רק רכבת

מצב
הנושא נעול.

sela v

New member
רק רכבת

רק רכבת
מה דעתכם על ההצעה שבחלק מהרכבות במיוחד ביום ראשון, לא יהיה ניתן לסע אלא אם כן ישולם תשלום מלא, ואז כל מקבלי כרטיסי החינם, כמו חיילים לא יוכלו לסע ברכבת. למשל על קו חיפה ת"א יש 3 רכבות בשעה, אז להקצות 2 רכבות לכולם, ואחת רק למי שישלם מחיר מלא, כלומר חיילים יוכלו לסע בהן, אבל רק אם ישלמו כמו כל אחד אחר.
 
צה"ל משלם מחיר מלא עבור כל נסיעה

רק רכבת
מה דעתכם על ההצעה שבחלק מהרכבות במיוחד ביום ראשון, לא יהיה ניתן לסע אלא אם כן ישולם תשלום מלא, ואז כל מקבלי כרטיסי החינם, כמו חיילים לא יוכלו לסע ברכבת. למשל על קו חיפה ת"א יש 3 רכבות בשעה, אז להקצות 2 רכבות לכולם, ואחת רק למי שישלם מחיר מלא, כלומר חיילים יוכלו לסע בהן, אבל רק אם ישלמו כמו כל אחד אחר.
צה"ל משלם מחיר מלא עבור כל נסיעה
של חייל ברכבת. זה כמו שאתה תשלם בכרטיס אשראי שלא שייך לך, אלא בהשאלה... כך שההרגשה כאילו החיילים נוסעים "חינם" אמנם חינם עבור כל חייל, אבל ממש לא עבור רכבת ישראל, בייחוד לא מבחינה כספית. חברות האוטובוסים, לעומת זאת, מקבלות תשלום קבוע עבור הסעת חיילים, ולא פר-נסיעה.
 

sela v

New member
אתה בטוח

צה"ל משלם מחיר מלא עבור כל נסיעה
של חייל ברכבת. זה כמו שאתה תשלם בכרטיס אשראי שלא שייך לך, אלא בהשאלה... כך שההרגשה כאילו החיילים נוסעים "חינם" אמנם חינם עבור כל חייל, אבל ממש לא עבור רכבת ישראל, בייחוד לא מבחינה כספית. חברות האוטובוסים, לעומת זאת, מקבלות תשלום קבוע עבור הסעת חיילים, ולא פר-נסיעה.
אתה בטוח
שהם מקבלים בדיוק את הסכום המלא? ולא סכום גלובלי?
 

אורי404

New member
וגם אם זה גולבלי, מה רע בזה../images/Emo46.gif?../images/Emo46.gif

אתה בטוח
שהם מקבלים בדיוק את הסכום המלא? ולא סכום גלובלי?
וגם אם זה גולבלי, מה רע בזה
?

 

אורי404

New member
טוב. אני לא אמשיך בזה... מה לעשות

מה האינטרס שלך?
מזגן וכיף לחיילים? יהיה יותר זול לקחת אותם ללונה גל כל חודש.
טוב. אני לא אמשיך בזה... מה לעשות
שאתה חושב כך, ושבנוסף אליך יש הרבה עם התפיסה הזו, ואחר כך מתפלאים למה המוטיבציה בסדיר ובמילואים היא בשמים. אני ממילא מכיר את הדברים האלה, ככה שאני לא ממש מופתע.
 

sela v

New member
אורי

טוב. אני לא אמשיך בזה... מה לעשות
שאתה חושב כך, ושבנוסף אליך יש הרבה עם התפיסה הזו, ואחר כך מתפלאים למה המוטיבציה בסדיר ובמילואים היא בשמים. אני ממילא מכיר את הדברים האלה, ככה שאני לא ממש מופתע.
אורי
אני לא נגד צ'יפור החיילים, אבל נסיעה הזו ברכבת זה לא ממש צ'ופר. לא הצעתי למנוע מהם את הנסיעה, אלא להוסיף קוים שיהיו בתשלום מלא לטובת שאר הציבור. אם תסתכל על הרכבות באנגליה. יש פה כל מיני מחירים, ובשעות העומס זה יותר יקר, ככה מנווטים את כמות הנוסעים. צריך למצא פתרון, וזה היה הצעה. יש לך הצעה יותר טובה לעידוד השימוש ברבבת במקום לקטול אותי?
 

אורי404

New member
אם כבר פתרונות, אז בטח ובטח שלא

אורי
אני לא נגד צ'יפור החיילים, אבל נסיעה הזו ברכבת זה לא ממש צ'ופר. לא הצעתי למנוע מהם את הנסיעה, אלא להוסיף קוים שיהיו בתשלום מלא לטובת שאר הציבור. אם תסתכל על הרכבות באנגליה. יש פה כל מיני מחירים, ובשעות העומס זה יותר יקר, ככה מנווטים את כמות הנוסעים. צריך למצא פתרון, וזה היה הצעה. יש לך הצעה יותר טובה לעידוד השימוש ברבבת במקום לקטול אותי?
אם כבר פתרונות, אז בטח ובטח שלא
להוציא חיילים מרכבת. אפשר לתגבר אוטובוסים (אני ריאלי, ויודע שבימי ראשון משתמשים ברב הרכבת). אם אין מספיק אוטובוסים לאגד או לחברות האחרות (וגם פה יש שימוש ברב צי הרכב), אפשר לשקול לתת היתר בימי ראשון לחברות אוטובוסים אלה ואחרות להפעלת קו ציבורי או שחברות התח"צ ישכרו אוטובוסים בעסקה זו או אחרת. למשל, לפני שנתים, היה חוק של משרד התחבורה למגן אוטובוסים ביו"ש. ל"דן" לא היו מספיק אוטובוסים ממוגנים. מה שקרה זה שהיתה תקופה לא קצרה שחברות כמו "החברה לפיתוח השומרון", "מטיילי ברקנית" ו"טיולי גבלים" הפעילו את קווים 81, 189, 289 ועוד.
 

sela v

New member
רעיון מצוין לתגבר את האוטובוסים

אם כבר פתרונות, אז בטח ובטח שלא
להוציא חיילים מרכבת. אפשר לתגבר אוטובוסים (אני ריאלי, ויודע שבימי ראשון משתמשים ברב הרכבת). אם אין מספיק אוטובוסים לאגד או לחברות האחרות (וגם פה יש שימוש ברב צי הרכב), אפשר לשקול לתת היתר בימי ראשון לחברות אוטובוסים אלה ואחרות להפעלת קו ציבורי או שחברות התח"צ ישכרו אוטובוסים בעסקה זו או אחרת. למשל, לפני שנתים, היה חוק של משרד התחבורה למגן אוטובוסים ביו"ש. ל"דן" לא היו מספיק אוטובוסים ממוגנים. מה שקרה זה שהיתה תקופה לא קצרה שחברות כמו "החברה לפיתוח השומרון", "מטיילי ברקנית" ו"טיולי גבלים" הפעילו את קווים 81, 189, 289 ועוד.
רעיון מצוין לתגבר את האוטובוסים
אבל אתה מודה שהרכבת זה הפתרון המועדף כרגע, אז אי אפשר להציף אותו בהמונים שלא חושבים פעמיים באיזה כלי תחבורה להשתמש, כי גם האוטובוס וגם הרכבת היא חינם בשבילהם.
 

אורי404

New member
סוף-סוף. סוף-סוף אתה ממוקד יותר.

רעיון מצוין לתגבר את האוטובוסים
אבל אתה מודה שהרכבת זה הפתרון המועדף כרגע, אז אי אפשר להציף אותו בהמונים שלא חושבים פעמיים באיזה כלי תחבורה להשתמש, כי גם האוטובוס וגם הרכבת היא חינם בשבילהם.
סוף-סוף. סוף-סוף אתה ממוקד יותר.
חבל שלא קראת קודם את ההודעה הזו, במקום לכתוב מליון הודעות אחרות... אני עדיין חושב שחיילים-חיילים הם מעל לכל ואין להדוף אותם מהרכבת. הרעיון לתגבר את האוטובוסים הוא גם בשביל האזרחים וגם עבור החיילים. האוטובוסים עצמם של קווי חיפה-ת"א שדי ריקים במהלך השבוע מתמלאים בימי א' וה' ע"י אזרחים וחיילים בעיקר.
 

sela v

New member
האם אתה לא מסכים לכך

סוף-סוף. סוף-סוף אתה ממוקד יותר.
חבל שלא קראת קודם את ההודעה הזו, במקום לכתוב מליון הודעות אחרות... אני עדיין חושב שחיילים-חיילים הם מעל לכל ואין להדוף אותם מהרכבת. הרעיון לתגבר את האוטובוסים הוא גם בשביל האזרחים וגם עבור החיילים. האוטובוסים עצמם של קווי חיפה-ת"א שדי ריקים במהלך השבוע מתמלאים בימי א' וה' ע"י אזרחים וחיילים בעיקר.
האם אתה לא מסכים לכך
שצריך שיהיה מחלקה ראשונה במחיר מלא? כלומר אי אפשר להשתמש בהנחות?
 

elians

New member
אורי ,

וגם אם זה גולבלי, מה רע בזה
?

אורי ,
עם כל הכבוד לחיילים שלנו, אני חושב שאם יש אפשרות לנסוע באוטובוסים שיש תדירות יותר גבוהה מאשר רכבות, זה שיסעו באוטובוסים, כמו שאני רואה על עצמי ועל החבר'ה שלי, שהיינו בשירות, נסענו בעיקר ברכבת, בגלל שזה בחינם, אבל שהשתחררתי נדיר לראות אותי על הרכבת, זה לא מתאים לכיס שלנו. ככה מה שקורה שהרכבת הפסידה את האנשים בעתיד שיסעו ברכבת - לטובת האוטובוסים, מירב האחוזים שהם החיילים לא יסעו אחרי השירות ברכבת באותו אופן שנסעו בצבא ככה שגם הרכבת הפסידה פה, רכבת לא הייתה בעבר אופציה לחיילים והסתדרו יפה באוטובוסים, שוב אני מדגיש אין לי שום דבר נגד החיילים, אבל ... מבחינת רווח לרכבת לטווח ארוך קדימה, זה לא משתלם. כי אני לפחות רק אחד מאלפים ואולי למעשה הרוב המכריע מהאנשים שלא נוסעים ברכבת יותר.
 

אורי404

New member
אפי. אני דוקא לא יורד לסף דעתך.

אורי ,
עם כל הכבוד לחיילים שלנו, אני חושב שאם יש אפשרות לנסוע באוטובוסים שיש תדירות יותר גבוהה מאשר רכבות, זה שיסעו באוטובוסים, כמו שאני רואה על עצמי ועל החבר'ה שלי, שהיינו בשירות, נסענו בעיקר ברכבת, בגלל שזה בחינם, אבל שהשתחררתי נדיר לראות אותי על הרכבת, זה לא מתאים לכיס שלנו. ככה מה שקורה שהרכבת הפסידה את האנשים בעתיד שיסעו ברכבת - לטובת האוטובוסים, מירב האחוזים שהם החיילים לא יסעו אחרי השירות ברכבת באותו אופן שנסעו בצבא ככה שגם הרכבת הפסידה פה, רכבת לא הייתה בעבר אופציה לחיילים והסתדרו יפה באוטובוסים, שוב אני מדגיש אין לי שום דבר נגד החיילים, אבל ... מבחינת רווח לרכבת לטווח ארוך קדימה, זה לא משתלם. כי אני לפחות רק אחד מאלפים ואולי למעשה הרוב המכריע מהאנשים שלא נוסעים ברכבת יותר.
אפי. אני דוקא לא יורד לסף דעתך.
קודם כל, אני בטוח לגמרי שאין לך שום דבר נגד חיילים, ואני חושב שאני מכיר את המחשבות שלך לגבי זה (כי כתבת בפורום ובעוד מקומות לגבי זה). אני בטוח שגם קווי האוטובוס המקבילים לרכבת (קווי חיפה-ת"א, או ב"ש-ת"א למשל) גם כן מלאים לגמרי. דוקא, כאשר חיל נוסע ברכבת, הוא גם מכיר תחנות או קווים, שסביר להניח שהוא לא הכיר לפני הצבא. לכן, אני חושב שדוקא יש לקוחות פוטנציאליים. גם אני, אישית, התחלתי יותר לחבב/לאהוב (איך שלא אומרים...) רכבות במהלך הצבא. ראיתי שזה נוח. זה היה פחות ביציאות של סופשבוע, בהן הרכבת מלאה, אלא בנסיעות של חופשות באמצע השבוע. מאז יותר התעניינתי ברכבות.
 

elians

New member
בסדר, אוקיי עם כל האהבה שלי

אפי. אני דוקא לא יורד לסף דעתך.
קודם כל, אני בטוח לגמרי שאין לך שום דבר נגד חיילים, ואני חושב שאני מכיר את המחשבות שלך לגבי זה (כי כתבת בפורום ובעוד מקומות לגבי זה). אני בטוח שגם קווי האוטובוס המקבילים לרכבת (קווי חיפה-ת"א, או ב"ש-ת"א למשל) גם כן מלאים לגמרי. דוקא, כאשר חיל נוסע ברכבת, הוא גם מכיר תחנות או קווים, שסביר להניח שהוא לא הכיר לפני הצבא. לכן, אני חושב שדוקא יש לקוחות פוטנציאליים. גם אני, אישית, התחלתי יותר לחבב/לאהוב (איך שלא אומרים...) רכבות במהלך הצבא. ראיתי שזה נוח. זה היה פחות ביציאות של סופשבוע, בהן הרכבת מלאה, אלא בנסיעות של חופשות באמצע השבוע. מאז יותר התעניינתי ברכבות.
בסדר, אוקיי עם כל האהבה שלי
לרכבות בארץ, זה עדיין לא גורם לי או לחבר'ה שלי להוציא סכומים שבדרך כלל יוצא כפול לכיוון נסיעה מאשר אוטובוס, ואני מעדיף אם כבר לשבת באוטובוס או אפילו לעמוד בו בסכום המחצית מאשר לשלם סכום כפול מאוטובוס ולעמוד ברכבת או יותר נכון להדחס לתוכה, הנסיעות שלי ברכבת ישראל מסתכמות רק בתחנת ההגנה לתחנת השלום ואולי מדי פעם אני מגזים ונוסע ת"א נתניה, לא יותר מזה.
 

אורי404

New member
פה אני מסכים איתך שמחירי הרכבת

בסדר, אוקיי עם כל האהבה שלי
לרכבות בארץ, זה עדיין לא גורם לי או לחבר'ה שלי להוציא סכומים שבדרך כלל יוצא כפול לכיוון נסיעה מאשר אוטובוס, ואני מעדיף אם כבר לשבת באוטובוס או אפילו לעמוד בו בסכום המחצית מאשר לשלם סכום כפול מאוטובוס ולעמוד ברכבת או יותר נכון להדחס לתוכה, הנסיעות שלי ברכבת ישראל מסתכמות רק בתחנת ההגנה לתחנת השלום ואולי מדי פעם אני מגזים ונוסע ת"א נתניה, לא יותר מזה.
פה אני מסכים איתך שמחירי הרכבת
מופרזים ושבטח שזה לא שווה לנסוע (לעמוד בדוחס) בימי לחץ. יחד עם זאת, עדיין אני נוסע לפעמים ברכבת למרות שזה יותר יקר, כי באוטובוס אני צריך אוטובוס אחד וברכבת אני צריך להחליף לאוטובוס ולהוסיף כסף או זמן. ברב הפעמים זה רק לשלם בזמן או בטרחה... הרבה פעמים האוטובוס לא חיכה לנו ואו שלקחו אותי (פעם אחת בסך הכל) או שהלכתי מרחק לא קטן ברגל, אשר באותו זמן הייתי יכול להגיע עם האוטובוס הביתה.
 

elians

New member
לדעתי הפתרון היחידי שיש

פה אני מסכים איתך שמחירי הרכבת
מופרזים ושבטח שזה לא שווה לנסוע (לעמוד בדוחס) בימי לחץ. יחד עם זאת, עדיין אני נוסע לפעמים ברכבת למרות שזה יותר יקר, כי באוטובוס אני צריך אוטובוס אחד וברכבת אני צריך להחליף לאוטובוס ולהוסיף כסף או זמן. ברב הפעמים זה רק לשלם בזמן או בטרחה... הרבה פעמים האוטובוס לא חיכה לנו ואו שלקחו אותי (פעם אחת בסך הכל) או שהלכתי מרחק לא קטן ברגל, אשר באותו זמן הייתי יכול להגיע עם האוטובוס הביתה.
לדעתי הפתרון היחידי שיש
זה שאם במערך אייסי3 ניתן להכניס 180 אנשים ! שיהיה 180 שהיתרה יחכו לרכבת הבאה. אין מה לעשות. שלא לדבר על זה שזה לא בטחותי
 
בטוח במאת האחוזים!

אתה בטוח
שהם מקבלים בדיוק את הסכום המלא? ולא סכום גלובלי?
בטוח במאת האחוזים!
תחבורה ציבורית - כשמה כן היא, מיועדת לכלל הציבור. בכלל זה יש גם חיילים ומילואימניקים, שזכותם המלאה לקבל שירותי הסעה מטעם הצבא.
 

sela v

New member
יש איזשהו מקום שזה

בטוח במאת האחוזים!
תחבורה ציבורית - כשמה כן היא, מיועדת לכלל הציבור. בכלל זה יש גם חיילים ומילואימניקים, שזכותם המלאה לקבל שירותי הסעה מטעם הצבא.
יש איזשהו מקום שזה
כתוב רשמית? כי בזמנו ידעתי שהתשלום הוא גלובלי.
 
בעיתונות ובארכיון הפורום.

יש איזשהו מקום שזה
כתוב רשמית? כי בזמנו ידעתי שהתשלום הוא גלובלי.
בעיתונות ובארכיון הפורום.
לפני זמן מה (לא זוכר במדויק, אולי לפני שנה) משרד הביטחון לא רצה להמשיך לשלם לרכבת ישראל על נסיעות החיילים, משום שזו התעקשה על תשלום פר-נסיעה והמשרד סבר שמדובר בסכום גדול מדי, בהשוואה לתשלום הגלובאלי שהוא משלם לחברות האוטובוסים. לאחר הפעלת לחץ כבד מהציבור חידש משרד התחבורה את ההסכם עם רכבת ישראל לפיו הוא משלם את נסיעות החיילים עבור כל נסיעה ונסיעה.
 

sela v

New member
וכמה בדיוק הוא משלם אתה יודע?

בעיתונות ובארכיון הפורום.
לפני זמן מה (לא זוכר במדויק, אולי לפני שנה) משרד הביטחון לא רצה להמשיך לשלם לרכבת ישראל על נסיעות החיילים, משום שזו התעקשה על תשלום פר-נסיעה והמשרד סבר שמדובר בסכום גדול מדי, בהשוואה לתשלום הגלובאלי שהוא משלם לחברות האוטובוסים. לאחר הפעלת לחץ כבד מהציבור חידש משרד התחבורה את ההסכם עם רכבת ישראל לפיו הוא משלם את נסיעות החיילים עבור כל נסיעה ונסיעה.
וכמה בדיוק הוא משלם אתה יודע?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה