רעיונות לערב בנושא הוראה

song4me

New member
רעיונות לערב בנושא הוראה

היי, אני מתכננת לארגן בקרוב ערב בנושא הוראה לקבוצת הסטונדטים שלומדת איתי במסלול ההכשרה להוראה. (אנחנו משהו כמו 50 סטונדטים, כאשר הרוב הם תלמידי מדעים מדוייקים). חשבתי להקרין את הסרט "לאדוני באהבה", שלדעתי משקף טוב (ואפילו מאוד) את תחום העבודה העתידי שלנו, וגם מציג את עולם ההוראה באופן קצת שונה. למי שלא מכיר את הסרט, הוא מבוסס על סיפור אמיתי: מהנדס מובטל לא מצליח למצוא עבודה ומגיע ללמד באחד מבתי הספר הקשים ביותר שבמזרח לונדון. הוא חסר נסיון בהוראה ובהתחלה קשה לו להתמודד עם הכיתה שהצליחה לסלק כבר שני מורים לפניו. בסרט מראים איך הוא מתמודד עם התלמידים, ומהי הדרך שלבסוף הוא משתמש בה כדי להכין אותם לחיים הצפויים להם בתום שנת הלימודים האחרונה שלהם. (כמו שאני לא אגלה מה בדיוק קורה.. אבל זה הרעיון). מעבר לזה חשבתי שאולי כדאי יהיה לעשות דיון על הסרט (אחריו), או מבוא כלשהו לנושא הכללי לפניו. מה דעתכם? מישהו ראה את הסרט ויכול לחשוב על נקודות שיהיה מעניין לדון עליהן? או בכלל הצעות שאפשר לשלב בערב שכזה? תודה רבה!
 
יש סרט מקסים שנקרא "נערי המקהלה"

עשינו עליו גם דיון בכיתה לאחר צפייה והוא ממש מומלץ אם זה הכיוון שלכם.
 
אני לא מכירה את הסרט../images/Emo29.gif

אבל יש הרבה סרטים כאלה (אפילו הסרט עם מישל פייפר מזכיר אותו..שכחתי את שמו כרגע) אני הייתי הולכת על שאלה גדולה לפני הקרנת הסרט (שהסרט יתן תשובה או עוד חומר למחשבה) ושהם ינסו לענות עליה ויווצר דיון ואז להקרין את הסרט ובסיומו תשאלי אותם מה דעתם עכשיו (בהמשך לשאלה)
 

naama 12345

New member
לאדוני באהבה- סרט מצוין!

לנו הראו את הסרט בשנה א', המדפ"ית שלנו במכללת לוינסקי חילקה אותנו לקבוצות וביקשה מכל קבוצה לכתוב לעצמה נקודות תוך כדי צפיה בסרט, על ההתמודדות ועל נקודות המפנה שמופיעות בסרט- אבל כל קבוצה מנקודת מבט אחרת. קבוצה אחת מנקודת המבט של המורה, קבוצה שניה מנקודת המבט של המערכת הבית ספרית, קבוצה שלישית מנקודת המבט של תהתלמידים וכו'. בסופו של דבר נוצר דיון שבו כל אחד הציג את הדברים מנקודת המבט שלו וזה היה מאוד מעניין! דרך אגב, אם את מחפשת עוד רעיונות לסרטים בנושאים קרובים- יש לך גם את "סיכון מחושב" המפורסם, ויש את "ללכת שבי אחריו"- שם הנושא שונה אבל גם סביב ההשפעה המכרעת של דמות המורה. תהיה לך פעילות מצוינת, ספרי לי איך היה!! בהצלחה!!
 

song4me

New member
תודה רבה!

האמת היא שהחלטתי לוותר על הרעיון, לפחות לתקופה זו. אבל אולי בשנה הבאה אעשה זאת. בכל מקרה, ההצעה שלך נשמעת לי מצויינת. סיכון מחושב ולסניור באהבה שניהם מאוד דומים ל"לאדוני באהבה", אותו הכי אהבתי מבין שלושתם. הוא לא מדבר על הוראה של מקצוע ספציפי, אלא על משהו גלובלי יותר שקל להתחבר אליו. את "ללכת שבי אחריו" ראיתי באחד מן הקורסים של תעודת ההוראה (סוציו'). לא דיברנו עליו יותר מדי, וחבל, אבל גם הוא סרט מדהים. המון תודה לך! אם זה יצא לפועל בהחלט אעדכן
 
למעלה