ריפודי זמנים בקו הוד השרון - ת"א המשודרג

מצב
הנושא נעול.
ריפודי זמנים בקו הוד השרון - ת"א המשודרג

ריפודי זמנים בקו הוד השרון - ת"א המשודרג
אחרי עבודת ההכפלה הרכבת עוצרת בתחנות לדקות ארוכות, בשביל לצאת לדרך בזמן המיועד ע"פ לוח הזמנים.
זה די מתסכל לעמוד בתחנה. נוסעים שמאחרים עולים בקלות.
אפשר להוריד כמה דקות טובות מלוח הזמנים.
למה לא משנים את לוח הזמנים של הקו הזה בלבד?
היום כשהכל באינטרנט, למה אי אפשר לשנות זמנים כמה פעמים בשנה?
 
הלו"ז החדש ייצא כנראה בתחילת 2013

ריפודי זמנים בקו הוד השרון - ת"א המשודרג
אחרי עבודת ההכפלה הרכבת עוצרת בתחנות לדקות ארוכות, בשביל לצאת לדרך בזמן המיועד ע"פ לוח הזמנים.
זה די מתסכל לעמוד בתחנה. נוסעים שמאחרים עולים בקלות.
אפשר להוריד כמה דקות טובות מלוח הזמנים.
למה לא משנים את לוח הזמנים של הקו הזה בלבד?
היום כשהכל באינטרנט, למה אי אפשר לשנות זמנים כמה פעמים בשנה?
הלו"ז החדש ייצא כנראה בתחילת 2013
אבל זה ממש לא רישמי וסתם הערכה...

ולשאלתך-למה לא משנים את הלו"ז כבר עכשיו באינטרנט וכו, כי כנראה שהם לא רוצים לבזבז כסף על ההודעות וכל המידע שצריך לפרסם על שינוי לו"ז רק בקו מסויים אחד ולא להוציא חוברות לו"ז חדשות אלא רק שיהיה שינויים בכמה קווים.. וגם אז לוקח הרבה מאוד זמן עד שאנשים מתרגלים לשינויים ובכלל יודעים שהיו/יש שינוי כלשהו.
 

easylivin

New member
אם באמת יהיה לו"ז בתחילת 2013, אז

הלו"ז החדש ייצא כנראה בתחילת 2013
אבל זה ממש לא רישמי וסתם הערכה...

ולשאלתך-למה לא משנים את הלו"ז כבר עכשיו באינטרנט וכו, כי כנראה שהם לא רוצים לבזבז כסף על ההודעות וכל המידע שצריך לפרסם על שינוי לו"ז רק בקו מסויים אחד ולא להוציא חוברות לו"ז חדשות אלא רק שיהיה שינויים בכמה קווים.. וגם אז לוקח הרבה מאוד זמן עד שאנשים מתרגלים לשינויים ובכלל יודעים שהיו/יש שינוי כלשהו.
אם באמת יהיה לו"ז בתחילת 2013, אז
זה באמת לא משתלם לעדכן עכשיו רק חלק ממנו (או בכלל קו אחד ויחיד). זכור לי שהיו עדכונים חלקיים כאלה בעבר, כשנשאר פרק זמן ארוך עד הלו"ז הבא.
 

droriko

New member
ואם כבר משנים את הלוח זמנים של הרכבת

אם באמת יהיה לו"ז בתחילת 2013, אז
זה באמת לא משתלם לעדכן עכשיו רק חלק ממנו (או בכלל קו אחד ויחיד). זכור לי שהיו עדכונים חלקיים כאלה בעבר, כשנשאר פרק זמן ארוך עד הלו"ז הבא.
ואם כבר משנים את הלוח זמנים של הרכבת
אז שיתאימו אותו ללוח זמנים של הקוים שמזינים אותו או להפך. לא יכול להיות שברוב היציאות של הרכבת בבוקר קו 2 מגיע ממש על הקסקס(ולפעמים מאחר) ואתה צריך לקחת את קו 2 שלפניו ליתר ביטחון וככה אתה מוצא את עצמך יוצא מהבית שעה וחצי לפני הזמן שאתה צריך להיות בתל אביב כאילו שאתה גר בעפולה. למזלי אני עובד בדרך כלל בקרים אז אני לוקח מוביל/חלופה של 567 מתשלוז/149. אבל כשאני צריך להשתמש ברכבת זה מבאס לאללה.
 

אורי404

New member
כאשר גרתי באזור הזה עשיתי כמוך

ואם כבר משנים את הלוח זמנים של הרכבת
אז שיתאימו אותו ללוח זמנים של הקוים שמזינים אותו או להפך. לא יכול להיות שברוב היציאות של הרכבת בבוקר קו 2 מגיע ממש על הקסקס(ולפעמים מאחר) ואתה צריך לקחת את קו 2 שלפניו ליתר ביטחון וככה אתה מוצא את עצמך יוצא מהבית שעה וחצי לפני הזמן שאתה צריך להיות בתל אביב כאילו שאתה גר בעפולה. למזלי אני עובד בדרך כלל בקרים אז אני לוקח מוביל/חלופה של 567 מתשלוז/149. אבל כשאני צריך להשתמש ברכבת זה מבאס לאללה.
כאשר גרתי באזור הזה עשיתי כמוך
גרתי בעבר בצפון-מזרח כפר סבא. לרב הייתי נוסע בחלופת 567 או בקו 149.
לפעמים הייתי רוכב באופניים לתחנת נורדאו וממשיך ברכבת.

אני כמובן מסכים איתך, שמוטב תיאום אופטימאלי בין קווי האוטובוס המזינים. דרך אחרת, שתיפתר היא כאשר תהיינה ארבע רכבות בשעה. אז פחות יטריד אותי להמתין לא יותר מרבע שעה לרכבת. מתי זה יהיה? שאלה טובה.
 

droriko

New member
אני משתמש ברכבת

כאשר גרתי באזור הזה עשיתי כמוך
גרתי בעבר בצפון-מזרח כפר סבא. לרב הייתי נוסע בחלופת 567 או בקו 149.
לפעמים הייתי רוכב באופניים לתחנת נורדאו וממשיך ברכבת.

אני כמובן מסכים איתך, שמוטב תיאום אופטימאלי בין קווי האוטובוס המזינים. דרך אחרת, שתיפתר היא כאשר תהיינה ארבע רכבות בשעה. אז פחות יטריד אותי להמתין לא יותר מרבע שעה לרכבת. מתי זה יהיה? שאלה טובה.
אני משתמש ברכבת
רק בשעות של הפקקים שהרי אז היתרון שלה עם 149/567 הוא עצום, אבל זה קורה רק פעמים ספורות בחודש.
 

easylivin

New member
אבל בקשר לזה, למשרד התחבורה הפתרונים...

ואם כבר משנים את הלוח זמנים של הרכבת
אז שיתאימו אותו ללוח זמנים של הקוים שמזינים אותו או להפך. לא יכול להיות שברוב היציאות של הרכבת בבוקר קו 2 מגיע ממש על הקסקס(ולפעמים מאחר) ואתה צריך לקחת את קו 2 שלפניו ליתר ביטחון וככה אתה מוצא את עצמך יוצא מהבית שעה וחצי לפני הזמן שאתה צריך להיות בתל אביב כאילו שאתה גר בעפולה. למזלי אני עובד בדרך כלל בקרים אז אני לוקח מוביל/חלופה של 567 מתשלוז/149. אבל כשאני צריך להשתמש ברכבת זה מבאס לאללה.
אבל בקשר לזה, למשרד התחבורה הפתרונים...
הרכבת לפחות קובעת בעצמה את לוחות הזמנים שלה.
 

down under

New member
לעולם ועד או לעולם עולמי עולמיא צריך

ואם כבר משנים את הלוח זמנים של הרכבת
אז שיתאימו אותו ללוח זמנים של הקוים שמזינים אותו או להפך. לא יכול להיות שברוב היציאות של הרכבת בבוקר קו 2 מגיע ממש על הקסקס(ולפעמים מאחר) ואתה צריך לקחת את קו 2 שלפניו ליתר ביטחון וככה אתה מוצא את עצמך יוצא מהבית שעה וחצי לפני הזמן שאתה צריך להיות בתל אביב כאילו שאתה גר בעפולה. למזלי אני עובד בדרך כלל בקרים אז אני לוקח מוביל/חלופה של 567 מתשלוז/149. אבל כשאני צריך להשתמש ברכבת זה מבאס לאללה.
לעולם ועד או לעולם עולמי עולמיא צריך
להתאים את לו"ז קווי ההזנה של אוטבוסים לזה של הרכבות ולא להיפך.
שאגד/דן/מטרופולין יבררו באיזו שעה יוצאת הרכבת ויתאמו כך שבתנועה נורמלית עד "חצי" פקוקה האוטובוס יגיע לתחנת הרכבת בין 7 ל-10 דקות לפני.
ממש אבל ממש ממשי הממשים לא הרכבת צריכה לברר מהו הלו"ז של הקו המזין ולפי זה להתיישר.
 

droriko

New member
בגלל זה כתבתי "או להיפך"

לעולם ועד או לעולם עולמי עולמיא צריך
להתאים את לו"ז קווי ההזנה של אוטבוסים לזה של הרכבות ולא להיפך.
שאגד/דן/מטרופולין יבררו באיזו שעה יוצאת הרכבת ויתאמו כך שבתנועה נורמלית עד "חצי" פקוקה האוטובוס יגיע לתחנת הרכבת בין 7 ל-10 דקות לפני.
ממש אבל ממש ממשי הממשים לא הרכבת צריכה לברר מהו הלו"ז של הקו המזין ולפי זה להתיישר.
בגלל זה כתבתי "או להיפך"
 

amit1270

New member
העניין הוא שהלו"ז של הרכבת הרבה יותר קשיח

בגלל זה כתבתי "או להיפך"
העניין הוא שהלו"ז של הרכבת הרבה יותר קשיח
ויש גם היררכיה: הלו"ז בקו המזין תמיד מתיישר לפי הקו הראשי יותר.
 

אורי404

New member
נכון, אבל במקרה הספציפי הזה דבר נוסף

העניין הוא שהלו"ז של הרכבת הרבה יותר קשיח
ויש גם היררכיה: הלו"ז בקו המזין תמיד מתיישר לפי הקו הראשי יותר.
נכון, אבל במקרה הספציפי הזה דבר נוסף
חברת "מטרופולין" (המפעילה קווים פנימיים בשרון) הרחיבה את שעות הפעילות של הקווים השונים. גם נסיעות במוצאי שבת, שקודם לכן לא פעלו וגם נסיעות בשעות הערב המאוחרות. בין היתר קו 2 הפנימי בכפר סבא, אבל לא רק.
לעומת זאת יש עדיין נסיעה בודדת לכל כיוון ברכבת במוצאי שבת וסיום רכבות מוקדם יחסית בימי חול, כאשר בכל הקווים האחרים הוסיפו שעות מאוחרות.
אז כפי, שבכל קווי הרכבת האחרים יש נסיעות מאוחרות, הגיעה העת, שיפנימו ב"רכבת ישראל", שבפתח תקווה, ראש העין, כפר סבא, הוד השרון ויישובים מסביב יש אנשים, שהולכים לישון גם אחרי 22:00.
גם הפעלת רכבת אחת במוצאי שבת היא תמוהה. הרי יש צוות עובדים בתחנות, שעובד. אם כבר התחנות עובדות, יותר הגיוני יהיה להוסיף לכל הפחות רכבת אחת בכל כיוון נסיעה.
 

amit1270

New member
הרכבת צריכה להרחיב את שעות הפעילות במוצ"ש

נכון, אבל במקרה הספציפי הזה דבר נוסף
חברת "מטרופולין" (המפעילה קווים פנימיים בשרון) הרחיבה את שעות הפעילות של הקווים השונים. גם נסיעות במוצאי שבת, שקודם לכן לא פעלו וגם נסיעות בשעות הערב המאוחרות. בין היתר קו 2 הפנימי בכפר סבא, אבל לא רק.
לעומת זאת יש עדיין נסיעה בודדת לכל כיוון ברכבת במוצאי שבת וסיום רכבות מוקדם יחסית בימי חול, כאשר בכל הקווים האחרים הוסיפו שעות מאוחרות.
אז כפי, שבכל קווי הרכבת האחרים יש נסיעות מאוחרות, הגיעה העת, שיפנימו ב"רכבת ישראל", שבפתח תקווה, ראש העין, כפר סבא, הוד השרון ויישובים מסביב יש אנשים, שהולכים לישון גם אחרי 22:00.
גם הפעלת רכבת אחת במוצאי שבת היא תמוהה. הרי יש צוות עובדים בתחנות, שעובד. אם כבר התחנות עובדות, יותר הגיוני יהיה להוסיף לכל הפחות רכבת אחת בכל כיוון נסיעה.
הרכבת צריכה להרחיב את שעות הפעילות במוצ"ש
בלי קשר לקו המזין.
 

alantan

New member
אני באמת חושב ששבע דקות זה מוגזם ליוממים

לעולם ועד או לעולם עולמי עולמיא צריך
להתאים את לו"ז קווי ההזנה של אוטבוסים לזה של הרכבות ולא להיפך.
שאגד/דן/מטרופולין יבררו באיזו שעה יוצאת הרכבת ויתאמו כך שבתנועה נורמלית עד "חצי" פקוקה האוטובוס יגיע לתחנת הרכבת בין 7 ל-10 דקות לפני.
ממש אבל ממש ממשי הממשים לא הרכבת צריכה לברר מהו הלו"ז של הקו המזין ולפי זה להתיישר.
אני באמת חושב ששבע דקות זה מוגזם ליוממים
שיש בידם חופשי-חודשי. חמש דקות זה מעל ומעבר, בייחוד בקווי הזנה שדי אמינים.
 

cwen

New member
אני מקווה שבמסגרת הלו"ז החדש

הלו"ז החדש ייצא כנראה בתחילת 2013
אבל זה ממש לא רישמי וסתם הערכה...

ולשאלתך-למה לא משנים את הלו"ז כבר עכשיו באינטרנט וכו, כי כנראה שהם לא רוצים לבזבז כסף על ההודעות וכל המידע שצריך לפרסם על שינוי לו"ז רק בקו מסויים אחד ולא להוציא חוברות לו"ז חדשות אלא רק שיהיה שינויים בכמה קווים.. וגם אז לוקח הרבה מאוד זמן עד שאנשים מתרגלים לשינויים ובכלל יודעים שהיו/יש שינוי כלשהו.
אני מקווה שבמסגרת הלו"ז החדש
לא רק יקצרו את הנסיעה אלא גם יתאמו שסוף סוף הרכבת מכיוון הוד השרון תגיע לת"א אוניברסיטה *לפני* שהרכבת לחיפה יוצאת ולא דקה אחרי, כך שהנוסעים צפונה רואים את הרכבת שלהם בורחת.
 

droriko

New member
אם לא יקצרו את זמן הנסיעה

אני מקווה שבמסגרת הלו"ז החדש
לא רק יקצרו את הנסיעה אלא גם יתאמו שסוף סוף הרכבת מכיוון הוד השרון תגיע לת"א אוניברסיטה *לפני* שהרכבת לחיפה יוצאת ולא דקה אחרי, כך שהנוסעים צפונה רואים את הרכבת שלהם בורחת.
אם לא יקצרו את זמן הנסיעה
אז זאת עילה לועדת חקירה אני לא צוחק. זרקו עשרות מיליונים על הכפלת המסילה, השביתו לאנשים את הרכבת במשך חודש,ובסוף זה לא שווה שום דבר כי הזמן שנחסך מהמפגש רכבות מתקזז עם היותר זמן שאתה מחכה בתחנה.
 
אני מקווה שבמסגרת הלו"ז החדש
לא רק יקצרו את הנסיעה אלא גם יתאמו שסוף סוף הרכבת מכיוון הוד השרון תגיע לת"א אוניברסיטה *לפני* שהרכבת לחיפה יוצאת ולא דקה אחרי, כך שהנוסעים צפונה רואים את הרכבת שלהם בורחת.
אם ישנו את זה יהיה מישהו אחר שזה יקרה לו
תמיד יהיו נוסעים שייפגעו או/ו ירוויחו משינוי כלשהו בלו״ז.. אם יורידו בקו הזה אז מישהו אחר יראה את הרכבת בורחת לו או ההיפך יצטרך להמתין הרבה זמן להחלפה שלו.. אי אפשר לרצות את כולם..!
 
אני מקווה שבמסגרת הלו"ז החדש
לא רק יקצרו את הנסיעה אלא גם יתאמו שסוף סוף הרכבת מכיוון הוד השרון תגיע לת"א אוניברסיטה *לפני* שהרכבת לחיפה יוצאת ולא דקה אחרי, כך שהנוסעים צפונה רואים את הרכבת שלהם בורחת.
אם ישנו את זה יהיה מישהו אחר שזה יקרה לו
תמיד יהיו נוסעים שייפגעו או/ו ירוויחו משינוי כלשהו בלו״ז.. אם יורידו בקו הזה אז מישהו אחר יראה את הרכבת בורחת לו או ההיפך יצטרך להמתין הרבה זמן להחלפה שלו.. אי אפשר לרצות את כולם..!
 

down under

New member
אם ישנו את זה יהיה מישהו אחר שזה יקרה לו
תמיד יהיו נוסעים שייפגעו או/ו ירוויחו משינוי כלשהו בלו״ז.. אם יורידו בקו הזה אז מישהו אחר יראה את הרכבת בורחת לו או ההיפך יצטרך להמתין הרבה זמן להחלפה שלו.. אי אפשר לרצות את כולם..!
את פשוט טועה
יש הגיון מסויים שרכבת שמגיעה מהמון תחנות פרבריות על קו אחר (כפ"ס - ת"א - ראשל"ץ) תגיע קודם לתחנת החלפה (ות"א האונ' היא אחושלוקי תחנת החלפה בין קווים) לפני שרכבת
בקו האחד (קו לחיפה/עכו/נהריה) תעזוב את התחנה.
המקרה ההפוך לא משנה כי כמעט ואין נוסעים בקו ת"א - חיפה שצריכים את כפ"ס. ההיפך כן, נוסעים מעכו/חיפה/נהריה/עתלית שצריכים את הקו לכפ"ס.


לכן יש לתכנן לו"ז שבו הרכבת מכפ"ס לראשון תגיע לאונ' לפני שהרכבת ממודיעין לחיפה/עכו/נהריה תעזוב.
וגם שהרכבת מנהריה/עכו/חיפה/עתלית לת"א ומודיעין תגיע לתחנת האונ' (מרכז הירידים) לפני שהרכבת מראשון לכפ"ס תעזוב את הרציף.


ההגיון הוא כזה, קו משני/מזין/צדדי (וקו כפ"ס - ת"א הוא מעין או בערך קו כזה) צריך להגיע לתחנת החלפה לפני שהרכבת בקו היותר ראשי תעזוב אותו.
וההפך בחזור. שהרכבת בקו הראשי תגיע לתחנת ההחלפה לפני שהרכבת בקו הצדדי/מוזן ממנה תעזוב את התחנה.

זהו כלל ברזל שברגע שכל רשת הרכבות ביזגרוּאל מדינת היא מוכפלת וכיום אפשר לאמר שכל רשת הרכבות בארץ מוכפלות צריכים להתחשב בו קודם כל ולפני הכל.
בעבר השיקול היותר חשוב היה מפגשי רכבות בקוים הלא מוכפלים. זהו, אין יותר חיה בזויה כזאת (בעצם יש את הקו לירושלים דרך בית שמש, אבל ממילא זו רק רכבת בשעה
ושם יכולים לקבוע את הלו"ז בצורה כזו שרכבת חוזרת מירושלים לת"א תוכל להכנס בקלות בקטע של מסילת נען, כלומר ברווח שבין שתי רכבות מבאר שבע לכוון לוד).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה