רכבת -ישראל שמה 2 פסים ארוכים

aviron

New member
רכבת -ישראל שמה 2 פסים ארוכים

רכבת-ישראל (שייכות: רשות הנמלים) מצפצפת בריש-גלי על החוק ועל נכי משרד הבטחון. קיימת הוראה בחוק המחייבת את רכבת ישראל לנפק לנכה משרד הבטחון מקום שמור - ללא תוספת תשלום. בפועל - המצב אינו כך כלל וכלל. ברכבות שבהם אין מקומות שמורים: הקופאי(ת) אינו נותן(ת) מקום שמור. וכך, באם נכה צה"ל עולה לרכבת בתחנת חוף-הכרמל בחיפה - המקום היחידי (בדר"כ) בו יוכל לשבת הינו בשירותים... (לא מצחיק !). ברכבות בו יש מקום שמור: מחייבים בתשלום. ושלא יספרו שלא כך הוא. כך - ועוד איך!! הפורום הזה פשוט הברקה !!! יישר-כוח ובהצלחה !
 

smile2life

New member
האם תוכל להביא בכתוב את התקנה

כי אני זוכר לנכיה צה"ל הייתה הנחה של 50% במחיר הכרטיס ברכבת, וגם זה נפגע.
 

dos1

New member
לא חושב שהיתה תקנה כזאת...הטעון

הטעון היה שזה היה מסופסד ע"י רכבת ולא ממשלתי. כאשר הרכבת החליפה בעלים לרשות הנמלים לטוב ורע. המקרה שלנו נכי-צהל לרע. היו נסיונות של הארגוןנכי-צהל במחוז צפון לשנות את גזרה גם מרכז היה מעורב. כל זה בעקבות בלחץ של שלוחת חדרה ארגון נכי צהל. לדעתי המרכז לו עשה כלום רק עשה פוזה של עושה
 

אבי -רון

New member
יש תקנה כזו !

וסבורני שאפשר לקבלה מארגון נכי צה"ל. יהיה ראוי שעניין זה יטופל ע"י הפורום - זה יהיה הישג התחלתי לפורום !
 

smile2life

New member
אני אנסה להעלות את הנושא

אצל איתן ברק, מנכ"ל הארגון. ואביא את הנוסח המלא לכאן...
 

dos1

New member
בהצלחה יש ליצור לוביל נושא....

להפעיל מחדש גורמים בעלי עניין צור קשר אשמח לעזור
 

Brendan

New member
למען הפרוטוקול...

נושא הנגישות לרכבת ונושא המקומות השמורים הועלה כבר בעבר. מהתכתבות שהייתה לי מול גורמי הרכבת עולה כי "המקום השמור" בתשלום הוא עבור מקום בקרון מיוחד הממוקם בתחית או סוף הרכבת. גם אני סירבתי לשלם עבור מקום שמור (ואני לא שייך למשרד הביטחון) וזאת בטענה שבקרונות האחרים אין מקומות שמורים לנכים כמתחייב בחוק של תחבורה ציבורית. בדו-שיח שניהלתי עם הגורמים השונים הוברר לי כי בכוונת רכבת ישראל להקצות 2 כיסאות עבור נכים בכל קרון כאשר עיקרון הפעולה שלהם יהיה על בסיס "זכות שימוש ראשונית לנכה". באופן כללי, הכניסה לקרון השמור כרוחה בתשלום וזה נכון לגבי כל הנוסעים.
 
למעלה