רע לי אניי מרגישה שהעולם מתמוטט עלי.

רע לי אניי מרגישה שהעולם מתמוטט עלי.../images/Emo7.gif

בעלי עשה בדיקות היום והקרטנין עלה בחצי שזה מלא. יש לנו טיול לתיאילנד באופק עוד שבועיים וההרגשה היא מאוד לא טובה הקרטנין כמעט 3 השאלה אם כדאי לעשות בדיקה לפני הטיול לרוגע או שמה אם חלילה יעלה הרי ילחיץ אותנו יותר אני מרגישה שאני ממש קורסת מה עלינו לעשות לדעתכם?
 

Avraham F

New member
לחזקה

השאלה מה חשוב יותר? הטיול למזרח העולם (תאילנד), שמתמוטט עליך, או הבריאות של בעלך? לעידוד, יש חולי כליות שמחזיקים מעמד עד קריאטינין 8 ואפילו יותר, יש צורך לקבל חו"ד של נפרולוג עם הערכת הזמן המינימלית עד לטיפול דיאליזה. הערכת הזמן תהיה לפי תוצאות הבדיקות האחרונו, קצב עליית הקריאטינין ו-US כליות. בכל מקרה, אין כיסוי רפואי לטיול במצב רפואי כזה. אני מאחל לבעלך בריאות טובה יותר.
 

D o r o t h y

New member
חזקה מהרוח

אני מבינה את הייאוש אבל באמת, אל תוותרו על בדיקה ושיחה עם הרופא המטפל. רופאים הם בני אדם ויבינו בהחלט את רצונכם לנסוע לחופשה, אבל ישימו בראש העדיפויות את מצבו הבריאותי של בעלך. אל תיכנסו לסחסרת הייאוש, כמו אברהם אני מכירה אנשיפ שהגיעו לרמות גבוהות הרבה יותר של קריאטינין. להימנע מבדיקה = לטמון הראש בחול, מעשה לא אחראי וממש לא בוגר. דברו עם הרופא המטפל, התייעצו בו ובכל מקרה בדקו היטב את האפשרויות לטיפול. מקווה בשבילכם שתוכלו לנסוע ובכל מקרה מאחלת בריאות טובה
 
אז ככה:

הרופאה לא אמרה שלא ניתן לנסוע ההיפך היא כמעט ולא אמרה כלום הייתה אדישה לא הראתה סימנים של דאגה. ובגלל זה אני דיי מבולבלת רק לפני שנה הוא עשה תניותח השתלה..
 

Avraham F

New member
למה לא כתבת יותר פרטים?

כמושתל עם קריאטינין 3 מתדרדר, לא ממליץ (כלא רופא), לנסוע. מה בעם איכפת לרופאה, שלא אומרת כלום? הייתי מחליף אותה. הייתם כבר בתאילנד, אז מה הלהיטות?
 
מה הסיבות

שיכולה לנבוע הדרדרות ומה קרטנין 3 נחשב לגבוהה? רוב הזמן היה לו 2 וחצי 3 כבר נחשב לגבוה?
 

Avraham F

New member
קריאטינין גבוה

אצל אדם בריא לחלוטין ערך קריאטינין מעל 1.2 נחשב גבוה. אצל חולה לפני טפולי דיאליזה, ערך הקריאטינין עולה עד 5, ועדיין לא תמיד, ממהרים לטיפול. בזמן טיפולי הדיאליזה, אין לערך הקריאטינין הגבוה, שום משמעות. אצל מושתל, כאשר הוא מתייצב כללית, ערך הקריאטינין מתייצב בין 1.0 ל-2.0, הנחשב נורמאלי. כאשר ערך הקריאטינין עולה על 2.0, מתחילים מעקב, כאשר "נורמליות" ערך הקריאטינין, תלויה בקצב התדרדרותו. רופא ההשתלות, במעקב על השינוי בערכי הקריאטינין על פני זמן מסויים, מחליט אם הוא נחשב גבוה,עד שנדרש טפול. לפיכך כל התשובות לשאלותיך תלויות בתיאור כל המצב ולא במספר תיאורטאי בלבד. האם הנסיעה תלוייה בקצב השינוי בערכי הקריאטינין? התשובה אצל רופא ההשתלות בלבד. (בתנאי שבכלל הוא עונה). אנא, שימי לב לנידע שאת נותנת "טיפין טיפין" כאשר את החשוב שבו, את מגלה כמו במשחק פוקר.
 

Avraham F

New member
בכל מקרה,

גולש פורום,איננו צריך לתת לך את האישור לנסיעה. (אצלי כמושתל, נעו ערכי הקריאטינין בשש וחצי שנות היותי מושתל, בין 0.95 ל- 1.19.) ולמרות זאת, לא ביקרתי בתאילנד, אפילו פעם אחת. שלא להגיד שאיני ממוטט בשל כך.
 
לא רק בשביל זה.

אני צריכה רק שירגיעו אותי אם דיאליזה אפשר לחיות גם שנים ארוכות כמו כל בן אדם רגיל נכון?
 

Avraham F

New member
מידע לא לשם ארגעה

יש נטופלים שעושים דיאליזה אפילו מעל 20 שנה. הכל תלוי בחוסן הטבעי של המטופל במחלות נילוות ואחרות וגם בגיל.
 

emt1

New member
חיים רגיל

הפוסט הזה נכתב תוך כדי ביצוע דיאליזה (נכון שזו בעיה לכתוב רק ביד אחת),הכל הוא בדרך ההסתכלות על כל הסיטואציה הזו לא להפסיק לחיות הוא משפט שלדעתי צריך להטמיע ולעבוד לפיו
 
למעלה