רכבת מבודפשט לפלשתינה 1941

מצב
הנושא נעול.

חוה3

Member
רכבת מבודפשט לפלשתינה 1941

רכבת מבודפשט לפלשתינה 1941
אני מנסה לברר את קורות דודתי שהגיעה ברכבת מבודפשט בשנת 1941. בכרטיס חיסונים שקיבלה בארץ רשום התאריך 9.4.41. בהנחה שהמסע ברכבת לקח כשבועיים מבודפשט דרך תורכיה, לבנון , ראש הנקרה , חיפה, הם יצאו כנראה בסוף מרץ מבודפשט. השאלה שלי האם קיימת אפשרות לברר פרטים על הרכבת המסויימת הזאת ,מי ארגן את המסע ואולי רשימת נוסעים (למרות שנראה לי שרשימה כזאת כנראה לא הייתה). או שאולי רכבות מבודפשט לפלשתינה בשנת 1941 היו דבר שבשיגרה? כל רעיון יתקבל בברכה!
 

ה דרומי

New member
לברר אם דר' רייטר או במוזאון הרכבת

רכבת מבודפשט לפלשתינה 1941
אני מנסה לברר את קורות דודתי שהגיעה ברכבת מבודפשט בשנת 1941. בכרטיס חיסונים שקיבלה בארץ רשום התאריך 9.4.41. בהנחה שהמסע ברכבת לקח כשבועיים מבודפשט דרך תורכיה, לבנון , ראש הנקרה , חיפה, הם יצאו כנראה בסוף מרץ מבודפשט. השאלה שלי האם קיימת אפשרות לברר פרטים על הרכבת המסויימת הזאת ,מי ארגן את המסע ואולי רשימת נוסעים (למרות שנראה לי שרשימה כזאת כנראה לא הייתה). או שאולי רכבות מבודפשט לפלשתינה בשנת 1941 היו דבר שבשיגרה? כל רעיון יתקבל בברכה!
לברר אם דר' רייטר או במוזאון הרכבת
בחיפה אצל מר פול קוטרל {"ואולי טומי* שלנו יודע משהו"} פורום יהדות הונגריה \פורום שורשים משפחתים בתפוז. בהצלחה
 

חוה3

Member
../images/Emo51.gif ה דרומי , הופניתי מפורום

לברר אם דר' רייטר או במוזאון הרכבת
בחיפה אצל מר פול קוטרל {"ואולי טומי* שלנו יודע משהו"} פורום יהדות הונגריה \פורום שורשים משפחתים בתפוז. בהצלחה
ה דרומי , הופניתי מפורום
"שורשים משפחתיים" אליכם. היכן אני יכולה למצוא את ד"ר רייטר? והאם ידוע לך כתובת מוזיאון הרכבת? ושוב תודה על עזרתך!
 

ה דרומי

New member
וגם לבדוק במוזאון יהדות הונגריה

רכבת מבודפשט לפלשתינה 1941
אני מנסה לברר את קורות דודתי שהגיעה ברכבת מבודפשט בשנת 1941. בכרטיס חיסונים שקיבלה בארץ רשום התאריך 9.4.41. בהנחה שהמסע ברכבת לקח כשבועיים מבודפשט דרך תורכיה, לבנון , ראש הנקרה , חיפה, הם יצאו כנראה בסוף מרץ מבודפשט. השאלה שלי האם קיימת אפשרות לברר פרטים על הרכבת המסויימת הזאת ,מי ארגן את המסע ואולי רשימת נוסעים (למרות שנראה לי שרשימה כזאת כנראה לא הייתה). או שאולי רכבות מבודפשט לפלשתינה בשנת 1941 היו דבר שבשיגרה? כל רעיון יתקבל בברכה!
וגם לבדוק במוזאון יהדות הונגריה
בצפת סרבוס
 
סרבוס אוניו: אני אשתדל למצוא לך

רכבת מבודפשט לפלשתינה 1941
אני מנסה לברר את קורות דודתי שהגיעה ברכבת מבודפשט בשנת 1941. בכרטיס חיסונים שקיבלה בארץ רשום התאריך 9.4.41. בהנחה שהמסע ברכבת לקח כשבועיים מבודפשט דרך תורכיה, לבנון , ראש הנקרה , חיפה, הם יצאו כנראה בסוף מרץ מבודפשט. השאלה שלי האם קיימת אפשרות לברר פרטים על הרכבת המסויימת הזאת ,מי ארגן את המסע ואולי רשימת נוסעים (למרות שנראה לי שרשימה כזאת כנראה לא הייתה). או שאולי רכבות מבודפשט לפלשתינה בשנת 1941 היו דבר שבשיגרה? כל רעיון יתקבל בברכה!
סרבוס אוניו: אני אשתדל למצוא לך
מידע. בכל מקרה, אנא פני לפול קוטרל בארכיון הרכבת. לדעתי יהיה לו חומרים על הנושא. ארכיון הרכבת: 04-8564293.
 

zvir1

New member
הערכה שלי

רכבת מבודפשט לפלשתינה 1941
אני מנסה לברר את קורות דודתי שהגיעה ברכבת מבודפשט בשנת 1941. בכרטיס חיסונים שקיבלה בארץ רשום התאריך 9.4.41. בהנחה שהמסע ברכבת לקח כשבועיים מבודפשט דרך תורכיה, לבנון , ראש הנקרה , חיפה, הם יצאו כנראה בסוף מרץ מבודפשט. השאלה שלי האם קיימת אפשרות לברר פרטים על הרכבת המסויימת הזאת ,מי ארגן את המסע ואולי רשימת נוסעים (למרות שנראה לי שרשימה כזאת כנראה לא הייתה). או שאולי רכבות מבודפשט לפלשתינה בשנת 1941 היו דבר שבשיגרה? כל רעיון יתקבל בברכה!
הערכה שלי
בתקופה הזו היו רכבות סדירות מהונגריה ורומניה, דרך בולגריה עד לאיסטנבול. (שרידים של האוריינט אקספרס). מאיסטנבול תמיד היו רכבות לאלפו (חלב )שבסוריה. רכבות אלו נקראו "טאורוס אקספרס" מחלב היו כמה אופציות: להגיע לביירות ומשם באוטובוס לראש הנקרה (מסילת ה HBT עדיין לא הייתה קיימת וגם שהייתה קיימת שימשה לצרכים צבאיים ולא הופעלה מעולם כקו סדיר) או לקחת רכבת עד לדמשק, משם ברכבת העמק לדרעא וצמח וחיפה. חתי הגיע כילד ב 1941 מרומניה בדרך הזו , דרך ביירות ומשם באוטובוס לחיפה.
 

zvir1

New member
חתי=חמי

הערכה שלי
בתקופה הזו היו רכבות סדירות מהונגריה ורומניה, דרך בולגריה עד לאיסטנבול. (שרידים של האוריינט אקספרס). מאיסטנבול תמיד היו רכבות לאלפו (חלב )שבסוריה. רכבות אלו נקראו "טאורוס אקספרס" מחלב היו כמה אופציות: להגיע לביירות ומשם באוטובוס לראש הנקרה (מסילת ה HBT עדיין לא הייתה קיימת וגם שהייתה קיימת שימשה לצרכים צבאיים ולא הופעלה מעולם כקו סדיר) או לקחת רכבת עד לדמשק, משם ברכבת העמק לדרעא וצמח וחיפה. חתי הגיע כילד ב 1941 מרומניה בדרך הזו , דרך ביירות ומשם באוטובוס לחיפה.
חתי=חמי
 

קובי לו

New member
אין קשר רכבתי בין אירופה לאסיה

הערכה שלי
בתקופה הזו היו רכבות סדירות מהונגריה ורומניה, דרך בולגריה עד לאיסטנבול. (שרידים של האוריינט אקספרס). מאיסטנבול תמיד היו רכבות לאלפו (חלב )שבסוריה. רכבות אלו נקראו "טאורוס אקספרס" מחלב היו כמה אופציות: להגיע לביירות ומשם באוטובוס לראש הנקרה (מסילת ה HBT עדיין לא הייתה קיימת וגם שהייתה קיימת שימשה לצרכים צבאיים ולא הופעלה מעולם כקו סדיר) או לקחת רכבת עד לדמשק, משם ברכבת העמק לדרעא וצמח וחיפה. חתי הגיע כילד ב 1941 מרומניה בדרך הזו , דרך ביירות ומשם באוטובוס לחיפה.
אין קשר רכבתי בין אירופה לאסיה
דרך איסטנבול. עד היום, אז בודאי שסביר להניח שבעבר, אין חיבור רכבתי בין החלק האסייתי של איסטנבול לחלק האירופאי. התחנה אליה מגיעה האוריינט אקספרס נמצאת ליד הנמל בחלק האירופי של איסטנבול. משם צריך לקחת אוטובוס או כל הסעה יבשתית אבל לא רכבתית לחלק האסייתי של איסטנבול, ומשם יש רכבות לחלקיה השונים של טורקיה וגם שאר ארצות אסיה (כגון סוריה).
 
הסטוריה זה השטח שלי...:)

רכבת מבודפשט לפלשתינה 1941
אני מנסה לברר את קורות דודתי שהגיעה ברכבת מבודפשט בשנת 1941. בכרטיס חיסונים שקיבלה בארץ רשום התאריך 9.4.41. בהנחה שהמסע ברכבת לקח כשבועיים מבודפשט דרך תורכיה, לבנון , ראש הנקרה , חיפה, הם יצאו כנראה בסוף מרץ מבודפשט. השאלה שלי האם קיימת אפשרות לברר פרטים על הרכבת המסויימת הזאת ,מי ארגן את המסע ואולי רשימת נוסעים (למרות שנראה לי שרשימה כזאת כנראה לא הייתה). או שאולי רכבות מבודפשט לפלשתינה בשנת 1941 היו דבר שבשיגרה? כל רעיון יתקבל בברכה!
הסטוריה זה השטח שלי...:)
כמעט לכל אורך מלחמת העולם סביר שהיה שירות רכבות בין הונגריה ותורכיה. הונגריה היתה ממלכה עצמאית עד 1944 ואחר כך הסתפחה לציר הרשע. תורכיה היתה ניטרלית. מאיסטמבול מזרחה פעל ה"טאורוס אקספרס" שהגיע כמעט עד דמשק, בעצם לנקודה בין בירות ודמשק ומשם היא יכלה לעבור במסילה הצרה בירות-דמשק ומשם ברכבת העמק ארצה. אבל, ויש כאן אבל גדול: לפי חוקי הספר הלבן משנת 1939 נאסר עליה כיהודיה להגיע ארצה. חוצמיזה לא בטוח שהיה שירות תחבורתי סדיר בין סוריה ולבנון שהיו שייכות לממשלת וישי הצרפתית הפרו נאצית ובין א"י ה"בריטית". לכן כנראה היתה הברחת גבול כלשהיא. דרך ראש הנקרה לא פעל אז קו רכבות אבל היה שירות אוטובוסים ואני לא בטוח שהשירות הזה היה עדיין בזמן שלבנון היתה בשליטה צרפתית...
 
צביקה!!!

הסטוריה זה השטח שלי...:)
כמעט לכל אורך מלחמת העולם סביר שהיה שירות רכבות בין הונגריה ותורכיה. הונגריה היתה ממלכה עצמאית עד 1944 ואחר כך הסתפחה לציר הרשע. תורכיה היתה ניטרלית. מאיסטמבול מזרחה פעל ה"טאורוס אקספרס" שהגיע כמעט עד דמשק, בעצם לנקודה בין בירות ודמשק ומשם היא יכלה לעבור במסילה הצרה בירות-דמשק ומשם ברכבת העמק ארצה. אבל, ויש כאן אבל גדול: לפי חוקי הספר הלבן משנת 1939 נאסר עליה כיהודיה להגיע ארצה. חוצמיזה לא בטוח שהיה שירות תחבורתי סדיר בין סוריה ולבנון שהיו שייכות לממשלת וישי הצרפתית הפרו נאצית ובין א"י ה"בריטית". לכן כנראה היתה הברחת גבול כלשהיא. דרך ראש הנקרה לא פעל אז קו רכבות אבל היה שירות אוטובוסים ואני לא בטוח שהשירות הזה היה עדיין בזמן שלבנון היתה בשליטה צרפתית...
צביקה!!!
הקדמת אותי...
 

חוה3

Member
תודה רבה לכולכם../images/Emo13.gif

צביקה!!!
הקדמת אותי...
תודה רבה לכולכם

היא אכן הגיעה לארץ בצורה בלתי חוקית. היא הועלתה לרכבת על ידי דודה (שנמלט לצורך כך ממחנה עבודה בהונגריה) כשהייתה בת שלוש. נמסרה לזוג זרים על הרכבת בבקשה להביאה לתל אביב להוריה שעלו באניית מעפילים כבר בשנת 1939. המון המון תודה לכולכם!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה