רעיון לאפליקציה שלא מצאתי משהו דומה לה.

azaria

New member
רעיון לאפליקציה שלא מצאתי משהו דומה לה.

הפתיע אותי שלא מצאתי משהו דומה, למרות גיגולים נכבדים. האם מישהו שילב בין המלמה ויכולת העיבוד של הטלפונים החכמים לצורך עזרה במצבים פיזיים? למשל: 1. לצלם את מצב השולחן המשחק סוליטייר, ולהגיד לשחקן האם אין צעד חוקי אפשרי, או להראות לו היכן אפשר להניח איזה קלף. 2. לצלם סודוקו מן העיתון, "להבין" אותו על ידי OCR, ולתת כרמז את הצעד הבא האפשרי, או רק להגיד האם יש שגיעה או שעדיין קיים פתרון, או אפילו ממש להציג את כל הפתרון. 3. לצלם משחק SET ולהגיד האם יש כרגע על השולחן סט, להראות איזה קלפים מהווים סט, וכו. 4. לצלם לוח שח-מט, לזהות את הכלים ומיקומיהם, ולהציע את הצעד הבא. ועוד ועוד. הרעיון הוא לצלם משהו מהעולם הפיזי, לזהות בו משהו מקונטקסט מוגדר מראש (משחק שח, סודוקו, וכו) ולתרגם את הנתונים בתמונה לייצוג "מחשבי" של המצב במשחק המוגדר מראש. מכאן הדרך כבר די פשוטה, כי יש מספיק תוכנות לפתרון סודוקו, לשחק שחמט, וכו. הדבר הכי דומה שמצאתי לחלק של צילום ושימוש בתוכן התמונה - הוא קריאת ברקוד. לזה יש כמה וכמה תכנות. האם מישהו מכיר משהו בכיוון? אם לא, כמה מורכב יהיה לפתח משהו כזה? אפילו רק כפיילוט ראשוני להוכחת הִתָּכְנוּת.
 

guyiphone

New member
תודה על תגובתך באתר ידידי ... אחלה רעיונות !

היי , תשמע, גם אני לא ראיתי אפליקציות כאלה חוץ מזו שהזכרת ועוד אחת נחמדה שנקראת בעברית מציאות מוגברת "augmented reality" - זו שיטה די חדשה (שנה פלוס) הממחישה את היכולת של האיפון להתמצא במרחב ברמה של לדעת מה המצלמה רואה במרחב בזמן נתון (אני מזמין אותך לחפש בגוגל). לטעמי, כל מה שהזכרת די אפשרי, הכל עניין של ביקוש והיצע ... כך שאם תבקש ותשלם אזי יהיה מי שיפתח את זה עבורך ... אני לא מזהה "שוס" מטורף אבל יכול להיות שחבוי לו הבאז הבא ברעיונות מהסוג הזה ... שיהיה בכייף !
 

azaria

New member
נזרוק פנימה דברים שיש בהם כסף...

צלם קיר עם סדק, והפון ימצא את תכניות הקונסטרוקציה של המבנה, דוחות הקרקע והביסוס, וכו וכו - ויחשב את הדרך הנכונה והזולה ביותר לתקן את הסדק ולמנוע קריסת המבנה. - כלי עזר מעולה למהנדסים, מפקחי בניה, שיפוצניקים, וכדומה. ראית בעיתון, פוסטר, טלוויזיה, משהו יפה שהיית רוצה לדעת עליו עוד פרטים? צלם בסלולרי, הפון ימצא ויזהה את "המשהו" שצילמת(בגוגל אימאג'ס וכדומה?), וימצא מידע רלוונטי לגביו. למשל שם היצירה, שם הצייר/פָּסַל, באיזה מוזיאון זה מוצג, שעות הפתיחה ודרכי ההגעה לשם. או דגם המכונית, שנת הייצור, מחיר המכירון שלה, וכו וכו. צלם את החותמות הקטנטנות המוטבעות על תכשיתים וכדומה - והפון יתרגם לך את משמעותן. (כמה קראט הזהב, מאיזו איכות הכסף, איפה ומתי יוּצר התכשיט, ...) צלם את הברקוד של מוצר כלשהו, והפון ימצא לך בeBay, זאפ, ועוד מקומות לפי הגדרתך את אותו מוצר כדי שתוכל להשוות מחירים בקלות. (אפשרות לשידרוג - דווח איפה אתה ומה המחיר שם, והמידע יישמר במאגר. [אולי אפילו המיקום יעודכן עצמאית לפי הGPS והצלבה עם מופת כמו דפי זהב...] זה יכול לאפשר השוואות גם בין חנויות שאינן באינטרנט, אך יאפשר גם לחכמולוגים להזין מחירים לא נכונים כדי להטות את התוצאות... עם קצת מחשבה בטח אפשר להתגבר גם על תיחמון שכזה) ואפשר לחשוב על עוד המון דברים שאנשים ישלמו עליהם. אבל קודם שיהיה משהו שממש מחבר בין יכולות הצילום, העיבוד, והגישה לאינטרנט של המכשירים האלה.
 
למעלה