ריפודי זמנים בקו הוד השרון - ת"א המשודרג

מצב
הנושא נעול.

droriko

New member
*ביורוקרטיה

להזכירך
בתיכנון היתה אמורה להיות רכבת ישיר מכפר סבא לתל אביב דרך הרצליה, ובגלל הבייורוקטיה המחורבנת אני נאלץ לנסוע לתל אביב דרך ראש העין שזה הזוי לגמרי, אז לפחות שיפצו אותי.

הרכבת מכפר סבא לתל אביב יעילה רק בשעות הפקקים בשאר הזמן היא אופציה גרועה-המסלול מסורבל,התדירות גרועה, התחבורה הציבורית המשלימה גרועה(רק ביום חמישי ירדתי מהרכבת והייתי צריך לחכות חצי לקו 2) וזה עוד בימי חול. בימי שישי בכלל אסור להתקרב לרכבת. זה נראה שהגישה היא שהכפר סבאים ה"סנובים" האלה יגידו תודה בכלל שיש להם רכבת.
*ביורוקרטיה
 

amit1270

New member
הקו דרך הרצליה אמור להיסלל בשנים הקרובות

להזכירך
בתיכנון היתה אמורה להיות רכבת ישיר מכפר סבא לתל אביב דרך הרצליה, ובגלל הבייורוקטיה המחורבנת אני נאלץ לנסוע לתל אביב דרך ראש העין שזה הזוי לגמרי, אז לפחות שיפצו אותי.

הרכבת מכפר סבא לתל אביב יעילה רק בשעות הפקקים בשאר הזמן היא אופציה גרועה-המסלול מסורבל,התדירות גרועה, התחבורה הציבורית המשלימה גרועה(רק ביום חמישי ירדתי מהרכבת והייתי צריך לחכות חצי לקו 2) וזה עוד בימי חול. בימי שישי בכלל אסור להתקרב לרכבת. זה נראה שהגישה היא שהכפר סבאים ה"סנובים" האלה יגידו תודה בכלל שיש להם רכבת.
הקו דרך הרצליה אמור להיסלל בשנים הקרובות
במסגרת פרויקט כביש 531.
 

amit1270

New member
לא בדיוק 20 שנה

בשנים הקרובות.....
20 שנה אחרי שתיכננו אותו. ביורוקרטיה קיצר.
לא בדיוק 20 שנה
הקמת הקו (לא רק תכנון ופינוי תוואי, שיכול להיות עשורים קדימה) עלתה לראשונה, ככל הידוע לי, במסגרת תכנית החומש המפורסמת של 2003, ואז דיברו על 2008-2009 כתאריך יעד.
 

droriko

New member
אבל רק ב-2003?

לא בדיוק 20 שנה
הקמת הקו (לא רק תכנון ופינוי תוואי, שיכול להיות עשורים קדימה) עלתה לראשונה, ככל הידוע לי, במסגרת תכנית החומש המפורסמת של 2003, ואז דיברו על 2008-2009 כתאריך יעד.
אבל רק ב-2003?
כי לא היה תקציב לפני זה לרכבת דרך הרצליה?
 
פרויקט מסילת השרון היה תמיד חלק מפרויקט כביש

אבל רק ב-2003?
כי לא היה תקציב לפני זה לרכבת דרך הרצליה?
פרויקט מסילת השרון היה תמיד חלק מפרויקט כביש
531 והעיכוב שנגרם בפרויקט 531 גרר עיכוב בפרויקט מסילת השרון.
לעומת זאת פרויקט המסילה דרך ראש העין ומסילת הירקון השתמש בחלק גדול ממנו בתשתית קיימת - מסילת הירקון (הבודדת) עד ראש העין הייתה קיימת. המסילה בין ראש העין לכפר סבא השתמשה בתוואי פנוי של שרידי המסילה המזרחית הישנה ולכן לא היה צורך בתהליכי הפקעה מסובכים והקטע של המסילה הזו בין הוד השרון לכפר סבא בוצע בתוואי של הקטע המזרחי של 531 ולכן גם בו לא הייתה בעיית ביורוקרטיה מיוחדת.
מעולם פרויקט 531 + מסילת השרון לא היה אמור להקדים את פרויקט המסילה הקיימת. הקו הנוכחי לכפר סבא הוא בסך הכל המשך קו ת"א-ראש העין שהיה קיים עוד לפני כן (עד תחנת ראש העין דרום ולא ראש העין צפון).

ואחת הסיבות העיקריות לעיכוב פרויקט 531 + מסילת השרון היא שהפרויקט היה אמור להיות מבוצע על ידי חברת שפיר שלא הצליחה לקיים את מה שהתחייבה לו ולכן הפרויקט הולאם.
 

droriko

New member
אוקי

פרויקט מסילת השרון היה תמיד חלק מפרויקט כביש
531 והעיכוב שנגרם בפרויקט 531 גרר עיכוב בפרויקט מסילת השרון.
לעומת זאת פרויקט המסילה דרך ראש העין ומסילת הירקון השתמש בחלק גדול ממנו בתשתית קיימת - מסילת הירקון (הבודדת) עד ראש העין הייתה קיימת. המסילה בין ראש העין לכפר סבא השתמשה בתוואי פנוי של שרידי המסילה המזרחית הישנה ולכן לא היה צורך בתהליכי הפקעה מסובכים והקטע של המסילה הזו בין הוד השרון לכפר סבא בוצע בתוואי של הקטע המזרחי של 531 ולכן גם בו לא הייתה בעיית ביורוקרטיה מיוחדת.
מעולם פרויקט 531 + מסילת השרון לא היה אמור להקדים את פרויקט המסילה הקיימת. הקו הנוכחי לכפר סבא הוא בסך הכל המשך קו ת"א-ראש העין שהיה קיים עוד לפני כן (עד תחנת ראש העין דרום ולא ראש העין צפון).

ואחת הסיבות העיקריות לעיכוב פרויקט 531 + מסילת השרון היא שהפרויקט היה אמור להיות מבוצע על ידי חברת שפיר שלא הצליחה לקיים את מה שהתחייבה לו ולכן הפרויקט הולאם.
אוקי
אז כך או כך לדעתי צריך לבוא לקראת הכפר הסבאים ולעשות להם רכבת אקספרס לבינתיים עד שיושלם הקו דרך הרצליה. הם לא צריכים לשלם על הפאשלה של שפיר.
 
בתדירות הנוכחית של הקו זה לא אפשרי

אוקי
אז כך או כך לדעתי צריך לבוא לקראת הכפר הסבאים ולעשות להם רכבת אקספרס לבינתיים עד שיושלם הקו דרך הרצליה. הם לא צריכים לשלם על הפאשלה של שפיר.
בתדירות הנוכחית של הקו זה לא אפשרי
והגדלת התדירות תלויה במצבת הציוד הנייד והנהגים של הרכבת.
אני לא הייתי מהמר על כך שרכבת רביעית בשעת שיא או רכבת שלישית בשעת שפל יגיעו לפני השלמת מסילת השרון (בשנת 2016)...
למה? אפשר לראות את דוגמת הקו לבאר שבע. בינתיים יש שתי רכבות בשעות השיא ואחת בלבד בשעות השפל. היכן הרכבת הישירה בכל שעות היום? היכן הרכבת השלישית דרך נתב"ג?
היכן רכבות הלילה בין אשקלון לנתב"ג?
הגדלת תדירות קו הוד השרון - יבנה מערב לא תקרה לפני הגדלות התדירות ותוספת הרכבות שציינתי למעלה.
 

אורי404

New member
למעשה מדובר בתוספת ק"מ בקו כפר סבא

פרויקט מסילת השרון היה תמיד חלק מפרויקט כביש
531 והעיכוב שנגרם בפרויקט 531 גרר עיכוב בפרויקט מסילת השרון.
לעומת זאת פרויקט המסילה דרך ראש העין ומסילת הירקון השתמש בחלק גדול ממנו בתשתית קיימת - מסילת הירקון (הבודדת) עד ראש העין הייתה קיימת. המסילה בין ראש העין לכפר סבא השתמשה בתוואי פנוי של שרידי המסילה המזרחית הישנה ולכן לא היה צורך בתהליכי הפקעה מסובכים והקטע של המסילה הזו בין הוד השרון לכפר סבא בוצע בתוואי של הקטע המזרחי של 531 ולכן גם בו לא הייתה בעיית ביורוקרטיה מיוחדת.
מעולם פרויקט 531 + מסילת השרון לא היה אמור להקדים את פרויקט המסילה הקיימת. הקו הנוכחי לכפר סבא הוא בסך הכל המשך קו ת"א-ראש העין שהיה קיים עוד לפני כן (עד תחנת ראש העין דרום ולא ראש העין צפון).

ואחת הסיבות העיקריות לעיכוב פרויקט 531 + מסילת השרון היא שהפרויקט היה אמור להיות מבוצע על ידי חברת שפיר שלא הצליחה לקיים את מה שהתחייבה לו ולכן הפרויקט הולאם.
למעשה מדובר בתוספת ק"מ בקו כפר סבא
התוואי עד צומת חמד פעל עד סוף שנות התשעים. אאל"ט 1997.
מצומת חמד לתחנת סוקולוב אלה קילומטרים בודדים.
אז בשנות התשעים היה מפעל "פקר פלדה". היו מגיעות לעתים לא קרובות רכבות משא. אם הבנתי נכון, מצב המסילה היה רעוע ובעקבות שימוט הופסק השימוש ברכבות.
עם השנים פורקה השלוחה הישנה לכפר סבא. גם "פקר פלדה" פונה וכיום זהו מתחם G המסחרי בעיר.
 

amit1270

New member
רכבת פרברית היא "מטרו לעניים"

אם מעלים תדירות, אפשר שרכבת אחת בשעה תהיה
חצי מהירה. למשל תעצור רק בסוקולוב/ראש העין/קרית אריה ותחנות ת"א.
רכבת פרברית היא "מטרו לעניים"
וכמו במטרו, כמה שפחות חלופות יותר טוב. תדירות של 4 בשעה נחשבת תדירות גבולית מבחינת הצורך בתכנון נסיעה לפי לוח זמנים.
 

easylivin

New member
ממש לא אוהב את ההשואה הזו, רכבת פרברים

רכבת פרברית היא "מטרו לעניים"
וכמו במטרו, כמה שפחות חלופות יותר טוב. תדירות של 4 בשעה נחשבת תדירות גבולית מבחינת הצורך בתכנון נסיעה לפי לוח זמנים.
ממש לא אוהב את ההשואה הזו, רכבת פרברים
כשמה כן היא - מחברת בין המרכז לפרברים, בניגוד לרכבת תחתית שהיא פנים-עירונית בעיקר. ובטח שקווי תחתית לא מתפרסים לרדיוס של 100 ק"מ מסביב למרכז המטרופולין.

מדובר על קווי מתע"ן בעלי אופי, פריסה וייעוד שונים. גם החלקים של הקווים הפרבריים שעוברים במרכז העיר, לא ממש דומים לקווי תחתית (ראה RER בפריז בשוואה למטרו). יש בהם פחות תחנות ופחות קווים, ולא בגלל שמדובר על מערכת "לעניים" אלא בגלל שהייעוד שלה שונה. ה-RER מביאה נוסעים מהפרברים מרכז, שם הם מחליפים למטרו. בת"א אין עדיין מטרו וגם לא פרה-מטרו, אבל כשיהיה, זה יהיה קצת יותר דומה לחו"ל.
 

amit1270

New member
אתה צודק. אבל זאת לא השוואה פונקציונלית

ממש לא אוהב את ההשואה הזו, רכבת פרברים
כשמה כן היא - מחברת בין המרכז לפרברים, בניגוד לרכבת תחתית שהיא פנים-עירונית בעיקר. ובטח שקווי תחתית לא מתפרסים לרדיוס של 100 ק"מ מסביב למרכז המטרופולין.

מדובר על קווי מתע"ן בעלי אופי, פריסה וייעוד שונים. גם החלקים של הקווים הפרבריים שעוברים במרכז העיר, לא ממש דומים לקווי תחתית (ראה RER בפריז בשוואה למטרו). יש בהם פחות תחנות ופחות קווים, ולא בגלל שמדובר על מערכת "לעניים" אלא בגלל שהייעוד שלה שונה. ה-RER מביאה נוסעים מהפרברים מרכז, שם הם מחליפים למטרו. בת"א אין עדיין מטרו וגם לא פרה-מטרו, אבל כשיהיה, זה יהיה קצת יותר דומה לחו"ל.
אתה צודק. אבל זאת לא השוואה פונקציונלית
ניסיתי להסביר קצת את ההגיון מאחורי מה שקרוי "רכבת פרברית", שמבחינת הצורך בתכנון נסיעה עפ"י לוח זמנים היא יותר דומה למטרו מאשר לרכבת בינעירונית. לצערי אין בארץ אף קו שהוא פרברי במובן הזה. כשהתדירות בקו כפ"ס-ראשל"צ תעלה זה יהיה אולי הקו הפרברי ה"אמיתי" הראשון בארץ.
 
אני סקרן לפרטים, בכמה דקות תקוצר הנסיעה

ההשלכות של ההכפלה
* העלאת מהירות הנסיעה וכתוצאה מכך קיצור זמני הנסיעה.
* הפעלת ארבע רכבות בשעה לכל כיוון.
זה מה שניתן לבצע. לא יודע האם בסופו של דבר יהיו השינויים המיוחלים.
אני סקרן לפרטים, בכמה דקות תקוצר הנסיעה
והאם אכן יהיו 4 רכבות בשעה. לפחות אין יותר המתנה במפגשי הרכבות.
 

down under

New member
מקצה לקצה (קרי מראשון משה דיין) ועד לסוקולוב

אני סקרן לפרטים, בכמה דקות תקוצר הנסיעה
והאם אכן יהיו 4 רכבות בשעה. לפחות אין יותר המתנה במפגשי הרכבות.
מקצה לקצה (קרי מראשון משה דיין) ועד לסוקולוב
אפשר בשקט לקצץ 10 דקות נסיעה כמו כלום, אולי אפילו 14 או 15 דקות.
רק בין אונ' ת"א לסוקולוב בשקט אפשר לקצץ 4 או 5 דקות. בלי שום בעיות.
 

easylivin

New member
אפשר לקצץ דקה לכל תחנה בערך

מקצה לקצה (קרי מראשון משה דיין) ועד לסוקולוב
אפשר בשקט לקצץ 10 דקות נסיעה כמו כלום, אולי אפילו 14 או 15 דקות.
רק בין אונ' ת"א לסוקולוב בשקט אפשר לקצץ 4 או 5 דקות. בלי שום בעיות.
אפשר לקצץ דקה לכל תחנה בערך
וזה עוד בלי להעלות ממש את מהירות הנסיעה בקטעים שבין התחנות...

למשתמשי הקו הייתי מציע להפנות את השאלה/ההצעה הזו לרכבת בהקדם.
 

amithi1

New member
בסבידור יש כמעט תמיד המתנה של כ4 דקות לכיוון

מקצה לקצה (קרי מראשון משה דיין) ועד לסוקולוב
אפשר בשקט לקצץ 10 דקות נסיעה כמו כלום, אולי אפילו 14 או 15 דקות.
רק בין אונ' ת"א לסוקולוב בשקט אפשר לקצץ 4 או 5 דקות. בלי שום בעיות.
בסבידור יש כמעט תמיד המתנה של כ4 דקות לכיוון
דרום - לפחות בשעות הבוקר. אם אפשר יהיה להיפטר ממנה - מה טוב.
 

down under

New member
כל עוד אין מסילה רביעית באיילון

בסבידור יש כמעט תמיד המתנה של כ4 דקות לכיוון
דרום - לפחות בשעות הבוקר. אם אפשר יהיה להיפטר ממנה - מה טוב.
כל עוד אין מסילה רביעית באיילון
לא יפטרו ממנה. שכן הקו בין כפ"ס לבין יבנה מערב/משה דיין של ראשון סובל ממסילה בודדת בין ת"א סבידור לבין ההגנה.
המסילה השלישית באיילון, המסילה המזרחית מבין ה-3, היא משותפת בין סבידור להגנה לשני הכוונים. הן רכבות לצפון (שבאות מראשון מערב או יבנה וממשיכות לכפ"ס) והן
רכבות לדרום (שבאות מכפ"ס לעבר חולון בת ים) נוסעות על המסילה הזו בקטע שבין סבידור להגנה.
 

amithi1

New member
אלא אם כן יתזמנו את ההגעה לסבידור באותו זמן

כל עוד אין מסילה רביעית באיילון
לא יפטרו ממנה. שכן הקו בין כפ"ס לבין יבנה מערב/משה דיין של ראשון סובל ממסילה בודדת בין ת"א סבידור לבין ההגנה.
המסילה השלישית באיילון, המסילה המזרחית מבין ה-3, היא משותפת בין סבידור להגנה לשני הכוונים. הן רכבות לצפון (שבאות מראשון מערב או יבנה וממשיכות לכפ"ס) והן
רכבות לדרום (שבאות מכפ"ס לעבר חולון בת ים) נוסעות על המסילה הזו בקטע שבין סבידור להגנה.
אלא אם כן יתזמנו את ההגעה לסבידור באותו זמן
וזה אפשר יהיה לעשות אם יקצצו משמעותית את זמני הריפוד בתחנות השונות.
 

אורי404

New member
אפשר לציין עובדות אחרות

אני סקרן לפרטים, בכמה דקות תקוצר הנסיעה
והאם אכן יהיו 4 רכבות בשעה. לפחות אין יותר המתנה במפגשי הרכבות.
אפשר לציין עובדות אחרות
לא ממש מענה ישיר לשאלתך ובכל זאת;
כאשר החל לפעול הקו מכפר סבא (תחנת נורדאו. תחנת סוקולוב אז לא פעלה) בשנת 2003 המסילה הייתה בודדת לתל אביב.
חלק מהרכבות לא עצרו בתחנות פתח תקווה-סגולה (אז קרית אריה לא פעלה) ובני ברק וחלק כן. הלו"ז הרשמי לרכבת המהירה יותר היה 22 דקות מנורדאו לתל אביב-מרכז.
בפועל הרכבות המהירות הגיעו תוך כ-15 דקות ובתל אביב הייתה המתנה של כ 5-10 'עצירה תפעולית'. לא זוכר במדוייק מה היה הלו"ז הרשמי לרכבות, שעצרו בסגולה ובבני ברק. אולי כ-25 דקות, אבל לא לתפוס אותי במלה.
בפועל גם חלק מהרכבות עם העצירות בתחנות, הגיעו תוך כעשרים דקות ובתל אביב מרכז עצירה תפעולית של כ 5-10 דקות.
לצד זה רכבות המשא באותה תקופה לא נסעו דרך מסילת ראש העין-לוד, אלא דרך תל אביב. כך, שאולי היה פחות עומס על מסילת כפר סבא-תל אביב, אבל יותר עומס במסילת איילון.
בשורה התחתונה כאשר היה קו עם מסילה בודדת הרכבות היו מהירות מאוד. אז נכון, שלא פעלה תחנת קרית אריה, אבל תוספת זמן הנסיעה היא זניחה.
כך, שכנראה זמן נסיעה מסוקולוב לתל אביב מרכז עם עצירות בכל התחנות יכול להיות 25 דקות נסיעה ואולי פחות, בהשוואה ל-32 דקות כיום.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה