רק בישראל - מה עושים כשיש פיגוע במקום העבודה שלך?

רק בישראל - מה עושים כשיש פיגוע במקום העבודה שלך?

יום עצוב היום, האווירה מחזירה אותי שנים אחורה, לתקופה של פברואר-מרץ 96, אני לא יודעת מי מכם מספיק מבוגר לזכור את זה, אבל זו הייתה תקופה עתירת פיגועים ונפגעים והאווירה הייתה קשה, מאוד. מקומות בילוי ספגו מהלומה קשה, אנשים פחדו לצאת מהבית, והפרנסה של רבים וטובים נפגעה - ולא רק בעלי המקומות, גם מלצרים ועובדים נוספים.

אחרי קריאת הדיווחים מאתמול, עלתה לי תהייה נוספת: קראתי את התיאור של אחת המבלות שרצה עם חברתה לתוך המטבח של מקס ברנר והן התחבאו בתוך המקרר יחד עם אנשים נוספים - לקוחות ועובדים. מהצד של העובד, זה נשמע נורא לא פחות - שמגיעים מחבלים למקום העבודה שלך ואתה מצד אחד תמהר להגן על עצמך (ואף אחד לא יאשים אדם במצב כזה) ומהצד השני - יש אחריות כלפי לקוחות... אני מנסה לחשוב מה הייתי עושה במצב כזה, נתקלתי במצב של לקוחות משתוללים שטופלו ע"י האבטחה, נתקלתי במצבים הזויים יותר בתקופה שעבדתי בנתב"ג, כולל קטעים בטיחותיים שהיו תרחישים שחשבו עליהם מכל הכיוונים - אבל למצוא את עצמך ממלצרת ופתאום מתחילים לירות עלייך, נשמע כמו... לא יודעת אפילו מה לומר.

אחרי החפירה הזאת - יש התייחסות בנהלי העבודה שלכם לתרחיש של פיגוע? של מפגע בטיחותי מהסוג הזה? קרה לכם חלילה משהו בסגנון?
 
ההודעה נקראה, אבל אין תגובות?

שוין, זה דווקא חיובי שאין לכם מה לספר, הלא כך?
&nbsp
בזמנו העליתי כאן סיפור ששיתפה מכרה שלי, שבתקופת מלחמה בן זוגה שהה בחנות, ולא אפשרו לו להיכנס למתחם המוגן בזמן אזעקה בטענה שזה שטח שמיועד לעובדים בלבד. במצב של פיגוע אני מניחה שלא יהיה מי שימנע כניסה לכל אזור שהוא, כי הדבר הראשון שהעובדים יעשו יהיה לברוח ולהתחבא איפה שלא יהיה.
 
אני באוטו בתוך מכונת שטיפה, פתאום מגיעים 2, שולפים אותי

מהאוטו ומושכים אותי
בתוך כל המהומה שמעתי את האזעקה
במדרגות המקלט היה הבום
את הלקוחות שלחו למקלט למטה
העובדים בחדר ביטחון למעלה
על המשך השטיפה ויתרתי :)

חושב שבמצב כזה כל אחד אומור לעשות ככל יכולתו
והכל יכולתו הזה - זה מה שעושה את ההבדל
 
וואו!

זו חוויה ייחודית!
&nbsp
הסיפור שלך הזכיר לי סיפור ישן מאוד, על קולגה של אמא שלי שבזמן אחת המלחמות הייתה בהריון ועברה בדיקה מהסוג שעוברים "קשורות", ואז הייתה אזעקה, והאחיות אמרו לה שתשחרר ותבוא אחריהן, אבל היא לא הצליחה... חששו על הכמה שניות שייקח לשחרר אותה.
 
מסקנה : לא שוטף ת'אוטו, רק הגשם


להרגשתי העולם נעשה בלתי צפוי יותר ויותר
וזה כי טבע האדם (הבלתי צפוי) הופך להיות יותר ויותר שולט
 
למעלה