רק רכבת

מצב
הנושא נעול.

sela v

New member
זהו שזה לא העניין

יבושם לך!
הרכבת לא "מכתיבה" כלום. הכל עניין של היצע וביקוש!
זהו שזה לא העניין
רוצים פחות תאונות דרכים? (הרוגים ופצועים). רוצים פחות זיהום אוויר? זה לא שאלה של היצע וביקוש. זה שאלה של מה עושים כדי להעביר אנשים לתחבורה ציבורית, ולכם אכפת רק מפינוק של החיילים. אז כבר הצעתי, יותר ימי כיף בלונה גל.
 

mucool2

New member
סלע, אתה יורה בכל הכיוונים

זהו שזה לא העניין
רוצים פחות תאונות דרכים? (הרוגים ופצועים). רוצים פחות זיהום אוויר? זה לא שאלה של היצע וביקוש. זה שאלה של מה עושים כדי להעביר אנשים לתחבורה ציבורית, ולכם אכפת רק מפינוק של החיילים. אז כבר הצעתי, יותר ימי כיף בלונה גל.
סלע, אתה יורה בכל הכיוונים
יש הרבה מאוד שיקולים. עניתי לאפי בעניין מסויים, ואתה הכנסת את כל העולם ואשתו. כדאי שתתמקד במסר ברור. אם אתה שואל אותי, אז הכול עניין של היצע וביקוש. החכמה היא להציע פתרונות נכונים ושיהיה להם ביקוש.
 

sela v

New member
השאלה היא האם אתה בעד

סלע, אתה יורה בכל הכיוונים
יש הרבה מאוד שיקולים. עניתי לאפי בעניין מסויים, ואתה הכנסת את כל העולם ואשתו. כדאי שתתמקד במסר ברור. אם אתה שואל אותי, אז הכול עניין של היצע וביקוש. החכמה היא להציע פתרונות נכונים ושיהיה להם ביקוש.
השאלה היא האם אתה בעד
תחבורה ציבורית או לא? ואם כן איך מגדילים את ההיצע, וגם את הביקוש.
 
אפי..תופסים את נקודת המבט שלך

עזוב כבר התייאשתי...
לא תופסים את הנקודת מבט שלי, בכל אופן, אני אמשיך לנסוע באוטובוסים או ברכב, רכבת תהווה עבורי קו פנימי בלבד בין תחנותיה בת"א וזהו. אני רוצה תמורה לכסף שלי . תמורה מלאה, ואם אני משלם על נוחות אני אקבל אותה ולא מעניין אותי למה אני לא מקבל אותה ובגלל מי.
אפי..תופסים את נקודת המבט שלך
פשוט לא מסכימים איתה....זה ההבדל
 

sela v

New member
האזרחים

אפי. ראה מה שבני ואני כתבנו למעלה
יותר. במצב של היום, על האזרחים להתגמש (וזה קשה מאוד. אין ספק) למען החיילים שנוסעים ביום ראשון לבסיס או חוזרים ביום חמישי. אין מה לעשות - צבא זה לא נטל רק כאשר מתגייסים, אלא גם בתשלום המיסים הרב שלנו למדינה, שהולך לצבא (והלואי וחלק לא קטן ממה שהולך לצבא היה הולך לדברים חשובים אחרים, כמו: חינוך, רווחה ורכבות, כמובן), וגם בכך שיש להתחשב בחיילים (שבמקרה הזה אלה חיילי חובה, שהלכו לצבא במקום דברים אחרים).
האזרחים
אכן מתגמשים, ואנו חיים במדינה שכמעט לכל אחד יש אוטו. האם זה מה שאתה רוצה בפורום תחבורה ציבורית?
 

mucool2

New member
אין רוצה או לא רוצה

האזרחים
אכן מתגמשים, ואנו חיים במדינה שכמעט לכל אחד יש אוטו. האם זה מה שאתה רוצה בפורום תחבורה ציבורית?
אין רוצה או לא רוצה
רמת המינוע באירופה גבוהה מזו שבישראל, ובכל זאת שם משתמשים בתח"צ הרבה יותר. השאלה היא לא כמה מכוניות יש אלא כמה מהן נמצאות על הכביש.
 

T281

New member
מה דעתכם על הפתרון הבא....

רק רכבת
מה דעתכם על ההצעה שבחלק מהרכבות במיוחד ביום ראשון, לא יהיה ניתן לסע אלא אם כן ישולם תשלום מלא, ואז כל מקבלי כרטיסי החינם, כמו חיילים לא יוכלו לסע ברכבת. למשל על קו חיפה ת"א יש 3 רכבות בשעה, אז להקצות 2 רכבות לכולם, ואחת רק למי שישלם מחיר מלא, כלומר חיילים יוכלו לסע בהן, אבל רק אם ישלמו כמו כל אחד אחר.
מה דעתכם על הפתרון הבא....
החופשה של החיילים תהייה מיום שישי עד שני .
 

euronitzan

New member
עומס רב ביום שישי כבר קיים

מה דעתכם על הפתרון הבא....
החופשה של החיילים תהייה מיום שישי עד שני .
עומס רב ביום שישי כבר קיים
בנוסף, תיצור עומס רב גם ביום שני כך שיהיו לך ארבעה ימים לא נוחים, במקום שניים לא נוחים (עדיין סטודנטים והמוני בית ישראל צובאים על הרכבת בראשון וחמישי).
 

שועל על

New member
זה מאוד פשוט באמת

רק רכבת
מה דעתכם על ההצעה שבחלק מהרכבות במיוחד ביום ראשון, לא יהיה ניתן לסע אלא אם כן ישולם תשלום מלא, ואז כל מקבלי כרטיסי החינם, כמו חיילים לא יוכלו לסע ברכבת. למשל על קו חיפה ת"א יש 3 רכבות בשעה, אז להקצות 2 רכבות לכולם, ואחת רק למי שישלם מחיר מלא, כלומר חיילים יוכלו לסע בהן, אבל רק אם ישלמו כמו כל אחד אחר.
זה מאוד פשוט באמת
רכבת ישראל עובדת בשיטה של ONE CLASS, ולא כפי שמקובל בעולם, שהקרונות מחולקים למספר מחלקות. יש לזה יתרונות, למי שנוסע בזול, ויש חסרונות, למי שנוסע ביוקר. פתרון אפשרי, אבל שיצריך מרכבת ישראל תוספת ציוד (שאני לא מבין למה היא לא מגיעה באמת). קרונות עם מקומות שמורים הם דבר לגיטימי, וצריך לחנך את הנוסעים לא להתקומם כשהם רואים מושבים ריקים בקרון שמור ("למה, מה קרה?! למי שומרים את זה, הא?!"). מצד שני, צריך להשתדל להגדיל את מספר הקרונות. סלע - אין כל טעם לנסות להגדיל את מספר המשתמשים בתחבורה הציבורית אם אין תשתית לקלוט אותם. באופן טבעי, ברגע שהתנאים (צפיפות) הופכים את הרכבת לפחות אטרקטיבית, טבעי שהראשונים שינטשו הם אלה שיש להם אלטרנטיבה (רכב פרטי). רוצה שיסעו גם? תעשה עוד רכבות. אין שום סיבה למנוע מחיילים נסיעה ברכבת שלמה. רוצה לחלק למחלקות, סבבה. אבל גם זה כרוך בתוספת ציוד רכבתי. במצב הנוכחי הייתי מתרכז בהגדלת הקיבול ברכבת. שימו לב שלוח הזמנים ביום ראשון זהה לשאר ימי השבוע (תקנו אותי אם אני טועה) וזה דווקא לא כל כך הגיוני. צריך לסדר איכשהו שביום ראשון יהיו יותר רכבות. זהו.
 

mucool2

New member
א. ביום ראשון יש יותר רכבות

זה מאוד פשוט באמת
רכבת ישראל עובדת בשיטה של ONE CLASS, ולא כפי שמקובל בעולם, שהקרונות מחולקים למספר מחלקות. יש לזה יתרונות, למי שנוסע בזול, ויש חסרונות, למי שנוסע ביוקר. פתרון אפשרי, אבל שיצריך מרכבת ישראל תוספת ציוד (שאני לא מבין למה היא לא מגיעה באמת). קרונות עם מקומות שמורים הם דבר לגיטימי, וצריך לחנך את הנוסעים לא להתקומם כשהם רואים מושבים ריקים בקרון שמור ("למה, מה קרה?! למי שומרים את זה, הא?!"). מצד שני, צריך להשתדל להגדיל את מספר הקרונות. סלע - אין כל טעם לנסות להגדיל את מספר המשתמשים בתחבורה הציבורית אם אין תשתית לקלוט אותם. באופן טבעי, ברגע שהתנאים (צפיפות) הופכים את הרכבת לפחות אטרקטיבית, טבעי שהראשונים שינטשו הם אלה שיש להם אלטרנטיבה (רכב פרטי). רוצה שיסעו גם? תעשה עוד רכבות. אין שום סיבה למנוע מחיילים נסיעה ברכבת שלמה. רוצה לחלק למחלקות, סבבה. אבל גם זה כרוך בתוספת ציוד רכבתי. במצב הנוכחי הייתי מתרכז בהגדלת הקיבול ברכבת. שימו לב שלוח הזמנים ביום ראשון זהה לשאר ימי השבוע (תקנו אותי אם אני טועה) וזה דווקא לא כל כך הגיוני. צריך לסדר איכשהו שביום ראשון יהיו יותר רכבות. זהו.
א. ביום ראשון יש יותר רכבות
ב. תוספת ציוד היא חיונית, אבל לא תפתור את כל הבעיות. יש מגבלה של אורך הרכבת (לא יותר מאורך הרציף או מעבר ליכולת של הקטר לסחוב) ויש גם מגבלה קשה של תדירות רכבות בגלל צווארי בקבוק של קווים חד-מסילתיים.
 

sela v

New member
עוד רכבות?

זה מאוד פשוט באמת
רכבת ישראל עובדת בשיטה של ONE CLASS, ולא כפי שמקובל בעולם, שהקרונות מחולקים למספר מחלקות. יש לזה יתרונות, למי שנוסע בזול, ויש חסרונות, למי שנוסע ביוקר. פתרון אפשרי, אבל שיצריך מרכבת ישראל תוספת ציוד (שאני לא מבין למה היא לא מגיעה באמת). קרונות עם מקומות שמורים הם דבר לגיטימי, וצריך לחנך את הנוסעים לא להתקומם כשהם רואים מושבים ריקים בקרון שמור ("למה, מה קרה?! למי שומרים את זה, הא?!"). מצד שני, צריך להשתדל להגדיל את מספר הקרונות. סלע - אין כל טעם לנסות להגדיל את מספר המשתמשים בתחבורה הציבורית אם אין תשתית לקלוט אותם. באופן טבעי, ברגע שהתנאים (צפיפות) הופכים את הרכבת לפחות אטרקטיבית, טבעי שהראשונים שינטשו הם אלה שיש להם אלטרנטיבה (רכב פרטי). רוצה שיסעו גם? תעשה עוד רכבות. אין שום סיבה למנוע מחיילים נסיעה ברכבת שלמה. רוצה לחלק למחלקות, סבבה. אבל גם זה כרוך בתוספת ציוד רכבתי. במצב הנוכחי הייתי מתרכז בהגדלת הקיבול ברכבת. שימו לב שלוח הזמנים ביום ראשון זהה לשאר ימי השבוע (תקנו אותי אם אני טועה) וזה דווקא לא כל כך הגיוני. צריך לסדר איכשהו שביום ראשון יהיו יותר רכבות. זהו.
עוד רכבות?
נראה לי שצריך בשביל זה לסלול עוד מסילות. השאלה מה עושים בינתיים? צריך תוכנית לתווך ארוך בנושא.
 
האצבע המאשימה צריכה להיות מופנת

רק רכבת
מה דעתכם על ההצעה שבחלק מהרכבות במיוחד ביום ראשון, לא יהיה ניתן לסע אלא אם כן ישולם תשלום מלא, ואז כל מקבלי כרטיסי החינם, כמו חיילים לא יוכלו לסע ברכבת. למשל על קו חיפה ת"א יש 3 רכבות בשעה, אז להקצות 2 רכבות לכולם, ואחת רק למי שישלם מחיר מלא, כלומר חיילים יוכלו לסע בהן, אבל רק אם ישלמו כמו כל אחד אחר.
האצבע המאשימה צריכה להיות מופנת
לרכבת ישראל ולא לחיילים או לשאר האנשים שזכאים להנחות ברכבת ישראל. מחסור במקום ובקרונות היה נפתר בעזרת תוספת של קרונות והפעלה של יותר רכבות בשעה. יתר על כן, אני בתור חייל שבא להגן/לשרת את המדינה לא רוצה להתפוצץ באוטובוס! ורכב לא כל אחד יכול לממן! רכב זה דלק, ביטוח, חלפים, בדיקות , מוסך וכו'.. המון כסף! במיוחד כשאני צריך לנסוע חיפה-ת"א כל הזמן. אלכס
 

sela v

New member
תמיד קל להאשים את האחר

האצבע המאשימה צריכה להיות מופנת
לרכבת ישראל ולא לחיילים או לשאר האנשים שזכאים להנחות ברכבת ישראל. מחסור במקום ובקרונות היה נפתר בעזרת תוספת של קרונות והפעלה של יותר רכבות בשעה. יתר על כן, אני בתור חייל שבא להגן/לשרת את המדינה לא רוצה להתפוצץ באוטובוס! ורכב לא כל אחד יכול לממן! רכב זה דלק, ביטוח, חלפים, בדיקות , מוסך וכו'.. המון כסף! במיוחד כשאני צריך לנסוע חיפה-ת"א כל הזמן. אלכס
תמיד קל להאשים את האחר
והרכבת מאשימה את החיילים שהם מתנהגים באופן ברברי, ולכן הם לא יכולים להפעיל קרון שמור ביום ראשון.
 

fireman

New member
מקומות שמורים הם פריווילגיה

תמיד קל להאשים את האחר
והרכבת מאשימה את החיילים שהם מתנהגים באופן ברברי, ולכן הם לא יכולים להפעיל קרון שמור ביום ראשון.
מקומות שמורים הם פריווילגיה
שרכבת ישראל לדעתי אינה יכולה להרשות לעצמה בהתאמה למצבת הציוד הנייד שיש ברשותה.
 

sela v

New member
למה לא?

מקומות שמורים הם פריווילגיה
שרכבת ישראל לדעתי אינה יכולה להרשות לעצמה בהתאמה למצבת הציוד הנייד שיש ברשותה.
למה לא?
אפשר בהתאם לביקוש. אפשר להעלות את המחיר, וזה יממן את הקרונות הנוספים. גם בחו"ל מחלקה ראשונה זה חלק קטן מהרכבת.
 
אני לא מבין כיצד אתה לא רואה את

למה לא?
אפשר בהתאם לביקוש. אפשר להעלות את המחיר, וזה יממן את הקרונות הנוספים. גם בחו"ל מחלקה ראשונה זה חלק קטן מהרכבת.
אני לא מבין כיצד אתה לא רואה את
ההבדל בין חו"ל לפה. בחו"ל אין גיוס חובה, וחלק נרחב מהחיילים הם לקישוט, לעומת הארץ. אני חושב שאין לי צורך להסביר לך את חשיבות הצבא + המצב הבטחוני. לכן, גם אין טעם להשוות בין הרכבת בחו"ל ובארץ, כי אחד השימושים המרכזיים של הרכבת בארץ הוא הסעת חיילים , אם תרצה זאת ואם לא. לרכבת ולצה"ל יש הסכם , לפיו יש חיילים מסויימים (או שכל החיילים, אני לא יודע לבטח) נוסעים בחינם ברכבת. אם רכבת ישראל מחליטה שבזמן עומס , בייחוד עומס שנוצר ע"י חיילים,היא גם רוצה להפעיל קרון שמור , אז שתפעל בנידון, כלומר שתציב אנשי בטחון בכניסה לקרון , שימנעו כניסה של כל מי שלא חייל וכמובן תוספת קרון לחיילים ולאנשים אחרים שקנו כרטיס רגיל למקום לא שמור. אם רכבת ישראל רוצה ליצור קרון למקומות שמורים, שתקנה קרונות נוספים (הרי ממילא המחיר שהיא גובה על נסיעה בקרון זה גבוה מהרגיל). אלכס
 

ashmash

New member
בחו"ל אין גיוס חובה?

אני לא מבין כיצד אתה לא רואה את
ההבדל בין חו"ל לפה. בחו"ל אין גיוס חובה, וחלק נרחב מהחיילים הם לקישוט, לעומת הארץ. אני חושב שאין לי צורך להסביר לך את חשיבות הצבא + המצב הבטחוני. לכן, גם אין טעם להשוות בין הרכבת בחו"ל ובארץ, כי אחד השימושים המרכזיים של הרכבת בארץ הוא הסעת חיילים , אם תרצה זאת ואם לא. לרכבת ולצה"ל יש הסכם , לפיו יש חיילים מסויימים (או שכל החיילים, אני לא יודע לבטח) נוסעים בחינם ברכבת. אם רכבת ישראל מחליטה שבזמן עומס , בייחוד עומס שנוצר ע"י חיילים,היא גם רוצה להפעיל קרון שמור , אז שתפעל בנידון, כלומר שתציב אנשי בטחון בכניסה לקרון , שימנעו כניסה של כל מי שלא חייל וכמובן תוספת קרון לחיילים ולאנשים אחרים שקנו כרטיס רגיל למקום לא שמור. אם רכבת ישראל רוצה ליצור קרון למקומות שמורים, שתקנה קרונות נוספים (הרי ממילא המחיר שהיא גובה על נסיעה בקרון זה גבוה מהרגיל). אלכס
בחו"ל אין גיוס חובה?
מוזר, כשהייתי בקוריאה, זכור לי שהיה שם גיוס חובה של שנתיים. והפלא ופלא, אין שם חיילים שצובעים על הרכבת ביום זה או אחר... גרמניה, שוויץ? גיוס חובה. ובאשר למצב הבטחוני, הרי שאנו רואים שגם למדינות אחרות יש איומים. זה שפשוט לא מנופפים בהם כל יום, זה לא אומר שהם לא קיימים. על כל מקום באירופה, איימו בחמישים ומשהו השנים האחרונות ראשי נפץ גרעיניים וזה לא אומר שנאלצו לדחוק את האזרחים לפינת הקרון... המצב הביטחוני לא כזה חמור כפי שמנסים להציג, מכל מיני סיבות. נכון, אנחנו עדיין לא מיקרונזיה, אבל בהחלט אי אפשר להצדיק כל דבר באמתלת מצב ביטחוני, ודאי לא כאשר יש אלטרנטיבות אחרת, וכן עלו פה חלופות שונות כאלה ואחרות...
 

idos2

New member
זה לא משנה גם אם יהיו עוד 1000

למה לא?
אפשר בהתאם לביקוש. אפשר להעלות את המחיר, וזה יממן את הקרונות הנוספים. גם בחו"ל מחלקה ראשונה זה חלק קטן מהרכבת.
זה לא משנה גם אם יהיו עוד 1000
קרונות. גם ככה היום הרכבות הם באורך מקסימלי, לא ניתן לחבר יותר קרונות ממה שמחברים היום, ולא ניתן להוסיף רכבות נוספות בלו"ז... רק במקרים בודדים מופעלות בשעות העומס רכבות לא באורך מקסימלי, וגם אם יוסיפו לאותם רכבות קרון נוסף אני חושב שיותר חשוב שהוא ישמש להורדת העומס משאר הקרונות מאשר שישמש בתור קרון למקומות שמורים.
 

Benjamin Turner

New member
ואני,בתור סתם אזרחית מן השורה,רוצה

האצבע המאשימה צריכה להיות מופנת
לרכבת ישראל ולא לחיילים או לשאר האנשים שזכאים להנחות ברכבת ישראל. מחסור במקום ובקרונות היה נפתר בעזרת תוספת של קרונות והפעלה של יותר רכבות בשעה. יתר על כן, אני בתור חייל שבא להגן/לשרת את המדינה לא רוצה להתפוצץ באוטובוס! ורכב לא כל אחד יכול לממן! רכב זה דלק, ביטוח, חלפים, בדיקות , מוסך וכו'.. המון כסף! במיוחד כשאני צריך לנסוע חיפה-ת"א כל הזמן. אלכס
ואני,בתור סתם אזרחית מן השורה,רוצה
להתפוצץ באוטובוס? מהטיעונים ההזויים ביותר שקראתי.
 

mucool2

New member
../images/Emo45.gif

ואני,בתור סתם אזרחית מן השורה,רוצה
להתפוצץ באוטובוס? מהטיעונים ההזויים ביותר שקראתי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה