רק רכבת

מצב
הנושא נעול.

sela v

New member
שוב

בתור אחד שעולה עוד מעט על מדים
ברור שאני לא אתמוך בטענותיך וגם בלי קשר הייתי אומר אחרת..... אם משרד הבטחון מממן לחיילי צה"ל נסיעות ברכבת אז למה לא??? אני מבין את התחושה: עומס רב גם מבחינת כמות וגם מבחינת תדירות והדבר המרכזי שאתה רואה בתוך כל היאוש הזה הוא אנשים בצבע זית. את הפתרון לתסכול אתה לא צריך להפנות לחיילים אלא לכל אלה שאחרים על מימון פיתוח ושיפור שירותי הרכבת!!!!!! זה הפתרון ולא הורדת חיילים......... אם כבר הרכבת הייתה מעדיפה לעשות רכבות חיילים כי היא מקבל סכום קבוע ממשרד הבטחון ולא להפך!!!! חוץ מזה חייל לא קרבי מקבל בחודש 300 ש"ח!!!! תן לו את "התענוג" לחזור הבייתה ברכבת........
שוב
כולכם רואים בקטן. אני מדבר על בעיה, וכולכם נפגעים בשם החיילים. עוד מעט הטיעון של החיילים ומשרד הבטחון יזכיר לי את האוטובוסים של החרדים. רק מעציב אותי לראות לאן מדינת ישראל מדרדרת.
 

sela v

New member
עוד דבר

בתור אחד שעולה עוד מעט על מדים
ברור שאני לא אתמוך בטענותיך וגם בלי קשר הייתי אומר אחרת..... אם משרד הבטחון מממן לחיילי צה"ל נסיעות ברכבת אז למה לא??? אני מבין את התחושה: עומס רב גם מבחינת כמות וגם מבחינת תדירות והדבר המרכזי שאתה רואה בתוך כל היאוש הזה הוא אנשים בצבע זית. את הפתרון לתסכול אתה לא צריך להפנות לחיילים אלא לכל אלה שאחרים על מימון פיתוח ושיפור שירותי הרכבת!!!!!! זה הפתרון ולא הורדת חיילים......... אם כבר הרכבת הייתה מעדיפה לעשות רכבות חיילים כי היא מקבל סכום קבוע ממשרד הבטחון ולא להפך!!!! חוץ מזה חייל לא קרבי מקבל בחודש 300 ש"ח!!!! תן לו את "התענוג" לחזור הבייתה ברכבת........
עוד דבר
בארץ כל אחד רואה רק את עצמו. אתה אומר אני חייל ואכפת לי רק שאני אגיע הבייתה מהר. לאף אחד לא אכפת זיהום הסביבה, וזה שכדור הארץ מזדהם.
 

omer87

New member
הטענה שלך מגוחכת לדעתי!!!!

עוד דבר
בארץ כל אחד רואה רק את עצמו. אתה אומר אני חייל ואכפת לי רק שאני אגיע הבייתה מהר. לאף אחד לא אכפת זיהום הסביבה, וזה שכדור הארץ מזדהם.
הטענה שלך מגוחכת לדעתי!!!!
הקטנת זיהום האוויר היא מטרה משנית של התחבורה הציבורית, אתה לא יכול להסב את התחבורה הציבורית לאמצעי להקטנת זיהום האוויר אלא תפקיד נוסף ומשני שלה...... התחבורה הציבורית בראש ובראשונה נועדה לספק מענה לכל אלה שלא יכולים להגיע ממקום למקום באופן חופשי. רק לאחר שמבדינה המתקדמת שלנו("") ישפרו את כל מערכי התחבורה ויאפשרו אורח התניידות תקין בעל תדירות גבוהה של אמצעי תחבורה, רק אז בשמחה ובששון יהיה אפשר באמצעות התחבורה הציבורית לפעול למען הקטנת זיהום האוויר ושיפור הסביבה!!! קודם צריך לשפר את התחבורה הציבורית למינימום הרצוי ורק לאחר מכן יהיה אפשר להשתמש בה למטרות חשובות אחרות.... אוקיי אז ביטלנו את נסיעות החיילים ברכבת באופן חופשי, מה עכשיו??? עומס יתר על האוטובוסים!!! ושלא תבין אותי לא נכון, נושא זיהום האוויר ופיתוח תשתיות הרכבת לצורך זה מאוד חשוב לי. רק בארץ שלנו זה בעייתי כי עד שימצאו את התקציבים ועד שרוב הפרוייקטים יגיעו לתחנת היעד יקח זמן!!!
 

sela v

New member
לא רק הקטנת זיהום האוויר

הטענה שלך מגוחכת לדעתי!!!!
הקטנת זיהום האוויר היא מטרה משנית של התחבורה הציבורית, אתה לא יכול להסב את התחבורה הציבורית לאמצעי להקטנת זיהום האוויר אלא תפקיד נוסף ומשני שלה...... התחבורה הציבורית בראש ובראשונה נועדה לספק מענה לכל אלה שלא יכולים להגיע ממקום למקום באופן חופשי. רק לאחר שמבדינה המתקדמת שלנו("") ישפרו את כל מערכי התחבורה ויאפשרו אורח התניידות תקין בעל תדירות גבוהה של אמצעי תחבורה, רק אז בשמחה ובששון יהיה אפשר באמצעות התחבורה הציבורית לפעול למען הקטנת זיהום האוויר ושיפור הסביבה!!! קודם צריך לשפר את התחבורה הציבורית למינימום הרצוי ורק לאחר מכן יהיה אפשר להשתמש בה למטרות חשובות אחרות.... אוקיי אז ביטלנו את נסיעות החיילים ברכבת באופן חופשי, מה עכשיו??? עומס יתר על האוטובוסים!!! ושלא תבין אותי לא נכון, נושא זיהום האוויר ופיתוח תשתיות הרכבת לצורך זה מאוד חשוב לי. רק בארץ שלנו זה בעייתי כי עד שימצאו את התקציבים ועד שרוב הפרוייקטים יגיעו לתחנת היעד יקח זמן!!!
לא רק הקטנת זיהום האוויר
זה שכל יום מבזבזים שעות כה רבות בפקקים לא עוזר לאף אחד. להוסיף עוד אוטובוסים זה לא צריך להיות בעיה של זמן כמו רכבת, רק כספית. אני כמובן בעד שיפור כל מערכי התחבורה הציבורית, עוד דבר די ידוע שלמקומות קטנים יש פחות צורך בתחבורה ציבורית טובה, אבל מאד חשוב שתהיה תחבורה ציבורית נוחה בריכוזי האוכלוסיה הצפופים.
 

alantan

New member
כאחד שלא יכול להיות מואשם באינטרס

רק רכבת
מה דעתכם על ההצעה שבחלק מהרכבות במיוחד ביום ראשון, לא יהיה ניתן לסע אלא אם כן ישולם תשלום מלא, ואז כל מקבלי כרטיסי החינם, כמו חיילים לא יוכלו לסע ברכבת. למשל על קו חיפה ת"א יש 3 רכבות בשעה, אז להקצות 2 רכבות לכולם, ואחת רק למי שישלם מחיר מלא, כלומר חיילים יוכלו לסע בהן, אבל רק אם ישלמו כמו כל אחד אחר.
כאחד שלא יכול להיות מואשם באינטרס
כלשהו, אני מבין אומנם את ההתרעמות מדבריו של sela v, אבל יש טעם בטענות שלו. בואו נתחיל מהמטרה העיקרית של תחבורה מסילתית (בניגוד לתחבורה ציבורית באופן כללי). הסיבה שמושקעת כל כך הרבה משאבים בתחבורה הזו, היא שהוכח בעולם שהיא הצורה היחידה שיכולה למשוך נוסעים מרכבם הפרטי. רוב הפקקים מקורם ביוממים הנוסעים מ/אל מקום עבודתם, ולא חיילים בדרכם לבסיס. אומנם יש תנועה רבה יותר של חיילים בכבישים בימים א' וה', אולם רובם נוסעים ממילא בתחבורה ציבורית. השאלה שצריכה להישאל, ושצריך להחליט עליה היא מה עדיף לחברה ככלל - כלומר עניין של סדר עדיפויות. אין ספק שרווחתם של החיילים חשובה ביותר, ואין גם ספק שחשוב מאוד לעשות כל דבר כלכלי על מנת להוציא אנשים מהמכוניות שלהם. להחלטה לגבי המשקל שצריך להציב לכל אפשרות צריכה להגיע הרשות המבצעת ו/או הרשות מחוקקת. לצערי, לא נראה לי שיהיה דיון רציני בנושא כל כך טעון.
 

sela v

New member
זה יגיע לרשויות

כאחד שלא יכול להיות מואשם באינטרס
כלשהו, אני מבין אומנם את ההתרעמות מדבריו של sela v, אבל יש טעם בטענות שלו. בואו נתחיל מהמטרה העיקרית של תחבורה מסילתית (בניגוד לתחבורה ציבורית באופן כללי). הסיבה שמושקעת כל כך הרבה משאבים בתחבורה הזו, היא שהוכח בעולם שהיא הצורה היחידה שיכולה למשוך נוסעים מרכבם הפרטי. רוב הפקקים מקורם ביוממים הנוסעים מ/אל מקום עבודתם, ולא חיילים בדרכם לבסיס. אומנם יש תנועה רבה יותר של חיילים בכבישים בימים א' וה', אולם רובם נוסעים ממילא בתחבורה ציבורית. השאלה שצריכה להישאל, ושצריך להחליט עליה היא מה עדיף לחברה ככלל - כלומר עניין של סדר עדיפויות. אין ספק שרווחתם של החיילים חשובה ביותר, ואין גם ספק שחשוב מאוד לעשות כל דבר כלכלי על מנת להוציא אנשים מהמכוניות שלהם. להחלטה לגבי המשקל שצריך להציב לכל אפשרות צריכה להגיע הרשות המבצעת ו/או הרשות מחוקקת. לצערי, לא נראה לי שיהיה דיון רציני בנושא כל כך טעון.
זה יגיע לרשויות
אם מספיק אנשים ידרשו את זה. אם לאף אחד לא יהיה אכפת. אני יכול לספר, שאני גר באנגליה ולא בישראל, ושייך לארגון האופניים של האזור בו אני גר. אתם צריכים לראות איך נלחמים האנשים על הטבות לאופניים, שיוכלו לסע בעוד פארק (ויש אנשים שמתנגדים לרוכבי האופניים, אני חוויתי את זה בעצמי). גם המועצה מקבלת ברצינות את הדברים שלנו, ויש לנו קשר ישיר איתה, ואפילו נציגים מטעמה מגיעים לפגישות. איך בישראל אפשר לעשות מהומה רק בענייני דת או אדמות, ובעניינים כל כך חשובים בו נהרגים כל שנה מאות אנשים לאף אחד לא אכפת?
 

ashmash

New member
אינטרס הצבא מול אינטרס החברה

רק רכבת
מה דעתכם על ההצעה שבחלק מהרכבות במיוחד ביום ראשון, לא יהיה ניתן לסע אלא אם כן ישולם תשלום מלא, ואז כל מקבלי כרטיסי החינם, כמו חיילים לא יוכלו לסע ברכבת. למשל על קו חיפה ת"א יש 3 רכבות בשעה, אז להקצות 2 רכבות לכולם, ואחת רק למי שישלם מחיר מלא, כלומר חיילים יוכלו לסע בהן, אבל רק אם ישלמו כמו כל אחד אחר.
אינטרס הצבא מול אינטרס החברה
אני חושב שהנקודה שהעלה Sela V נכונה, גם אם יש בה אי אילו בעיות. אני מניח שלאף אחד אין כאן כוונה לפגוע בחיילים (רגע, יש כאן חברי ג'יהאד?). ואולי קיימת בעיה בהצעה להכניס רכבת שחיילים לא יכולים לעלות עליה (אלא אם הם משלמים), כאשר רובנו מכירים את התחושה של חזרה מהבסיס, כאשר מתים כבר לחזור הביתה וזה היה נראה לנו לא הוגן כחיילים. אבל זווית המבט האחרת, של אלו המשתמשים בתחבורה הציבורית, משלמים במיטב כספם וצריכים לעמוד נסיעה שלמה (שעורכת יותר משעה) בזמן שחיילים שלא משלמים מכספם (ומשרד הביטחון משלם מחיר נמוך בהרבה מהמחיר המלא שאנחנו משלמים כאזרחים) גם בה יש ממש, כדי למנוע שימוש ברכבות. לא אחת, הרהרתי אם באמת יש לי כוח לקחת רכבת ביום ראשון בבוקר, או בימי חמישי ושישי, והגעתי למסקנה ש"חווית" הנסיעה, תזכיר לי חוויות מטיולים ברכבות בסין שלקחתי את הקרונות הזולים. וזה שיקול, שבהחלט מונע מרבים להשתמש ברכבת - "אני מעדיף לנסוע באוטו שלי, בלי הצפיפות והבלגן" (והו, כמה שמעתי את זה מאנשים. אני באופן אישי, מעדיף לנסוע באוטובוסים). אז לפני שמתחילים "לצלוב" כאן אנשים ולפשפש בעברם (אם עשו שירות צבאי או לא, אם הם משרתים במילואים או לא, או כל מיני דברים שכלל לא רלוונטיים, שכן בין אם הם משרתים בצבא ובין אם לאו, כל עוד הם עושים שימוש ברכבות, הם בהחלט צד בדיון הזה), הייתי מציע להסתכל על המטרה - הפחתת זיהום הסביבה ושימוש הולך וגובר במערכות הסעת המונים ולא על שיקול צר, זה או אחר של סקטור זה או אחר, תהיה עבודתו חשובה או לא. כמובן, אין זה אומר שבדרך למטרה צריך לדרוס חיילים. אבל בהחלט ניתן לשקול פתרונות הסעה אחרים לחיילים, כי "זכות הנסיעה ברכבת", אינה זכות קדושה ואינה מעוגנת בערכי צה"ל, בפעם האחרונה שבדקתי (עשיתי מילואים לפני כחצי שנה, אז לא היה. אולי דברים השתנו).
 
אולי הפיתרון לבעיה טמון בהטלת "מס"

אינטרס הצבא מול אינטרס החברה
אני חושב שהנקודה שהעלה Sela V נכונה, גם אם יש בה אי אילו בעיות. אני מניח שלאף אחד אין כאן כוונה לפגוע בחיילים (רגע, יש כאן חברי ג'יהאד?). ואולי קיימת בעיה בהצעה להכניס רכבת שחיילים לא יכולים לעלות עליה (אלא אם הם משלמים), כאשר רובנו מכירים את התחושה של חזרה מהבסיס, כאשר מתים כבר לחזור הביתה וזה היה נראה לנו לא הוגן כחיילים. אבל זווית המבט האחרת, של אלו המשתמשים בתחבורה הציבורית, משלמים במיטב כספם וצריכים לעמוד נסיעה שלמה (שעורכת יותר משעה) בזמן שחיילים שלא משלמים מכספם (ומשרד הביטחון משלם מחיר נמוך בהרבה מהמחיר המלא שאנחנו משלמים כאזרחים) גם בה יש ממש, כדי למנוע שימוש ברכבות. לא אחת, הרהרתי אם באמת יש לי כוח לקחת רכבת ביום ראשון בבוקר, או בימי חמישי ושישי, והגעתי למסקנה ש"חווית" הנסיעה, תזכיר לי חוויות מטיולים ברכבות בסין שלקחתי את הקרונות הזולים. וזה שיקול, שבהחלט מונע מרבים להשתמש ברכבת - "אני מעדיף לנסוע באוטו שלי, בלי הצפיפות והבלגן" (והו, כמה שמעתי את זה מאנשים. אני באופן אישי, מעדיף לנסוע באוטובוסים). אז לפני שמתחילים "לצלוב" כאן אנשים ולפשפש בעברם (אם עשו שירות צבאי או לא, אם הם משרתים במילואים או לא, או כל מיני דברים שכלל לא רלוונטיים, שכן בין אם הם משרתים בצבא ובין אם לאו, כל עוד הם עושים שימוש ברכבות, הם בהחלט צד בדיון הזה), הייתי מציע להסתכל על המטרה - הפחתת זיהום הסביבה ושימוש הולך וגובר במערכות הסעת המונים ולא על שיקול צר, זה או אחר של סקטור זה או אחר, תהיה עבודתו חשובה או לא. כמובן, אין זה אומר שבדרך למטרה צריך לדרוס חיילים. אבל בהחלט ניתן לשקול פתרונות הסעה אחרים לחיילים, כי "זכות הנסיעה ברכבת", אינה זכות קדושה ואינה מעוגנת בערכי צה"ל, בפעם האחרונה שבדקתי (עשיתי מילואים לפני כחצי שנה, אז לא היה. אולי דברים השתנו).
אולי הפיתרון לבעיה טמון בהטלת "מס"
אולי אם משרד הביטחון יטיל מין אגרה על כל נסיעה של חייל או מילואימניק ברכבת, יחשבו החיילים/מילואימניקים פעמיים לפני העלייה לרכבת וכך תהיה הקלה מסויימת ברכבות. למרות חלק מהטענות שהועלו כאן, אני עדיין סבור שאין מקום לדרוש מחיר מלא מחיילים ברכבת, אלא סכום שנמוך בהרבה ממחיר הכרטיס, אך עדיין יקר יותר מהאוטובוס. במשכורת של החיילים היום, אי חושב שיהיו לא מעט שיעדיפו לנסוע באוטובוס ולחסוך כסף, לעומת נסיעה ברכבת. אם חברות האוטובוסים יראו שיש ביקוש גדול יותר לאוטובוסים, התדירות באוטובוסים תגדל, וכך כולם ירוויחו...
 

levikon

New member
יש בעיה במה שאתה אומר.

אולי הפיתרון לבעיה טמון בהטלת "מס"
אולי אם משרד הביטחון יטיל מין אגרה על כל נסיעה של חייל או מילואימניק ברכבת, יחשבו החיילים/מילואימניקים פעמיים לפני העלייה לרכבת וכך תהיה הקלה מסויימת ברכבות. למרות חלק מהטענות שהועלו כאן, אני עדיין סבור שאין מקום לדרוש מחיר מלא מחיילים ברכבת, אלא סכום שנמוך בהרבה ממחיר הכרטיס, אך עדיין יקר יותר מהאוטובוס. במשכורת של החיילים היום, אי חושב שיהיו לא מעט שיעדיפו לנסוע באוטובוס ולחסוך כסף, לעומת נסיעה ברכבת. אם חברות האוטובוסים יראו שיש ביקוש גדול יותר לאוטובוסים, התדירות באוטובוסים תגדל, וכך כולם ירוויחו...
יש בעיה במה שאתה אומר.
מכיוון שהנסיעה באוטובוסים לחיילים משולמת באופן גלובאלי, לא שווה לחברות כמו אגד ושו' להשקיע באוטובוסים נוספים לחיילים. וכאן, בעצם, הבעיה. רק שתי דוגמאות קטנות: הקו המסכן של אגד מבאר שבע לבסיסי הדרום, והחוסר בתוספת נסיעות בימי א ו' ה דרך כביש הבקעה.
 
אלה קווים צה"ליים מובהקים ללא חלופה

יש בעיה במה שאתה אומר.
מכיוון שהנסיעה באוטובוסים לחיילים משולמת באופן גלובאלי, לא שווה לחברות כמו אגד ושו' להשקיע באוטובוסים נוספים לחיילים. וכאן, בעצם, הבעיה. רק שתי דוגמאות קטנות: הקו המסכן של אגד מבאר שבע לבסיסי הדרום, והחוסר בתוספת נסיעות בימי א ו' ה דרך כביש הבקעה.
אלה קווים צה"ליים מובהקים ללא חלופה
רכבתית. קווים כמו הקווים לאשקלון (אותם אני מכיר אישית) מתוגברים מאוד, בהתאם לביקוש החיילים בשטח, וזה קרה גם מול עיניי. צריך גם לזכור שקווי הבקעה ושאר הקווים לשטחים מתמודדים עם צי די מוגבל, בעוד שקווים אחרים יכולים לקבל תגבורת מאיזורי תפעול שונים. אני משער שאגד היתה מגדילה את כמות האוטובוסים אותה היא מפעילה, אם הייתה רואה שהיא לא עומדת בביקוש (בקווים ללא הגבלת צי).
 

levikon

New member
אז זהו. שלא.

אלה קווים צה"ליים מובהקים ללא חלופה
רכבתית. קווים כמו הקווים לאשקלון (אותם אני מכיר אישית) מתוגברים מאוד, בהתאם לביקוש החיילים בשטח, וזה קרה גם מול עיניי. צריך גם לזכור שקווי הבקעה ושאר הקווים לשטחים מתמודדים עם צי די מוגבל, בעוד שקווים אחרים יכולים לקבל תגבורת מאיזורי תפעול שונים. אני משער שאגד היתה מגדילה את כמות האוטובוסים אותה היא מפעילה, אם הייתה רואה שהיא לא עומדת בביקוש (בקווים ללא הגבלת צי).
אז זהו. שלא.
מהניסיון שלי ושל החברים שלי. אוטובוס יחיד שעושה סיבוב בין הבסיסים שמדרום לצאלים, ונוסע בתדירות זוועתית. הסיבה, הנוסעים היחידים חיילי צה"ל. אם תרצה, אני בטוח שערן מכיר את הקו. לאגד לא שווה
לתגבר קווים שהם של חיילים - מהסיבה הפשוטה שהתשלום גלובאלי. ובגלל זה. חיילים סובלים.
 
כנראה שלא הייתי מספיק מובן

אז זהו. שלא.
מהניסיון שלי ושל החברים שלי. אוטובוס יחיד שעושה סיבוב בין הבסיסים שמדרום לצאלים, ונוסע בתדירות זוועתית. הסיבה, הנוסעים היחידים חיילי צה"ל. אם תרצה, אני בטוח שערן מכיר את הקו. לאגד לא שווה
לתגבר קווים שהם של חיילים - מהסיבה הפשוטה שהתשלום גלובאלי. ובגלל זה. חיילים סובלים.
כנראה שלא הייתי מספיק מובן
אני מודע למצב בקווים האלה, ולא חושב שהוא ישתפר, בעיקר בגלל שאלה קווים צה"ליים. הקווים בהם נוסעים גפ אזרחים רבים, הם אלו שיקבלו תגבור, במקרה של מעבר מהרכבת לאוטובוס. בכל מקרה, לדעתי הנסיעה באוטובוס חייבת להיות חינם לחיילים וכוחות ביטחון.
 

sela v

New member
אולי אפשר

אולי הפיתרון לבעיה טמון בהטלת "מס"
אולי אם משרד הביטחון יטיל מין אגרה על כל נסיעה של חייל או מילואימניק ברכבת, יחשבו החיילים/מילואימניקים פעמיים לפני העלייה לרכבת וכך תהיה הקלה מסויימת ברכבות. למרות חלק מהטענות שהועלו כאן, אני עדיין סבור שאין מקום לדרוש מחיר מלא מחיילים ברכבת, אלא סכום שנמוך בהרבה ממחיר הכרטיס, אך עדיין יקר יותר מהאוטובוס. במשכורת של החיילים היום, אי חושב שיהיו לא מעט שיעדיפו לנסוע באוטובוס ולחסוך כסף, לעומת נסיעה ברכבת. אם חברות האוטובוסים יראו שיש ביקוש גדול יותר לאוטובוסים, התדירות באוטובוסים תגדל, וכך כולם ירוויחו...
אולי אפשר
להגביל את מספר הפעמים בשנה שחייל זכאי לסע ברכבת בשעות השיא, וזה במיוחד ימנע מג'ובניקים שמנצלים לסע לקרייה? יש מיליון ואחד דרכים, אבל צריך לחשוב בצורה חיובית ולא לקטול.
 

fireman

New member
אני חושב שאתה מתחיל

אולי אפשר
להגביל את מספר הפעמים בשנה שחייל זכאי לסע ברכבת בשעות השיא, וזה במיוחד ימנע מג'ובניקים שמנצלים לסע לקרייה? יש מיליון ואחד דרכים, אבל צריך לחשוב בצורה חיובית ולא לקטול.
אני חושב שאתה מתחיל
קצת לאבד את המטרה שלך, שאני חייב לציין, מנסה להבין במשך 50 תגובות שלך ואני עדיין לא מצליח להבין מה הנקודה שלך? מצד אחד אתה רוצה לבצע סלקציה מצד שני אתה רוצה לעודד נסיעות בתחבורה ציבורית מצד שלישי אתה רוצה שיקנו עוד אוטובוסים ובו בעת רוצה לצמצם את זיהורם האויר מצד רביעי אתה רוצה עכשיו במקום להוריד את כל החיילים מהרכבות להוריד רק את הג'ובניקים של הקריה.... ואני שואל.... לאן אתה רוצה להגיע? אתה יכול לכתוב את זה כרשימת מכולת? כי אני כבר איבדתי את הידים והרגלים במה שאתה כותב.
 

sela v

New member
זה מה שאני רוצה

אני חושב שאתה מתחיל
קצת לאבד את המטרה שלך, שאני חייב לציין, מנסה להבין במשך 50 תגובות שלך ואני עדיין לא מצליח להבין מה הנקודה שלך? מצד אחד אתה רוצה לבצע סלקציה מצד שני אתה רוצה לעודד נסיעות בתחבורה ציבורית מצד שלישי אתה רוצה שיקנו עוד אוטובוסים ובו בעת רוצה לצמצם את זיהורם האויר מצד רביעי אתה רוצה עכשיו במקום להוריד את כל החיילים מהרכבות להוריד רק את הג'ובניקים של הקריה.... ואני שואל.... לאן אתה רוצה להגיע? אתה יכול לכתוב את זה כרשימת מכולת? כי אני כבר איבדתי את הידים והרגלים במה שאתה כותב.
זה מה שאני רוצה
פחות רכבים על הכביש. איך? עידוד השימוש בתחבורה הציבורית. עכשיו תציע לי אתה איך אתה מעביר את כל הנהגים שנכנסים כל יום לת"א מהרכב הפרטי לרכבת או אוטובוס. אני הבאתי כל מיני רעיונות, ואני לא רוצה לפגוע באף אוכלוסיה, אבל עדיין צריכים לראות מה המטרה, ולנסות להגיע אליה.
 
פשוט מאוד

זה מה שאני רוצה
פחות רכבים על הכביש. איך? עידוד השימוש בתחבורה הציבורית. עכשיו תציע לי אתה איך אתה מעביר את כל הנהגים שנכנסים כל יום לת"א מהרכב הפרטי לרכבת או אוטובוס. אני הבאתי כל מיני רעיונות, ואני לא רוצה לפגוע באף אוכלוסיה, אבל עדיין צריכים לראות מה המטרה, ולנסות להגיע אליה.
פשוט מאוד
איסור כניסת כלי רכב פרטיים לשטח מוגדר בתוך המטרופולין (רוב ת"א).
 
הכוונה היתה למשהו בסגנון לונדון

יש לך דוגמאות?
למשל בלונדון לא אסרו, אבל משמלים 70 שקל ליום עבור כניסה עם הרכב למרכז לונדון.
הכוונה היתה למשהו בסגנון לונדון
ואולי עם אגרה קצת יותר גדולה, שבאמת תרתיע מלהיכנס לתחומי העיר בשעות העומס. מצטער על הניסוח הלקוי קודם לכן.
 

צחקן

New member
אולי יותר נמוכה

הכוונה היתה למשהו בסגנון לונדון
ואולי עם אגרה קצת יותר גדולה, שבאמת תרתיע מלהיכנס לתחומי העיר בשעות העומס. מצטער על הניסוח הלקוי קודם לכן.
אולי יותר נמוכה
ב"ה 70 שקל על כניסה למרכז העיר? לא נראה לי.. עדיף בין 5 ל 15 ש"ח. זה ימנע מאנשים לעשות את טעות הכניסה למרכז העיר.
 

alantan

New member
שבעים ש"ח לא מספיקים?!

הכוונה היתה למשהו בסגנון לונדון
ואולי עם אגרה קצת יותר גדולה, שבאמת תרתיע מלהיכנס לתחומי העיר בשעות העומס. מצטער על הניסוח הלקוי קודם לכן.
שבעים ש"ח לא מספיקים?!
בלונדון הם בהחלט מרתיעים, למרות שמחיר החניה לבדו ליום שלם במרכז העיר מגיע ל-250 ש"ח! כלומר, נראה שהאפקט הפסיכולוגי של האגרה הוא מעבר למחיר היחסי שלו בסך הוצאות הרכב, בדיוק כמו שרואים במיעוט המשתמשים בכביש 6. (שלא יובן כאילו כביש 6 אינו הצלחה, אבל עדיין יש פקקים בגהה דרום בשעות אחה"צ וצרכנים מסויימים נרתעים משימוש חלופי בכביש 6.)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה