רק סתם דיווחון על מפגש זום, ללא התוכן...

מיכי 10

Member
רק סתם דיווחון על מפגש זום, ללא התוכן...

ביום שני, לא התכוונתי להצטרף אל מפגש הזום השבועי באספרנטו. היו לי הרבה מטלות וגם שיחות טלפון חשובות. אך הופעל עלי לחץ טלפוני באספרנטו תוך כדי המפגש, ע"י שני חברים חשובים שלנו, אז הצטרפתי.
היינו 12 משתתפים: 9 מישראל, אחד מסנטו דומינגו(!), אחד מאירן (אני חושבת), ואחד מאוקראינה (אני חושבת). חושבת = לפי השמות שלהם. האירני לא דיבר, אלא שלח תמונה סטטית בלבד. והשני, חשבתי שהוא אוקראיני גם לפי המבטא. אבל אולי הוא רוסי? אני לא מתמצאת בזה. הסנ-דומינגיאני, היה חיוני כזה ונחמד מאד, ושוחח הרבה. הלוואי שהייתי יודעת לדבר בשטף כמוהו אספרנטו
(או לפחות עברית
)... השיחות די קלחו, והקשבתי מעט. אבל עשיתי גם דברים אחרים במטבח בינתיים, והיה לי נעים לשמוע ברקע כל הזמן אספרנטו מדוברת דרך המחשב (שמאושפז אצלי דרך קבע בפינת המטבח, ליד החלון הגדול).
 

DoronModan

New member
תודה על הדיווח

רק להוסיף שרפאל חי בעיר דומינגו (בשמה המלא סנטו דומינגו) שברפובליקה הדומיניקנית, אי בים הקריבי. לפי ויקיפדיה המדינה תמיד היתה ידידודית לישראל, ותמכה בהצעת החלוקה, ועוד לפני כן, לקבל פליטים יהודים לפני ואחרי מלחמת העולם השנייה. יהודים הגיעו במאה ה-19, ויהודי נבחר לנשיאות ב-1916, אם כי משל רק 4 חודשים להפתעתי, ענה שגם בשכנתם לאי, האיטי, השוכנת ממערב, יש אספרנטיסטים.
 

מיכי 10

Member
גם אני קראתי (תוך כדי השיחה בזום) על סנטו דומינגו בוויקיפדיה

ו"חרשתי" במפות. כי היה לי חשוב לדעת איפה היא נמצאת בדיוק.
 
למעלה