הרכבות הפרבריות.
אבל היא גם לא מגיעה בזמן בשביל הרכבות האלה
היא מגיעה עשר דקות קודם בערך. ולמה שהנוסעים מכפר סבא לא יוכלו להנות מהרכבת המהירה לחיפה? שתי דקות קודם, והם יוכלו להנות ממנה.

חברה שלי קנתה רכב בגלל זה, בגלל הדקה הפרש הזו בין הרכבות שאילץ אותה כל פעם להמתין כל כך הרבה (בשני הכיוונים).
 
אבל היא גם לא מגיעה בזמן בשביל הרכבות האלה
היא מגיעה עשר דקות קודם בערך. ולמה שהנוסעים מכפר סבא לא יוכלו להנות מהרכבת המהירה לחיפה? שתי דקות קודם, והם יוכלו להנות ממנה.

חברה שלי קנתה רכב בגלל זה, בגלל הדקה הפרש הזו בין הרכבות שאילץ אותה כל פעם להמתין כל כך הרבה (בשני הכיוונים).
שתי דקות קודם זה לא טוב - כפי שכתבתי צריך
להיות זמן סביר בין שתי הרכבות. המעבר מרכבת אחת לשניה דרך מדרגות נעות או נייחות לא צריך להיות ריצת ספרינט מטורפת.
סינכרון בין רכבות של דקה - שתיים הוא טוב רק אם מדובר באותו רציף אי וזה לא המקרה בדוגמה הזו.
מבחינת הרכבת, זמן המתנה של 15-20 דקות הוא סביר. אפשר להתווכח על כך ולבקש מהרכבת לנסות לקצר את זמן ההמתנה (ל-5-10 דקות, לא לדקה אחת), אבל שוב, צריך להתחשב כאן גם ברכבות הפרבריות בקו החוף.
תכנון לו"ז רכבות זה לא דבר כל כך פשוט.
 

cwen

New member
שתי דקות קודם זה לא טוב - כפי שכתבתי צריך
להיות זמן סביר בין שתי הרכבות. המעבר מרכבת אחת לשניה דרך מדרגות נעות או נייחות לא צריך להיות ריצת ספרינט מטורפת.
סינכרון בין רכבות של דקה - שתיים הוא טוב רק אם מדובר באותו רציף אי וזה לא המקרה בדוגמה הזו.
מבחינת הרכבת, זמן המתנה של 15-20 דקות הוא סביר. אפשר להתווכח על כך ולבקש מהרכבת לנסות לקצר את זמן ההמתנה (ל-5-10 דקות, לא לדקה אחת), אבל שוב, צריך להתחשב כאן גם ברכבות הפרבריות בקו החוף.
תכנון לו"ז רכבות זה לא דבר כל כך פשוט.
מבחינת הרכבת אולי זה זמן המתנה סביר
אבל מבחינת הנוסע זה לחלוטין לא סביר. הרכבת אמורה לשרת את הנוסעים. ברור לי שתכנון לו"ז רכבות זה דבר לא פשוט, אבל הקטע הזה בו הנוסעים ממש רואים את הרכבת שלהם בורחת הוא מאוד לא תקין.

מילא אם זה היה לסירוגין - רכבת אחת מתואמת עם המהירה, והרכבת אחריה עם הפרברית. מילא. הנוסע יבחר את הרכבת שהוא עולה עליה לפי זה. אבל זה עקבי לאורך כל היום כך.
 

down under

New member
שתי דקות קודם זה לא טוב - כפי שכתבתי צריך
להיות זמן סביר בין שתי הרכבות. המעבר מרכבת אחת לשניה דרך מדרגות נעות או נייחות לא צריך להיות ריצת ספרינט מטורפת.
סינכרון בין רכבות של דקה - שתיים הוא טוב רק אם מדובר באותו רציף אי וזה לא המקרה בדוגמה הזו.
מבחינת הרכבת, זמן המתנה של 15-20 דקות הוא סביר. אפשר להתווכח על כך ולבקש מהרכבת לנסות לקצר את זמן ההמתנה (ל-5-10 דקות, לא לדקה אחת), אבל שוב, צריך להתחשב כאן גם ברכבות הפרבריות בקו החוף.
תכנון לו"ז רכבות זה לא דבר כל כך פשוט.
בהמשך לדבריה של סוואן (cwen)
הרי שהקו מכפ"ס לחולון/בת ים/ראשל"ץ/יבנה הינו מערכת סגורה. 98% מהדרך במסילה כפולה וגם בקטע היחיד שאין מסילה כפולה, בין
סבידור להגנה, ממילא יש לו מסילה יעודית (או בשפתו של מייקל אשבי [לאן נעלמת, קיבינימט ?!?] מסילה פרטית).
כמו כן אין לקו הזה יותר מפגשי כביש מסילה (אולי מפגש אחד מעפאן באזור ראש העין וגם זה בספק) לכן הוא אמור להיות די אמין.

אפשר בקלי קלות לתכננו כך שיצא מהוד"ש/כפ"ס ויגיע לת"א האונ' מרכז הירידים בין 3 ל-5 דקות לפני צאת הרכבת המהירה-ישירה (או ה"חצי" מהירה-ישירה) לחיפה.
כל זאת מבלי להזיז ולו באלפית השניה את שאר הלו"ז של רכבת ישראל. לא לשנות את זמני הקו הפרברי מאשקלון לבנימינה, לא לשנות את זמני הקו הפרברי הקצר יותר מרחובות לנתניה
ולא לשנות את הזמנים של הרכבת מבאר שבע או ממודיעין לחיפה/עכו/נהריה. שום כלום ושום שמיר או שום עם בצל.
רק את זמני הקו בין הוד"ש ליבנה מערב ובין הוד"ש למשה שהיה בנו של ח"כ וגם אביה של ח"כ (כן, כן, שלושה דורות של חברי כנסת ביזגרוּאל מדינת. חסר תקדים בישראל ודי נדיר
בעולם הדמוקרטי הגדול) דיין.
 

benshap2

New member
הם לא ישנו את זה, ככה זה כל הזמן בחצי השני של

ריפודי זמנים בקו הוד השרון - ת"א המשודרג
אחרי עבודת ההכפלה הרכבת עוצרת בתחנות לדקות ארוכות, בשביל לצאת לדרך בזמן המיועד ע"פ לוח הזמנים.
זה די מתסכל לעמוד בתחנה. נוסעים שמאחרים עולים בקלות.
אפשר להוריד כמה דקות טובות מלוח הזמנים.
למה לא משנים את לוח הזמנים של הקו הזה בלבד?
היום כשהכל באינטרנט, למה אי אפשר לשנות זמנים כמה פעמים בשנה?
הם לא ישנו את זה, ככה זה כל הזמן בחצי השני של
הקו (הדרומי).
2-3 דקות בכל תחנה.
 

easylivin

New member
יש מקום מסויים לתקווה שהחלק הדרומי יעודכן

הם לא ישנו את זה, ככה זה כל הזמן בחצי השני של
הקו (הדרומי).
2-3 דקות בכל תחנה.
יש מקום מסויים לתקווה שהחלק הדרומי יעודכן
ביחד עם הצפוני (מדובר על אותו קו רכבת, כזכור). כי באמת, אבל באמת שזה מוגזם לגמרי...
 

אורי404

New member
נקווה לכך. מה עם יתר השינויים?

יש מקום מסויים לתקווה שהחלק הדרומי יעודכן
ביחד עם הצפוני (מדובר על אותו קו רכבת, כזכור). כי באמת, אבל באמת שזה מוגזם לגמרי...
נקווה לכך. מה עם יתר השינויים?
מה עם הוספת רכבות בימי שישי לבאר שבע וחזרה, לרבות שעות מאוחרות יותר? מה גם לגבי קיצור זמני הנסיעה בימי שישי?
האם אני זוכר נכון והייתה כוונה לשירות רכבות מכיוון רחובות/אשקלון לתחנת נתב"ג?
אלה גם דברים, שנקווה שישתנו.
 

easylivin

New member


נקווה לכך. מה עם יתר השינויים?
מה עם הוספת רכבות בימי שישי לבאר שבע וחזרה, לרבות שעות מאוחרות יותר? מה גם לגבי קיצור זמני הנסיעה בימי שישי?
האם אני זוכר נכון והייתה כוונה לשירות רכבות מכיוון רחובות/אשקלון לתחנת נתב"ג?
אלה גם דברים, שנקווה שישתנו.
 

amit1270

New member
לדעתי נושא הריפוד במופרז צריך להגיע לדרג

יש מקום מסויים לתקווה שהחלק הדרומי יעודכן
ביחד עם הצפוני (מדובר על אותו קו רכבת, כזכור). כי באמת, אבל באמת שזה מוגזם לגמרי...
לדעתי נושא הריפוד במופרז צריך להגיע לדרג
הבכיר ביותר (מנכ"ל הרכבת ואולי אפילו השר). רק ככה דברים יזוזו.
 

בועז ל

New member
המנכ"ל מודע לעניין וכבר הספיק לקבל רמז עבה

לדעתי נושא הריפוד במופרז צריך להגיע לדרג
הבכיר ביותר (מנכ"ל הרכבת ואולי אפילו השר). רק ככה דברים יזוזו.
המנכ"ל מודע לעניין וכבר הספיק לקבל רמז עבה
ביותר בעניין ריפודי הזמנים.
 
באמת מעניין לדעת מה יהיו השלכות ההכפלה

ריפודי זמנים בקו הוד השרון - ת"א המשודרג
אחרי עבודת ההכפלה הרכבת עוצרת בתחנות לדקות ארוכות, בשביל לצאת לדרך בזמן המיועד ע"פ לוח הזמנים.
זה די מתסכל לעמוד בתחנה. נוסעים שמאחרים עולים בקלות.
אפשר להוריד כמה דקות טובות מלוח הזמנים.
למה לא משנים את לוח הזמנים של הקו הזה בלבד?
היום כשהכל באינטרנט, למה אי אפשר לשנות זמנים כמה פעמים בשנה?
באמת מעניין לדעת מה יהיו השלכות ההכפלה
מקווה לשיפור רציני.
 

אורי404

New member
ההשלכות של ההכפלה

באמת מעניין לדעת מה יהיו השלכות ההכפלה
מקווה לשיפור רציני.
ההשלכות של ההכפלה
* העלאת מהירות הנסיעה וכתוצאה מכך קיצור זמני הנסיעה.
* הפעלת ארבע רכבות בשעה לכל כיוון.
זה מה שניתן לבצע. לא יודע האם בסופו של דבר יהיו השינויים המיוחלים.
 

amithi1

New member
אם מעלים תדירות, אפשר שרכבת אחת בשעה תהיה

ההשלכות של ההכפלה
* העלאת מהירות הנסיעה וכתוצאה מכך קיצור זמני הנסיעה.
* הפעלת ארבע רכבות בשעה לכל כיוון.
זה מה שניתן לבצע. לא יודע האם בסופו של דבר יהיו השינויים המיוחלים.
אם מעלים תדירות, אפשר שרכבת אחת בשעה תהיה
חצי מהירה. למשל תעצור רק בסוקולוב/ראש העין/קרית אריה ותחנות ת"א.
 

down under

New member
אך ורק אם יהיו 4 רכבות בשעה לכל כוון

אם מעלים תדירות, אפשר שרכבת אחת בשעה תהיה
חצי מהירה. למשל תעצור רק בסוקולוב/ראש העין/קרית אריה ותחנות ת"א.
אך ורק אם יהיו 4 רכבות בשעה לכל כוון
ואני הייתי, אם כבר (כי בגדול אני נגד, רכבות פרבריות בהגדרה לא אמורות להיות מהירות-ישירות אלא מעין מאספות), מציע שרכבת תאסוף משתי הכפר סבאיות ותעצור רק בבני ברק ואח"כ
כרגיל.
כי בני ברק מרכזת המון המון יוממים בכל מקומות העבודה שנמצאים במרחק קצר ממנה ו/או במרחק של נסיעה בשאטל החינם חינמוביצ'י שיש לעתידים.

אבל אני מתנגד נמרצות לרעיון הזה שכן מה הוא יתן? לכמה הוד שרונים מפונקים או כפר סבאים סנובים את האופציה לנסוע לב"ב או ת"א בכ-7 דקות פחות מאשר ברכבת המאספת?


עדיף 4 רכבות מכל התחנות בקו לכל כוון.
 

droriko

New member
להזכירך

אך ורק אם יהיו 4 רכבות בשעה לכל כוון
ואני הייתי, אם כבר (כי בגדול אני נגד, רכבות פרבריות בהגדרה לא אמורות להיות מהירות-ישירות אלא מעין מאספות), מציע שרכבת תאסוף משתי הכפר סבאיות ותעצור רק בבני ברק ואח"כ
כרגיל.
כי בני ברק מרכזת המון המון יוממים בכל מקומות העבודה שנמצאים במרחק קצר ממנה ו/או במרחק של נסיעה בשאטל החינם חינמוביצ'י שיש לעתידים.

אבל אני מתנגד נמרצות לרעיון הזה שכן מה הוא יתן? לכמה הוד שרונים מפונקים או כפר סבאים סנובים את האופציה לנסוע לב"ב או ת"א בכ-7 דקות פחות מאשר ברכבת המאספת?


עדיף 4 רכבות מכל התחנות בקו לכל כוון.
להזכירך
בתיכנון היתה אמורה להיות רכבת ישיר מכפר סבא לתל אביב דרך הרצליה, ובגלל הבייורוקטיה המחורבנת אני נאלץ לנסוע לתל אביב דרך ראש העין שזה הזוי לגמרי, אז לפחות שיפצו אותי.

הרכבת מכפר סבא לתל אביב יעילה רק בשעות הפקקים בשאר הזמן היא אופציה גרועה-המסלול מסורבל,התדירות גרועה, התחבורה הציבורית המשלימה גרועה(רק ביום חמישי ירדתי מהרכבת והייתי צריך לחכות חצי לקו 2) וזה עוד בימי חול. בימי שישי בכלל אסור להתקרב לרכבת. זה נראה שהגישה היא שהכפר סבאים ה"סנובים" האלה יגידו תודה בכלל שיש להם רכבת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה