רק אני רואה את כל העמוד הראשון עם הודעת error

FPNH

New member
וגם חצי מהעמוד השני....

זה ככה כבר יום שלם ואפשר היה לחשוב שההנהלה יכולה למחוק את כל הקישקוש הזה. אבל לא נראה שהאתר המוזנח הזה חשוב לבעלים שלו...
 
אכן, תפוז מורדם ומונשם כבר הרבה זמן

וחבל כי אני ממש לא אוהב את הספרצוף ואת בעליו...
 

אור302

New member
מישהו החליט שאתה לא עובד מספיק על המחקר שלך,

ומנסה לסייע. יפה מצדם. &nbsp אגב, יש חדשות אצלכם בעניין החזרה ללימודים בסתיו? אצלנו עוד חוככים בדעתם אבל נראה שישנה מגמה לחזור שכן נתבקשנו למלא כל מיני שאלונים על איך נחזור ואיך נלמד וכמה. רבים רוצים הוראת אונליין שהרי החוזרים בסכנת הידבקות והנדבק מלמד אונליין, אז למה לחזור? ויש מי שאמר: אם לא נחזור, יפטרו את צוותי התחזוקה, עשרות אנשים, משרתים ועד מפעילי חדר כושר. איזו זכות יש לנו להביא לפיטוריהם רק כי את העבודה שלנו ניתן לעשות אונליין? העיקר פרסמו הצהרה שתומכת במפגינים נגד אלימות משטרתית, אבל לסכן עצמנו בעבודה כדי לשמור לאחרים עבודה - זה לא? &nbsp זו התלבטות אמתית למען האמת: האם תסכן עצמך בקורונה כדי שהמנקה של השירותים בקומה שלך תוכל לפרנס משפחה? אם לא תעבוד, לא יצטרכו אותה. ואולי תפריש לה איזה אחוזון מהשכר שלך?
 

22ק ו ס ם

New member
אצלנו מתכוונים לחזור לפחות בצורה חלקית

רוצים שיהיו סטודנטים בקמפוס וסביר שנלמד פנים אל פנים לפחות את הכיתות הקטנות. אני חושב שהסיבה לכך היא בדיוק מה שאמרת. אם תהיה רק הוראה אונליין יהיה מעט ערך מוסף לאוניברסיטה מלצפות בהרצאות אונליין ויגלו את הבלוף של ההשכלה הגבוהה.
 

אור302

New member
איך אני אמור ללמד עם מסכה על הפרצוף?

לא מבין את זה. איך ישמעו אותי בכלל? אולי יצליחו להשיג כיתה גדולה, התלמידים יישבו רחוק בסוף ואני אדבר במיקרופון בעוד שמאווררים עובדים מולי ודוחפים לי את הוירוס בחזרה לפה.
 

22ק ו ס ם

New member
לא צריך ללמד עם מסיכה

המרצה לא קרוב לסטודנטים וכשמספר הסטודנטים קטן, אפשר לשמור כסא רווח ביניהם. אני לא חושב שצריך מיקרופון אבל גם אותו אפשר לנקות בין השיעורים. כאמור, אני מדבר על כיתות של 30-40 סטודנטים מקסימום ולא על הרצאות ענק (אותן אפשר יהיה אולי לפצל). חוץ מזה, אין לכם מיזוג שצריך מאווררים?
 

אור302

New member
מיזוג לא דוחף את הוירוס חזרה אליך,

מיקרופון עוזר כשיש מסכה. העניין הוא שהרצאות ענק - דווקא אותן אפשר להחליף בזום, הרי גם כך אין באמת מגע בין מרצה לתלמידים. גם כיתה של 30 תלמיד יוצרת ניתוק. &nbsp אני חושב שהבעיה האמתית עם הזום האי שהעיניים פשוט נדמות כי הן ממוקדות על פרצוף מדבר. בכיתה לפחות אני זז, יש תנועה.
 
זו אחת השאלות הקשות שאנחנו מתלבטים בה

הקורסים שלנו- בכל 8 תוכניות הלימודים של המכון (שאני בקרוב מקבל את האחריות הכוללת עליהן) ממש לא מבוססות רק על הרצאה. יש אצלנו הרבה מאד למידה אקטיבית בדרכים של קייס סטדיס, משחקי תפקידים, problem based learning, פרוייקטים קבוצתיים ועוד. את כל זה קשה מאד להעביר אונליין. אנחנו ממש לא רוצים לרדד את ההוראה שלנו להרצאות בלבד. באותן קבוצות מיקוד שהזכרתי בתגובה לאור, אחד הנושאים שעלו היה שללמוד להשתמש בצורה סבירה בטכנולוגיה זה קל יחסית. החלק הקשה הוא מרכיב ה instructional design שהוא מאד שונה ןקשה ליצור אותה חווית למידה שיש בכיתה. כחלק מההיערכות שלנו אנחנו מתכננים לערוך סדנאות עם אנשים שזו המומחיות שלהם, וייעוץ אישי על-ידם לחברי סגל שירצו בכך.
 

22ק ו ס ם

New member
בוא נגיד ככה

אם אני הייתי סטודנט והייתי יודע שכל ההרצאות יהיו אונליין כמו שחלק מהאוניברסיטאות מתכננות לעשות, אני לא הייתי מגיע ללמוד. הייתי מרגיש שחוויית הלימוד שלי נפגעה בצורה קשה מדי ולא שווה את כל הכסף שאני משלם. האוניברסיטאות הולכות לקבל פגיעה קשה ולדעתי כמה עלולות לפשוט רגל. זה יזרז תהליכים שכבר קיימים לא מעט זמן שבהם המחיר של ההשכלה גבוהה עולה בלי ממש תמורה ממשית. אלו שיתאימו עצמן מהר למשבר (למשל, בשימוש טכנולוגיות חדשות ודרכים חדשות ללמד) ירוויחו.
 

אור302

New member
האם זום לא עונה על הצרכים האלה?

ה"חדרים" שזום יוצר מאפשר עבודה פרטנית בזמן שיעור ותלמידים יכולים להיפגש גם אחר כך. ה"חדרים" הם הפתרון הטכנולוגיה שמאפשרת עבודה מרחוק. המצאה פנטסטית. אלא אם כן משחק התפקידים אצלכם כולל מגע.
 
כן, החדרים זה אחד הדברים שנשתמש בהם

אבל עדיין מה ששמענו בבירור מסטודנטים (שגם איתם אנחנו מתייעצים כחלק מהתהליך) הוא שעדיין חסרה להם האינטראקציה פנים אל פנים. לחלק מהתוכניות שלנו יש תוכניות מתחרות באוניברסיטאות אחרות שהן מרחוק. הייתרון הגדול שלנו עליהם הוא זה שהתוכניות שלנו הן פנים אל פנים. סטודנטים אומרים לנו בפירוש שזו אחת הסיבות העיקריות שהם בחרו בנו (למרות שאני מניח שאנחנו גם מפסידים סטודנטים- בעיקר כאלו שעובדים במשרה מלאה או קרוב לכך). בנוסף, למרצה יחיד זה די קשה לעבור בין חדרים יחסית למעבר בין קבוצות בכיתה. יש איזשהו נתק כשאתה לא רואה למשל שקבוצה מסויימת תקועה וניגש אליהם (אלא אם כן הם "מרימים יד"). לצערנו, אין למכון שלנו אפשרות להעסיק עוזרי הוראה. אז הפתרון שלנו בחלק מהקורסים- גייסנו בוגרים שמעוניינים לתרום לתוכנית בתור "מנטורים". הם קיבלו מינוי אקדמי כ"מרצה נלווה" ומסייעים למרצים בקורסים. הבעיה היא שאלו אנשים שעובדים והם לא יכולים להיות זמינים כל הזמן אלא רק בחלק מהקורס.
 

אור302

New member
כן, זו אחת המגבלות של החדרים בזום

אני גם הייתי שמח להיות מסוגל להצטרף לחדר תחת הסוואה, כלומר שהם לא רואים שאני שם. אני מניח שפתרון אחד מגושם, הוא ליצור פרופילים של סטודנטים לשימוש המנחה, לפזר אחד בכל חדר, ולהשתתף דרכו, לפי הצורך. אתה מחשיך אותו כשלא בשימוש ופותח כשאתה רוצה להצטרף. זה יעבוד כשיש נניח חמש קבוצות, אבל כשיש עשרים זה כבר יותר קשה.
 
הבעיה מבחינתי היא לא אנונימיות

הבעיה היא פשוט ניהול של חדרים מרובים במקביל וזה שאתה יכול לראות רק מה קורה בחדר אחד בזמן נתון. בכיתה רגילה אתה יכול לעבוד עם קבוצה אחת, אבל להבחין בזווית העין שקבוצה אחרת נכנסה לויכוח אינטנסיבי, או שהם נראים תקועים וצריכים עזרה. חוץ מזה, בגלל אילוצים שונים נאלצנו לא לפתוח בקיץ מסלול מנהלים בתוכנית שיש לנו בה שני מסלולים (רגיל ומנהלים). כתוצאה מכך אנחנו מחברים בסתיו את שני המסלולים. המשמעות היא שבמקום 40 סטודנטים בכיתה יהיו לנו 70-80. מאד קשה לספק לקבוצה כזאת גדולה, כשחצי מהסטודנטים מתחיל במקום אחד וחצי במקום אחר, את אותה חווית למידה. וכל זה בלמידה מרחוק. למזלי יש לי מרצה שותף שמלמד איתי יחד כבר כמה שנים ואנחנו באותו ראש. תהיה לנו גם בוגרת שלנו שתעזור לנו, ואולי יותר מאחת, ויש לנו גם 12 שעות נוספות שאנחנו יכולים להקדיש לסטודנטים במסלול הרגיל בלבד. אז אלו הכלים שאנחנו משחקים איתם עכשיו בתכנון מחדש של הקורס.
 
בלי קשר, צמצמתי מאד את המחקר שלי

כהכנה לתפקיד החדש שאני מתחיל ביולי (אבל כבר שקוע בן די עמוק בגלל ההכנות לסתיו). וחלק מהמחקר במילא מוקפא כי זה ממש לא זמן טוב לעשות מחקר שהאוכלוסיה בו היא רופאים (ולא קשור לקורונה). לגבי החזרה ללימודים: הנחת העבודה היא שהסמסטר ייפתח בלמידה מרחוק ואולי בהמשך תתאפשר חזרה זהירה ומדורגת לפורמט של פנים אל פנים או פורמט היברידי שבו חלק מהסטודנטים בכיתה וחלקם בבית (למשל סטודנטים שלא גרים בעיר ובמיוחד סטודנטים בינלאומיים). כחלק מההערכות עשינו בשבועות האחרונים מספר קבוצות מיקוד עם חברי סגל ועלו כל מיני דברים. למשל, יש מרצים שהם בקבוצת סיכון (מבוגרים יותר, מחלות רקע, מערכת חיסון מוחלשת או בני משפחה בקבוצת סיכון כזו). או מרצים שאמרו שעם הוראה מרחוק הם יודעים להתמודד, אבל הם לא יודעים איך להכין קורס היברידי ועדיין לאפשר חווית לימודים טובה לכל הסטודנטים. עלה חשש לחוסר שוויון. בעניין הזה קיבלתי אמירה מאד ברורה מדיקן ביה"ס ללימודים מתקדמים שיינתן למרצים חופש אקדמי לבחור האם להמשיך מרחוק בלבד או לעבור לפורמט היברידי. לא ברור גם מה ייעשה במקרה של חזרה מדורגת. נניח, אתה יכול לארגן כיתה גדולה כדי שיהיה מרחק פיזי. אבל מה קורה בין שיעור אחד לשיעור הבא? האם ינקו את הכיתה אחרי כל שיעור? האוניברסיטה תצטרך לתת לזה מענה וכרגע לא נראה שחשבו על זה. הדיקן שלנו (ביה"ס לבריאות הציבור) מתכוון להעלות את זה באחת הפגישות הקבועות של הקודקודים. לגבי שאלת המנקה: המגמה המסתמנת היא דווקא להגדיל את מספר עובדי הנקיון כדי לאפשר נקיון יותר יסודי ובתדירות גבוהה של הכיתות, המשרדים והמעבדות בזמן הפתיחה המדורגת של האוניברסיטה. חשוב לציין בהקשר הזה שממשלת קנדה די מהר התחילה לתת חבילות תמיכה לאנשים שפוטרו, הוצאו לחל"ת, או איבדו חלק משמעותי מהכנסתם (כולל עצמאים). חלק מזה מנוהל דרך פנייה ישירה של האנשים לרשות המסים הקנדית CRA, אבל דרך אחרת היא סיוע למעסיקים כדי להמשיך להחזיק עובדים (זה מה שעשו חלק מחברות התעופה. לדוגמא: אייר קנדה). אז המצב פה שונה, למיטב הבנתי, מהמצב אצלכם.
 

אור302

New member
אצלנו מדברים על הרחבת השעות

ילמדו אולי גם בערב ובסופי שבוע. זה יפרוש את העבודה על שעות רבות יותר, מה שיאפשר יותר זמן לנקות ולחטא. ייאמר כמו כן שמשטחים נגועים, למיטב הבנתי, הם פחות מסוכנים. הבעיה היא שמשתעלים לך לתוך הפרצוף. מחטא ידיים וכפפות ולא נוגעים בפנים ועניין המשטח הנגוע אינו מסכן במיוחד. &nbsp מבחינת הכנת הקורסים, אני אישית מסרב להצטרף ל"מאבק ההיערכות", ואני יכול להרשות לעצמי כמי רק מלמד ולא מנהל שום דבר. המחלקה והמוסד אצלנו בדיונים קדחתניים על קורסים היברידיים או רק אונליין וכן הלאה. אני מחוץ לעניין. כשיגידו לי מה לעשות, אעשה בהתאם להבנתי. בסופו של דבר, מדובר בסימסטר אחד ואולי בשנה אחת, לא במעבר קבוע להוראה על קולוניה על מאדים. עשינו את זה בסימסטר שעבר והלך לא רע. אז נניח לא מיציתי לא האופטימום להוראה אונליין, אז מה? לקח לי עשור ללטש את ההוראה שלי בכיתה על לרמה אופטימלית, אז אין לצפות לאופטימום על המסך. עד שנפיק לקחים כל העסק נגמר. מצד שני, מה שאני מלמד ממש לא קריטי לעולם, אז זה כנראה עניין של תחום.
 
אין לי את הפריווילגיה לא להיות מעורב

זה בא עם התפקיד החדש. כשהסכמתי לקבל את התפקיד לא דמיינתי שאלו יהיו הדברים שאתעסק בהם
 

אור302

New member
רק תחשוב על אנחת ההקלה של קודמך בתפקיד

אבל, זו גם אפשרות להתרומם. "רק נחת בתפקידו החדש וכבר נאלץ להתמודד עם מצב חסר תקדים, משבר עולמי. והנה, כפי ששיערנו, עשה מלאכתו על הצד הטוב ביותר והיווה השראה לכולנו." במלחמה קל יותר לקבל קידום בדרגה.
 
קודמתי בתפקיד

הסכימה להמשיך כ co וללוות אותי עד ינואר- ואני אסיר תודה לה על-כך. היא באמת עושה עבודה נפלאה (גם בימים רגילים וגם עכשיו בתקופת הקורונה) ואני נכנס לנעליים מאד מאד גדולות.
 
למעלה