רציתי לשתף אותכם בטיפול בילד בן 6

רציתי לשתף אותכם בטיפול בילד בן 6

היום טיפלתי בפעם הראשונה בילד בן 6. כפי שסיפרתי לכם בעבר הילד סובל מקומפולסיות וקשה לו לשבת במקום אחד. הוא אינו מטופל בטיפול תרופתי. הוא בכיתה א'. הוא הגיע מלווה לטיפול עם אימו ותינוקת בת 5 חודשים. דיברנו על התחביבים שלו והוא שאל המון שאלות כמו האם משהו ישן בקליניקה שלי וממה עשוי הקרם ולמה אני משתמשת בקרם ועוד ועוד. אחרי שיחה ביקשתי ממנו שיעלה למיטה והוא אמר שאל אם יוכל לשכב על הצד (צד שמאל) כמובן שאמרתי כן. בזמן הטיפול הוא המשיך לשאול שאלות. התחלתי במגע בשני כפות הרגלים תוך כדי שאני מסבירה לאמא מה אני עושה לו. חיזקתי אצלו את אלמנט האדמה כדי לחבר אותו לקרקע, ליציבות, לחזק את הנוכחות שלו. עבדתי גם על מע' העצבים אבל לזמן קצר מאחר ואיזור הבהונות לא היה לו נעים המגע. אחרי 15 דקות הוא שאל אותי כמה זמן יארך הטיפול ואני השבתי כמה שאתה רוצה. הטיפול נמשך חצי שעה כאשר באמצע הטיפול הוא עבר למצב של שכיבה על הגב. הטפול נפסק כאשר הוא אמר לי שזה מספיק לו. הוא שאל אם יגיע מחר והסברתי לו שהוא יגיע בשבוע הבא. הוא נהנה מהטיפול ואמר שרוצה לבא שוב. במשך הטיפול הוא ביקש לקחת מהקרם ואני איפשרתי לו. בסוף הטיפול הלכנו לשטוף ידיים יחד. מהסתכלות על כפות הרגלים אין ממצאים בולטים במיוחד הדבר היחיד הבולט הוא מעט פלישה של אש לאויר. אני צריכה לבדוק מעט יותר את הרגלים אבל הנחתי שבשלב הזה זה מספיק. היה חשוב לי יותר לבדוק את הרגישות וההענות שלו לטיפול. הוא נראה ילד מאוד רגיש ואכן האמא אמרה שהוא בוכה במהירות ולפעמים נראה בלי סיבה מספקת. בזמן הטיפול התינוקות הפריעה לטיפול וששאלתי אותו האם ירצה שבפעם הבאה אמא לא תהיה בטיפול הוא אמר שכן אבל האמא מאוד רוצה להיות מעורבת אז אמרתי לה שאולי ננסה שהיא תכנס בהתחלה ותצא מידי פעם. אשמח לשמוע את הארותכם. תודה מראש תמי
 
לכל דבר יש את הפעם הראשונה שלא

שלום לך, שמחתי לקרוא את האימייל שלך על הטיפול של ילד בן 6 זה מאוד ממלא ומספק לטפל בילדים, אני מאמין שבשלב הזה עוד אפשר לתת הרבה דברים לילד ולבנות איתו ביחד את עתידו, זאת אומרת דרך מגע ומודעות וחיבור לאדמה כמו שאמרת שכבר ביצעת, אהבתי את הרעיון של חיבור לאדמה. אולי הפלישה של האש לאוויר מצביעה שהילד מאוד רגיש וזה בה לידיי ביטוי לאחרונה וגם הוא חושב איך לבטא דברים, מכוון שאש מדברת על היכולת שלנו לביטוי ועל רגישות, ולכן זה עלה לא לראש, למחשבות שלו, ואולי שהוא עוד לא מבין את זה את יכולה להשפיע ע"י חיזוק כל האלמנטים בגוף בתחילה כולל גבולות.(זאת דעתי האישית כמובן). חשוב מאוד לשתף פעולה עם הילד במהלך הטיפול הרפלקסולוגי אני שמח לקרוא את ההודעה שלך והרבה הצלחה עם הילד.
 
תנסי עבודה על הגדרת גבולת

ראשית נראה לי שיש לך גישה מקסימה לילדים בעובדה שהילד ביקש לבוא שוב לטיפול. הייתי ממליץ לך בהמשך הטיפול לעבוד על הגדרת גבולות בין אזורי כף הרגל. בכך הטיפול יכניס את הילד למסגרות של גבולות ההשפעה אוויר ,אש מים, ואדמה. בהצלחה
 
היי גיל, כולנו מטפלים אבל לא כולנו מטפלים

באותה שיטת טיפול ולכן אני אשמח אם תוכל להסביר את כוונתך בהגדרת גבולות. האם לא כך רצוי בכל טיפול? מבחינתי הגדרת גבולות זה סוג של איזון תמידי...
 
למעלה